Gå til innhold

Tips for sår rumpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta er 14,5 mnd og får jekslene. Igår hadde hun 5 bæsjebleier og lå til og med i søvne og prompet. Hun gråt helt forferdelig i natt, og har blitt veldig sår.. Får helt vondt av henne!! Hun har Aldri hatt sår i rumpa! Har til vanlig forebygget med tynne lag zink.

Anonymous poster hash: 15cb0...1a8

Skrevet

Syns Bepanthen fungerer best for såre rumper :)

Anonymous poster hash: cf0ca...fb8

Skrevet

Inotyol salve er helt fantastisk mot sår rumpe hos de små! eneste som hjelper når min sønn er sår (har svært sensitiv hud). det virker som den lindrer også, da han slutter å gråte etter den er smurt på. En skal vel smøre et tynt lag, men jeg smører nok noe tykt 😂 enklere å vaske bort enn zink også :)

Skrevet

Bare så eller små blemmer? Hvis det er våte utslett så anbefaler jeg Orabase. (Vanskelig å få tak i men er helt fantastisk) Den er litt tykk og kornete som absorberer fukt. Over har du sinkpasta (40% sink)

Den vanlige sinksalvene er 10 eller 20% sink og de trekker inn i huden. Pastaen legger seg som en beskyttende hinne over huden.

Er det bare sår hud smør med en pleiende fuktgivende krem (min favoritt en ren ringblomst krem) og ha sinkpasta over.

Ellers er ringblomst og sinksalven de har på helsekost en god salve. Nappy cream tror jeg den heter.

Om hun aksepterer det så føn rumpa helt tørr om du har føner som blåser kaldluft, kremer fester seg bedre på tørr hud.

Anonymous poster hash: c4d97...921

Skrevet

Inotyol salve er helt fantastisk mot sår rumpe hos de små! eneste som hjelper når min sønn er sår (har svært sensitiv hud). det virker som den lindrer også, da han slutter å gråte etter den er smurt på. En skal vel smøre et tynt lag, men jeg smører nok noe tykt 😂 enklere å vaske bort enn zink også :)

Signerer denne! Det er det absolutt beste produktet!!

Anonymous poster hash: 267aa...a88

Skrevet

Går ofte litt sopp i slikt... Smør med Dactacort først, og legg Inotyol over!!

Bruk Bepanthen prevantivt når hun blir fin igjen :)

Anonymous poster hash: 71286...672

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...