Anonym bruker Skrevet 20. juni 2015 #1 Skrevet 20. juni 2015 Nokon her med leddgikt eller andre revmatiske plager som har blitt betre etter endring av kostholdet? Tenkjer mest på å kutte sukker og kveitemjøl og andre stivelsesrike matvarer. Eg er under utredning for revmatisme, om det er det eg har så har eg nok hatt det sidan eg var 14-15 år, er no 33 år gamal. Synest sjølv eg er mykje betre når eg unngår sukker og karbohydrat og lurer på om andre har same erfaring og om det er andre matvarer ein bør unngå og om det er noko ein bør ete mykje av? Anonymous poster hash: af4ac...a2a
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2015 #2 Skrevet 20. juni 2015 Jeg har fibromyalgi. Har prøvd forskjellige "dietter", men det virker ikke som om kroppen reagerer annerledes enn før. Jeg bør holde meg unna sitrusfrukter da dette "stivner" kroppen, ellers kommer jeg ikke på noe som påvirker kroppen negativt. Men(!), jeg vet at vekta mi påvirker kroppen. Jeg har gått ned i vekt og er nå slank, det gjør at jeg har mye mindre smerter/stivhet. Ganske logisk egentlig, siden ekstravekt er belastende for kroppen, men for meg var det overraskende at vektreduksjon hadde så mye å si. Anonymous poster hash: 86b23...0d6
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2015 #3 Skrevet 20. juni 2015 Jeg får betente ledd av å spise svin, så det har jeg kuttet ut. Sukker og hvitt mel øker også smertene, men små mengder av og til går bra. Jeg har minst smerter og mest overskudd når jeg spiser rene produkter, mye grønnsaker og (fet) fisk! Anonymous poster hash: 14231...9de
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2015 #4 Skrevet 20. juni 2015 Synd å si det, men trening er det eneste som hjelper skikkelig. Jeg har prøvd mye forskjellig med kostholdet. Eneste jeg har merket noen forskjell på er å kutte melk, men det hjelper bare litt. Anonymous poster hash: ee29d...424
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #5 Skrevet 21. juni 2015 Takk for svar! Eg har og merka stor forskjell når eg trenar, så det er vel berre å ta seg saman ete rett mat og trene:-) Men når eg først har ramla av lasset og hatt feil kost og for lite trening er det så tungt å ta seg sammen... Skal prøve å kutte svinekjøtt og sjå om det blir noko skilnad. Anonymous poster hash: af4ac...a2a
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #6 Skrevet 21. juni 2015 Min erfaring er at jeg blir dårligere av å spise for mye sukker, hvite karbohydrater og stivelse. Alkohol er også noe som går rett i leddene. Jeg blir også dåligere av å spise usunt. Ren, frisk mat med masse grønnsaker er det som holder meg friskest. Når det er sagt så spiser og drikker jeg alle de tingene som er nevnt over, men med måte, ved å trene og hele tiden gjøre en løpende vurdeing av formen min kan jeg vite ca hva jeg tåler å gjøre. Jeg tåler for eksempel mer vin om sommeren når det er varmt. Anonymous poster hash: d6b13...595
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå