Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #1 Skrevet 15. juni 2015 Mottok en sms fra Facebook som det står "xxxx er bekreftelseskoden for Facebook". Hva betyr det? Prøver noen å logge inn på den?? Anonymous poster hash: c9e9d...0d1
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #2 Skrevet 15. juni 2015 Ja, det vil jeg tro. Anonymous poster hash: e90e9...25a
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #3 Skrevet 15. juni 2015 Ånei! Hva gjør jeg nå? Jeg har jo ikke bestillt noen bekreftelseskode, så det må jo være noen andre som har prøvd! F**n! Anonymous poster hash: c9e9d...0d1
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #5 Skrevet 16. juni 2015 Ja bytt passord og velg noe som er umulig å gjette seg til. F.eks fjfjekd7262 Jeg har epost fra hotmail og man kan der sjekke ip-adresser som har prøvd å logge seg inn på din epost, jeg sjekket det en gang og det kom opp en lang liste med ip-adresser fra all mulige land, mange fra Afrika og Øst-Europa. Ekkelt å tenke på at alle de har prøvd seg på min mail. Anonymous poster hash: 12030...4f6
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #6 Skrevet 16. juni 2015 Ja bytt passord og velg noe som er umulig å gjette seg til. F.eks fjfjekd7262 Jeg har epost fra hotmail og man kan der sjekke ip-adresser som har prøvd å logge seg inn på din epost, jeg sjekket det en gang og det kom opp en lang liste med ip-adresser fra all mulige land, mange fra Afrika og Øst-Europa. Ekkelt å tenke på at alle de har prøvd seg på min mail. Anonymous poster hash: 12030...4f6 Hvor ligger denne lista?? Anonymous poster hash: c9e9d...0d1
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #7 Skrevet 16. juni 2015 Ja bytt passord og velg noe som er umulig å gjette seg til. F.eks fjfjekd7262 Jeg har epost fra hotmail og man kan der sjekke ip-adresser som har prøvd å logge seg inn på din epost, jeg sjekket det en gang og det kom opp en lang liste med ip-adresser fra all mulige land, mange fra Afrika og Øst-Europa. Ekkelt å tenke på at alle de har prøvd seg på min mail.Anonymous poster hash: 12030...4f6 Hvor ligger denne lista?? Anonymous poster hash: c9e9d...0d1 sjekka nettopp men fant ikke, bruker tabben så jeg skal prøve med pcen. Er kanskje 1 år siden jeg fant den så husker ikke hvor jeg fant den Anonymous poster hash: 12030...4f6
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #8 Skrevet 16. juni 2015 Oki. Takk:) oppdater meg gjerne om du finner den😊 Anonymous poster hash: c9e9d...0d1
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #9 Skrevet 16. juni 2015 Jeg fant jeg fant! Var ikke så mange fremmede på lista denne gangen, jeg selv er og på lista som vellyket innlogging fra Norge. Via pc så trykker man på: Det tannhjulet oppe til høyre Alternativer Kontodetaljer Sikkerhet og personvern som står oppe til høyre Se nylig aktivitet Jeg fikk så en mld fra Microsoftappen på mobilen, for å bekrefte at det er jeg som sjekker kontosikkerheten. Så du må ha den appen, tror jeg. Anonymous poster hash: 12030...4f6
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #10 Skrevet 16. juni 2015 Man får bare opp innloggingsforsøk for en mnd tilbake Anonymous poster hash: 12030...4f6
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #11 Skrevet 16. juni 2015 Jeg fant jeg fant! Var ikke så mange fremmede på lista denne gangen, jeg selv er og på lista som vellyket innlogging fra Norge. Via pc så trykker man på: Det tannhjulet oppe til høyre Alternativer Kontodetaljer Sikkerhet og personvern som står oppe til høyre Se nylig aktivitet Jeg fikk så en mld fra Microsoftappen på mobilen, for å bekrefte at det er jeg som sjekker kontosikkerheten. Så du må ha den appen, tror jeg. Anonymous poster hash: 12030...4f6 Takk❤️ Logget inn å kjente min egen ip adresse i tillegg til noen andre som var "vellykket innlogging "som jeg ikke kjente😵 Men man har vel en ip på privat pc, en på jobb og en annen på mobil? Eller? IP adressen er Identiteten til maskinen man bruker, ikke sant? Da har jo noen logget seg vellykka inn på mailen min også. Jeg skiftet passord i går, må jeg gjøre noen flere tiltak? Anonymous poster hash: c9e9d...0d1
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #12 Skrevet 16. juni 2015 Jeg har en sånn sikkerhetsdings, jeg må skrive inn en engangskode hver gang jeg logger på i tillegg til passord. Det kan du også ordne. Mener det er på personvern eller noe lignende, Anonymous poster hash: c43e5...310
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #13 Skrevet 16. juni 2015 Jeg fant jeg fant! Var ikke så mange fremmede på lista denne gangen, jeg selv er og på lista som vellyket innlogging fra Norge. Via pc så trykker man på: Det tannhjulet oppe til høyre Alternativer Kontodetaljer Sikkerhet og personvern som står oppe til høyre Se nylig aktivitet Jeg fikk så en mld fra Microsoftappen på mobilen, for å bekrefte at det er jeg som sjekker kontosikkerheten. Så du må ha den appen, tror jeg. Anonymous poster hash: 12030...4f6 Takk❤ Logget inn å kjente min egen ip adresse i tillegg til noen andre som var "vellykket innlogging "som jeg ikke kjente Men man har vel en ip på privat pc, en på jobb og en annen på mobil? Eller? IP adressen er Identiteten til maskinen man bruker, ikke sant? Da har jo noen logget seg vellykka inn på mailen min også. Jeg skiftet passord i går, må jeg gjøre noen flere tiltak?Anonymous poster hash: c9e9d...0d1 Ip er knyttet til nettverket/rutern, ikke pcen, mobilen osv. Vi har en ip for alt vi logger inn på via vårt tråløse nettverk. Altså samme ip for pc, ipad, mobil, tabben osv som befinner seg på vårt nettverk. Dvs at mobilen din har ikke samme ip når du er på nett via en ruter og når du er på nett via mobilnettet. I sta når jeg sjekket så kunne jeg se at noen vellykkede innlogginger var via andriod (mobilen og tabben min) og noen via windows (pcen). Så om det stod appel (el hva som kommer opp med ipad og iphone) så ville jeg blitt mistenksom da jeg ikke bruker appel. Mannen har appel men ikke jeg. Og man kan se hvor noen logget inn fra i Norge. Så om du bor i Bergen og det står innlogget fra Oslo så er det og mistenksomt. Det står Bodø på alle mine vellykkede innlogginger, og jeg bor i bodø. Så føler meg trygg på at det var meg som logget inn, ser når det ble logget inn og. Det står Oslo som tidssone på meg men det er jo bare tidssonen. Så mest sannsynlig er dine vellykkede innlogginger via andre ip fra andre plasser som f.eks jobben og mobilnettet, altså gjort av deg Tenk over når du har logget inn på f.eks jobb og se om det stemmer. Og sjekk om det er gjort fra der du bor. Om du vil så kan du jo sjekke ipen på jobb og sammenligne med den listen. Jeg har det sånn at passordet mitt må byttes hver 72 dag, el noe sånt. Men føler man seg utrygg så kan man jo bytte passord en gang i uka, ha på en fast påminnelse på mobilen. El få en sånn engangskode. Om noen har logget seg inn på din mail så vil det jo være for å misbruke den og da ville du nok merket det Vet om noen som har opplevd det og da har hackeren sendt masse mailer til folk eller sletta alle mailene. Og ei opplevde at hackeren fikk tilgang til facebook da, hun kunne se at personen hadde brukt mailen for å resette facebookpassordet. Så er lurt å knytte facebook og mail til mobilen så man må bruke mobilen for å resette passordet. Med resette så mener jeg å trykke på "glemt passord", ikke endre passordet fordi da må man vite det nåværende passordet. Og selvfølgelig bør man ha forskjellge passord over alt Anonymous poster hash: 12030...4f6
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #14 Skrevet 16. juni 2015 Jeg fant jeg fant! Var ikke så mange fremmede på lista denne gangen, jeg selv er og på lista som vellyket innlogging fra Norge. Via pc så trykker man på: Det tannhjulet oppe til høyre Alternativer Kontodetaljer Sikkerhet og personvern som står oppe til høyre Se nylig aktivitet Jeg fikk så en mld fra Microsoftappen på mobilen, for å bekrefte at det er jeg som sjekker kontosikkerheten. Så du må ha den appen, tror jeg. Anonymous poster hash: 12030...4f6 Takk❤ Logget inn å kjente min egen ip adresse i tillegg til noen andre som var "vellykket innlogging "som jeg ikke kjente Men man har vel en ip på privat pc, en på jobb og en annen på mobil? Eller? IP adressen er Identiteten til maskinen man bruker, ikke sant? Da har jo noen logget seg vellykka inn på mailen min også. Jeg skiftet passord i går, må jeg gjøre noen flere tiltak?Anonymous poster hash: c9e9d...0d1 Ip er knyttet til nettverket/rutern, ikke pcen, mobilen osv. Vi har en ip for alt vi logger inn på via vårt tråløse nettverk. Altså samme ip for pc, ipad, mobil, tabben osv som befinner seg på vårt nettverk. Dvs at mobilen din har ikke samme ip når du er på nett via en ruter og når du er på nett via mobilnettet. I sta når jeg sjekket så kunne jeg se at noen vellykkede innlogginger var via andriod (mobilen og tabben min) og noen via windows (pcen). Så om det stod appel (el hva som kommer opp med ipad og iphone) så ville jeg blitt mistenksom da jeg ikke bruker appel. Mannen har appel men ikke jeg. Og man kan se hvor noen logget inn fra i Norge. Så om du bor i Bergen og det står innlogget fra Oslo så er det og mistenksomt. Det står Bodø på alle mine vellykkede innlogginger, og jeg bor i bodø. Så føler meg trygg på at det var meg som logget inn, ser når det ble logget inn og. Det står Oslo som tidssone på meg men det er jo bare tidssonen. Så mest sannsynlig er dine vellykkede innlogginger via andre ip fra andre plasser som f.eks jobben og mobilnettet, altså gjort av deg Tenk over når du har logget inn på f.eks jobb og se om det stemmer. Og sjekk om det er gjort fra der du bor. Om du vil så kan du jo sjekke ipen på jobb og sammenligne med den listen. Jeg har det sånn at passordet mitt må byttes hver 72 dag, el noe sånt. Men føler man seg utrygg så kan man jo bytte passord en gang i uka, ha på en fast påminnelse på mobilen. El få en sånn engangskode. Om noen har logget seg inn på din mail så vil det jo være for å misbruke den og da ville du nok merket det Vet om noen som har opplevd det og da har hackeren sendt masse mailer til folk eller sletta alle mailene. Og ei opplevde at hackeren fikk tilgang til facebook da, hun kunne se at personen hadde brukt mailen for å resette facebookpassordet. Så er lurt å knytte facebook og mail til mobilen så man må bruke mobilen for å resette passordet. Med resette så mener jeg å trykke på "glemt passord", ikke endre passordet fordi da må man vite det nåværende passordet. Og selvfølgelig bør man ha forskjellge passord over alt Anonymous poster hash: 12030...4f6 Tusen takk for gode tips❤️😊 Anonymous poster hash: c9e9d...0d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå