Gå til innhold

Tror dere på: "alt skjer for en grunn?" Hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fri vilje??? Barn gir seg selv f eks kreft ? Ved fri vilje? Kristent tøv!!!

Anonymous poster hash: 5b741...0bc

Videoannonse
Annonse
Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Syltebærtyttetøy -

Det er flere makter her i verden. Jeg vet at Gud ønsker menneskene alt godt, men mennesker har som sagt fri vilje og blir i tillegg påvirket av en annen sterk makt. Det er derfor det skjer dårlige ting også, ikke fordi Gud ønsker oss noe vondt eller for å straffe oss. Trist at du har gått i "vranglære" som barn :'( Det er overhode ikke din skyld at det skjedde med deg. Jeg har opplevd drap, svik og manipulering innenfor familien selv, men jeg vet at ikke det er Guds vilje, og at han gjør alt for å hindre det.

Anonymous poster hash: 388c4...174

Som sagt, jeg vet at du ikke mente det sånn :) Det var ikke så mye vranglære egentlig, men som barn forstår man ikke alt. Derfor mente jeg at man må være litt forsiktig med hva man sier og ikke sier, spesielt foran de små. Jeg hørte i så mange samtaler at "Gud passer på alle barn", "Gud holder deg trygg", dette tolket jeg som at jeg da hadde gjort noe galt fordi Gud ikke passet på eller så meg.

Jeg vet selvfølgelig nå som voksen at det ikke er slik det foregår ;)

Skrevet

Syltebærtyttetøy -

Det er flere makter her i verden. Jeg vet at Gud ønsker menneskene alt godt, men mennesker har som sagt fri vilje og blir i tillegg påvirket av en annen sterk makt. Det er derfor det skjer dårlige ting også, ikke fordi Gud ønsker oss noe vondt eller for å straffe oss. Trist at du har gått i "vranglære" som barn :'( Det er overhode ikke din skyld at det skjedde med deg. Jeg har opplevd drap, svik og manipulering innenfor familien selv, men jeg vet at ikke det er Guds vilje, og at han gjør alt for å hindre det.

Anonymous poster hash: 388c4...174

Jeg har et alvorlig sykt barn. Hva er Guds vilje med det? Og mener du at barnet selv har valgt å bli syk?

Anonymous poster hash: d7a0b...809

Skrevet

Nei, hva er i så fall meningen med denne tilbakevendende urinveisinfeksjonen min??Anonymous poster hash: dd3c4...492

Kanskje du er slem? Anonymous poster hash: ecb7a...1bb

Har antakelig tatt på meg for mange verv eller noe, har skjønt det ikke er bra..

Anonymous poster hash: dd3c4...492

Gjest Antarctica
Skrevet

Syltebærtyttetøy -

Det er flere makter her i verden. Jeg vet at Gud ønsker menneskene alt godt, men mennesker har som sagt fri vilje og blir i tillegg påvirket av en annen sterk makt. Det er derfor det skjer dårlige ting også, ikke fordi Gud ønsker oss noe vondt eller for å straffe oss. Trist at du har gått i "vranglære" som barn :'( Det er overhode ikke din skyld at det skjedde med deg. Jeg har opplevd drap, svik og manipulering innenfor familien selv, men jeg vet at ikke det er Guds vilje, og at han gjør alt for å hindre det. Anonymous poster hash: 388c4...174

Han bør skjerpe seg, for hvis han "gjør alt for å hindre det" er han mindre kompetent enn de fleste vanlige dødelige.

Skrevet

Ja, jeg tror det er en mening med alt. Men det betyr ikke at grusomme ting som skjer er greit! 

Anonymous poster hash: 3df63...6db
Skrevet

Syltebærtyttetøy -

Det er flere makter her i verden. Jeg vet at Gud ønsker menneskene alt godt, men mennesker har som sagt fri vilje og blir i tillegg påvirket av en annen sterk makt. Det er derfor det skjer dårlige ting også, ikke fordi Gud ønsker oss noe vondt eller for å straffe oss. Trist at du har gått i "vranglære" som barn :'( Det er overhode ikke din skyld at det skjedde med deg. Jeg har opplevd drap, svik og manipulering innenfor familien selv, men jeg vet at ikke det er Guds vilje, og at han gjør alt for å hindre det. Anonymous poster hash: 388c4...174

Han bør skjerpe seg, for hvis han "gjør alt for å hindre det" er han mindre kompetent enn de fleste vanlige dødelige.

Og samtidig skal de ha det til at han er allmektig. Forstå det den som kan. :P

Anonymous poster hash: d9f90...7c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...