Gå til innhold

Dere som synes alt mulig er så ekkelt ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er stadig noen som kommenterer hvordan ditt og datt er så veldig ekkelt, og da kan jeg ikke annet enn å undre meg litt over hvordan dere fungerer i hverdagen eller i vanlige situasjoner med barn.

Jeg kan nevne noe som en del synes er ekkelt:

*Gå på gulv/sitte i møbler der noen har hatt nakne føtter.

*Sitte i sofa/stoler der noen tidligere har sittet med en naken rumpe, kanskje til og med hatt sex (det er ganske vanlig å ha sex andre steder enn soverommet, men det er jo gjerne ikke noe man informerer besøket om).

*Svømme i basseng dersom noen ikke dusjer grundig først (eh, hva med alle de barna, inkontinente eldre, funksjonshemmede osv tisser i bassenget, gamle gubber med danglebær osv? Basseng vil aldri være noe videre hygienisk, og mangel på grundig kroppsvask er absolutt ikke hovedproblemet)

*Spise mat der noen kan ha tatt på den med hender som har vært både her og der (vet du med 100% sikkerhet at den tilsynelatende renslige venninne ikke peller seg i nesten før hun skjærer opp salaten som du etterpå spiser?)

*Mensblod i vasken (spør du alle kvinner du møter som de f.eks. blør mye sånn at det kan komme blod på fingene når de bytter tampong/tømmer menskopp slik at du er sikker på at de ikke vasker hender med mensblod på i en vask du også bruker?)

Osv

Poenget er bare, hvordan i alle dager kan dere ha et sosialt liv dersom dere går rundt og tenker på slike ting hele tiden? Ja til normal hygiene og renslighet, for all det, men nå er det nå en gang slik at vi mennesker er laget for å tåle litt skitt, smuss og bakterier i ny og ne, og du utsettes garantert for mye mer enn du tror når du er hos andre mennesker. Ingen forteller venninner, søstre osv alt de gjør heller ;)

Anonymous poster hash: d5d0b...e98
Skrevet

Jeg tenker ikke over sånt som du nevner :) men er klar over st jeg har et hygieneproblem, sikkert noe OCD-greier..

Får fnatt av offentlige toaletter. Så må ta med meg papir fra papirdispenseren som jeg bruker når jeg skal åpne dodøra, og lukke/låse. Og bruker alltid masse dopapir der fordi jeg må dekke til hele dosetet med papir før jeg setter meg ned!!! Vasker hendene kanskje 5 ganger etter dobesøket og. Hjemme vasker jeg hendene hele tiden, så har såre og oppsprukne hender (eksem). Men jeg tenker aldri på at andre har det skittent hjemme hos seg selv (bortsett fra svigers, kanskje, med alle hundehårene sine).

Og dette kommer fra en som har en mann som jobber med å vaske dasser og kan fortelle meg at de gjør ordentlig rent :P :p

Anonymous poster hash: bc50e...718

Skrevet

Jeg ble i alle fall ganske robust da jeg fikk unger. Det er snørr, oppkast, bleier og lort, sikkel, kliss og klass hele dagen.

Anonymous poster hash: 80518...a01

Skrevet

Jeg tenker ikke over sånt som du nevner :) men er klar over st jeg har et hygieneproblem, sikkert noe OCD-greier..

Får fnatt av offentlige toaletter. Så må ta med meg papir fra papirdispenseren som jeg bruker når jeg skal åpne dodøra, og lukke/låse. Og bruker alltid masse dopapir der fordi jeg må dekke til hele dosetet med papir før jeg setter meg ned!!! Vasker hendene kanskje 5 ganger etter dobesøket og. Hjemme vasker jeg hendene hele tiden, så har såre og oppsprukne hender (eksem). Men jeg tenker aldri på at andre har det skittent hjemme hos seg selv (bortsett fra svigers, kanskje, med alle hundehårene sine).

Og dette kommer fra en som har en mann som jobber med å vaske dasser og kan fortelle meg at de gjør ordentlig rent :P :p

Anonymous poster hash: bc50e...718

Jeg tror de fleste bruker papir for å stenge krana/lukke opp døra og på doringen. Ikke noe OCD over det. Men å vaske hendene 5 ganger? Ikke normalt nei.

Tenk på hva du ønsker å videreføre til barna dine, og få hjelp med det du sliter med.

Anonymous poster hash: dafd6...e95

Skrevet

Jeg tenker at HI har et litt i overkant sleppehendt forhold til hygiene. Nakne stumper i sofaen er nå en ting (jeg har klær på meg når jeg sitter i sofaen), men når det gjelder å ha rene hender når man håndterer mat så mener jeg det er viktig sykdomsforebyggende tiltak. Det samme er å vaske hendene etter dobesøk.

Når det gjelder svømmehall så kan jeg fortelle deg litt "inside-informasjon". Kjenner litt til bransjen. De har vært nødt til å øke klormengden gradvis de siste 20 årene. Det er fordi folk velger å la vær å dusje, dusjer med klær osv. Det er jo faktisk noen ungdommer som tror at det å dusje i sin skitne underbukse gjør at de er rene. Denne trusa har de også på i bassenget under badebuksa..... Ganske mange damer som tror at de er så utrolig rene i skrittet, under armene, håret osv at de ikke trenger å skylle der uten tøy på.

Anonymous poster hash: a576c...9ad
Skrevet

Jeg tenker at HI har et litt i overkant sleppehendt forhold til hygiene. Nakne stumper i sofaen er nå en ting (jeg har klær på meg når jeg sitter i sofaen), men når det gjelder å ha rene hender når man håndterer mat så mener jeg det er viktig sykdomsforebyggende tiltak. Det samme er å vaske hendene etter dobesøk.

Når det gjelder svømmehall så kan jeg fortelle deg litt "inside-informasjon". Kjenner litt til bransjen. De har vært nødt til å øke klormengden gradvis de siste 20 årene. Det er fordi folk velger å la vær å dusje, dusjer med klær osv. Det er jo faktisk noen ungdommer som tror at det å dusje i sin skitne underbukse gjør at de er rene. Denne trusa har de også på i bassenget under badebuksa..... Ganske mange damer som tror at de er så utrolig rene i skrittet, under armene, håret osv at de ikke trenger å skylle der uten tøy på.

Anonymous poster hash: a576c...9ad

Enig!

Hi - når det kommer til basseng så ER hovedproblemet at folk ikke gidder å dusje bra nok uten klær før de går i bassenget.

Og det går ikke bare ut over alle andre, det går også ut over dem selv. En kropp som ikke er helt ren blir hardere angrepet av kloren enn de som har dusjet umiddelbart før badet.

Anonymous poster hash: 3c33d...189

Skrevet

Helt enig med deg HI, en del er så pinglete. Jeg kan snakke om hva som helst mens jeg spiser mens andre mister matlysten bare man sier ordet snørr. Jeg tar hensyn selvfølgelig, vil ikke ødelegge matlysten til folk men jeg skjønner ikke at folk mister matlysten så lett. Og det du nevner er og bare filleting :) Det er bakterier over alt! Er i vannet vi drikker og dusjer i, og på huden vår hele tiden. Og tenk så grisete sex egentlig er.

Anonymous poster hash: 10572...db4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...