Gå til innhold

Naken mann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min er vokst opp med mye mer nakenhet enn jeg er. Foreldrene hans gikk alltid naken mellom soverom og bad, i huset, de badet naken på hytta mm. Han trener en del, og pleier å dusje sånn i 21-tida om kvelden, og etter det går han ofte naken i huset fram til han legger seg. Dette plager meg i utgangspunktet overhodet ikke.

Men noen ganger får vi besøk, og av og til overraskende, og da hender det at venner og familie ser han naken. Det naturlige for meg ville ha vært å dekke seg til straks, men han sier bare helt vanlig og hyggelig til gjesten: bare kom inn og sett dag ned, jeg skal bare gå å hente meg noen klær.

Jeg er redd for at folk i omgangskretsen vår blir støtt av å se han naken, og har sagt til mannen at han må låse døren og ikke åpne før etter han har kledd på seg. Jeg vil ikke at gjestene skal bli brydd, og unngå oss. Han mener at det er helt naturlig å være naken i sitt eget hjem, og at andre bare har godt av å venne seg til nakenhet.

Hva synes dere?

Anonymous poster hash: 23281...ab8

Skrevet

Naken i eget hjem, ja, det kan være greit, selv om jeg synes det vil være naturlig å i hvert fall ta på en truse om han sitter i sofaen eller på stoler.

Å åpne døren naken hører ingen plass hjemme!!! Når han gjør det så tenker jeg at han må ha eksibisjonistiske lyster, at han liker å vise seg frem.

Og jeg er enig med deg, jeg tror andre kan bli støtt av det, og jeg vil tro han blir "snakkis" blant andre som "han som åpner døra naken, tenner han på det siden han gjør det så ofte, han kan i hvert fall ikke være veldig sosial intelligent"...

Jeg har ikke noe imot nakenhet, men ønsker ikke å påtvinges andres nakenhet slik din mann påtvinger andre sin nakenhet.

Tvang er ikke "å venne seg til". Han oppnår bare det motsatte av hva han påstår han ønsker. Jeg tror mannen din er eksibisjonistisk.

Anonymous poster hash: 20a3e...ff5
Skrevet

Det er ikke normalt å sprade rundt splitter naken. Han må da i det minste kunne dra på seg en boxer. Synes heller ikke noe om at noen, heller ikke nå etter hvert litt store barn, sitter nakne i sofaen el.l.

Tror han oppnår det stikk motsatte av hva han tror; han blir etter hvert snakkis, og folk skal ikke være nødt til å risikere å møte ham naken i døra.

Anonymous poster hash: 20537...d46

Gjest Antarctica
Skrevet

Hjemme hos seg selv gjør man hva man vil. Kommer det virkelig folk uanmeldt etter kl 21 om kvelden...? Det har ikke jeg opplevd på mange år, tror jeg.

Skrevet

Hehe :) 

Jeg elsker min mann som elsker å gå rundt naken i huset. Det er så deilig å se på hvor komfortabel han er med det. Skulle ønske jeg også hadde "den greia". 

Anonymous poster hash: 0c670...0d4
Skrevet

Uenig at det handler om eksibisjonisme, som en skriver. Da forstår du ikke problemstillingen. Nakenheten er helt naturlig for han, på samme måte som barnehagebarn som er naken f.eks på stranden.

Ja, vi får av og til uanmeldt besøk etter kl 21. Søsken, søskenbarn, foreldre, nære venner, naboer. Har stor omgangskrets, og er ganske uhøytidelige.

Hi

Skrevet

Men hva gjør han mens han er naken da? Bare vandrer rundt? Jeg ville syntes det var kjempe ekkelt om jeg visste at han pleide å sette seg barrumpa ned i sofaen eller andre steder der jeg kunne tenkes å sette meg ned rett etterpå. Likeså om 2 åringen gikk rundt uten bleie fordi det er så godt å lufte kroppen. Det blir bare ekkelt og grisete.

Jeg ville stusset om noens mann åpnet døra uten å kle på seg først, og deretter støtt. Da tar man i det minste på seg slåbroken om man i utgangspunktet går naken. Jeg ville tenkt 'æsj', og hvorfor åpner ikke kona når han går naken? Folk liker gjerne å bli behandlet slik de behandler andre. Hvor ofte kommer mannen din hjem til andre som går naken? Ingen andre enn familien sa du?! Ta et hint.

Anonymous poster hash: a2237...f61

Skrevet

Hm, vi har også et ganske avslappet forhold til nakenhet i familien, og det hadde overhodet ikke vært noen krise om noen 'utenforstående' skulle komme til å se meg uten klær. Men det hadde aldri falt meg inn å ikke dekke meg til på en eller annen måte om det ringte på døra og jeg måtte åpne...

Anonymous poster hash: 57886...ee8

Skrevet

Samboeren her er lik din mann, kommer det besøk, er han avslappet og går for å kle på seg etter han sier hei, snakket med min familie og venner. De sier det ikke er noe problem, nettopp fordi han har en rolig holdning til det hele, at de ikke lar seg merke ved at han er naken når de dukker opp.. Merker jeg er blitt noe friere selv også, passer på at det ikke kan komme inn andre folk enn oss to og ungene, men kan fint gå naken fra dusjen til soverommet, soverommet til doen, eller inn til ungene på natt, før betydde det å dra på seg litt klær..

Anonymous poster hash: 1fc2a...8ef
Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

Uenig at det handler om eksibisjonisme, som en skriver. Da forstår du ikke problemstillingen. Nakenheten er helt naturlig for han, på samme måte som barnehagebarn som er naken f.eks på stranden.

Ja, vi får av og til uanmeldt besøk etter kl 21. Søsken, søskenbarn, foreldre, nære venner, naboer. Har stor omgangskrets, og er ganske uhøytidelige.

HiAnonymous poster hash: 23281...ab8

Men da vet de jo om det, og kommer på besøk likevel. Det tyder jo på at verken han eller de lider under det. Endret av Pashla&pashlingene
Skrevet

Eng en slåbrok ved inngangsdøren, så kanhan kaste på seg den om det ringer på. Jeg er glad i å gå naken selv og har ikke noe imot at andre gjør det heller (nudisme), men skulle jeg innom naboen for å levere noe e.l og møtt en naken nabo, da hadde jeg følt jeg forstyrret (noe). Det koster ham en halv kalori og surre på seg slåbroken når man skal ha en eye to eye snakk.

Anonymous poster hash: 44733...89f

Skrevet

Hi

Nå er det en stor forskjell på din mann og barnehagebarn... han er voksen og burde lært seg sosiale "koder".

Jeg har som sagt ikke noe problem med nakenhet i eget hjem, og kunne også gått på en nudiststrand uten problemer, har et svært avslappet forhold til egen kropp og nakenhet generelt.

Men når mannen din velger på åpne døren kliss naken, da ønsker han enten å bevise noe, er eksibisjonistisk, eller han har ikke lært seg noen sosiale koder man forventer av en voksen mann.

En ting er å ha et så avslappet forhold til nakenhet selv, men man trenger ikke påtvinge andre sin nakenhet i situasjoner hvor andre ikke forventer dette. Det har med respekt for andre å gjøre også.

Skrevet

Han åpner ikke døren naken, men gjestene banker på og kommer inn, eller kommer inn i gangen og roper/sier "hallo".De vet vi har barn som sover, og bruker ikke ringeklokken.

Skrevet

Han åpner ikke døren naken, men gjestene banker på og kommer inn, eller kommer inn i gangen og roper/sier "hallo".De vet vi har barn som sover, og bruker ikke ringeklokken.

Siden dere har en slik ordning hvor folk dere kjenner kan komme rett inn, da får han innrette seg etter det og i det minste ha på seg en truse. Han er voksen, ikke et barnehagebarn. Eller så kan dere bare ha døren låst så kan han gå og kle på seg mens du slipper folk inn.

Skrevet

Min mann er også sånn ^^ Han er veeeeldig komfortabel med kroppen sin, men jeg nekter han pent å være splitter naken rundt omkring i møblene altså. Jeg er helt motsatt og dekker meg til med en gang, men det har med mitt ødelagte syn på kropp å gjøre. Han får gå rundt i bokseren som han vil, men jeg synes det er ubehagelig at han åpner døra og tar imot besøk med så lite klær på. For han er det null problem, men jeg synes det er kjipt og ubehagelig (spesielt når eksen kommer for å hente dattra si fks). Flott at han er komfortabel med det, men fint om de kan respektere at andre ikke er det. :)

Anonymous poster hash: 2f65e...e18
Skrevet

Men hva gjør han på når han er naken da? Husarbeid? Snekrer? Sitter og kneker rumpa i sofaen eller på kjøkkenstolen?

Det går en grense mellom å være fri og å være ubehagelig.

Anonymous poster hash: 53953...649

Skrevet

Hvorfor er det mer ekkelt å sitte i sofaen nydusjet og naken, enn å ha sex på sofaen. For det er visstnok helt ok.

Skrevet

Ser ikke problemet, jeg går naken om jeg dusjer sent på kvelden, de som kommer til dere etter kl 21 på kvelden vet om dette og om de føler seg ubekvem så får de la vær og komme uanmeldt.

Skrevet (endret)

Jeg ser heller ikke problemet. Nakenhet er helt naturlig. Jeg synes det er flott at han er rolig og avslappet til det, det smitter. Plutselig er det ikke så farlig med kropp, er ikke det litt fint egentlig?

Dere som synes det er ekkelt at han sitter naken på sofaen og liknende. Dere vet hva vi tuller i oss hver dag av bakterier? Er vel verre med alle de som ikke vasker hendene etter do besøk. Eller ikke legger ned lokket når de skyller ned. Tær i sofaen osv. Tror ikke han setter eller går noen steder med danglebær i rompa.

Endret av geitemarken
Skrevet

Siden dere har en slik ordning hvor folk dere kjenner kan komme rett inn, da får han innrette seg etter det og i det minste ha på seg en truse. Han er voksen, ikke et barnehagebarn. Eller så kan dere bare ha døren låst så kan han gå og kle på seg mens du slipper folk inn.

Det er ikke han som skal innrette seg I eget hjem.

Anonymous poster hash: 601b9...d45

Skrevet

Håper ikke dere har hvit sofa da.

Anonymous poster hash: 47038...eb8

Skrevet

Nå virker det jo som de som kommer uanmeldt hos dere vet om dette. Men uansett hvor naturlig nakenhet er så reagerte jeg veldig på svogeren min som spradet naken ut av badet etter dusj da vi var der på overnattingsbesøk en gang. Det var rett og slett utrolig overraskende og direkte ubehagelig. Jeg ante ikke at det kom til å skje da, og ble ganske satt ut. Hadde jeg visst at "han er sånn" så hadde det antakelig vært greiere.... 

Anonymous poster hash: 2c4e9...0e4
Skrevet

Han åpner ikke døren naken, men gjestene banker på og kommer inn, eller kommer inn i gangen og roper/sier "hallo".De vet vi har barn som sover, og bruker ikke ringeklokken.Anonymous poster hash: 23281...ab8

Siden dere har en slik ordning hvor folk dere kjenner kan komme rett inn, da får han innrette seg etter det og i det minste ha på seg en truse. Han er voksen, ikke et barnehagebarn. Eller så kan dere bare ha døren låst så kan han gå og kle på seg mens du slipper folk inn. Anonymous poster hash: 20a3e...ff5

Eller gjestene kan begynne å sende en sms med "få på deg buksa, nå kommer vi på besøk"?

Det er virkelig ikke han som skal endre sin atferd i sitt eget hjem, bare fordi folk kommer uanmeldt og uten å ringe på!

Anonymous poster hash: 7b563...b1d

Skrevet

Han er på ingen måte uhygienisk.

Skrevet

Altså, han er godt trent sier du? Jeg ville kommet innom titt og ofte i sånn 21.30 i diverse "ærender* ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...