Gå til innhold

Tror dere på: "alt skjer for en grunn?" Hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: 33e67...dd1

Skrevet

Ikke faen.

Anonymous poster hash: f5b63...5ce

Skrevet

Nope. Shits happends..

Anonymous poster hash: 30841...964

Skrevet

Tror absolutt ikke på det.

Men lager meg slike tanker i ettertid. Selv om jeg ikke tror pådet.

Anonymous poster hash: a23f2...2d4

Skrevet

Ja, men vi styrer selv. Som nicknavnet mitt antyder så har jeg et livssyn som innebærer reinkarnasjon. Valgene og handlingene våre har konsekvenser som vi møter i dette eller neste liv. Gradvis lærer man av sine feil og blir mer opplyst og gjør klokere valg. Man er ikke egodrevet og ser på jorden og dens innbyggere som en hel organisme.

Skrevet

Nei, det tror jeg overhodet ikke. Vrøvl.

Anonymous poster hash: 8c5ce...709
Skrevet

Bare tull.

Veldig selvopphøyende å tro på slikt, mener jeg.

Anonymous poster hash: 15992...d27

Skrevet

Ja, det tror jeg :) Gud tilrettelegger livene våre for at vi skal ha det best mulig. Men i tillegg har mennesker fri vilje, så alt går ikke alltid som Han vil det.

Anonymous poster hash: 388c4...174

Skrevet

Ja, jeg tror alt skjer for en grunn. Men er ofte usikker på grunnen ;)

Anonymous poster hash: 8f39c...16f

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Ja, det tror jeg :) Gud tilrettelegger livene våre for at vi skal ha det best mulig. Men i tillegg har mennesker fri vilje, så alt går ikke alltid som Han vil det.

Jeg vet du ikke mener det sånn, men vær forsiktig med hva du sier om det der til andre! Jeg vokste opp i et veldig kristent hjem hvor jeg hele tiden ble fortalt at vi var Guds barn og at han passet på alle små. Jeg ble voldtatt og mishandlet gjennom store deler av barndommen min og satt igjen med en enorm skyldfølelse og følelsen av at JEG hadde sviktet Gud siden det skjedde med meg, at jeg ikke hadde vært god nok osv!

Jeg tenker at livet er tilfeldig, men har likevel ofte fått følelsen av at ting skjer for en grunn, men når jeg tenker logisk vet jeg at det er fordi jeg selv velger å gjøre det beste ut av det som skjer. :)

Skrevet

Til en hvis grad. Men tror mest at msn lager sin egen hverdag. Blir irritert på sånn typ luksusfellen deltakere som ikke tar ansvar for noe som skjer i livet sitt. De har vare vært uheldig liksom.

Men når noe skikkelig dritt skjer med dårlige folk, så tenker jeg at det er karma.

Anonymous poster hash: ecb7a...1bb

Skrevet

Tja, på et vis kanskje? Hvis ting ikke har gått helt min vei så har jeg trøstet meg med at det sikkert er en grunn til det, og at noe annet venter meg. Så langt har det stemt på en prikk. Det som har ventet har da vært mye mere riktig for meg, og jeg hadde mistet muligheten til å oppnå det om jeg hadde fått noe annet tidligere.

Skrevet

På en måte, ja, men det guddomlige har jeg godtatt at jeg ikke forstår noe særlig av og i hvertfall ikke hva som er målet med alt. Jeg tror i hvertfall ikke vi mennesker er så viktige som vi selv liker å innbille oss at vi er.

Anonymous poster hash: 237f5...471
Skrevet

Til en viss grad. Dvs, jeg tror vel ikke direkte på det, men jeg liker å tenke slik. Ikke når det gjelder sykdom og død derimot.

Anonymous poster hash: 5e75f...ac1

Skrevet

Niks.

Skulle faktisk nesten til å opprette en tråd her om dagen, fordi jeg er så dritalei av " det er en mening med alt"..

Anonymous poster hash: a1b52...ec7

Skrevet

Noen ganger, men nå? Nei.

Tok abort ifjor pga feil på fosteret.

Ble gravid nå, men mannen forlot meg for ei jentunge på 22 med et barn. Mannen er 37.

Så blir abort igjen fordi jeg ikke klarer å stå i dette alene.

Ting skjer, men ikke altid bra ting.

Anonymous poster hash: 4fc79...953

Skrevet

Nei, hva er i så fall meningen med denne tilbakevendende urinveisinfeksjonen min??

Anonymous poster hash: dd3c4...492

Skrevet

Syltebærtyttetøy -

Det er flere makter her i verden. Jeg vet at Gud ønsker menneskene alt godt, men mennesker har som sagt fri vilje og blir i tillegg påvirket av en annen sterk makt. Det er derfor det skjer dårlige ting også, ikke fordi Gud ønsker oss noe vondt eller for å straffe oss. Trist at du har gått i "vranglære" som barn :'( Det er overhode ikke din skyld at det skjedde med deg. Jeg har opplevd drap, svik og manipulering innenfor familien selv, men jeg vet at ikke det er Guds vilje, og at han gjør alt for å hindre det.

Skrevet

Nei, hva er i så fall meningen med denne tilbakevendende urinveisinfeksjonen min??

Anonymous poster hash: dd3c4...492

Kanskje du er slem?

Anonymous poster hash: ecb7a...1bb

Skrevet

Nja, jeg tror det meste skjer for en grunn. Tror heller ikke nødvendigvis at vi trenger å skjønne hvorfor...

Tror ikke på tilfeldigheter!

hihihihi, så forskjellige vi er! :P

Anonymous poster hash: 95587...73b

Skrevet

Nei, jeg tror mye er tilfeldigheter, noe er styrt av egne valg og noe er styrt av andres valg.

Jeg tror ikke at noen sitter og drar i trådene så alle valgene som blir tatt på alle plan, fra politisk til de små tingene som når naboen hentet posten i forhold til når den fyllekjøreren kræsjet i postkassestativet osv så det rammer folk etter en plan/grunn

At en 18 åring velger å kjøre for fort og treffer en uskyldig barnefar på sykkel så barnefaren dør tror jeg ikke skjer for en grunn, det er helt tilfeldig at den barnefaren var ferdig på jobb akkurat når den 18-åringen skulle til fotballtrening.

Anonymous poster hash: fcb1c...0be
Skrevet

Nei, tror ikke det er en grunn for at barn blir flådd huden av i Syria, albinoer blir kuttet opp og solgt til heksedoktorer i Tanzania, spedbarn bli voldtatt, barn holdt som sexslaver, en blir sperret inne og til slutt spist levende av rotter fordi hun til slutt er for svak til å holde dem borte....osv...osv. 

Noe av det værste jeg hører er folk som sier at de hadde englevakt og at gud reddet dem. Synes det blir et hån mot alle de tusener av totalt uskyldige mennesker som ikke blir spart for de mest groteske handlinger. 

Anonymous poster hash: 533fd...3f6
Skrevet

Absolutt ikke ! Ser ikke hvilken grunn det skulle være til at mitt lille barn skulle få kreft ...

Anonymous poster hash: 5b741...0bc

Skrevet

Blir barn flådd i syria??? Og Albinoer kuttet opp? For en verden 😪

Anonymous poster hash: 5b741...0bc

Skrevet

Blæh... Alt det gode er fra gud, men mennesker står for faenskapet. Hater slikt kristent vissvass! Er han allmektig så er han allmektig, svakelig og stakkarslig gud du tror på som tillater så mye dritt.

Anonymous poster hash: a5a39...74a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...