Gå til innhold

Har dere livsforsikring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere

Vurderer kjøpe en livsforsikring og uføreforsikring. Har dere dette, og i tilfelle hvilken, og er dere fornøyd (litt vanskelig å være fornøyd, men dere skjønner spørsmålet)?

Er det dyrt?

Skrevet

Tror vi betaler ca 250,- hver. Den genererer 800.000 ved død og 400.000 ved invaliditet.

Kjøpte den iforb. med kjøp av leilighet og summene skulle være nok til evt å klare huslånet vi hadde på den tida om en skulle falle ifra.

Anonymous poster hash: 730c4...b4e

Skrevet

Jeg har liv og uføreforsikring på 36 G pluss kollektiv gruppeliv og jobbforsikring på liv. Litt overkill men det er nå mens vi Jar mye gjeld og små barn det trengs mest. Har gjennom fagforening og betaler ca 5000. Blir 37 i år.

Skrevet

Med alt er det liv på 52 G og uførhet på 42G. Nesten litt mye på liv men det er uføreforsikring som er dyrt.

Skrevet

Det er en enorm trygghet å vite at det ikke skal stå på pengene om noe skulle skje. Så ja jeg er fornøyd. Mannen har tilsvarende. Men tror jeg er noe bedre forsikret enn han. Vi blir uansett gjeldfri om en av oss faller fra.

Skrevet

Livsforsikring er en selvfølge når man har gjeld og barn, skulle den ene falle fra vil den andre da få utbetalt nok til å kunne beholde huset.

For meg er ufør også en god trygghet, blir du ufør må du leve på drøye 60% av lønnen din og det vil for de fleste bety en stor omveltning i familieøkonomien. Men vær obs på at de billigste uføreforsikringene, f.eks fra IF, bare gir utbetaling om du blir ufør pga de 20% vanligste sykdommene som f.eks kreft, revmatisme osv. Har du denne forsikringen og blir ufør kan du banne på at du blir ufør av en sykdom som ikke står på listen.

Vi har valgt en uføreforsikring fra Gjensidige som gir utbetaling uansett hva som er årsaken til at du blir ufør.

Anonymous poster hash: a2039...058
Skrevet

Vet bare at hvis en av oss dør så får den gjenlevende rundt en 4 mill. Gubben har ansvar for alt av de sakene så jeg aner ingenting..

Anonymous poster hash: 60351...d00
Skrevet

Anbefaler virkelig å ordne med en ordentlig god forsikring som dekker alt.

Selv sumlet jeg med forsikring på meg selv og det endte ikke godt da jeg under en ulykke lå mange minutter uten oksygen og pådro meg en hjerneskade som har gjort med 100% ufør. Dette preger hele familien noe volsomt. Hadde jeg bare hatt forsikring på meg selv hadde jeg fått utbetalt mellom 850 000- 1 000 000 kr og vi hadde ikke måttet selge alt vi eier å flytte til skraphaugen av ett hus vi bor i nå..

Anonymous poster hash: bca91...999

Skrevet

Har livsforsikring og gjeldsforsikring. Så slipper barna å arve gjelden og får litt ved siden av.

Anonymous poster hash: 38095...344

Skrevet

Tegnet uføreforsikring da jeg kjøpte første leilihget. Den kom godt til nytte 20 år senere da jeg faktisk ble utsatt for en ulykke som tok så mye av helsen min at jeg fikk den utbetalt.

Hadde hos gjensidige

Anonymous poster hash: b724c...117
Skrevet

Har forøvrig ingen gjeldsforsikring. Om jeg dør, så er det så mye verdier igjen til meg at det ikke blir noe problem for de som igjen.

Anonymous poster hash: b724c...117
Skrevet

Livsforsikring er en selvfølge når man har gjeld og barn, skulle den ene falle fra vil den andre da få utbetalt nok til å kunne beholde huset.

For meg er ufør også en god trygghet, blir du ufør må du leve på drøye 60% av lønnen din og det vil for de fleste bety en stor omveltning i familieøkonomien. Men vær obs på at de billigste uføreforsikringene, f.eks fra IF, bare gir utbetaling om du blir ufør pga de 20% vanligste sykdommene som f.eks kreft, revmatisme osv. Har du denne forsikringen og blir ufør kan du banne på at du blir ufør av en sykdom som ikke står på listen.

Vi har valgt en uføreforsikring fra Gjensidige som gir utbetaling uansett hva som er årsaken til at du blir ufør.

Anonymous poster hash: a2039...058

Bra du påpeker uføredekningen til IF. Den dekker ingen av de vanligste årsakene til uførhet. Mange tror dessverre at den er et godt kjøp fordi den er billig.

Anonymous poster hash: d8b2f...4c1

Skrevet

Har livsforsikring ja. Den som sitter igjen får nok til å betale ned huset og bli gjeldsfri.

Anonymous poster hash: 104ad...ff2

Skrevet

Jeg jobber med forsikring i Sparebank1, har Uførepensjonsforsikring kjøpt privat. 

Jeg har en som gir med 54 000,- pr år ved minimum 50% varig uførhet. Den koster meg ca 500,- i mnd.

Uføreforsikring er dyrt..Skulle gjerne hatt en som ga 100 000,- pr år, men det blir for dyrt for meg. Ingen ansattrabatt der gitt ;)

Jobben har en veldig god Livsforsikring i kollektiv avtale, så det har jeg ikke kjøpt selv. 

Anonymous poster hash: e4f05...e1e
Skrevet

Ja, både mannen og jeg har det via jobben, både uføre og livsforsikring. Utrolig bra forsikring som få kan matche med. Angrer på at vi ikke tegnet noe privat da vi var yngre mtp plutselig jobb skifting eller oppsigelse ved under bemanning :( Vi går nok tegne livs-, men uføre kan vi nok bare glemme...

Anonymous poster hash: be3df...c77

Skrevet

Jeg har livsforsikring og ulykkesforsikring på meg selv. Livsforsikringen er på 2 mill. Jeg er enslig mor. Men dette er for halvparten skal gå til å nedbetale boligen, som blir barna sin, andre halvpart er til den som skal ta seg av barna dør jeg. Dette for at barna skal kunne få et bra liv, og den som skal ta seg av de, ikke skal ha store utgifter. Jeg har store barn, så er ikke snakk om så mange år.

Når barna er blitt 18 år, endres forsikringen til at de får alle pengene. Veldig greit at barna skal ha penger til bolig og utdannelse, skulle jeg bli borte. De har ingen far som kan hjelpe de på noen måte. Har en del verdi i boligen og.

Anonymous poster hash: 7fffa...be5
Skrevet

Tusen takk for svar, alle sammen!

Skal ta meg på tak å undersøke nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...