Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #1 Skrevet 21. juni 2015 Som er sikker på at ritalin ga migrene? Måtte du slutte på ritalin eller tar du migrenemedisin? Anonymous poster hash: efce4...3ea
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #2 Skrevet 21. juni 2015 Hos meg ble det motsatt. Ble kvitt migrenen :-p Anonymous poster hash: 259a6...f84
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #3 Skrevet 21. juni 2015 Hos meg ble det motsatt. Ble kvitt migrenen :-pAnonymous poster hash: 259a6...f84 Så bra da Anonymous poster hash: efce4...3ea
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #4 Skrevet 21. juni 2015 Hos meg ble det motsatt. Ble kvitt migrenen :-pAnonymous poster hash: 259a6...f84 Så bra da Anonymous poster hash: efce4...3ea Ja helt fantastisk :-p Har hørt om flere andre også som har blitt kvitt migrenen. Man slapper jo mer av og trenger ikke konsentrere seg så hardt som før, det var nok grunnen til at jeg fikk migrenen i utgangspunktet. Anonymous poster hash: 259a6...f84
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #5 Skrevet 21. juni 2015 Migrene er sjelden < 1/10 000. Hodepine derimot er vanlig >1/10. Anonymous poster hash: b80cd...b89
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #6 Skrevet 22. juni 2015 Migrene er sjelden < 1/10 000. Hodepine derimot er vanlig >1/10. Anonymous poster hash: b80cd...b89 Men nå er det migrene det er snakk om. Hodepine kan jeg få om jeg drikker for lite, var ikke sånn før jeg begynte på ritalin. Men etter jeg begynte på ritalin så har jeg fått migrene med aura. Blir sengeliggende i flere timer og har oftere anfall enn det som er vanlig, veldig ofte. Har testet ut div migrenemedisiner uten hell (de fjerner migrenen helt i 2-3 uker men så kommer migrenen tilbake og da daglig frem til jeg har økt el byttet medisin) men legene mener at ritalin ikke har noe med det å gjøre. Jeg har legetime i dag og skal si til legen at jeg ønsker en pause fra ritalin. Har hatt daglige anfall i en uke nå. Jeg hadde en pause fra ritalin pga svangerskape og hadde ikke migrene da (vet at gravidhormoner kan fjerne migrene) men så fort jeg begynte på ritalin så kom migrenen igjen. Kan være tilfeldig men greit å finne ut av siden migrenen hemmer meg så. Anonymous poster hash: efce4...3ea
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #7 Skrevet 22. juni 2015 Hos meg ble det motsatt. Ble kvitt migrenen :-pAnonymous poster hash: 259a6...f84 Så bra da Anonymous poster hash: efce4...3ea Ja helt fantastisk :-p Har hørt om flere andre også som har blitt kvitt migrenen. Man slapper jo mer av og trenger ikke konsentrere seg så hardt som før, det var nok grunnen til at jeg fikk migrenen i utgangspunktet. Anonymous poster hash: 259a6...f84 Jeg kan få spenningshodepine uten ritalin men ikke migrene. Kjipt om jeg må slutte på ritalin men heller det enn så mye migrene. Anonymous poster hash: efce4...3ea
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #8 Skrevet 24. juni 2015 Dytte Anonymous poster hash: efce4...3ea
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #9 Skrevet 24. juni 2015 Ritalin er jo ganske dehydrerende, migrene pga dehydrasjon pga ritalin kanskje? Man må jo bare prøve, kartlegge og finne ut av det. Drikk mer vann! Jeg drikker alltid for lite vann. Anonymous poster hash: c207f...c8f
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #10 Skrevet 24. juni 2015 Ritalin er jo ganske dehydrerende, migrene pga dehydrasjon pga ritalin kanskje? Man må jo bare prøve, kartlegge og finne ut av det. Drikk mer vann! Jeg drikker alltid for lite vann. Anonymous poster hash: c207f...c8f Jeg får hodepine om jeg ikke drikker nok ja men ikke migrenehodepine. Drikker jeg nok vann da så forsvinner den hodepinen, migrenen kan ikke forbygges med nok væske for det har jeg testet. Skulle til legen mandag men det ble utsatt til i morgen, må få ritalin i lavere dose for å kunne trappe ned, vil ikke bråslutte da det gjør meg dårlig. Tar kapsel så kan ikke bare dele de opp for å trappe ned. Men ja jeg skal finne ut av det, vil bare høre folks erfaringer om noen har det HI Anonymous poster hash: efce4...3ea
FrkHyper Skrevet 10. april 2016 #11 Skrevet 10. april 2016 Jeg får hodepine om jeg ikke drikker nok ja men ikke migrenehodepine. Drikker jeg nok vann da så forsvinner den hodepinen, migrenen kan ikke forbygges med nok væske for det har jeg testet. Skulle til legen mandag men det ble utsatt til i morgen, må få ritalin i lavere dose for å kunne trappe ned, vil ikke bråslutte da det gjør meg dårlig. Tar kapsel så kan ikke bare dele de opp for å trappe ned. Men ja jeg skal finne ut av det, vil bare høre folks erfaringer om noen har det HI Anonymous poster hash: efce4...3ea Hei! Ser det er lenge siden det ble skrevet noe i denne tråden, men tenkte høre om det løste seg for deg? Har selv adhd og har prøvd ut en del medisiner. Begynte på Strattera da jeg fikk diagnosen i en alder av 14, og følte det hjalp delvis til å begynne med. Etter som årene gikk følte jeg det hjalp mindre og mindre, og at adhd'en rett og slett "forverret" seg. Gikk da til en privat psykiater som er spesialist på adhd for å få den hjelpen jeg trengte (ettersom det offentlige nok en gang sviktet). Han tok blodprøver av meg for å sjekke serumkonsentrasjonen i blodet mitt ifh til Strattera, hvor det kom frem at kun 4 timer etter dagsdosen min på 80mg var 99% ute av kroppen(!). Dette forklarte jo hvorfor jeg var som en sprettball med humørsvingninger fra helvete, og han ga meg da Ritalin. Har i mange år slitt med migrene og kan ikke røre hormonpreparater uten å få migrene med aura, så var litt skeptisk til hvor bra det ville funke med Ritalin som har migrene som bivirkning (1 av 10 000 eller sjeldnere). Da jeg kom opp i 30mg begynte jeg å få hodepine som forsvant ved bruk av Ibux/pinex, men turte derfor ikke øke til 40mg som jeg egentlig burde ta. Psykiateren (og jeg) turte ikke ta sjansen på å øke til 40mg mtp mulig migreneanfall, og jeg byttet derfor til Elvanse 30mg for så mye som 4 dager siden. Første dagen var alt topp, andre dagen fikk jeg litt hodepine utover kvelden, tredje dagen hadde jeg hodepine hele dagen, og i dag (fjerde dag på Elvanse) våknet jeg med et heidundrandes migrene-helvete.. Denne medisinen derimot har i følge felleskatalogen IKKE migrene som en bivirkning (kun hodepine), men hos meg trigget den tydeligvis min migrene og jeg ligger halvdød i senga i mørket. Søkte derfor litt rundt på nettet og fant ditt innlegg. Det jeg lurer litt på er hvor mange mg du tar av Ritalin, og om det er noen forskjell på det for deg om du f.eks tar kun 20mg? Leste på andre forum fra USA at noen ble kvitt migrenen av Ritalin, og at de hadde vanlig hodepine som bivirkning i de to-tre første mnd, før det også forsvant helt. Noen skriver at Ritalin ga dem hodepine eller migrene mens Concerta (omtrent helt lik medisin) fjernet migrenen og hodeputene totalt, og vise versa. Så virker som om det er veldig individuelt hvem som får/ikke får migrene dessverre av Ritalin og/eller Concerta. Jeg vet i hvert fall at Elvanse absolutt ikke er noe for meg gitt..... Må få si jeg er en smule misunnelig på deg som "mistet" migrenen under svangerskap. For mitt vedkommende ble den forsterket under svangerskap, og jeg gikk fra å ha migrene 1-2 ganger i mnd til å få det 24/7. Det var skikkelig kos 👍🏼
Anonym bruker Skrevet 10. april 2016 #12 Skrevet 10. april 2016 Migrene er sjelden < 1/10 000. Hodepine derimot er vanlig >1/10. Anonymous poster hash: b80cd...b89 Hva hjelper det hi? Anonymous poster hash: 86057...8e5
Anonym bruker Skrevet 10. april 2016 #13 Skrevet 10. april 2016 Hva hjelper det hi? Anonymous poster hash: 86057...8e5 Så nå at dette er en gammel tråd som er dratt frem igjen Anonymous poster hash: 86057...8e5
Anonym bruker Skrevet 10. april 2016 #14 Skrevet 10. april 2016 Hei! Ser det er lenge siden det ble skrevet noe i denne tråden, men tenkte høre om det løste seg for deg? Har selv adhd og har prøvd ut en del medisiner. Begynte på Strattera da jeg fikk diagnosen i en alder av 14, og følte det hjalp delvis til å begynne med. Etter som årene gikk følte jeg det hjalp mindre og mindre, og at adhd'en rett og slett "forverret" seg. Gikk da til en privat psykiater som er spesialist på adhd for å få den hjelpen jeg trengte (ettersom det offentlige nok en gang sviktet). Han tok blodprøver av meg for å sjekke serumkonsentrasjonen i blodet mitt ifh til Strattera, hvor det kom frem at kun 4 timer etter dagsdosen min på 80mg var 99% ute av kroppen(!). Dette forklarte jo hvorfor jeg var som en sprettball med humørsvingninger fra helvete, og han ga meg da Ritalin. Har i mange år slitt med migrene og kan ikke røre hormonpreparater uten å få migrene med aura, så var litt skeptisk til hvor bra det ville funke med Ritalin som har migrene som bivirkning (1 av 10 000 eller sjeldnere). Da jeg kom opp i 30mg begynte jeg å få hodepine som forsvant ved bruk av Ibux/pinex, men turte derfor ikke øke til 40mg som jeg egentlig burde ta. Psykiateren (og jeg) turte ikke ta sjansen på å øke til 40mg mtp mulig migreneanfall, og jeg byttet derfor til Elvanse 30mg for så mye som 4 dager siden. Første dagen var alt topp, andre dagen fikk jeg litt hodepine utover kvelden, tredje dagen hadde jeg hodepine hele dagen, og i dag (fjerde dag på Elvanse) våknet jeg med et heidundrandes migrene-helvete.. Denne medisinen derimot har i følge felleskatalogen IKKE migrene som en bivirkning (kun hodepine), men hos meg trigget den tydeligvis min migrene og jeg ligger halvdød i senga i mørket. Søkte derfor litt rundt på nettet og fant ditt innlegg. Det jeg lurer litt på er hvor mange mg du tar av Ritalin, og om det er noen forskjell på det for deg om du f.eks tar kun 20mg? Leste på andre forum fra USA at noen ble kvitt migrenen av Ritalin, og at de hadde vanlig hodepine som bivirkning i de to-tre første mnd, før det også forsvant helt. Noen skriver at Ritalin ga dem hodepine eller migrene mens Concerta (omtrent helt lik medisin) fjernet migrenen og hodeputene totalt, og vise versa. Så virker som om det er veldig individuelt hvem som får/ikke får migrene dessverre av Ritalin og/eller Concerta. Jeg vet i hvert fall at Elvanse absolutt ikke er noe for meg gitt..... Må få si jeg er en smule misunnelig på deg som "mistet" migrenen under svangerskap. For mitt vedkommende ble den forsterket under svangerskap, og jeg gikk fra å ha migrene 1-2 ganger i mnd til å få det 24/7. Det var skikkelig kos 👍🏼 Hei Hi her. Jeg sluttet på ritalin i fjor så prøvde ikke å gå lenge på lavere dose så vet ikke om lavere dose har noe å si. Jeg har ennå migreneanfall så og si daglig så det hjalp ikke å slutte. Jeg klarer ikke å jobbe og det er i jobb jeg trenger ritalin mest så har ikke orket å begynne igjen. Jeg begynner igjen når migrenen er over. Tror ikke jeg orker å teste ut andre medisiner siden ritalin fungerer så supert for meg Tester ennå ut migrenemedisiner. Jeg fikk i januar i år endelig min migrenediagnose (etter 5 år med migrene) da jeg har en spesiell type migrene og ikke den vanlige så blant annet er sjansen for blodpropp mindre hos meg så jeg bruker p-piller til å hoppe over mensen og det hjelper meg noe. For jeg blir ikke verre av p-piller men blir MYE verre av mensen. Jeg prøvde også en lang periode i fjor å ikke bruke p-piller og var verre da pga eggløsning og mensen. Mens søstra mi får migrene av hormonprevensjon så hun har kobberspiral og ingen migrene pga det. Huff så fælt at du fikk så mye migrene som gravid. Hva med adhden? Jeg mista den og som gravid Anonymous poster hash: efce4...3ea
Anonym bruker Skrevet 10. april 2016 #15 Skrevet 10. april 2016 Hva hjelper det hi? Anonymous poster hash: 86057...8e5 Var vel en person som ikke trodde på at jeg har migrene. Anonymous poster hash: efce4...3ea
Anonym bruker Skrevet 10. april 2016 #16 Skrevet 10. april 2016 Migreneanfall hver eneste dag? Uten at noen medisiner hjelper. Høres rart ut. Hvilken type er dette? Anonymous poster hash: 259a6...f84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå