Gå til innhold

Er det mulig å lage blomstereng rett i en uklippet "gressplen"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sett at tipsene på nettet går ut på å fjerne ALT av jourd og planter som er der fra før.

Det er uaktuelt for meg.

Lurer på om jeg vil få det til ved å skjære ut ruter he rog der og så med ulike blomsterfrø der?

Eller er det andre måter å få det til på?

Anonymous poster hash: dcf09...54b

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har egentlig ikke peiling, men tror det er sånn at det har noe med jordlagene å gjøre. Det kan ligge frølagere under den piene du har. Du får jo ikke en ordentlig blomstereng ved å så litt her og der. Men det høres ut som du kan være fornøyd med små avdelinger innimellom med typiske arter, så da kan du kanskje gjøre om deler av et bed eller noe? En blomstereng har jo også veldig mange typer gress/strå i seg også.

Anonymous poster hash: b7195...0da

• 1 måned senere...
Skrevet

Æsj også!

Det er et ganske stort område, og jeg orker virkelig ikke å fjerne alt som er der nå. Mener jeg har lest et sted at man kan skjære ut felter og så der, og så vil det bre seg ut i resten av enga etterhvert...

Andre med peiling?

Anonymous poster hash: b8712...f20
Skrevet

Det finnes frø ala gressfrø som heter blomstereng.

Fås på Plantasjen.

Jeg haddet testet å strø dette ovet det hele.

Skrevet

Gå over med ei stålrive og så frø etter deg. Vanskelig for blomster å etablere seg hvis det er et tykt gresslag, så større sjangs for å lykkes hvis du "løser litt opp" samtidig. Eller du kan gjøre det til våren igjen når det ikke er så tett vekst (gå over med rive, så, se hvordan det går). 

Hvis du gidder kan du jo også ta bort gresset helt noen steder i tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...