Gå til innhold

Hva er god nok grunn til å droppe bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mannens søster som gifter seg, og mannen er brudgommens forlover. Jeg har ikke veldig lyst å gå, av diverse grunner. Men nå viser det seg at det blir vanskelig med barnevakt for barna. Dvs yngste som er 1,5 år har aldri overnattet borte og de som egentlig skulle passe (tante og onkel) har sel blitt invitert i bryllup i en annen by samme dag. Besteforeldre er selv i bryllupet. Det er ingen andre barnet kjenner godt nok til å passe. Et par timer ville gått fint, men ikke å legge barnet feks. Jeg kan ta ungene med i kirken og så dra hjem med de mens mannen drar i middag og fest. Er det god nok unnskyldning? Jeg har ikke noen oppgaver i bryllupet, så det burde ikke bety så mye at jeg ikke kommer. Vielsen får jeg sett.

Anonymous poster hash: 49651...76e

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Gå i vielsen, og ønsk paret til lykke før de skal til mottakelsen.

Skrevet

Jeg synes mannens søster er så nært at man anstrenger seg mye for å delta i bryllupet. Å ikke ha veldig lyst til å gå av diverse grunner høres for meg lite samarbeidsorientert ut. Det vil i hvert fall være en dårlig investering hvis du ønsker å ha en OK relasjon til svigerfamilien. Skjønner at mannens familie skal i bryllupet, men på din side må det vel være noen som kan være barnevakt? 

Skrevet

Mulig å ta med minste og legge i vogn et sted? Og heller reise hjem tidlig...

Anonymous poster hash: b128b...55b

Skrevet

Jeg ville aldri latt noen andre enn nærmeste familie sitte barnevakt, så hvis jeg ikke hadde noen til å passe så ville jeg sendt mannen alene.

Evt vært med i kirken og et par timer med barnet i vogn før jeg reiste hjem med barnet

Anonymous poster hash: c316e...22e

Skrevet

Jeg synes mannens søster er så nært at man anstrenger seg mye for å delta i bryllupet. Å ikke ha veldig lyst til å gå av diverse grunner høres for meg lite samarbeidsorientert ut. Det vil i hvert fall være en dårlig investering hvis du ønsker å ha en OK relasjon til svigerfamilien. Skjønner at mannens familie skal i bryllupet, men på din side må det vel være noen som kan være barnevakt?

Ja, planen var at min søster skulle passe, men det gikk ikke. Min mor er dessverre død, og faren min bor ikke i Norge. Ingen andre nær slekt, og de andre kjenner som sagt ikke barnet.

Skrevet

Mulig å ta med minste og legge i vogn et sted? Og heller reise hjem tidlig...Anonymous poster hash: b128b...55b

Helt umulig å legge henne i en vogn, og vi har fått streng beskjed om at ingen barn er velkommen.

Skrevet

Hvis du bor i nærheten av der festen avholdes, ville jeg da lagt den yngste selv og så overlatt dem til en barnevakt jeg selv stolte på selv om barna ikke kjenner ham/henne kjempegodt. Er det en stund til, kan du jo også sørge for at denne barnevakten blir kjent med barna. 

Skrevet

Mulig å ta med minste og legge i vogn et sted? Og heller reise hjem tidlig...Anonymous poster hash: b128b...55b

Helt umulig å legge henne i en vogn, og vi har fått streng beskjed om at ingen barn er velkommen.

Da har de selv lagt opp til at du ikke kan delta. Vær hjemme med god samvittighet.

Anonymous poster hash: bcdc0...8fa

Skrevet

Ville foreslått at du og ungen var med til middagen og gjekk heim etterpå, men med slik beskjed, så har dei på ein måte stengt døra sjølve.  Skjønar at ein ikkje vil ha barn med på festen på kvelden, men skjønar ikkje at ikkje tanteungar skal få lov til å delta tidlegare på dagen.  I ditt tilfelle hadde eg gjerne anstrengt meg litt for å finne nokon som kunne blitt kjend med barnet, og passa nokre timar fram til leggetid, for du kan risikere at dei blir ein smule såra og fornærma over at du ikkje prioriterer bryllupet til nær familie høgare.  Det er i grunn leit at du leitar etter unnskyldning for å ikkje gå. 

Men ein overlet ikkje barna sine til kven som helst, så de får forklare situasjonen for brudeparet, og møte opp i kyrkja og gratulere og ynskje dei ein fin dag vidare.

Skrevet

Åh da hadde jeg med god samvittighet holdt meg hjemme fra selve festen . Når de ikke tillater barn der sier det seg selv . Hadde deltatt i vielsen . Så dratt hjem å laget god middag til meg og barna og kost meg med godis og tven resten av kvelden :)

Anonymous poster hash: 8f0b1...6b9

Skrevet

Mannens nærmeste familie er like viktig som sin egen nærmeste familie dersom man ikke ønsker å skape avstand, du og dem liksom. Jeg var ikke i min bror sitt bryllup fordi jeg endte opp i et akutt keisersnitt den dagen, det var legitim grunn føler jeg :P

Anonymous poster hash: 4ebcb...7cb
Skrevet

Åh da hadde jeg med god samvittighet holdt meg hjemme fra selve festen . Når de ikke tillater barn der sier det seg selv . Hadde deltatt i vielsen . Så dratt hjem å laget god middag til meg og barna og kost meg med godis og tven resten av kvelden :)Anonymous poster hash: 8f0b1...6b9

Du får det jo til å høres riktig så koselig ut å la være å dra :)

Skrevet

Jeg kan ha noen som passer et par timer mellom kirken og leggetid, men da må jeg troligvis stikke av midt i middagen og vet ikke om det er bedre enn å ikke være der i det hele tatt? Hva ville dere synes? Selv er jeg meget ukomfortabel med det, fordi jeg ikke vil bare reise meg og gå, og man kan jo ikke akkurat kringkaste hvorfor man går heller...

Skrevet

Det at barna ikke er invitert er god nok grunn i seg selv til å ikke dra. Om du møter opp i kirken er det mer enn bra nok.

Anonymous poster hash: 5db1d...467
Skrevet

Og dere som sier at det vil skape avstand. Hva med at de hadde åpnet for at vi kunne ta med barna en stund når de er fullt klar over vår barnevaktsituasjon? Synes ikke akkurat at de strekker seg de heller. de har vært veldig tydelig på at barna må hjem før middagen serveres.

Skrevet

Og dere som sier at det vil skape avstand. Hva med at de hadde åpnet for at vi kunne ta med barna en stund når de er fullt klar over vår barnevaktsituasjon? Synes ikke akkurat at de strekker seg de heller. de har vært veldig tydelig på at barna må hjem før middagen serveres.

Har du spurt da?

Skrevet

Jeg synes det er helt greit at barn ikke er invitert! Og synes absolutt ikke det er noe å bli sur for... Var nettopp i et bryllup der en baby grein gjennom hele inngangsmarsjen... Ødela hele magien:(

Jeg ville gjort mye for å skaffe barnevakt til et så nært familiemedlem. Har du ingen venner du kan spørre?

Men det høres ut som du egentlig har bestemt deg og bare ønske å lette samvittigheten..

Anonymous poster hash: 498a3...fad

Skrevet

Og dere som sier at det vil skape avstand. Hva med at de hadde åpnet for at vi kunne ta med barna en stund når de er fullt klar over vår barnevaktsituasjon? Synes ikke akkurat at de strekker seg de heller. de har vært veldig tydelig på at barna må hjem før middagen serveres. Anonymous poster hash: 49651...76e

Har du spurt da?

Ja, vi tok det opp spesifikt da ikke barnas navn sto på invitasjonen. De var veldig tydelig om at de ikke var invitert, selv om vi forklarte at vi ikke har barnevakt

HI

Skrevet

Jeg synes det er helt greit at barn ikke er invitert! Og synes absolutt ikke det er noe å bli sur for... Var nettopp i et bryllup der en baby grein gjennom hele inngangsmarsjen... Ødela hele magien:(

Jeg ville gjort mye for å skaffe barnevakt til et så nært familiemedlem. Har du ingen venner du kan spørre?

Men det høres ut som du egentlig har bestemt deg og bare ønske å lette samvittigheten.. Anonymous poster hash: 498a3...fad

Jeg har venner jeg kan spørre om å passe et par timer, men jeg kan ikke overlate barnet til ukjente over en hel kveld. Og da lurer jeg på om det er bedre å droppe hele festen enn å dra sin kos midt i middagen.

Jeg er ikke sur, men når flere her inne sier at det skaper avstand sier jeg bare at jeg ikke føler at de strekker seg heller.

Skrevet

Men det høres ut som du egentlig har bestemt deg og bare ønske å lette samvittigheten..

Anonymous poster hash: 498a3...fad

Klart det er greit å ikke invitere barn, men da må man også regne med at ikke alle kan komme. Det er en konsekvens av det valget en selv tar.

Anonymous poster hash: 5db1d...467

Skrevet

Jeg ville anstrengt meg for å delta hos så nær familie.

Skjønner godt at de ikke ønsker småbarn på festen, jeg synes nesten det høres ut som om du forsøker å finne grunner for ikke å bli med.

Når vi giftet oss var vår sønn kun 8 måneder, og alle de naturlige barnevaktene var jo i bryllupet. Det ble slik at han overnattet hos min forlovers mor. Da var vi på besøk to ganger i forkant for at de skulle bli litt kjent, og hadde det blitt helt krise så hadde hun nok ringt oss. Dette gikk helt fint altså.

Skrevet

Skjønner godt at de ikke ønsker småbarn på festen, jeg synes nesten det høres ut som om du forsøker å finne grunner for ikke å bli med.

Når vi giftet oss var vår sønn kun 8 måneder, og alle de naturlige barnevaktene var jo i bryllupet. Det ble slik at han overnattet hos min forlovers mor. Da var vi på besøk to ganger i forkant for at de skulle bli litt kjent, og hadde det blitt helt krise så hadde hun nok ringt oss. Dette gikk helt fint altså.

Da vi giftet oss var min nest yngste 8 måneder. Hun og et søskenbarn som var like gammelt satt ved bordet i lag med oss og foreldrene til søskenbarnet, som også var våre forlovere, og det var overhode ikke noe problem. Senere på kvelden, sånn i 8-tiden, dro ungen hjem med barnevaktene våre. Men hun var veldig trygg på alle folk, så selv om disse barnevaktene var våre snille naboer fra der jeg bodde før, som barnet aldri har sett før, så var hun trygg på dama i naboparet og det ble ikke noe problem der. Når man inviterer uten barn så kan man ikke regne med at man snur fjell for å finne barnevakt. Det er helt greit å invitere uten ektefelle/samboer mener de fleste her, men at ektefelle eller samboer ikke møter opp i mangel på barnevakt er ikke greit? Hvorfor?

Anonymous poster hash: 599ee...70f

Skrevet

Da vi giftet oss var min nest yngste 8 måneder. Hun og et søskenbarn som var like gammelt satt ved bordet i lag med oss og foreldrene til søskenbarnet, som også var våre forlovere, og det var overhode ikke noe problem. Senere på kvelden, sånn i 8-tiden, dro ungen hjem med barnevaktene våre. Men hun var veldig trygg på alle folk, så selv om disse barnevaktene var våre snille naboer fra der jeg bodde før, som barnet aldri har sett før, så var hun trygg på dama i naboparet og det ble ikke noe problem der. Når man inviterer uten barn så kan man ikke regne med at man snur fjell for å finne barnevakt. Det er helt greit å invitere uten ektefelle/samboer mener de fleste her, men at ektefelle eller samboer ikke møter opp i mangel på barnevakt er ikke greit? Hvorfor?

Anonymous poster hash: 599ee...70f

Fordi man ikke kan gå fra barna sine??

Og de fleste barn kan ikke overlates til fremmede selv om dine takler det.

Anonymous poster hash: 41c35...309

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...