Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #1 Skrevet 22. juni 2015 Jeg har hatt samme lege i 15 år. Kjenner meg godt. Ønsker å bytte pga lang vei dit. Men hvis jeg angrer da... Han har ingen ledige på listen.. Anonymous poster hash: 696de...311
Boulengerina Skrevet 22. juni 2015 #2 Skrevet 22. juni 2015 Hvis du angrer så får du sette deg på venteliste igjen til han du hadde da..
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #3 Skrevet 22. juni 2015 Da er det ikke så lett å komme tilbake til samme lege nei. Og du kan ikke bytte mer en to ganger per år. Anonymous poster hash: 4bca0...1d0
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #4 Skrevet 22. juni 2015 Hæ? Har aldri hørt om at det finnes venteliste på fastlegeirdningen? Anonymous poster hash: 4bca0...1d0
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #5 Skrevet 22. juni 2015 Hæ? Har aldri hørt om at det finnes venteliste på fastlegeirdningen? Anonymous poster hash: 4bca0...1d0 Og jeg hadde rett, det finnes ikke noen ventelister. Men så ut som om det finnes en tjeneste det du kan få sms når det dukker opp ledige plasser. Anonymous poster hash: 4bca0...1d0
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #6 Skrevet 22. juni 2015 Det er en regel/lov som sier at du har RETT til å skifte tilbake til den forrige fastlegen din innen 3 år! Om det ikke var 4 år, usikker. Anonymous poster hash: fb3bf...1b1
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #7 Skrevet 22. juni 2015 "Personer som har flyttet innenfor Norge (og meldt flyttingen til Folkeregisteret), og innen tre år flytter tilbake til tidligere kommune, kan få tilbake tidligere fastlege." Anonymous poster hash: fb3bf...1b1
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #8 Skrevet 22. juni 2015 Det er en regel/lov som sier at du har RETT til å skifte tilbake til den forrige fastlegen din innen 3 år! Om det ikke var 4 år, usikker. Anonymous poster hash: fb3bf...1b1 Hvor finner du den regelen? Anonymous poster hash: e76c3...ebf
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #9 Skrevet 22. juni 2015 "Personer som har flyttet innenfor Norge (og meldt flyttingen til Folkeregisteret), og innen tre år flytter tilbake til tidligere kommune, kan få tilbake tidligere fastlege." Anonymous poster hash: fb3bf...1b1 Kan få, og rett på er jo ikke det samme Anonymous poster hash: e76c3...ebf
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #10 Skrevet 22. juni 2015 "Personer som har flyttet innenfor Norge (og meldt flyttingen til Folkeregisteret), og innen tre år flytter tilbake til tidligere kommune, kan få tilbake tidligere fastlege." Anonymous poster hash: fb3bf...1b1 Hjelper ikke HI om hun ikke har flyttet Anonymous poster hash: 5e367...7cb
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #11 Skrevet 22. juni 2015 Har flyttet til nabo kommunen for mange år siden. Kjører altså til nabo kommunen for å gå til legen Anonymous poster hash: 696de...311
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #12 Skrevet 22. juni 2015 Har flyttet til nabo kommunen for mange år siden. Kjører altså til nabo kommunen for å gå til legen Anonymous poster hash: 696de...311 Spør helfo, men tviler for at du kan bytte tilbake siden du flyttet derfra for mange år siden og ikke har flyttet tilbake. Anonymous poster hash: 5e367...7cb
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #13 Skrevet 22. juni 2015 Neste gang du skal til legen for noe småtteri bestiller du time hos en nærmere deg. Du MÅ ikke til fastlegen din. Sånn. Kan du teste ut kjemi osv med nye leger. (Har du et større og mer omfattende problem går du til fastlegen). En god fastlege er gull! Så er du veldig fornøyd med den du har, ville jeg beholdt ham/henne, selv om det innebar kjøring. Det er søren ikke lett å finne en god en når man bor i en større by og ikke er kjent med folket. Gudene vet hvor mange raringer jeg har vært innom. Anonymous poster hash: 1d7ad...b8b
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #14 Skrevet 22. juni 2015 Neste gang du skal til legen for noe småtteri bestiller du time hos en nærmere deg. Du MÅ ikke til fastlegen din. Sånn. Kan du teste ut kjemi osv med nye leger. (Har du et større og mer omfattende problem går du til fastlegen). En god fastlege er gull! Så er du veldig fornøyd med den du har, ville jeg beholdt ham/henne, selv om det innebar kjøring. Det er søren ikke lett å finne en god en når man bor i en større by og ikke er kjent med folket. Gudene vet hvor mange raringer jeg har vært innom. Anonymous poster hash: 1d7ad...b8b Men du kan vel ikke bare bestille time hos hvilken lege som helst, med mindre han/hun er på samme kontor som fastlegen en har? Anonymous poster hash: e76c3...ebf
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #15 Skrevet 22. juni 2015 Jeg har gjort det. Ingen som reagerte på det. Anonymous poster hash: 1d7ad...b8b
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #16 Skrevet 22. juni 2015 Bestilte via legekontrets nettsider. Der kunne man velge lege, dato og klokkeslett. Ikke sikkert dette gjelder overalt, men man har jo rett på en second opinion om man er uenig med legen sin, og da vil jeg tro det er lurer å velge en fra et annet legekontor. Anonymous poster hash: 1d7ad...b8b
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #17 Skrevet 22. juni 2015 Bestilte via legekontrets nettsider. Der kunne man velge lege, dato og klokkeslett. Ikke sikkert dette gjelder overalt, men man har jo rett på en second opinion om man er uenig med legen sin, og da vil jeg tro det er lurer å velge en fra et annet legekontor. Anonymous poster hash: 1d7ad...b8b Ja, det har man krav på. Å få en annen til å vurdere deg, fordi man ikke er fornøyd med svaret man har fått et annet sted. Ikke fordi man angrer på at man byttet lege. Anonymous poster hash: 067a6...7bb
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #18 Skrevet 22. juni 2015 Jeg byttet og angret. Legen min har jeg hatt siden jeg ble født, men synes det var irriterende med stadig forsinkelser, så jeg byttet. Den nye legen var iikke noe særlig, men min gamle har full liste. Han kunne ikke sette meg på lista igjen, men fungerer som fastlege likevel. Han for dog ingen statlig støtte for å ha meg som pasient. Anonymous poster hash: 55fd2...6af
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #19 Skrevet 22. juni 2015 Bestilte via legekontrets nettsider. Der kunne man velge lege, dato og klokkeslett. Ikke sikkert dette gjelder overalt, men man har jo rett på en second opinion om man er uenig med legen sin, og da vil jeg tro det er lurer å velge en fra et annet legekontor.Anonymous poster hash: 1d7ad...b8b Ja, det har man krav på. Å få en annen til å vurdere deg, fordi man ikke er fornøyd med svaret man har fått et annet sted. Ikke fordi man angrer på at man byttet lege.Anonymous poster hash: 067a6...7bb Sånn jeg skjønte problemet var det at HI -vurderer- å bytte fastlege, men er redd hun skal angre. Jeg tenkte da at hun kan teste noen nye leger hun vurdere ved å ta en tilfeldig time hos de potensielle nye fastlegene. Så slipper hun å søke seg til en fremmed lege, samtidig som hun beholder den hun har inntil videre. Jeg gjorde det og er fornøyd med min nye lege. Mange leger lytter ikke, de har dårlig tid, de henger seg opp i gamle diagnoser (har du vært deprimert en gang kan du banne på at det blir brukt mot deg når du har vondt i magen), det er sure kontordamer der og umulig å komme gjennom på tlf. Det er mange ting som avgjør om man vil beholde fastlegen sin. Anonymous poster hash: 1d7ad...b8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå