Anonym bruker Skrevet 20. juni 2015 #1 Skrevet 20. juni 2015 Tips til din beste pavlova? Best med vaniljekrem? Hvilken topping er best? Skal i selskap og noen andre skal lage "verdens beste", burde jeg droppe pavlovaen da disse er ganske like? Anonymous poster hash: bff86...289
soleia Skrevet 20. juni 2015 #2 Skrevet 20. juni 2015 Synes fint begge to kan stå på kakebordet. Pavlovaen er mykje friskare enn kvæfjordkaka. Det florerer med oppskrifter på nettet, og det er ikkje så stor variasjon. Eg brukar mest krem, men blandar ofte i litt vaniljekrem, ca ein halv boks. Rein vaniljekrem blir for søtt synes eg. Jordbær, blåbær og evt bringebær er jo ein klassikar, men ein kan og godt bruke annan frukt, som jordbær, kiwi, druer, mango ol.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2015 #3 Skrevet 20. juni 2015 Sjokoladebunn er veldig godt, da blander du inn 2-3 ss kakaopulver og litt hakket sjokolade i marengsen. Jeg synes det kan bli litt for søtt med vaniljekrem, og pleier ofte å piske krem av halvparten kremfløte og halvparten creme fraiche. Det blir da litt syrligere smak. Ellers synes jeg heller ikke at den er for lik kvæfjordkake. Anonymous poster hash: db089...36e
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2015 #4 Skrevet 20. juni 2015 Jeg syns det blir best med 50/50 krem og vaniljekrem og oppå har jeg bær etter sesong. Jordbær og blåbær er f.eks greit det meste av året. Anonymous poster hash: dba54...ac3
klg,2 boys now:) Skrevet 20. juni 2015 #5 Skrevet 20. juni 2015 De kan ikke sammenlignes.kvæfjord er ekstremt søt og pavlova er frisk(avhengig sv topping).jeg liker pavlova best med vaniljekrem og masse frukt og bær
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2015 #6 Skrevet 20. juni 2015 Verdens beste er jo veldig mye bedre enn Pawlova, men den siste ser jo flott ut på bordet. Dere kan godt ha begge selv om de er litt i samme kategori, spessielt om noen andre kommer med helt andre typer kaker. Anonymous poster hash: 2daab...900
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2015 #7 Skrevet 20. juni 2015 Tips til din beste pavlova? Best med vaniljekrem? Hvilken topping er best? Skal i selskap og noen andre skal lage "verdens beste", burde jeg droppe pavlovaen da disse er ganske like? Anonymous poster hash: bff86...289 Skjønner ikke helt hvorfor du sier pavlova og kvæfjordkake er like. Pavlova har jo marengsbunn, krem og masse frukt, mens kvæfjord faktisk har ordentlig kakedeig i seg i tillegg til marengsdelen. Marengsdelen blir heller ikke like hard som på pavlova, og på kvæfjordkaka skal det være mandler på marengsen. To vidt forskjellige kaker! Anonymous poster hash: 19aff...765
Helene Harepus Skrevet 20. juni 2015 #8 Skrevet 20. juni 2015 Jeg ville aldri tenkt på de to kakene i "samme setning", de er vidt forskjellige. Pavlova synes jeg er helt nydelig, kan dessverre ikke si det samme om "Verdens Beste"..
Yellow Brick Road Skrevet 20. juni 2015 #9 Skrevet 20. juni 2015 Jeg synes heller ikke at de to er like i det hele tatt. Prøver å legge godviljen til her, men skjønner det fremdeles ikke. I mitt hode er det to helt forskjellige kaker, bortsett fra at begge har krem, og det er det jo mange kaker som har. Verdens beste (Kvæfjordkake) er knallgodt, Pavlova er spisendes, men ikke noe mer enn det. Skjønner ikke hva som er så spesielt med den.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2015 #10 Skrevet 20. juni 2015 Det er marengs på begge Det er vaniljekrem på begge. Så de minner jo litt om hverandre... Anonymous poster hash: e6653...f95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå