Gå til innhold

Æsj. Fikk D på masteroppgaven.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har vært en ekstraordinær situasjon på privaten i vinter som førte til at jeg fikk jobbet lite med oppgaven en lang periode. Så det ble rett og slett ikke nok jobbing. Surt, i og med at jeg har både A, B og C på emner i forbindelse med Masteren.

Er på en måte glad jeg fikk fullført, men det er en solid bismak der også. Vil dette telle veldig mye hos en arbeidsgiver? Jeg har ikke lyst til å komme med bakgrunnshistorien, og det spiller jo egentlig ingen rolle. Gjort er gjort.

Anonymous poster hash: 98980...4bd

Skrevet

Slik jeg forsto på den andre tråden her annsettes bare Aer og til nøds Ber dersom det er dårlig utvalg av Aer..

Kiipt..

Anonymous poster hash: c9dd0...fb0

Skrevet

Huff, D på master er virkelig ikke noe en ønsker seg. Kommer vel litt an på bransje hvor mye det vektlegges. Ved et eventuelt intervju ville jeg nok forklart karakteren med ett eller annet men uten at det virker som en unnskyldning..

Anonymous poster hash: 8779d...395

Skrevet

Vel, du har mastergrad uansett! Det er det du må spille på når du søker jobber.

Forøvrig er det bare tull at man må ha toppkarakterer for å få jobb.

Du er svært godt utrustet til å få jobb med en mastergrad, selv om selve masteroppgaven ikke var topp.

Anonymous poster hash: 50e44...69e
Skrevet

Lurer litt på hvordan jeg skal legge fram dette på intervju, altså. Poenget er i hvert fall at jeg har lært en hel masse av forløpet. Jeg har hatt interessante og lærerikt emner som jeg har gjort det bra på. Så skjedde dette her, og jeg vurderte å utsette et semester, men gjorde det ikke. Skulle kanskje gjort det, men sånn ble det nå. Jeg får vel bare se hva som skjer, og håpe på at de ser de kvalitetene jeg har. Håper at de ikke spør om karakteren på intervju nå, for jeg har jo ikke fått vitnemålet. Men jeg kan ikke ljuge hvis de spør, dessuten ringer de mest sannsynlig veilederen min hvis jeg er interessant... Sukk...

Uansett. Kjipt.

HI

Skrevet

Det er synd å si det, men jeg hadde faktisk vurdert en D på master som dårligere enn ingen master, men ok karakterer ellers.

Anonymous poster hash: 1d6fa...2e0
Skrevet

Lurer litt på hvordan jeg skal legge fram dette på intervju, altså. Poenget er i hvert fall at jeg har lært en hel masse av forløpet. Jeg har hatt interessante og lærerikt emner som jeg har gjort det bra på. Så skjedde dette her, og jeg vurderte å utsette et semester, men gjorde det ikke. Skulle kanskje gjort det, men sånn ble det nå. Jeg får vel bare se hva som skjer, og håpe på at de ser de kvalitetene jeg har. Håper at de ikke spør om karakteren på intervju nå, for jeg har jo ikke fått vitnemålet. Men jeg kan ikke ljuge hvis de spør, dessuten ringer de mest sannsynlig veilederen min hvis jeg er interessant... Sukk...

Uansett. Kjipt.

HI

Kommer du til intervju kan du forklare det. de vil sikkert legge merke til at du har fått mye dårligere på oppgaven enn på delemnene, og da kan du si at det var noe ekstraordinært privat som gjore at du ikke fikk jobbet bra med den.

Anonymous poster hash: 90b71...da0

Skrevet

Men regnes ikke delemnene inn i en samlekarakter?

Og fikk du ingen fagsamtaler/veiledning i skriveprosessen?

Anonymous poster hash: 1cddd...c37

Skrevet

Og fikk du ingen fagsamtaler/veiledning i skriveprosessen?Anonymous poster hash: 1cddd...c37

Jovisst. Bra veiledning, og jeg var klar over at det ikke var en topp-oppgave. Men jeg hadde både håpet og trodd på en C i det minste. Tipper jeg får C som samla karakter. Veldig irriterende, altså. Veileder visste om situasjonen, og også at det var viktig for meg å fullføre. Så da ble det som det gikk. Hun kunne ikke forutsi hva karakteren ville bli, det er ikke alltid sensorer tenker likt. Men vi hadde tett kontakt og jeg gjorde det jeg kunne med det hun påpekte.

Sett ut i fra dette tyder det vel på at forsker-kompetansen min ikke er så bra, men jeg har gode resultater fra faglige delemner, som sagt. Bakenforliggende årsak er stygt samlivsbrudd. Det var viktig for meg å fullføre slik at jeg kunne begynne å jobbe. Men mye kan tyde på at det ikke var heldig å pushe på...

HI

Skrevet

Og fikk du ingen fagsamtaler/veiledning i skriveprosessen?Anonymous poster hash: 1cddd...c37

Jovisst. Bra veiledning, og jeg var klar over at det ikke var en topp-oppgave. Men jeg hadde både håpet og trodd på en C i det minste. Tipper jeg får C som samla karakter. Veldig irriterende, altså. Veileder visste om situasjonen, og også at det var viktig for meg å fullføre. Så da ble det som det gikk. Hun kunne ikke forutsi hva karakteren ville bli, det er ikke alltid sensorer tenker likt. Men vi hadde tett kontakt og jeg gjorde det jeg kunne med det hun påpekte.

Sett ut i fra dette tyder det vel på at forsker-kompetansen min ikke er så bra, men jeg har gode resultater fra faglige delemner, som sagt. Bakenforliggende årsak er stygt samlivsbrudd. Det var viktig for meg å fullføre slik at jeg kunne begynne å jobbe. Men mye kan tyde på at det ikke var heldig å pushe på...

HIAnonymous poster hash: 98980...4bd

Forstår deg veldig godt. Jeg ble også skilt midt i masteren, med masse konflikt, og valgte å utsette den et år. Det er jeg glad for i dag, selv om det betydde at lønnsøkningen kom et år senere. Jeg fikk tid til å legge elendigheten bak meg, og fikk et godt resultat. Hadde aldri klart det midt oppi eksmannens utbrudd og fæle episoder. Kudos til deg som gjennomførte!

Anonymous poster hash: 1cddd...c37

Skrevet

Sjefen min har D på sin!

Herregud du har MASTER, noe de færreste har. GRATULERER!

Anonymous poster hash: 5e9ce...485

Skrevet

Sjefen min har D på sin!

Herregud du har MASTER, noe de færreste har. GRATULERER!Anonymous poster hash: 5e9ce...485

Tusen takk for det... Men jeg er redd det ikke er så veldig sjeldent lenger. Skal på intervju. Tenker å ikke si noe om det hvis de ikke spør direkte, men komme med en forklaring hvis de spør... Urk...

Takk for mange svar, folkens.

HI

Skrevet

Hva søker du jobb som?

Skrevet

Lektor i realfag. Kremt.... Jeg synes ikke den D'en speiler hva slags lærer jeg er. Har erfaring, attester og andre karakterer å vise til. Men vi får se.

Skrevet

Men, altså. Det er mangel på realfagslærere. Dette kommer til å gå bra. Etter min erfaring er det mest til den første jobben de ser på karakterer, ved senere jobbsøking er arbeidserfaring viktigere (men nå er ikke jeg lærer). Gratulerer med master!

Anonymous poster hash: ea346...5f9

Skrevet

Kjedelig med en D når du håpte på noe mer. Men forholdene tatt i betraktning er det godt gjort å gjennomføre! Gratulerer med master! Om du blir spurt i et intervju ville jeg forklart årsaken og hvorfor det var viktig for deg å gjennomføre. Si også hva du har lært av det hele Du klarer å gjennomføre under stort press, evt om du i dag ville vurdert det annerledes, men var under mye stress og gjort er gjort. Vis selvinnsikt. Jeg har forklart mine hull i CVen med psykisk sykdom, noe som faktisk har blitt bedre tatt imot enn forventet. Ikke alle arbeidsgivere er ute etter perfekte mennesker. Du kan jo også si at du kan relatere til elever som gir ujevne prestasjoner fordi livet kom i veien.

Anonymous poster hash: 2f409...8ac

Skrevet

Får jeg D på masteren min, så skal jeg jodle herfra til evigheten! Spiller ingen rolle for meg hvilken karakter jeg får på den, så lenge jeg står. For min del betyr ikke karakteren det spøtt, bare det er E eller bedre. Jeg tar master for å få tittelen OG lønna.

Anonymous poster hash: 835e2...3ab

Skrevet

Faktisk viser det seg at studenter som uteksamineres med C som gjennomsnitt på master i samfunnsvitenskapelige fag raskere oppnår høyere lønn enn studenter med høyere karakter. Vet ikke om lønnskurven fortsetter slik da, men. Du som er lektor i realfag får jobb anyway. Og jeg tenker det er en viktig erfaring blant lektorer å ha fått en dårlig karakter i ny og ne, iom at dere selv skal karaktersette mangfoldet i klasserommet.

Anonymous poster hash: dda2f...251

Skrevet

Lektor i realfag. Kremt.... Jeg synes ikke den D'en speiler hva slags lærer jeg er. Har erfaring, attester og andre karakterer å vise til. Men vi får se.

Jeg har aldri levert vitnemål ved intervju. Kun etter jeg har blitt ansatt for å vise hvilke fag jeg har og hvilket lønnstrinn jeg skal ha.

Og sånn strengt tatt så er ikke mastergraden relevant for jobben som lektor, kun i form av at du har lært masse i prosessen. Jeg bruker jo nesten utelukkende ting fra 1.året på studiet når jeg underviser, resten er på alt for høyt nivå. (Men jeg setter jo selv stor pris på dybdekunnskapen min selvfølgelig)

Anonymous poster hash: b343f...e0c

Skrevet

Vettu hva, du har en mastergrad og tenk på alt du har lært, en karakter gjenspeiler ikke hvordan du er som person og evnen til å lære bort.... Sjelden teori og praksis går hånd i hånd vettu👍🌞

Anonymous poster hash: cdf67...8e4

Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

Du siktet deg inn mot en bransje som er desperate etter folk. Det kommer til å ordne seg!

Skrevet

Det er ikke sjeldent å ha en master, og få arbeidsgivere bryr seg om bakgrunnshistorien for en dårlig karakter.

Hvordan dette kommer til å gå, kommer an på hvor stor vekt man legger på karaktere i din bransje. Hadde det vært meg og min bransje (jurist), hadde jeg uten tvil skrevet ny masteroppgave.

Anonymous poster hash: a795b...735

Skrevet

Det er ikke sjeldent å ha en master, og få arbeidsgivere bryr seg om bakgrunnshistorien for en dårlig karakter.

Hvordan dette kommer til å gå, kommer an på hvor stor vekt man legger på karaktere i din bransje. Hadde det vært meg og min bransje (jurist), hadde jeg uten tvil skrevet ny masteroppgave.

Anonymous poster hash: a795b...735

Må nok dessverre støtte denne. Hadde jeg fått D, ville jeg vært for skuffet til å ikke skrive på nytt. Innen min bransje (psykiatri) er det svært mange som tar master, og karakteren har mye å si ved ansetting.

Anonymous poster hash: 876a9...c5e

Skrevet

Som mange har skrevet over, så er realfagslærere ettertraktet, tror ikke du trenger å bekymre deg for den karakteren. Skjønner at det ikke er noe moro, men tror ikke det får noen praktisk betydning.

Skrevet

Hadde ikke en eneste A på vitnemålet fra bacheloren min, hadde til og med en D i et fag jeg og. Fikk drømmejobben rett etter studiet, hvor jeg har godt over en mill i årsinntekt. Arbeidsgiveren min var tydeligvis ikke mest opptatt av toppkarakterene, men vektla andre ting, at jeg var ung, kunne utvikle meg og formes inn i atbeidsplassen som hun sa. Ikke bekymre deg, bare å selge deg selv på jobbintervjuet! Lykke til :)

Anonymous poster hash: 7ba3d...a1d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...