Gå til innhold

Bilseter, regler osv. Hjelp?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Kan noen se om jeg husker rett her:

- et barn over 15 kg kan godt bruke fempunktssele, men da skal barnet sitte bakovervendt?

Har nemmelig et Besafe Izi Plus, som er bakovervendt til 25 kg. Og da trenger jeg ikke å kjøpe ny bilstol og bruke bilens sikkerhetsseler enda...?

Men så ble jeg litt usikker, for jeg synes det er for tidlig å snu henne enda! Hun er tre år.

Anonymous poster hash: 057a4...2b4

Fortsetter under...

Skrevet

Et barn over 15 kg kan bruke fempunktssele både forovervendt og bakovervendt, men det er desidert tryggest bakovervendt. Det er altså ingen grunn til å kjøpe ny bilstol på en god stund enda.

Hvis barnet likevel skal sitte forovervendt, så er det tryggest å bruke bilens belte, men begge deler er lov.

Anonymous poster hash: 9e891...44b
Skrevet

Et barn over 15 kg kan bruke fempunktssele både forovervendt og bakovervendt, men det er desidert tryggest bakovervendt. Det er altså ingen grunn til å kjøpe ny bilstol på en god stund enda.

Hvis barnet likevel skal sitte forovervendt, så er det tryggest å bruke bilens belte, men begge deler er lov.

Anonymous poster hash: 9e891...44b

Okei, takk :-)

Hun skal fortsatt sitte bakovervendt, men måtte bare spørre om jeg hadde "rett".

Forovervendt når det blir altfor trangt for føttene. Usikker på hva av det og vekta som kommer til å skje først :-p

Anonymous poster hash: 057a4...2b4

Skrevet

Ikke noe i veien for å bruke fempunkts forhover heller når det blir for trangt bakover. Hva tror du racerbilførere bruker?

Anonymous poster hash: 95f7c...aab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...