Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Vi har nettopp vært på tidlig ultralyd (uke 9) og der fikk vi se en livlig liten krabat som hadde det veldig fint, heldigvis :) men det var også en blødning i livmoren ved siden av fosteret. Noen som har opplevd det? Jeg skulle ta det helt med ro i 14 dager og er nå sykemeldt.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144221745-bl%C3%B8dning-i-livmoren/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei igjen..

Så ikke at du hadde laget egen tråd om dette så jeg bare limer inn det jeg skrev på Termin Januar 2016 <3:

Hei Bentix!

Ja jeg hadde også blodansamling i livmoren!!! Måtte også holde meg hjemme.. Har lest mye om dette og veldig mye kommer an på størrelsen av hematomet i forhold til embryo/foster. Hvor langt er du på vei? Og har du fått noen medisiner av legen?

Jeg fant ut av blodansamlingen i uke 5/6 og det var kjempe stort, men det gikk bra  :)

Jeg nærmer meg 10 uker :)

Blodansamlingen var ca 4 cm. Aner ikke om det er stort eller lite. Hvor stor var din? Godt å høre at det gikk fint med deg og den lille :) jeg fikk ingen medisiner. Men ble sykemeldt og beskjed om ingen trening, sex, trykk på magen, ikke løfte mer enn 5 kg og ta det rolig. Hun mente det skulle gå helt fint, men blir alikvel bekymret da! Og hvor rolig må man ta det? Ikke så lett med en 2 åring i hus ;)

Altså jeg var veldig forsiktig den første uken, men etterhvert så ble jeg så lei at jeg begynte forsiktig å gjøre ting, og det endte med at jeg dro tilbake på jobb og levde som normalt - Men dette var imot legens anbefaling vel å merke!!! Det jeg har lest er at det er størrelsen og plasseringen på hematomet som gjelder.. og hvor tidlig det er i svangerskapet. Jeg fant ut at jeg hadde blodansamling i livmor i ca uke 6.. hematomet var stort dobbel så stor som fostersekken, og det er ikke bra. Men Embryo bare vokste akkurat som det skulle :) Jeg har fortsatt litt blod igjen der, men det er nesten borte og legen sa jeg kunne leve normalt igjen!!

Jeg fikk medisiner men det finnes ingen kur, så det man kan ta bare "hjelper fosteret" som legen forklarte meg! Jeg fikk progresteron og østrogen som jeg fortsatt går på. Men jeg bor i utlandet så de gjør nok ting litt andelenes enn i Norge.

Jeg var kjempe nervøs når jeg fikk vite om blodansamlingen, men alt har virkelig gått superbra og over all forventning :) Er 11+1 i dag! 

Har virkelig trua på at dette kommer til å gå kjempe bra Bentix!!

Var dette første gang du var på UL? Og har du hatt noen blødning?

Vi dro på privat ultralyd bare for å se hvordan det sto til der inne og dette var den første ja. Legen virket positiv og mente at kroppen enten skilte ut blodet eller at det bare ble borte. Men klarer ikke helt slappe av fordi om.

Jeg ble ikke henvist til flere UL. Jeg burde kanskje spurt om det, hadde vært fint å vite om det blir mindre eller borte. Jeg får ringe legen min å høre hva hun sier tenker jeg. Jeg har ikke hatt noen blødninger til nå. Hvordan forsvant blodet med deg? Hadde du blødninger?

Hei igjen 

Beklager sent svar, har vært på fjelltur uten internett.

Med meg startet det hele med at jeg fikk en veldig liten blødning, varte en kveld og var brunt blod.. jeg tenkte det bare var normalt, men mannen var mest bekymret og ringte legen.

Hos meg har bare kroppen absorbert, men det er ikke helt borte enda og jeg har ikke hatt noen tegn til blod siden. 

Så for alt du vet kan du jo ha hatt denne blødningen siden egget festet seg, og embryo/foster har vokst helt uten problemer. 

Hvor rolig tar du det nå? hvordan går det med tanke på 2 åringen din?

Annonse

Hei :)

Jeg er litt roligere nå. Slått meg til ro med at jeg uansett hva som skjer så får jeg ikke gjort noe med det. Men de negative tankene sniker seg innpå innimellom... Etter hva jeg har lest på diverse forum så går det som regel bra, selv om man har en blodansamling. Så jeg får bare krysse fingrene og håpe på at det gjør det her også.

Mannen tar seg av det meste med hus og barn :) hun koser seg heldigvis i barnehagen og jeg prøver å ikke bære henne ;)

Tusen takk for at du ville dele erfaringen din! Håper det går bra med de små spirene :)

Jeg hadde hematom. Men da den startet å blø så visste ikke jeg at jeg var gravid så legen trodde jeg hadde en SA.

På føden oppdaget de et foster og de sa at det ikke spilte noe rolle hva jeg gjorde, enten ville hematomet ta med seg fosteret eller så ville det gå bra. Måtte vente over helgen og da jeg kom tilbake var fosteret borte. Trengte ikke å ta det med ro eller noe.

Måtte da ta utskrapning for å få fjernet alt av rester. Tok 6 ned før mensen og EL kom tilbake. 8 mnd senere satt spiren og nå er jeg i uke 35 :)

Men det er mange som har hematom uten at det fører til SA. Jeg var ekstra uheldig.

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...