Gå til innhold

Ellinor eller Eleanor

Anbefalte innlegg

Hvilket synes du er finest og hvorfor? Er så usikker! Vi har Eleonora på listen også, men det er litt tungt i forhold til de andre. Er ikke så glad i kallenavn, så vil helst unngå at hun skal få det. Ja, vi er veldig glade i sånne type navn :P nesten litt dumt, for da kan vi ikke bruke de andre navnene på listen til en eventuell lillesøster :P

Anonymous poster hash: dd3ea...1f3

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144221471-ellinor-eller-eleanor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Av disse to liker jeg best Ellinor. :) Det er også et godt valg hvis dere så veldig gjerne vil unngå kallenavn (men man kan aldri være sikker på å unngå det fra andre barn etter hvert, selv med korte navn). Synes Eleanor er litt vanskelig å si, slik at Eleonora egentlig nesten blir mindre tungt. Ellers synes jeg også Leonore og Leonora er veldig fine. Blir bra uansett hva dere velger:)

Anonymous poster hash: de9f8...02b

Annonse

Eleanor! Klassisk, vakkert og passer på en sterk jente. Eleonora er også utrolig vakkert, og piken jeg kjenner ved det navnet blir ikke forkortet, ei heller tungt å uttale synes jeg.

Ellinor liker jeg ikke. Det er tamt og blekt, og ikke så god klang synes jeg. Litt grå mus egentlig.

Vi uttaler Eleanor rett frem- Elea-nor. Gikk i klasse med en Eleanor for noen år siden og har alltid synes hun har et nydelig navn. Mannen trodde først det uttales likt som Ellinor, men han likte også uttalen Elea-nor godt.

Du som foreslo Leonora- vi liker Leonora også, men har en venninne som sliter med å bli gravid og som alltid har sagt at hun vil kalle barnet Leonora om det blir jente. Da vil ikke jeg ta dette navnet fra henne, nå som jeg er så heldig som ble gravid på første forsøk :) Synes også Eleonora blir veldig likt Leonora, så blir nok ikke det Eleonora. Men fint navn er det!

Takk for mange svar, vi må nok tenke en stund til :) vanskelig dette! HI

Anonymous poster hash: dd3ea...1f3

Eleanor kan uttales slik HI skriver - Elea-nor, men også Ela-nor, slik de gjør på engelsk. Tolkien forenklet Eleanor navnet i sin verden til Elanor. Det er også vakkert, og kanskje kan tas med i betraktning, HI? :) Synes forøvrig versjonen Elea-nor er en særdeles nydelig og myk uttale på norsk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...