Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #1 Skrevet 18. juni 2015 Datteren min på 7 annonserte så fint i går at hun kan lage tomatsuppe fra pose og spurte om hun kunne lage det til middag i går. Tenkte at det kan vel ikke være såååå ille og vi dro i butikken og kjøpte inn. Vi kokkelere sammen som vanlig, men denne gangen var hun sjefen og jeg hjelperen. Så skulle vi spise. Og fy............ Det er det verste! Jeg brakk meg gjennom hele måltidet. Og der og da trodde jeg det var rett å komme med en hvit løgn. Mmmmmm... Kjempegodt osv. I dag lærte jeg at hvite løgner er dumme! For: mamma likte jo suppen, så jeg kan jo lage det til middag i dag også? Så spørsmålet: HJELP!? Anonymous poster hash: feb37...0ae
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #2 Skrevet 18. juni 2015 Si at suppe fra pose ikke er så veldig sunt, og at dere derfor ikke kan ha det i dag også. Foreslå heller at hun skal få lære å lage noe annet, og ta henne med på middagslagingen. Anonymous poster hash: c1df6...aee
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #3 Skrevet 18. juni 2015 Har dere brukt eddik isteden for vann? Om man ikke hater tomatsuppe, så har jeg aldri hørt om noen så er så snobbete at de brekker seg😂😂 Anonymous poster hash: 57d55...4ae
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #4 Skrevet 18. juni 2015 Hun har alltidvært med å lage mat. Dette var noe hun hadde lært uten meg. Men tror vi må tilbake til den hjemmelagede. Toro tomatsuppe er virkelig det verste jeg har smakt! Anonymous poster hash: feb37...0ae
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #5 Skrevet 18. juni 2015 Har dere brukt eddik isteden for vann? Om man ikke hater tomatsuppe, så har jeg aldri hørt om noen så er så snobbete at de brekker seg😂😂 Anonymous poster hash: 57d55...4ae Jeg er ikke veldig stor fan av den hjemmelagede tomatsuppen heller, så det var vel derfor. Jeg er egentlig ikke fan av noen som helst suppe. Kan spise gulrotsuppe med naturell yoghurt, men det er godt en sjelden gang. Anonymous poster hash: feb37...0ae
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #6 Skrevet 18. juni 2015 mmmm godt med tomatsuppe fra toro jo lag en annen suppe da Anonymous poster hash: 89680...c0a
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #7 Skrevet 18. juni 2015 Toro tomatsuppe er kjempegodt. Vi bruker Peppes kjøttboller og ost i,ruccolasalat og urtebaguetter. Tror det blir middag i dag. Anonymous poster hash: 2b471...b59
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #8 Skrevet 18. juni 2015 Hmmmm.. Det var en ide. Litt ekstra smaker oppi og ikke bare det pulveret og vann. Det kan funke! Anonymous poster hash: feb37...0ae
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #9 Skrevet 18. juni 2015 Hmmmm.. Det var en ide. Litt ekstra smaker oppi og ikke bare det pulveret og vann. Det kan funke! Anonymous poster hash: feb37...0ae Når ungene her lager tomatsupper fra Toro har de oppi melk (bytter ut litt av vannet i oppskriften med melk), og i asjetten sin har de oppi en klatt rømme, et hardkokt egg i biter og revet ost. Jeg spiser ikke tomatsuppe, jeg synes det er grusomt, men jeg liker ikke hjemmelaget heller da. Anonymous poster hash: 5f436...deb
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #10 Skrevet 18. juni 2015 Hmmmm.. Det var en ide. Litt ekstra smaker oppi og ikke bare det pulveret og vann. Det kan funke! Anonymous poster hash: feb37...0ae Når ungene her lager tomatsupper fra Toro har de oppi melk (bytter ut litt av vannet i oppskriften med melk), og i asjetten sin har de oppi en klatt rømme, et hardkokt egg i biter og revet ost. Jeg spiser ikke tomatsuppe, jeg synes det er grusomt, men jeg liker ikke hjemmelaget heller da. Anonymous poster hash: 5f436...deb Egg høres greit ut. Kjøttboller også. Kan man ha poteter? Tror ikke rømme er min greie. Det liker jeg ikke. Hva med pasta i stedet for makaroni? Anonymous poster hash: feb37...0ae
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #11 Skrevet 18. juni 2015 Hmmmm.. Det var en ide. Litt ekstra smaker oppi og ikke bare det pulveret og vann. Det kan funke! Anonymous poster hash: feb37...0ae Når ungene her lager tomatsupper fra Toro har de oppi melk (bytter ut litt av vannet i oppskriften med melk), og i asjetten sin har de oppi en klatt rømme, et hardkokt egg i biter og revet ost. Jeg spiser ikke tomatsuppe, jeg synes det er grusomt, men jeg liker ikke hjemmelaget heller da. Anonymous poster hash: 5f436...deb Egg høres greit ut. Kjøttboller også. Kan man ha poteter? Tror ikke rømme er min greie. Det liker jeg ikke. Hva med pasta i stedet for makaroni? Anonymous poster hash: feb37...0ae Her i huset lager de den tomatsuppen uten makaroni også koker de fullkornspasta ved siden av som de har i på asjetten sin. 11-åringen vil ha masse masse pasta i mens 6-åringen bare vil ha bittelitt, så da er det best å gjøre det sånn. Mine barn er forresten veldig glad i den meksikanske tomatsuppen til toro også, det er der rømmen kom inn i bildet, men så har de tatt med seg rømmen til den vanlige tomatsuppen også Anonymous poster hash: 5f436...deb
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #12 Skrevet 18. juni 2015 Blir bare å prøve med forskjellige ekstrasmaker da. Må innrømme at denne suppen virkelig er noe av det verste jeg har hatt i strupen Anonymous poster hash: feb37...0ae
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #13 Skrevet 18. juni 2015 Bytt ut halvparten av vannet med melk, mye bedre! Anonymous poster hash: 1869f...970
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #14 Skrevet 18. juni 2015 EN pose tomatsuppe. En boks hakkede tomater, kjøttboller,- slike grove av nesten rent kjøtt,- evt kjøttkaker man skjærer i mindre terninger,- og ha over cashewnøtter og litt revet parmesan etter det er tømt oppi tallerkenen. Server noe grove rundstykker eller focaccia til. Nam! Anonymous poster hash: 57bcf...d18
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #15 Skrevet 18. juni 2015 EN pose tomatsuppe. En boks hakkede tomater, kjøttboller,- slike grove av nesten rent kjøtt,- evt kjøttkaker man skjærer i mindre terninger,- og ha over cashewnøtter og litt revet parmesan etter det er tømt oppi tallerkenen. Server noe grove rundstykker eller focaccia til. Nam! Anonymous poster hash: 57bcf...d18 Er det ikke bare kjøttdeig i kjøttboller? Evt at man tilsetter litt vann da... Og krydder.. Kan ikke ha nøtter pga allergi, men skal teste ut egg, kjøttboller og en boks tomater. Får man kjøpt det i alle butikker? Anonymous poster hash: feb37...0ae
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #16 Skrevet 18. juni 2015 Skjønner ikke problemet. Det finnes da mange andre typer suppe som lages like enkelt (pose og vann) om det er det hun synes er stas. Hvorfor ikke si at du liker variasjon og foreslå en ny suppe, eller annen enkel rett? Pølsegrateng f.eks. Jenta likte vel bare at mor ble imponert. Og vil gjenta følelsen av at mamma ble glad og stolt. Bak en kake eller lag pannekaker istedet. Samme virkning. Anonymous poster hash: 02f27...fba
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #17 Skrevet 18. juni 2015 Datteren min på 7 annonserte så fint i går at hun kan lage tomatsuppe fra pose og spurte om hun kunne lage det til middag i går. Tenkte at det kan vel ikke være såååå ille og vi dro i butikken og kjøpte inn. Vi kokkelere sammen som vanlig, men denne gangen var hun sjefen og jeg hjelperen. Så skulle vi spise. Og fy............ Det er det verste! Jeg brakk meg gjennom hele måltidet. Og der og da trodde jeg det var rett å komme med en hvit løgn. Mmmmmm... Kjempegodt osv. I dag lærte jeg at hvite løgner er dumme! For: mamma likte jo suppen, så jeg kan jo lage det til middag i dag også? Så spørsmålet: HJELP!? Anonymous poster hash: feb37...0ae Kjære. Brakk seg faktisk. 🙊 Anonymous poster hash: 6aac7...f4d
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #18 Skrevet 18. juni 2015 Forstår godt at du syns den var grusom. Jeg er helt enig. Hjemmelaget er tingen. Prøvde en posesaus i forrige uke og det var heller ikke godt. Men bedre å lage selv. Hva med å lære henne å lage ordentlig mat? Anonymous poster hash: a5ef5...93b
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #19 Skrevet 18. juni 2015 Forstår godt at du syns den var grusom. Jeg er helt enig. Hjemmelaget er tingen. Prøvde en posesaus i forrige uke og det var heller ikke godt. Men bedre å lage selv. Hva med å lære henne å lage ordentlig mat? Anonymous poster hash: a5ef5...93b Vi lager all mat fra bunnen. Men dette var liksom hennes greie. Hun hadde lært det hos far og ville lage det til meg. Anonymous poster hash: feb37...0ae
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #20 Skrevet 18. juni 2015 Kresenpeis, har ikke annet å si. Det er faktisk mat, noe vi er så priviligerte å ha i overflod av. Anonymous poster hash: ea0a7...125
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #21 Skrevet 18. juni 2015 Kresenpeis, har ikke annet å si. Det er faktisk mat, noe vi er så priviligerte å ha i overflod av. Anonymous poster hash: ea0a7...125 Ok. Anonymous poster hash: feb37...0ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå