Gå til innhold

Bør man dra til lege når man mister så tidlig som 4-5 uker?

Anbefalte innlegg

Lørdag 6 juni fikk jeg positiv test, og den kunne feires med tur til spania med ett vennepar. Fredag 12.juni på kvelden hadde jeg vondt i korsryggen og litt murringer i magen. Tenkte ikke noe særlig over det før jeg var på toalettet og oppdaget ltt rosa på papiret. Tenkte med ett at det var pga sexen som vi hadde tidligere på dagen. Men Lørdag morgen ble jeg overrasket når jeg sto opp da det kom en del blod. Dette fortsatte  og økte utover dagen og i går. I dag har det avtatt. Tenkte å ringe legen i morgen nå som jeg er hjemme igjen, men leste flere steder at de ikke gjorde noe annet enn å bekrefte en SA,  og  bare noen ble sendt til UL for en sjekk. Jeg har ikke hatt noe annet ubehag enn det lille fredag kveld, så lurte litt på om det egentlig var nødvendig. Har to barn fra før, men aldri opplevd å miste. Hadde en (medisinsk?)abort for litt over to år siden. 

Hva tenker dere? Eventuelt, bør jeg ringe lege eller få en time hos gynekolog/spesialist?

Fortsetter under...

de måler evnt hcg for å se om det er synkende eller stigende, men er ikke alle leger som gjør som synes det er nødvendig. Hvis du tar en ny gtest hjemme, å så en 2 dager etter så kan du se om streken blir sterkere eller svakerr. Kroppen er ofte rask til å ordne opp selv. Det er jo også noen som har blødninger i svangerskapet, men for min del så har det betyd SA

Jeg har mistet i uke 5 og uke 6. Gikk til legen begge gangene, men det var ingen vits. De gjorde ingen undersøkelser, bare ga meg beskjed om å prøve igjen. 

Jeg ville ikke brydd meg med å gå til legen personlig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...