Gå til innhold

Dere som kan sy, se hit :) (symaskin)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tension går vel mest på hva slags stoff du skal sy på. Tråden kan krølle seg og bli stygg på stoffet om du syr med for stram eller løs tråd utfra type stoff. Men generelt sett pleier en medium innstilling å funke på det meste ;)

Width går vel på når du skal sy med sikksakk søm? Hvor bred sikk-sakken skal være? Litt vanskelig å si når jeg ikke ser maskina...

Anonymous poster hash: c0d34...f47

Tension går vel mest på hva slags stoff du skal sy på. Tråden kan krølle seg og bli stygg på stoffet om du syr med for stram eller løs tråd utfra type stoff. Men generelt sett pleier en medium innstilling å funke på det meste ;)

Width går vel på når du skal sy med sikksakk søm? Hvor bred sikk-sakken skal være? Litt vanskelig å si når jeg ikke ser maskina...

Takk :) strammere hvis det er tynt stoff og løsere om det er tykt stoff? Eller omvendt? Klarer ikke tenke logikk her :/

Anonymous poster hash: 7e9d5...f09

Width betyr vel bredde, så jeg vil anta at det går på stingbredden når du syr sikksak for eksempel. Det enkleste er jo å ta en liten prøvelapp, justere innstillingene og se forskjellene.

Har prøvd men ble ikke klokere. Sikkert fordi jeg bare justerte med rett søm, de andre sømmene var bare for å se hvordan de ser ut, uten justeringer :)

Men så null forskjell på rett søm, fra 0-9 på tension. Kanskje ikke den beste sømmen å teste med...

Tension, trådspenning, vil si spenning av overtråd. Kort forklart, om undertråden kommer opp mellom stingene må du løse på trådspenning. Samme om overtrådt kommer opp mellom stingene på undersiden må du stramme litt. Width handler om stinglengde.

Endret av amandine

Annonse

Tension, trådspenning, vil si spenning av overtråd. Kort forklart, om undertråden kommer opp mellom stingene må du løse på trådspenning. Samme om overtrådt kommer opp mellom stingene på undersiden må du stramme litt. Width handler om stinglengde.

Takk :)

Takk :) strammere hvis det er tynt stoff og løsere om det er tykt stoff? Eller omvendt? Klarer ikke tenke logikk her :/

Omvendt

Anonymous poster hash: 43bea...450

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...