Nyttårs barn Skrevet 21. juni 2015 #26 Skrevet 21. juni 2015 Jeg ville anstrengt meg for å delta hos så nær familie. Skjønner godt at de ikke ønsker småbarn på festen, jeg synes nesten det høres ut som om du forsøker å finne grunner for ikke å bli med. Når vi giftet oss var vår sønn kun 8 måneder, og alle de naturlige barnevaktene var jo i bryllupet. Det ble slik at han overnattet hos min forlovers mor. Da var vi på besøk to ganger i forkant for at de skulle bli litt kjent, og hadde det blitt helt krise så hadde hun nok ringt oss. Dette gikk helt fint altså. Da vi giftet oss var min nest yngste 8 måneder. Hun og et søskenbarn som var like gammelt satt ved bordet i lag med oss og foreldrene til søskenbarnet, som også var våre forlovere, og det var overhode ikke noe problem. Senere på kvelden, sånn i 8-tiden, dro ungen hjem med barnevaktene våre. Men hun var veldig trygg på alle folk, så selv om disse barnevaktene var våre snille naboer fra der jeg bodde før, som barnet aldri har sett før, så var hun trygg på dama i naboparet og det ble ikke noe problem der. Når man inviterer uten barn så kan man ikke regne med at man snur fjell for å finne barnevakt. Det er helt greit å invitere uten ektefelle/samboer mener de fleste her, men at ektefelle eller samboer ikke møter opp i mangel på barnevakt er ikke greit? Hvorfor? Anonymous poster hash: 599ee...70f Vel jeg synes ikke det er greit å invitere uten ektefelle eller samboer jeg altså... Jeg synes bare at brudeparet selv må få bestemme om de vil ha barn på festen, og at man bør strekke seg langt for å kunne stille opp ihvertfall hos så nær familie.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #27 Skrevet 21. juni 2015 Jeg ville anstrengt meg for å delta hos så nær familie. Skjønner godt at de ikke ønsker småbarn på festen, jeg synes nesten det høres ut som om du forsøker å finne grunner for ikke å bli med. Når vi giftet oss var vår sønn kun 8 måneder, og alle de naturlige barnevaktene var jo i bryllupet. Det ble slik at han overnattet hos min forlovers mor. Da var vi på besøk to ganger i forkant for at de skulle bli litt kjent, og hadde det blitt helt krise så hadde hun nok ringt oss. Dette gikk helt fint altså. Da vi giftet oss var min nest yngste 8 måneder. Hun og et søskenbarn som var like gammelt satt ved bordet i lag med oss og foreldrene til søskenbarnet, som også var våre forlovere, og det var overhode ikke noe problem. Senere på kvelden, sånn i 8-tiden, dro ungen hjem med barnevaktene våre. Men hun var veldig trygg på alle folk, så selv om disse barnevaktene var våre snille naboer fra der jeg bodde før, som barnet aldri har sett før, så var hun trygg på dama i naboparet og det ble ikke noe problem der. Når man inviterer uten barn så kan man ikke regne med at man snur fjell for å finne barnevakt. Det er helt greit å invitere uten ektefelle/samboer mener de fleste her, men at ektefelle eller samboer ikke møter opp i mangel på barnevakt er ikke greit? Hvorfor? Anonymous poster hash: 599ee...70f Fordi man ikke kan gå fra barna sine?? Og de fleste barn kan ikke overlates til fremmede selv om dine takler det. Anonymous poster hash: 41c35...309 Og nå leste jeg svaret ditt igjen, og ser at jeg misforsto helt. Legger meg, jeg. Natta 😴 Anonymous poster hash: 41c35...309
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #28 Skrevet 21. juni 2015 Går barnet i barnehage? Er det en mulighet å spurt en av de som jobber i barnehagen? Da vil det jo være en person som barnet kjenner og er trygg på. Min venninne spurte de ansatte i barnehagen om å være barnevakt da de giftet seg. De var veldig velvillige:-) Anonymous poster hash: 31786...28a
sug lut Skrevet 21. juni 2015 #29 Skrevet 21. juni 2015 God nok grunn: har ikke lyst. Og har du ikke barnevakt så er det ikke vanskelig å komme unna. Ellers er en strategisk blærekatarr aldri å forakte.
Iiiiik Skrevet 21. juni 2015 #30 Skrevet 21. juni 2015 Og dere som sier at det vil skape avstand. Hva med at de hadde åpnet for at vi kunne ta med barna en stund når de er fullt klar over vår barnevaktsituasjon? Synes ikke akkurat at de strekker seg de heller. de har vært veldig tydelig på at barna må hjem før middagen serveres. Anonymous poster hash: 49651...76e Jeg er enig - de strekker seg heller ikke. Det er allikevel relevant å tenke utover akkurat denne kvelden. Hva koster det deg i forhold til svigerfamilien hvis du ikke kommer? Hvor viktig er det for deg at dere har en hyggelig relasjon? Hvor fornærmet kan de komme til å bli hvis du ikke kommer? Ser at de selv bidrar til at det blir vanskelig, men ditt bidrag er det du som står for. For meg ville det vært viktig å få det til, fordi hans foreldre sikkert er viktige for ham og dermed også for meg.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #31 Skrevet 21. juni 2015 Jeg ville spurt en venninne om å Være barnevakt ☺ problem løst Anonymous poster hash: 7bf9d...256
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #32 Skrevet 21. juni 2015 Og dere som sier at det vil skape avstand. Hva med at de hadde åpnet for at vi kunne ta med barna en stund når de er fullt klar over vår barnevaktsituasjon? Synes ikke akkurat at de strekker seg de heller. de har vært veldig tydelig på at barna må hjem før middagen serveres. Anonymous poster hash: 49651...76e Hvem vil ha unger på bryllupsfesten da? Man skal jo drikke og der trenger vitterlig ikke unger være uansett, de fleste voksne vil ikke klare å slå ut håret og virkelig kose seg på voksenfest med en masse unger rundt seg. Bryllupskvelden er for voksne, holder jeg helt med med dem i! Anonymous poster hash: 4ebcb...7cb
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #33 Skrevet 21. juni 2015 Jeg synes det er helt greit at barn ikke er invitert! Og synes absolutt ikke det er noe å bli sur for... Var nettopp i et bryllup der en baby grein gjennom hele inngangsmarsjen... Ødela hele magien:( Jeg ville gjort mye for å skaffe barnevakt til et så nært familiemedlem. Har du ingen venner du kan spørre? Men det høres ut som du egentlig har bestemt deg og bare ønske å lette samvittigheten.. Anonymous poster hash: 498a3...fad Jeg har venner jeg kan spørre om å passe et par timer, men jeg kan ikke overlate barnet til ukjente over en hel kveld. Og da lurer jeg på om det er bedre å droppe hele festen enn å dra sin kos midt i middagen. Jeg er ikke sur, men når flere her inne sier at det skaper avstand sier jeg bare at jeg ikke føler at de strekker seg heller. Anonymous poster hash: 49651...76e Hvorfor skal DE strekke seg? Det er deres bryllup, de ønsker ikke å ha barn tilstede på kvelden, noe som er helt greit siden man gjerne drikker da. Hvorfor skal de strekke seg for deg? DU kan strekke deg for å skape samhold, men det virker som om du ikke liker dem noe særlig så du har jo bekreftet det jeg tenkte uansett. Du liker dem ikke og gidder ikke strekke deg og vil lette på samvittigheten her inne i den tro at alle kom til å støtte deg her. Anonymous poster hash: 4ebcb...7cb
the amazing spidermamma Skrevet 21. juni 2015 #34 Skrevet 21. juni 2015 Jeg synes det var litt sært å nekte dere å ta med barnet, jeg. I kirka kan jeg forstå det, men om det sitter en liten unge ved bordet, det kan da ikke gjøre noe? Og hvis denne ungen blir utålmodig, er det da bare for en av foreldrene å ta en liten tur ut. På kvelden sover vel dette barnet uansett, så ser ikke at dette kan gå ut over festen på kvelden heller.
Heisveisen Skrevet 22. juni 2015 #35 Skrevet 22. juni 2015 Det er som regel pauser under serveringen. Hør med dem om hva kjøreplanen er. Kanskje er det et naturlig avbrekk der du kan snike deg stille ut. Men ta også med i beregningen at ting ofte blir forsinket på sånne sager.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #36 Skrevet 22. juni 2015 God grunn til å bli hjemme. Det er faktisk viktig at barnet har en barnevakt det er trygg på. Hos oss er minste håpløs med barnevakt. Det er tre stykker hun stoler på. Resten bare gråter hun med. Eldste synes til og med en barnevakt hun aldri har møtt er stas så barn er faktisk forskjellig. Jeg hadde aldri overlatt minste til en barnevakt jeg VET hun er utrygg på. Jeg synes faktisk det er på grensen til mishandling. Synes det er tullete å si man MÅ i bryllup. Nei, man må faktisk ikke det. Barnas velvære kommer først. Når det er sagt, går hun i barnehage? Er det ingen av de ansatte i barnehagen som kan passe? Om det alt er foreslått beklager jeg, gadd ikke lese hele tråden. Anonymous poster hash: 71956...b37
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #37 Skrevet 22. juni 2015 Og dere som sier at det vil skape avstand. Hva med at de hadde åpnet for at vi kunne ta med barna en stund når de er fullt klar over vår barnevaktsituasjon? Synes ikke akkurat at de strekker seg de heller. de har vært veldig tydelig på at barna må hjem før middagen serveres. Anonymous poster hash: 49651...76e Jeg er enig - de strekker seg heller ikke. Det er allikevel relevant å tenke utover akkurat denne kvelden. Hva koster det deg i forhold til svigerfamilien hvis du ikke kommer? Hvor viktig er det for deg at dere har en hyggelig relasjon? Hvor fornærmet kan de komme til å bli hvis du ikke kommer? Ser at de selv bidrar til at det blir vanskelig, men ditt bidrag er det du som står for. For meg ville det vært viktig å få det til, fordi hans foreldre sikkert er viktige for ham og dermed også for meg. Hvis dette ødelegger forholdet til svigerfamilien vil jeg påstå at forholdet alt er veldig dårlig uansett. Blir man sur fordi man ikke vil overlate et utrygt barn til noen de ikke kjenner er du bra egoist. Vil tro at de også er glad i dette barnet og setter barnets behov foran voksne. Hadde HI sagt at mannen også måtte være hjemme hadde det vært urimelig. Anonymous poster hash: 71956...b37
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #38 Skrevet 22. juni 2015 Bli hjemme med god samvittighet :-) Anonymous poster hash: c316e...22e
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #39 Skrevet 22. juni 2015 Mulig å ta med minste og legge i vogn et sted? Og heller reise hjem tidlig...Anonymous poster hash: b128b...55b Helt umulig å legge henne i en vogn, og vi har fått streng beskjed om at ingen barn er velkommen. Anonymous poster hash: 49651...76e Da hadde jeg lett droppa det, med god samvittighet. Dersom du ikke får noen til å passe, hva forventer de at du skal gjøre? La henne klare seg selv? Har selv vært i bryllup til gode venner med nyfødt kolikk-baby. Mannen min var forlover. Jeg var med i kirken og de første timene under middagen/mottakelsen, så reiste jeg hjem med mini, da kicket kolikken inn og det var uaktuelt å være i bryllupet og helt uaktuelt å overlate henne til andre (dessuten ammet jeg og hun tok ikke flaske). Dette forstod heldigvis vennen våre da, og det var ikke noe problem å ha med vogn og baby til mottakelsen så lenge jeg ville være der. Syns det er merkelig av din svigerinne å nekte deg å ha med barnet og vogna i bryllupet dersom de vet at det er helt umulig for deg å få pass. Dersom hun ikke kan la det gå for dere i denne situasjonen (dere er tross alt nærmeste familie, og hadde det vært meg hadde jeg lett sagt ja til det selv om planen er et barnefritt bryllup) så hadde jeg glatt dratt hjem etter vielsen. Anonymous poster hash: df5bd...174
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #40 Skrevet 22. juni 2015 Vi inviterte ikkje ungar i vårt bryllaup, dvs ingen under 18 pga alkohol og festen. Eit halvt å i forvegen fekk vi beskjed om at svigerinnga vår då ikkje kom pga manglande barnevakt. (ungane 6 og 12..) Jaja, tenkte vi, det får stå sin prøve. Ikkje noko dårleg stemning for det, syns berre litt synd i dei som ikkje har nokon å spørja når ungane til og med er så store! Kan godt vera at ho ikkje hadde veldig lyst, men det er hennar val. Ikkje noko vi vart sure for. Hadde synst det var verre om ho gjekk midt i middagen.. Anonymous poster hash: d5556...f07
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #41 Skrevet 22. juni 2015 Ville tatt med barna i kirken. Fått noen til og passe de og vært med på middagen så lenge jeg kunne før jeg evt måtte dra hjem og legge minsten. Så enkelt. Tror jeg ville latt barnevakt PRØVD og legge minsten også. Skal ikke se bort fra at det går lekende lett. Men uansett så hadde jeg ville dra hjem i "rett tid".. I alle fall vært hjemme FØR midnatt, avhengig av hvem som passet barna. Anonymous poster hash: f3edb...b0a
Englenemine Skrevet 22. juni 2015 #42 Skrevet 22. juni 2015 Hadde blitt hjemme med gooood samvittighet. Makan til mas for et bryllup? Spørre de ansatte i bhg? Hæ? De er ikke 15 år gamle barnevakter altså men voksne folk med egne barn og liv. Hadde aldri de årene jeg jobbet i bhg sagt ja til å bruke en lørdag på jobbing. Selv om jeg elsket jobben min, barn osv. Noen ganger får man ikke gjort alt når man har barn enkelt og greit.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #43 Skrevet 22. juni 2015 Dette bryllupet har du vel visst om en stund? Hva med å få en venninne til å passe barnet? De har vel et par dager til å bli kjent og du stoler vel på dine venninner? Naboer som du kjenner? Evt en ansatt i barnehagen der barnet går. Du må selvsagt betale godt. Synes det er sært å bli sur for at barna ikke er invitert. En 1,5 åring sitter jo ikke rolig i timesvis. Jeg syns du er barnslig og lite løsningsorientert. Barnevakten kan være hjemme hos dere, så kan du være kjørbar og komme hjem utpå kvelden, etter kaker osv. Barnet er 1,5 år gammelt! Det klarer fint å ha barnevakt, du kan bruke et par dager på at de skal bli kjent og så la barnet få være hjemme og legge seg i sin egen seng. Tenk å være så sur for at barna ikke blir invitert. Jeg lurer virkelig på hva de andre grunnene til at du ikke gidder gå i bryllupet er? Og det vil bli lagt merke til at kona til brudens bror ikke gidder komme. Anonymous poster hash: abb5c...e23
Englenemine Skrevet 22. juni 2015 #44 Skrevet 22. juni 2015 Lagt merke til? De har ikke barnevakt... Hvem bryr seg om det blir lagt merke til? Og lagt merke til av hvem? Skjønner ikke helt . Kun sladrekjerringer som vil legge merke til sånt , noe å snakke om ... Det å ikke ha barnevakt er i likhet med sykdom en helt legitim grunn til å måtte droppe fester og bryllup.
Englenemine Skrevet 22. juni 2015 #45 Skrevet 22. juni 2015 Legger til at hi ikke kan være furten for at barnet ikke kan komme. Helt ok å ikke ønske barn der men da må brudeparet og ellers folk som " legger merke til at noen ikke kommer " skjønne at å ikke ha barnevakt er normalt og helt ok !
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #46 Skrevet 22. juni 2015 Vi var i en 60-årsdag i vinter og hadde med ungen på 1,5 år og vogna, og det gjør vi ikke flere ganger. Ingen kunne passe ungen og vi trodde at med vogna så ble det null problem. Vi la han til vanlig tid i vogna og satte vogna et plass hvor det var stille men han brukte 1,5 time på å sovne, sov i 45 min og så ble det bare hyling. Han var jo overtrøtt. Så vi måtte bare dra. Han sovna i bilen og når vi var hjemme så brukte han to timer på å sovne. At en av oss ble igjen gikk ikke fordi dette var en øde plass langt unna taxi og alle bilene som var der var fulle. Vi måtte også ta med oss to av gjestene så de kom seg hjem, langt å kjøre om man skulle kjørt to turer, ca en time en vei. Neste gang vi skal i noe så skal en av oss dra med ungen når han skal sove, om det ikke blir det samme skyssproblemet som sist, da holder en av oss seg hjemme. Altså om vi ikke har barnevakt. Siden barnet ditt ikke er velkommen i bryllupet så dra hjem etter vielsen du, med god samvittighet. Å bruke barnepasser som ikke kjenner barnet er iallefall uaktuelt for oss. Anonymous poster hash: 102cb...a8a
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #47 Skrevet 22. juni 2015 Dette bryllupet har du vel visst om en stund? Hva med å få en venninne til å passe barnet? De har vel et par dager til å bli kjent og du stoler vel på dine venninner? Naboer som du kjenner? Evt en ansatt i barnehagen der barnet går. Du må selvsagt betale godt. Synes det er sært å bli sur for at barna ikke er invitert. En 1,5 åring sitter jo ikke rolig i timesvis. Jeg syns du er barnslig og lite løsningsorientert. Barnevakten kan være hjemme hos dere, så kan du være kjørbar og komme hjem utpå kvelden, etter kaker osv. Barnet er 1,5 år gammelt! Det klarer fint å ha barnevakt, du kan bruke et par dager på at de skal bli kjent og så la barnet få være hjemme og legge seg i sin egen seng. Tenk å være så sur for at barna ikke blir invitert. Jeg lurer virkelig på hva de andre grunnene til at du ikke gidder gå i bryllupet er? Og det vil bli lagt merke til at kona til brudens bror ikke gidder komme. Anonymous poster hash: abb5c...e23 God ide men ikke alle unger stoler på nye person etter å ha møtt de bare et par ganger. Min er veldig skeptisk av seg så vi måtte ja brukt mange dager. Er ikke sikkert at HI sitt barn lett stoler på nye personer. Anonymous poster hash: 102cb...a8a
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #48 Skrevet 22. juni 2015 Hadde blitt hjemme med gooood samvittighet. Makan til mas for et bryllup? Spørre de ansatte i bhg? Hæ? De er ikke 15 år gamle barnevakter altså men voksne folk med egne barn og liv. Hadde aldri de årene jeg jobbet i bhg sagt ja til å bruke en lørdag på jobbing. Selv om jeg elsket jobben min, barn osv. Noen ganger får man ikke gjort alt når man har barn enkelt og greit. Nå er det forskjell på de som jobber i bhg, her har to stykker sagt at vi bare må spørre hvis vi trenger barnevakt for de passer mer enn gjerne. Så det må da være greit å spørre (hvis man altså hadde hatt veldig lyst til å gå i det bryllupet), men også helt greit å si nei selvfølgelig. Når det er sagt, så er jeg enig i resten av det du skriver, og jeg hadde også blitt hjemme med god samvittighet. Anonymous poster hash: 5db1d...467
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #49 Skrevet 22. juni 2015 Hadde blitt hjemme med gooood samvittighet. Makan til mas for et bryllup? Spørre de ansatte i bhg? Hæ? De er ikke 15 år gamle barnevakter altså men voksne folk med egne barn og liv. Hadde aldri de årene jeg jobbet i bhg sagt ja til å bruke en lørdag på jobbing. Selv om jeg elsket jobben min, barn osv. Noen ganger får man ikke gjort alt når man har barn enkelt og greit. I vår barnehage er det to unge nyutdannede som tar på seg barnevakt jobbing. Det er ikke bare gamle sure kjerringer som deg som jobber i barnehage vet du. Trekk nesa ut av navelen så vil du oppdage at ikke alle er på samme sted som deg. Anonymous poster hash: 71956...b37
Nyttårs barn Skrevet 22. juni 2015 #50 Skrevet 22. juni 2015 Lagt merke til? De har ikke barnevakt... Hvem bryr seg om det blir lagt merke til? Og lagt merke til av hvem? Skjønner ikke helt . Kun sladrekjerringer som vil legge merke til sånt , noe å snakke om ... Det å ikke ha barnevakt er i likhet med sykdom en helt legitim grunn til å måtte droppe fester og bryllup. Det å ikke ha barnevakt er god grunn til å melde avbud ja. Men hele innlegget tyder på at HI ikke egentlig ønsker å være der uten barnet, og ikke har forsøkt så veldig å skaffe noen. Det er faktisk mulig å skaffe barnevakt til et barn på 1,5 år. Og jeg er helt enig i at å sladre om andre er unødvendig, men jeg hadde blitt veldig skuffet om ikke min næreste familie hadde kommet i bryllupet mitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå