Anonym bruker Skrevet 20. juni 2015 #1 Skrevet 20. juni 2015 Han som har det bruker kun parfymefrie såper og shampoer, og smører seg med alt som er...Men nå er det veldig ille. Igjen! Noen som kan hjelpe?? TUSEN TAKK! Anonymous poster hash: d0a6e...cb2
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2015 #2 Skrevet 20. juni 2015 Prøv å blande reseptbelagt hydrokortison med Skin Food fra Weleda. Funker som bare det på meg Anonymous poster hash: cafce...070
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2015 #3 Skrevet 20. juni 2015 Hør med legen din om du kan bruke Apolar salve? Jeg har helt grusomme føtter, tørre sprukne føtter med dype kutt bak på hælene. Etter to dager med apolar er jeg mer eller mindre fin igjen. Leste på felleskatalogen at den kan brukes på eksem etc, kanskje den funker på psoriasis også? (Men står også at man må være forsiktig på tynn hud, og huden på hendene er jo tynn ) Men verdt å spørre legen om, ihvertfall Anonymous poster hash: 05e34...ce5
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2015 #4 Skrevet 20. juni 2015 Prøv å blande reseptbelagt hydrokortison med Skin Food fra Weleda. Funker som bare det på meg Anonymous poster hash: cafce...070 Tusen takk for svar, snille deg! Hvor selges Skin Food? hi Anonymous poster hash: d0a6e...cb2
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2015 #5 Skrevet 20. juni 2015 Prøv å blande reseptbelagt hydrokortison med Skin Food fra Weleda. Funker som bare det på meg Anonymous poster hash: cafce...070 Tusen takk for svar, snille deg! Hvor selges Skin Food? hi Anonymous poster hash: d0a6e...cb2 I de aller fleste helsekostbutikker og muligens Vita:) smør godt på. Når det er veldig ille tar jeg på meg bomullshansker over kremen før jeg legger meg så det får virke over natten. Anonymous poster hash: cafce...070
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2015 #6 Skrevet 20. juni 2015 Sjekk ut optima, finnes i såpe, balsam ++ funker veldig bra på psoriasisen min. Anonymous poster hash: 2d79a...e2e
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2015 #7 Skrevet 20. juni 2015 Altså, balsam for huden, ikke håret Anonymous poster hash: 2d79a...e2e
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2015 #8 Skrevet 20. juni 2015 Prøv å blande reseptbelagt hydrokortison med Skin Food fra Weleda. Funker som bare det på meg Anonymous poster hash: cafce...070 Tusen takk for svar, snille deg! Hvor selges Skin Food? hi Anonymous poster hash: d0a6e...cb2 I de aller fleste helsekostbutikker og muligens Vita:) smør godt på. Når det er veldig ille tar jeg på meg bomullshansker over kremen før jeg legger meg så det får virke over natten. Anonymous poster hash: cafce...070 Da skal jeg anbefale han som er veldig plaget med den kremen! hi Anonymous poster hash: d0a6e...cb2
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2015 #9 Skrevet 20. juni 2015 Extra virgin kokosolje😊😊 Anonymous poster hash: 1fbd1...859
Marsch83 Skrevet 20. juni 2015 #10 Skrevet 20. juni 2015 En annen krem som hjelper på mine hender når de ikke er ille er a-derma skin repair. Liten tynn tube. Er så god fordi den er ikke klissete eller seig som andre kremer. Den gjør underverker for mine hender.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2015 #11 Skrevet 20. juni 2015 Noterer alle tips, og sender dere en stooor takk!!! hi Anonymous poster hash: d0a6e...cb2
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 20. juni 2015 #12 Skrevet 20. juni 2015 Sjekk at du har nok vitamin D. Ellers har jeg god nytte av krem med sheabutter. Enten bodybytter, eller håndkremen fra L'occitane
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2015 #13 Skrevet 20. juni 2015 Sjekk at du har nok vitamin D. Ellers har jeg god nytte av krem med sheabutter. Enten bodybytter, eller håndkremen fra L'occitane Veldig interessant! Har selv mangel av d-vit. om jeg ikke tar daglige tilskudd, så han har allerede fått en liten dose her. :-) Han venter på legetime, men vi MÅ prøve noe i mellomtiden. For nå er det ille... hi Anonymous poster hash: d0a6e...cb2
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2015 #14 Skrevet 20. juni 2015 Elocon creme (sterk, reseptbelagt) og så Locobase repair ti minutter senere. Unngå klamme/ fuktige hender, bruk gjerne bomullshansker Anonymous poster hash: 8ece0...af1
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 21. juni 2015 #15 Skrevet 21. juni 2015 Sjekk at du har nok vitamin D. Ellers har jeg god nytte av krem med sheabutter. Enten bodybytter, eller håndkremen fra L'occitane Veldig interessant! Har selv mangel av d-vit. om jeg ikke tar daglige tilskudd, så han har allerede fått en liten dose her. :-) Han venter på legetime, men vi MÅ prøve noe i mellomtiden. For nå er det ille... hi Anonymous poster hash: d0a6e...cb2 Jeg ser i alle fall at min psoriasis kommer når d-vitaminnivåene blir lave. Etter at jeg fikk dem opp igjen har jeg ikke hatt utbrudd. Jeg har kjøpt d-vitaminer fra bivits.co.uk http://www.bigvits.co.uk/product.php?pid=1265Jeg har kjøpt 2000 iu, og så har jeg også foret resten av familien. Selv har jeg ligget på mellom 6 og 10 000 iu daglig gjennom vinteren. Ellers er ikke været så fantastisk nå da, men send han ut når det er sol. Uten solkrem der han har psoriasis.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #16 Skrevet 21. juni 2015 Jeg har hørt flere som har hatt fantastisk effekt av krem med sølv fra LR. Tror den heter microsilver. Dette er egentlig et home party-produkt, men om det virker (som jeg har hørt av personer jeg stoler på) så er jo det det viktigste. Så bilder også hun ene jeg kjenner hadde tatt selv og det var vanvittig forskjell. Verdt et forsøk? Anonymous poster hash: f660a...3fe
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #17 Skrevet 21. juni 2015 Bruk sånne bambushansker over kremen. Astma og allergiforbundet selger noen kjempegode hansker, de sitter bedre på enn bomullshanskene. Anonymous poster hash: 58eca...cb6
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #18 Skrevet 21. juni 2015 Det er en type psoriasis på hendene og føttene som har sammenheng med røyking. Alkohol bør man også begrense. Og ellers leve fornuftig, unngå stress og få nok søvn. Signerer også d-vitaminer. Anonymous poster hash: 65cd8...f10
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #19 Skrevet 21. juni 2015 Jeg har pompholyx sånne små blemmer på hendene,som gjør meg knusktørr og får masse rifter. Eneste som hjelper her er elocon x2,med babyolje i vinylhansker😉ellers ila dagen barriærekrem,cavilon sin er veldig god. Anonymous poster hash: 0f387...f85
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #20 Skrevet 21. juni 2015 EPOCH® SOLE SOLUTION fra NuSkin har hørt mye bra om den fra andre med psoriasis. Anonymous poster hash: bb3c7...662
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #21 Skrevet 21. juni 2015 Det er en type psoriasis på hendene og føttene som har sammenheng med røyking. Alkohol bør man også begrense. Og ellers leve fornuftig, unngå stress og få nok søvn. Signerer også d-vitaminer. Anonymous poster hash: 65cd8...f10 Ja, han sier selv at han merker det forverres med stress...Dessverre har det vært en del stress på jobb i det siste...Men alkohol er jo ineteressant..Han tar seg noen øl i helgene og da for det meste alkoholfrie, men det er kanskje ikke alkoholen som spiller noen rolle. Vet du det?? hi Anonymous poster hash: d0a6e...cb2
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #22 Skrevet 21. juni 2015 Sjøvann er anbefalt, men hva med hjemmelaget saltvann? Noen som har erfaringer med det? Altså kokt vann blandet med havsalt avkjølt og så hendene oppi.. hi Anonymous poster hash: d0a6e...cb2
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #23 Skrevet 21. juni 2015 En syden tur eller solarium. Oljebad for hendene 15 min to ganger om dagen. Fuktighetskrem, jeg har god erfaring med body butter fra bodyshop. Smør tykt på om kvelden og ligg med bomullshansker gjennom natten. Ofte må man ty til kortison. Er man hardt angrepet bør man få en sterkere sort hos legen enn den man får reseptfritt. Bedre å bruke sterk sort kortvarig enn svak over lang tid. Anonymous poster hash: cd258...992
Marsch83 Skrevet 21. juni 2015 #24 Skrevet 21. juni 2015 Jeg har pustuløs psoriasis på hender/føtter og er relativt fin nå grunnet graviditet. (Hormoner som gjør det) hvis det er det samme han har så er det div. Ting som gjør tilværelsen lettere: minst mulig vann(bruk engangs vinylhansker) for guds skyld ikke bruk parfyme i noen prodjkter til hendene,sov med bomullshansker og en krem som du syntes fungerer(hos meg er det a-derma,og ingen kortisonkremer hjalp) fikk noen nye kremer som inneholdt salt fra psoriasisforeningen,men de har jeg ikke klart å bruke da tårene sprenger bak øyelokkene av smerte. Blir som å helle salt i såret!!!! Auauaua. Utenlands har jeg ikke testet,men prøvd lysbehandling uten resultat. Stress og bekymring,røyk og alkohol forverrer ja.. Jeg sluttet å røyke,ble bedre,drikker svært lite så det vet jeg ikke. Stress og bekymring har masse å si. For meg har ikke slik hektisk stress på jobb f.eks. Noe å si,men mer bekymringer på hjemmefront,eller man er sliten osv. Psykisk. Jeg fikk dette først i 2014 og er ikke 100% bra i dag. Utløsende faktor for meg kan nok godt være en totalt annerledes livsstil i 2013. Det er jo en kronisk hudsykdom som man må lære seg å takle på best mulig måte. Lykke til...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå