Gå til innhold

Aaarrrghhh! Klage og sutretråd!

Anbefalte innlegg

Æsj høyt blodtrykk og tegn på mulig svangerskapsforgiftning hos lege i dag...

Hatt en syk hodepine og indre uro de siste to dagene. Tilbake på sykehuset i kveld for nye prøver.. Ugh...

Æsj, godt det ikke er så lenge igjen. Blir fulgt opp pga økt blodtrykk selv nå, hvor høyt var ditt?

140/95-Ikke avskrekkende høyt, men en betydelig økning for meg som ellers har ganske lavt blodtrykk..

Fortsetter under...

Æsj høyt blodtrykk og tegn på mulig svangerskapsforgiftning hos lege i dag...

Hatt en syk hodepine og indre uro de siste to dagene. Tilbake på sykehuset i kveld for nye prøver.. Ugh...

Æsj, godt det ikke er så lenge igjen. Blir fulgt opp pga økt blodtrykk selv nå, hvor høyt var ditt?
140/95-Ikke avskrekkende høyt, men en betydelig økning for meg som ellers har ganske lavt blodtrykk..
Det er omtrent som mitt da. Har også hatt lavt hele veien . Hva slags andre tegn har du? Jeg hadde protein i urinen, men det gikk over igjen.

Har vondt i hodet, er syyyyykt trøtt og samtidig urolig, hjertebank, kvalm, svimmel- æsj ubehagelig altså..

De fant forhøyede leververdier og lave blodplater i går, hvilket indikerer sv.sforgiftning. Så tok de nye prøver i går kveld- og de var bedre igjen og blodtrykket også litt bedre. Men da var hjertefrekvensen til babyen litt for høy, og vi må tilbake på sykehuset i dag...

Æsj det er grusomt å bekymre seg!!!

Hvordan er det med deg da? Har det roet seg igjen?

Huff, høres ut som du har litt flere symptomer ja! Hadde også veldig vondt i hodet, men det har gitt seg, tror det hang sammen med at jeg har vært kraftig forkjølet. Så er bare blodtrykket nå. Skal inn på sykehuset igjen på mandag fordi babyen er veldig liten. Spent på hva som skjer videre. Har termin 13. juli så er 37 uker i dag. Ja det er fælt å gå å bekymre seg. Blir jo livredd for at det skal skje noe med babyen. På en måte håper jeg bare de setter meg i gang, det kommer an på veksten til babyen.

Huff ja.. Bekymring er helt jævlig! Ønsker nesten bare at de skal ta han ut nå, keisersnittdato 9.7- det virker som en evighet til!!

Vi må jo bare stole på at legene vet hva de gjør, samtidig som man har alle skrekkhistorier friskt i minne...

Så bra at det har roet seg med dine symptomer, håper det gjør det her også:)

Ny runde med ctg på sykehuset nå..

Herlighet. Om ikke lenge er dere mødre ❤️

Mini er sinnsykt aktiv for tiden og det er jo selvsagt herlig å vite at han har det bra, men var på café og bytur med en venninne i går og måtte jeg stoppe opp flere ganger fordi han bokset meg i magen HARDT og spente seg så både armer og bein sto ut :P Det ER så ubehagelig!!!!

Jeg kommer ærlig talt ikke til å savne det. Er kun glad for det nå fordi jeg vet det er et godt tegn på at han har det bra, men når han er ute så kommer jeg ikke til å savne å ha en kickboxer i magen ass!

Og i natt våknet jeg av at jeg hadde mistet følelsene i tre fingre og nesten i den fjerde. Var utrolig ekkelt. De var kalde og hovne jeg måtte massere og bevege armen masse for å få blodomløp igjen i dem. Har merket antydning til soving og stikking i dem tidligere, men i natt var det ille. I tillegg er det ubehagelig og ømt å bøye fingre og tær så mistenker at det halvkiloet jeg har gått opp siste uka er vann. Til og med gifteringen sitter noe trangere.

I går sa mannen faktisk at jeg vraltet litt når jeg gikk, haha! Får litt sånn pingvin bevegelse når jeg reiser meg fra sofaen fordi jeg merker at ledd og kropp ikke er så smidig lengre. I morgen er jeg 35 uker. Har IKKE noe imot om mini vil komme i inngangen av uke 37 :P Skal bli godt å bli mer bevegelighet igjen og ikke føle meg som en 90 åring med leddgikt.

Annonse

Skikkelig ræva form i fag. Forkjølelsen er omtrent blitt verre, vondt i halsen og tung i hodet. Ingen energi i det hele tatt. Bekymra for blodtrykket. Eneste som er bra er at babyen er skikkelig aktiv i dag, så da regner jeg med at han har det bra. Blæææ!

Skikkelig ræva form i fag. Forkjølelsen er omtrent blitt verre, vondt i halsen og tung i hodet. Ingen energi i det hele tatt. Bekymra for blodtrykket. Eneste som er bra er at babyen er skikkelig aktiv i dag, så da regner jeg med at han har det bra. Blæææ!

Æsj så kjedelig med sommerforkjølelse. Det sitter ofte hardt også. Men om mini er aktiv så har iallefall han det bra :)

Blir spennende på mandag XXX ❤️

Uff, all min medfølelse til deg Krumelur.. Er så kjedelig når man er tom for energi- særlig når man har barn som ønsker oppmerksomhet og omsorg..

tøffe tak nå på slutten- trøsten er at vi er flere i samme situasjon, og som også sliter nå på slutten. Det har hjulpet godt for meg nå i disse dagene som har vært helt pjuk jævlige...

Stakkars deg. Har du måttet slutte å løpe også eller klager du bare? Anonymous poster hash: f2d82...d76

Skal vi se; tråden heter sutre og klage tråd....

Take a wild guess om hva man da gjerne skriver i en sånn tråd.

PS: Få noen til å hjelpe deg med å dra trusen ut av rumpa di.

Hahaha, så denne kommentaren først nå- kniste godt!!😜

Det er godt å ha en tråd der vi kan få lufte litt frustrasjon :)

Mannen er veldig god og forståelsesfull, men han klarer ikke helt å forstå hva som skjer. Den trøttheten er som en trøtthet fra en annen verden, hovenheten i kroppen, det å ikke ha noe overskudd og energi....da er det greit å kunne dele det med flotte damer som er i akkurat samme båt :)

Ja det er helt sykt med den trøttheten ass,snakk om å være i koma... Kroppen vil bare hvile,mens hodet tenker på alt sol burde vært gjort... Arrg... Jeg har hvertfall ikke vært flink nok til slappe av- det har jeg skjønt gjennom de siste dagene..

Annonse

Ja det er helt sykt med den trøttheten ass,snakk om å være i koma... Kroppen vil bare hvile,mens hodet tenker på alt sol burde vært gjort... Arrg... Jeg har hvertfall ikke vært flink nok til slappe av- det har jeg skjønt gjennom de siste dagene..

Hvordan går det med blodtrykket og alt det der?

Jeg prøver å roe ned. Jogger hovedsaklig hver dag, men det MÅ jeg for å i det hele tatt få startet opp kroppen og ikke minst klare å bevege leddene nå som jeg har så mye vann i kroppen.

Sånn sett så skjer det litt av seg selv siden alt går i slow motion, men sånn som i dag når det er er fint vær så føler jeg at jeg må ut og gå. Og når jeg først er ute og går så er jeg fort ute i noen timer og jeg blir jo dausliten selv om jeg snegler meg avgårde.

Og når jeg da kom hjem så var jeg helt kake, spiste middag og så måtte som vanlig sove middagslur. Søvnen er sånn komasøvn. Helt blackout og totalt forvirret da klokken ringte etter 30 min :P Men jeg blir så sinnsykt trøtt.

Jeg har trent steinhard kampsport, løpt halvmaraton, dykket og fjellklatret, men den trøttheten og slitenheten som jeg føler nå knuser alt!

Huff ja, har endel å fikse sjøl, men er ikke lett uten energi. Hvis det ikke blir igangsetting med det første (tror jo egentlig ikke det) så må jeg bare lage en plan for neste uke og gjøre en ting hver dag. Har også lyst til å komme meg til frisøren, blir ikke så lett å få til det på en stund etter fødsel. Har kort hår, så det krever litt mer enn en hårstrikk..

Huff ja, har endel å fikse sjøl, men er ikke lett uten energi. Hvis det ikke blir igangsetting med det første (tror jo egentlig ikke det) så må jeg bare lage en plan for neste uke og gjøre en ting hver dag. Har også lyst til å komme meg til frisøren, blir ikke så lett å få til det på en stund etter fødsel. Har kort hår, så det krever litt mer enn en hårstrikk..

Jeg synes du skal prioritere frisør jeg. Mannen kan alltids hjelpe med småfiksing, og du får alltids gjort unna litt etter baby har kommet uansett.

Så mye du har vært igjennom og med sykdom så synes jeg du skal fokusere på egenpleie og bli litt tatt vare på :) Så på mandag etter at du har fått vite at alt er ok så stikker du til frisøren ;)

Hvordan går det med blodtrykket og alt det der?
Vært på sykehuset og målt alt mulig i dag- det ser heldigvis bedre ut!! 128/80- og det kjennes på formen for å si det sånn.

Jeg prøver å roe ned. Jogger hovedsaklig hver dag, men det MÅ jeg for å i det hele tatt få startet opp kroppen og ikke minst klare å bevege leddene nå som jeg har så mye vann i kroppen.

Sånn sett så skjer det litt av seg selv siden alt går i slow motion, men sånn som i dag når det er er fint vær så føler jeg at jeg må ut og gå. Og når jeg først er ute og går så er jeg fort ute i noen timer og jeg blir jo dausliten selv om jeg snegler meg avgårde.

Og når jeg da kom hjem så var jeg helt kake, spiste middag og så måtte som vanlig sove middagslur. Søvnen er sånn komasøvn. Helt blackout og totalt forvirret da klokken ringte etter 30 min :P Men jeg blir så sinnsykt trøtt.

Jeg har trent steinhard kampsport, løpt halvmaraton, dykket og fjellklatret, men den trøttheten og slitenheten som jeg føler nå knuser alt!

Så bra at du får til å løpe- det gjør sikkert godt for kropp og sjel! Misunner deg det ass😊Jeg løp og trente mye i min forrige graviditet- nesten frem til fødsel, men denne gangen har formen vært helt annerledes og jeg har ikke kunnet gjøre annet enn å gå turer. Savner så sykt å kunne trene!!!

Åh, bare å glemme å løpe her. I dag har jeg og søsteren min ryddet og organisert, vasket tøy, bygget barnevogn, pakket ut utstyr og tjo og hei! GØY! Er så rart at det nærmer seg, blir mer virkelig nå som barnevognen står klar i spisestuen! xD

Uheldigvis har jeg pådratt meg noe drit i bekkenet. Klarer knapt bevege meg nå, inntil nå har jeg bare vært tung og tungpustet. Nå føles det som at jeg har blitt påkjørt! Kan knapt gå eller sette håndtere ting som er under kjøkkenbenkhøyde. Selv det er  nesten for lavt :-( Hjelp! Må trene magen min! men bekkenet tror jeg er skutt nå

Så bra at du får til å løpe- det gjør sikkert godt for kropp og sjel! Misunner deg det ass😊Jeg løp og trente mye i min forrige graviditet- nesten frem til fødsel, men denne gangen har formen vært helt annerledes og jeg har ikke kunnet gjøre annet enn å gå turer. Savner så sykt å kunne trene!!!

Åh, bare å glemme å løpe her. I dag har jeg og søsteren min ryddet og organisert, vasket tøy, bygget barnevogn, pakket ut utstyr og tjo og hei! GØY! Er så rart at det nærmer seg, blir mer virkelig nå som barnevognen står klar i spisestuen! xD

Uheldigvis har jeg pådratt meg noe drit i bekkenet. Klarer knapt bevege meg nå, inntil nå har jeg bare vært tung og tungpustet. Nå føles det som at jeg har blitt påkjørt! Kan knapt gå eller sette håndtere ting som er under kjøkkenbenkhøyde. Selv det er nesten for lavt :-( Hjelp! Må trene magen min! men bekkenet tror jeg er skutt nå

Ja, jeg har vært heldig sånn sett. Har sluppet unna både rygg og bekkenplager og har kunnet jogge hele veien og det er jeg takknemlig for.

Men den ulidelige trøttheten, oppkast på kveldene, vonde ledd og det å konstant føle at livskraften er sugd ut av meg skal bli godt å bli kvitt.

Får jeg mer vann i kroppen nå så tilter jeg!

Greit nok at ingen SER det(du et så nett og og du har jo ikke noe vannvekt....) Ehhh JO det har jeg! Jeg og baby la ikke på oss 2 kg på 1,2,3 i fett; det var rent vann. Får dype søkker i huden av de mest løse sokkene jeg har.

Leddene er så stive og ømme når jeg står opp at jeg såvidt kan bøye fingrene. Jeg halter når jeg reiser meg opp fordi det er så ømt og jeg har skikkelig vondt i muskulaturen. Joggingen hjelper på for å løsne opp og svette ut litt vann og jeg er litt bevegelig noen timer etterpå, men så stivner alt opp igjen. Og høyre hånden og da spesielt tommel, peke og langfinger, mister følelse med jevne mellomrom. De blir kalde og hovne og sovner, skikkelig ekkelt.

Mini!!!! Please kom ut sånn i starten av juli fremfor slutten av juli!!!!!

Uff, det høres ikke godt ut!! Har vært heldig å sluppet unna vann i kroppen til nå- drikker masse vann og vann med sitron, det skal visst hjelpe.. Ikke vet jeg:)

I dag har jeg noen sinnsyke stikninger i nedre del av magen og ned i det ene låret- aiaiai...- og blodsukkeret om morgenen er helt på tur, tilbake til kvalme før frokost,litt sånn 1.tri følelse..nå skjer det mye med kroppen kjenner jeg!

Jeg er så lettet over at jeg nå vet at det snart er over at jeg ikke har noen ting å klage over lengre! Det hjelper nok også endel at forkjølelsen har sluppet taket, formen er mye bedre.

Håper bare for guds skyld de har kapasitet på Føden i mårra, tror jeg går helt i kjellern hvis jeg blir sendt hjem ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...