Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Bråvåknet i natt av en forferdelig halsbrann, klarte ikke prate og nesten ikke å trekke pusten, hadde fått en god dose magesyre opp i spiserøret og kjempet en god stund for ikke å tømme magesekken helt. Faktisk det grusomste halsbrann anfallet jeg har hatt....der fikk jeg klagd litt også😂 MEN poenget var at uansett hvor mye jeg svelget, drakk vann og tok meg et drøss med Gavison, så hjalp det ikke, svei like forferdelig i halsen når jeg svelget. Fikk da plutselig for meg at rømme var tingen og heldigvis hadde vi en boks, klokken 03.00 Satt jeg på kjøkkenet i bare nettoen og spiste rømme med skje. Det funket, etter tre fire skjeer var alt borte, helt utrolig. Så altså, rømme mot halsbrann er mitt super tips, funker helt utrolig bra... for meg iallfall....👍

Fortsetter under...

Har hatt kraftig halsbrann i 5/6 mnd.... Rømme er bra, sitron presset i vann, love hearts, naturell yougurt og gaviscon. Men gaviscon synes jeg funker dårligst. Love hearts kommer jeg nok aldri til å spise igjen sitronvann er godt, men man blir lei.. (Må være sterk blanding).

Så fint at det virket på deg.
Hva som virker mot halsbrann er individuelt og kan være forskjellig for hvert svangerskap.

I mitt forrige svangerskap så var beste medisin yohurt og saftis, s jeg spiste oss nesten fattige på saftos.
Brus hjalp også.

Denne gang blir det helvete på jord om jeg drikke brus, og all mat er fyfy, lat gjør det verre, enten det er sukker eller rømme.
Link tyggegummi lindrer greit alt fra 15min til 2 timer og har vørt redningen min.
Har også forskjellige reseptbelagte medikamenter mot det, men prøver å ungå dem, og desuten hjelper de ikke så godt heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...