Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #1 Skrevet 19. juni 2015 - en barnefamilie - middels aktive (liker sofakos, men kan godt gå en mil også) - relativt liten plass (blokk) men gode turmuligheter i nærheten. - har hatt hund tidligere, men ikke veldig erfarne i lydighetstrening (forrige var veldig rolig og ingen problemer med). - positive til kurs og dressur, og vil gjerne utvikle hunden til servicehund etterhvert. - liker best mellomstore hunder Hvilken ville det vært? Anonymous poster hash: c6beb...c16
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #3 Skrevet 19. juni 2015 Labrador kanskje litt stor men herlige og barnevennlige hunder, liker tur men kan å kose inne:) Anonymous poster hash: 9f0b6...a27
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #4 Skrevet 19. juni 2015 Hehe vi tenkte likt Anonymous poster hash: 9f0b6...a27
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #7 Skrevet 19. juni 2015 Cocker spaniel Anonymous poster hash: d8eab...e81
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #8 Skrevet 19. juni 2015 Haha så morsomt mamman til will. Vi skrev samme rasen samtidig Anonymous poster hash: d8eab...e81
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #10 Skrevet 19. juni 2015 Dansk svensk gårdshund Anonymous poster hash: 33855...741
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #11 Skrevet 19. juni 2015 Jack Russell terrier! Anonymous poster hash: 8ef1d...81f
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2015 #12 Skrevet 20. juni 2015 Jack Russell terrier! Anonymous poster hash: 8ef1d...81f Jack Russell Terrier er en hund for aktive/meget aktive - ikke middelsaktive Jeg vil anbefale dere; - Puddel - Staffordshire Bull Terrier - Norsk Lundehund Anonymous poster hash: 72a47...ee0
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2015 #13 Skrevet 20. juni 2015 Var jeg deg ville jeg iallefall styrt unna cockere, har hatt to stk selv og på tross av at de nok kunne passe inn i beskrivelsen du gir av hva slags familie dere er og hva dere ser for dere av bikkje, så er de dessverre så avlet på at de er høyt opp på listen når det kommer til mental ustabilitet, og kan svært fort bli et potensielt farlig problem.. Anonymous poster hash: 38d09...957
Sint naken biltyv Skrevet 20. juni 2015 #14 Skrevet 20. juni 2015 (endret) Jack Russell terrier! Anonymous poster hash: 8ef1d...81f Jack Russell Terrier er en hund for aktive/meget aktive - ikke middelsaktive Jeg vil anbefale dere; - Puddel - Staffordshire Bull Terrier - Norsk Lundehund Anonymous poster hash: 72a47...ee0 Enig. Pluss cocker spaniel og fransk bulldog. Det er en misoppfatning at labrador trenger middels med trim. Det er en grunn til at det er så mange nevrotiske, søppelspisende og småfeite labradorer i Norge. Golden retriver er på toppen når det kommer til biting her i Norge. De er ikke spesielt gode bikkjer Endret 20. juni 2015 av Sint naken biltyv
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2015 #15 Skrevet 20. juni 2015 Forsøkt rasevelgeren til canis? Det er så utrolig mange fine hunder for dere. Selv har jeg aldri hatt små hunder da jeg er aktiv med hund og trener mye så jeg har store hunder med stor arbeidskapasitet. Jeg hadde en utrolig positiv opplevelse her om dagen med en puddel. Mellompuddel. Har egentlig aldri sett på denne rasen tidligere men måtte lese meg opp på de etter dette møtet. Utrolig flott og lærevillig hund. Menneskjær og tøff. Ta en titt på den. Når jeg blir gammel og ikke orker like mye lengre har jeg alltid sagt jeg vil ha en dansk svensk gårdshund, det har vært min favoritt rase av de mindre. Mitt beste tips er å ta rasevelger testen for så å kontakte aktuelle oppdrettere for en prat om rasen deres. Masse lykke til. Anonymous poster hash: 71c8f...ad7
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2015 #16 Skrevet 20. juni 2015 Jeg ville valgt en cavalier, MEN det er mye gal avl på de, ikke så lynnet er ødelagt, men hodeskalle blant annet. Du må derfor sette deg godt inn i problematikken og velge en oppdretter med omhu. Puddel er heller ingen dårlig løsning, men jeg synes det er et minus med pelsen. Enten bruker du opp en kveld på å klippe den selv annenhver mnd eller man må organisere levering/henting hos frisøren Anonymous poster hash: 6d410...f00
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 20. juni 2015 #17 Skrevet 20. juni 2015 Cavalier King Charles Spaniel ❤ ikke akkurat mellomstor, men perfekt til en leilighet. Velger du oppdretter med virkelig omhu får du en stabil familiehund som elsker alle, digger sofakos samtidig som de er sterke og utholdne på tur. Alt etter hva den læres opp til å like
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 20. juni 2015 #18 Skrevet 20. juni 2015 Jeg ville valgt en cavalier, MEN det er mye gal avl på de, ikke så lynnet er ødelagt, men hodeskalle blant annet. Du må derfor sette deg godt inn i problematikken og velge en oppdretter med omhu. Puddel er heller ingen dårlig løsning, men jeg synes det er et minus med pelsen. Enten bruker du opp en kveld på å klippe den selv annenhver mnd eller man må organisere levering/henting hos frisøren Anonymous poster hash: 6d410...f00 Pelslengden varierer litt, jeg trengte aldri å klippe annet enn tufsene mellom klørne. Måtte børstes og vaskes i ny og ne, men det var bare hyggelig
Sint naken biltyv Skrevet 20. juni 2015 #20 Skrevet 20. juni 2015 Jeg ville valgt en cavalier, MEN det er mye gal avl på de, ikke så lynnet er ødelagt, men hodeskalle blant annet. Du må derfor sette deg godt inn i problematikken og velge en oppdretter med omhu. Puddel er heller ingen dårlig løsning, men jeg synes det er et minus med pelsen. Enten bruker du opp en kveld på å klippe den selv annenhver mnd eller man må organisere levering/henting hos frisøren Anonymous poster hash: 6d410...f00 Skal man ha den i utstillingspels som min er må den til hundefrisør hver tredje uke. Men skal den ikke stilles holder det med klipp av snute og poter pluss rundt tissen en gang i blant og det kan man gjøre selv. Så tar man kropp selv eller tur til frisør en til to ganger i året. Mindre jobb enn å vaske etter en med røytepels😂
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2015 #21 Skrevet 20. juni 2015 Jeg er ganske sikker på at en whippet vil passe dere. Jev har ikke selv, men har sett mange voksne hunder og snakket med mange oppdrettere. De er fantastiske☺ Anonymous poster hash: b5751...6b1
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 20. juni 2015 #22 Skrevet 20. juni 2015 Jeg ville valgt en cavalier, MEN det er mye gal avl på de, ikke så lynnet er ødelagt, men hodeskalle blant annet. Du må derfor sette deg godt inn i problematikken og velge en oppdretter med omhu. Puddel er heller ingen dårlig løsning, men jeg synes det er et minus med pelsen. Enten bruker du opp en kveld på å klippe den selv annenhver mnd eller man må organisere levering/henting hos frisøren Anonymous poster hash: 6d410...f00 Skal man ha den i utstillingspels som min er må den til hundefrisør hver tredje uke. Men skal den ikke stilles holder det med klipp av snute og poter pluss rundt tissen en gang i blant og det kan man gjøre selv. Så tar man kropp selv eller tur til frisør en til to ganger i året. Mindre jobb enn å vaske etter en med røytepels😂 Jeg hadde min på flere utstillinger, fikk alltid gode skussmål på pelsen. Men min var for tynn, tror hun led av spisevegring (helt seriøst), jeg prøvde alt! Dessuten var hun underbitt, noe som selvsagt ikke er forenlig med premie. Det var kun for moro skyld, og det sosiale miljøet. Men hun fikk flere ganger gode "karakterer" på proporsjoner og utseende ellers. Så det med pels er litt vanskelig å forutsi.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2015 #23 Skrevet 20. juni 2015 Jeg ville gått for en mellompuddel eller schnauzer. Fantastiske hunder. Anonymous poster hash: 9b2d9...43f
Sint naken biltyv Skrevet 20. juni 2015 #24 Skrevet 20. juni 2015 Jeg ville valgt en cavalier, MEN det er mye gal avl på de, ikke så lynnet er ødelagt, men hodeskalle blant annet. Du må derfor sette deg godt inn i problematikken og velge en oppdretter med omhu. Puddel er heller ingen dårlig løsning, men jeg synes det er et minus med pelsen. Enten bruker du opp en kveld på å klippe den selv annenhver mnd eller man må organisere levering/henting hos frisøren Anonymous poster hash: 6d410...f00 Skal man ha den i utstillingspels som min er må den til hundefrisør hver tredje uke. Men skal den ikke stilles holder det med klipp av snute og poter pluss rundt tissen en gang i blant og det kan man gjøre selv. Så tar man kropp selv eller tur til frisør en til to ganger i året. Mindre jobb enn å vaske etter en med røytepels😂Jeg hadde min på flere utstillinger, fikk alltid gode skussmål på pelsen. Men min var for tynn, tror hun led av spisevegring (helt seriøst), jeg prøvde alt! Dessuten var hun underbitt, noe som selvsagt ikke er forenlig med premie. Det var kun for moro skyld, og det sosiale miljøet. Men hun fikk flere ganger gode "karakterer" på proporsjoner og utseende ellers. Så det med pels er litt vanskelig å forutsi.At de spiser lite er typisk puddel😊 Skulle ønske jeg kunne legge ut bilde av min, han er hvit og veldig vakker💕
Sint naken biltyv Skrevet 20. juni 2015 #25 Skrevet 20. juni 2015 Jeg er ganske sikker på at en whippet vil passe dere. Jev har ikke selv, men har sett mange voksne hunder og snakket med mange oppdrettere. De er fantastiske☺ Anonymous poster hash: b5751...6b1 De krever MYE. En jakthund med den avsluttende delen av jakta. Kjenner flere med myrdet som ikke er gode venner med naboene sine lenger for å si det sånn. De rydder nabolaget for kaniner, høns, katt osv. Så å anbefale den rasen til noen som ikke skal trene mye både mentalt og fysisk er ikke særlig smart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå