Leaf clover Skrevet 15. juni 2015 #1 Del Skrevet 15. juni 2015 Da var tiden inne for å vurdere privat ivf behandling... Hvilken erfaring har dere med hausken vs sykehuset? Ser sykehuset tilbyr noe billigere behandling. Men har jo hatt de offentlige forsøkene våre der, tenker det kanskje hadde vært greit om noen så på historien vår med nye øyne...? Nå har vi jo fått to barn i Haugesund, så de har jo gjort mye riktig med oss, men føler det har vært litt lite/dårlig kommunikasjon ved de siste forsøkene. Ser det koster 4900 å fryse ned egg hos hausken, vet dere om man betaler for det på sykehuset etter at man har brukt opp de offentlige forsøkene? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144220977-hausken-eller-haugesund-sykehus/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
F*PCO Skrevet 15. juni 2015 #2 Del Skrevet 15. juni 2015 Vi er på Hausken, og fornøyde. Når dere har fått 2 barn på sykehuset og de vet hva som virket på dere, er det ikke sikkert dere vinner noe på å gå privat. Jeg lurer på hva du savner av kommunikasjon også. Det er effektivt på Hausken også. Resepter i posten, telefon om oppstartdato og første ul, ul tar 5 min, sykepleiesamtale for medisiner og instrukser til ul, uttak og innsett. Det har ikke vært noe pratetid, men de er behjelpelige hvis du har spørsmål og sykepleier ringer opp senere hvis de er opptatte. Jeg har fått time på dagen og dagen etter når jeg har hatt blødning i graviditet, og svar på mail fra lege på dagen når jeg har hatt behandlingsspørsmål. Det beste er dog å slippe offentlig kø, jeg er såpass voksen at det føles ikke bra å utsette pga køer. Visste ikke at Haugesund selger ivf privat? Er det et tilbud bare for dem som har vært offentlige først? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144220977-hausken-eller-haugesund-sykehus/#findComment-147265150 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leaf clover Skrevet 15. juni 2015 Forfatter #3 Del Skrevet 15. juni 2015 Nja hva jeg savner, si det- føler vel at behandlingsopplegget er veldig standard- før forrige graviditet hadde vi tre negative innsett og da måtte jeg selv be om enkelte tilpasninger som evt kunne øke sjansene våre. Har ikke snakket med lege der, siden oppstarten, det er 8 år siden. Har nå totalt hatt 4 negative og 2 positive forsøk, før vi setter i gang og bruker titusenvis av kroner vil jeg være sikker på at vi får det mest optimale opplegget for vår situasjon. De tilbyr forsøk når det er ledig kapasitet. Mener jeg så det kosta mellom 22 og 23.000, så er noen lapper å spare. Tviler på det er kun for de som har vært gjennom offentlige forsøk. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144220977-hausken-eller-haugesund-sykehus/#findComment-147265290 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AKEO Skrevet 15. juni 2015 #4 Del Skrevet 15. juni 2015 Hausken!! Uten tvil! Vi hadde de tre offentlige, pluss tre til forsøk på sykehuset uten resultat. Kjenner godt igjen det du beskriver i forhold til oppfølging på sykehuset. Vi gikk over til Hausken, og det var noe helt annet! Han kunne ikke forstå at sykehuset ikke hadde funnet 'feilen' og bare fortsatte med samme behandling...?!? Sitter her med to år gamle Hausken-tvillinger:) husk at det er viktigere for de private å få resultater, derfor yter de også mer!! Lykke til:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144220977-hausken-eller-haugesund-sykehus/#findComment-147265317 Del på andre sider Flere delingsvalg…
F*PCO Skrevet 15. juni 2015 #5 Del Skrevet 15. juni 2015 Nja hva jeg savner, si det- føler vel at behandlingsopplegget er veldig standard- før forrige graviditet hadde vi tre negative innsett og da måtte jeg selv be om enkelte tilpasninger som evt kunne øke sjansene våre. Har ikke snakket med lege der, siden oppstarten, det er 8 år siden. Har nå totalt hatt 4 negative og 2 positive forsøk, før vi setter i gang og bruker titusenvis av kroner vil jeg være sikker på at vi får det mest optimale opplegget for vår situasjon. De tilbyr forsøk når det er ledig kapasitet. Mener jeg så det kosta mellom 22 og 23.000, så er noen lapper å spare. Tviler på det er kun for de som har vært gjennom offentlige forsøk. Skjønner ikke at de kan ha ledig kapasitet, når det er så lang ventetid. Anyways, koster det 22-23 hadde jeg definitivt gått til Hausken! Jeg så noen som hadde egenbetalt på Riksen eller Ullevål, ca 15000 kr. Da er det jo betydelig forskjell ifht privat, men det lille mellomlegget du nevner er ikke det helt store, og som sagt er vi veldig fornøyde, og har fått endret opplegget hver gang basert på resultatene, de er veldig tilgjengelige og det er god atmosfære der og man blir kjent med de ulike. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144220977-hausken-eller-haugesund-sykehus/#findComment-147265469 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå