LillaGorilla♥♥ Skrevet 17. juni 2015 #52 Skrevet 17. juni 2015 Mener du i en drømmeverden eller sånn realistisk sett? For det er forskjell på det, nemlig.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #53 Skrevet 17. juni 2015 Lyst å prøve å bo en annen plass i verden! Men hvor er det bra å bo med barn? Noen med erfaringer med å flytte ut av Norge? Anonymous poster hash: f6e43...364 New Zealand eller Thailand. Anonymous poster hash: 1f161...082
PeppaPig Skrevet 17. juni 2015 #54 Skrevet 17. juni 2015 (endret) Har bodd i England med baby og bor nå i USA med 2 barn (skolebarn og baby). Begge land har sine positive og negative sider, men hittil har jeg foretrukket statene. Jeg kunne tenke meg å flytte til Australia for noen år, men det blir nok med tanken... Endret 17. juni 2015 av PeppaPig
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #55 Skrevet 17. juni 2015 Jeg kunne ha tenkt meg å flytte til Japan, Island eller Italia. Er selv ikke norsk, og norsk mentalitet og kultur er ikke noe for meg. Å aldri kunne vise følelser, janteloven og sånt gjør at jeg mistrives, i tillegg til klimaet. Men! Jeg hadde lært meg språket før jeg dro til utlandet og bosatte meg der. Anonymous poster hash: 20c1a...53d
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #56 Skrevet 17. juni 2015 Thailand! bare for 1 til 3 år. Vil ikke bo der permanent, men hadde hvert så deilig å bo der mens guttungen er liten, både jeg å sambo elsker å dykke, snorkle, svømme, ja havet generelt. Men den får rekke med ferie turer Anonymous poster hash: 827ae...300
sug lut Skrevet 18. juni 2015 #57 Skrevet 18. juni 2015 Gitt at du ikke svarer på hvilke språk du snakker eller hvilke kvalifikasjoner du har, HI, regner jeg med at svaret på begge er "ingen". I så fall tenker jeg det er høfligst å bli her, og ikke belemre et fremmed land med en innvandrer som ikke ser ut til å ha stort å bidra med.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #58 Skrevet 18. juni 2015 Har du undersøkt jobbmuligheter da? Og har du satt deg inn i reglene til den norske folketrygden. Ved å flytte ut mister du retten til barnetrygd, kontantstøtte, uføretrygd etc. Og noen av disse rettighetene får du heller ikke tilbake umiddelbart om du flytter hjem igjen. http://www.advokatenhjelperdeg.no/jus-artikler/taper-trygderettigheter-ved-flytting/ Anonymous poster hash: edb39...880
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #59 Skrevet 18. juni 2015 Topp ti beste land å bo i: Norge Australia Sveits Nederland USA Tyskland New Zealand Canada Singapore Danmark http://www.bisbuzz.no/2014/10/27/1136/FN/dette-er-verdens-beste-land--bo-i Anonymous poster hash: 007d2...24a
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #60 Skrevet 18. juni 2015 Jeg kunne ha tenkt meg å flytte til Japan, Island eller Italia. Er selv ikke norsk, og norsk mentalitet og kultur er ikke noe for meg. Å aldri kunne vise følelser, janteloven og sånt gjør at jeg mistrives, i tillegg til klimaet. Men! Jeg hadde lært meg språket før jeg dro til utlandet og bosatte meg der. Anonymous poster hash: 20c1a...53d Hvis du mistrives med ikke å kunne vise følelser og janteloven, så er ikke Japan det rette stedet for deg. Anonymous poster hash: 8f94a...58c
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #61 Skrevet 18. juni 2015 Dere som skriver England, har dere tenkt å være hjemmeværende mødre? Barnehage koster ca 10 000 pr mnd. I et land hvor inntekten er ca halv av den norske. Det høres forlokkende ut å bare dra, men man bør virkelig vite hva man reiser til. Og om man får jobb. Resten av Europa er under regresjon, noe som også blir tydeligere her i Norge. Vil du få jobb når du drar? Kan du språket godt nok? Du trenger mer enn videregående engelsk for å kunne inneha en jobb i et engelsktalende land, nordmenns tanker om at vi snakker flytende engelsk er bare vås. Anonymous poster hash: 47c78...a52 Jeg skrev England fordi det er en reell mulighet for oss gjennom jobben til min mann. Han vil da jobbe som ansatt hos din norske arbeidsgiver og de vil også betale ham ekstra lønn som kompensasjon for min tapte lønn. Jeg slipper dermed å tenke på å måtte finne jobb og kan ta kurs på en spesiell skole jeg har funnet. Jeg har også et stort nettverk av venner forskjellige steder i landet, en blanding av nettvenner (som jeg har møtt IRL flere ganger) og folk jeg har blitt kjent med på andre måter. Tror vi skal klare oss helt fint jeg. Anonymous poster hash: 77d55...32f
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #62 Skrevet 18. juni 2015 Dere som skriver England, har dere tenkt å være hjemmeværende mødre? Barnehage koster ca 10 000 pr mnd. I et land hvor inntekten er ca halv av den norske. Det høres forlokkende ut å bare dra, men man bør virkelig vite hva man reiser til. Og om man får jobb. Resten av Europa er under regresjon, noe som også blir tydeligere her i Norge. Vil du få jobb når du drar? Kan du språket godt nok? Du trenger mer enn videregående engelsk for å kunne inneha en jobb i et engelsktalende land, nordmenns tanker om at vi snakker flytende engelsk er bare vås. Anonymous poster hash: 47c78...a52 Jeg skrev England fordi det er en reell mulighet for oss gjennom jobben til min mann. Han vil da jobbe som ansatt hos din norske arbeidsgiver og de vil også betale ham ekstra lønn som kompensasjon for min tapte lønn. Jeg slipper dermed å tenke på å måtte finne jobb og kan ta kurs på en spesiell skole jeg har funnet. Jeg har også et stort nettverk av venner forskjellige steder i landet, en blanding av nettvenner (som jeg har møtt IRL flere ganger) og folk jeg har blitt kjent med på andre måter. Tror vi skal klare oss helt fint jeg. Anonymous poster hash: 77d55...32f Vet at statoil blant annet har noen sånne gullkantede avtaler, men da vet man jo hva man reiser til. HI her virker jo til å skulle reise på lykke og fromme. Anonymous poster hash: 47c78...a52
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #63 Skrevet 18. juni 2015 Dere som skriver England, har dere tenkt å være hjemmeværende mødre? Barnehage koster ca 10 000 pr mnd. I et land hvor inntekten er ca halv av den norske. Det høres forlokkende ut å bare dra, men man bør virkelig vite hva man reiser til. Og om man får jobb. Resten av Europa er under regresjon, noe som også blir tydeligere her i Norge. Vil du få jobb når du drar? Kan du språket godt nok? Du trenger mer enn videregående engelsk for å kunne inneha en jobb i et engelsktalende land, nordmenns tanker om at vi snakker flytende engelsk er bare vås. Anonymous poster hash: 47c78...a52 Man sender ungene på skolen fra 4,5 til 5 års alder, det er gratis, det er heldagsskole og det serveres mat på skolen. Språket er jo en greie uansett hvor man vil dra, regner ikke med at de som ønsker seg Tyskland eller Spania snakker flytende tysk eller spansk allerede? Anonymous poster hash: ee8d8...840 Det er på ingen måte heldagsskole fra de er fire år, de går fram til ca 12 og så må du betale "after school club" som er nesten like dyr som barnehagen. Og ved å ha ungene i "after school club" mister du viktig omgang med andre foreldre, samt at ungen din går glipp av muligheten for å være med noen hjem for "tea". Anonymous poster hash: 47c78...a52
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #64 Skrevet 18. juni 2015 Dere som skriver England, har dere tenkt å være hjemmeværende mødre? Barnehage koster ca 10 000 pr mnd. I et land hvor inntekten er ca halv av den norske. Det høres forlokkende ut å bare dra, men man bør virkelig vite hva man reiser til. Og om man får jobb. Resten av Europa er under regresjon, noe som også blir tydeligere her i Norge. Vil du få jobb når du drar? Kan du språket godt nok? Du trenger mer enn videregående engelsk for å kunne inneha en jobb i et engelsktalende land, nordmenns tanker om at vi snakker flytende engelsk er bare vås. Anonymous poster hash: 47c78...a52 Jeg skrev England fordi det er en reell mulighet for oss gjennom jobben til min mann. Han vil da jobbe som ansatt hos din norske arbeidsgiver og de vil også betale ham ekstra lønn som kompensasjon for min tapte lønn. Jeg slipper dermed å tenke på å måtte finne jobb og kan ta kurs på en spesiell skole jeg har funnet. Jeg har også et stort nettverk av venner forskjellige steder i landet, en blanding av nettvenner (som jeg har møtt IRL flere ganger) og folk jeg har blitt kjent med på andre måter. Tror vi skal klare oss helt fint jeg. Anonymous poster hash: 77d55...32f Vet at statoil blant annet har noen sånne gullkantede avtaler, men da vet man jo hva man reiser til. HI her virker jo til å skulle reise på lykke og fromme. Anonymous poster hash: 47c78...a52 Det har de sikkert, men dette er ikke Statoil. Jeg vet at HI skulle reise på lykke og fromme, men hun spurte hvor VI kunne tenke oss å reise. Min hovedmotivasjon for å ønske å reise dit er pga den skolen jeg hat funnet. 😊👍 Anonymous poster hash: 77d55...32f
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #65 Skrevet 18. juni 2015 Australia! Drømmer om å bo der hver eneste dag. Mannen er australier, så håper at det skjer snart. Har bodd der mange år før, og aldri hatt det så bra. Anonymous poster hash: 7c0fe...61a
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #66 Skrevet 19. juni 2015 Dere som skriver England, har dere tenkt å være hjemmeværende mødre? Barnehage koster ca 10 000 pr mnd. I et land hvor inntekten er ca halv av den norske. Det høres forlokkende ut å bare dra, men man bør virkelig vite hva man reiser til. Og om man får jobb. Resten av Europa er under regresjon, noe som også blir tydeligere her i Norge. Vil du få jobb når du drar? Kan du språket godt nok? Du trenger mer enn videregående engelsk for å kunne inneha en jobb i et engelsktalende land, nordmenns tanker om at vi snakker flytende engelsk er bare vås. Anonymous poster hash: 47c78...a52 Man sender ungene på skolen fra 4,5 til 5 års alder, det er gratis, det er heldagsskole og det serveres mat på skolen.Språket er jo en greie uansett hvor man vil dra, regner ikke med at de som ønsker seg Tyskland eller Spania snakker flytende tysk eller spansk allerede?Anonymous poster hash: ee8d8...840 Det er på ingen måte heldagsskole fra de er fire år, de går fram til ca 12 og så må du betale "after school club" som er nesten like dyr som barnehagen. Og ved å ha ungene i "after school club" mister du viktig omgang med andre foreldre, samt at ungen din går glipp av muligheten for å være med noen hjem for "tea". Anonymous poster hash: 47c78...a52 Nei, det er feil. Det er i så fall de yngste barna du snakker om da. Jeg har jobba på engelsk skole Anonymous poster hash: ee8d8...840
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #67 Skrevet 19. juni 2015 Dere som skriver England, har dere tenkt å være hjemmeværende mødre? Barnehage koster ca 10 000 pr mnd. I et land hvor inntekten er ca halv av den norske. Det høres forlokkende ut å bare dra, men man bør virkelig vite hva man reiser til. Og om man får jobb. Resten av Europa er under regresjon, noe som også blir tydeligere her i Norge. Vil du få jobb når du drar? Kan du språket godt nok? Du trenger mer enn videregående engelsk for å kunne inneha en jobb i et engelsktalende land, nordmenns tanker om at vi snakker flytende engelsk er bare vås. Anonymous poster hash: 47c78...a52 Man sender ungene på skolen fra 4,5 til 5 års alder, det er gratis, det er heldagsskole og det serveres mat på skolen.Språket er jo en greie uansett hvor man vil dra, regner ikke med at de som ønsker seg Tyskland eller Spania snakker flytende tysk eller spansk allerede?Anonymous poster hash: ee8d8...840 Det er på ingen måte heldagsskole fra de er fire år, de går fram til ca 12 og så må du betale "after school club" som er nesten like dyr som barnehagen. Og ved å ha ungene i "after school club" mister du viktig omgang med andre foreldre, samt at ungen din går glipp av muligheten for å være med noen hjem for "tea". Anonymous poster hash: 47c78...a52 Nei, det er feil. Det er i så fall de yngste barna du snakker om da. Jeg har jobba på engelsk skole Anonymous poster hash: ee8d8...840 (Og "tea" serveres ikke klokka tolv, men nærmere fire, halv fem. Så det rekker de fint likevel.) Anonymous poster hash: ee8d8...840
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #68 Skrevet 19. juni 2015 Jeg som skrev negativt om USA, jeg er som sagt oppvokst der, har statsborgerskap og hele pakken. Som barn fikk jeg aldri lov til å gå noested. Vi ble kjørt overalt og det var ikke bare å gå rundt i nabolaget og leke med andre barn. Man er alltid pissredd for at noen skal bli kidnappet e.l. Ett eksempel er den gangen jeg og en venninne fant ut at vi skulle lage lemonade stand, vi satte alt i stand, rigget til bord like i nærheten på en varm sommersdag og fikk solgt litt drikke til folk som kom forbi. Dette er i et nabolag uten stor trafikk og bestemoren hennes klikket helt på oss når hun fant oss etter en halv time- hun trodde vi var i det inngjerdet hagen. I norge så kunne jeg gå alene fra a til b, besøke venner, selge lemonade/ymse og i det hele tatt ha en frihet jeg aldri hadde i statene. Det er ting som er bra i statene, vinnermentaliteten er knallbra og oppbyggende men det å ikke kunne leke fritt og være utrygg uansett hvor vi var er ikke noe jeg savner. Voksne har mer frihet og vil nok ikke merke det i samme grad som et barn. Anonymous poster hash: b3493...abe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå