Gå til innhold

Hva skjer??? Rask vektoppgang.hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den siste uken har jeg trent hardt 2 dager, spist små porsjoner med sunnere mat. Utenom 2 bursdager der jeg spiste 1 lite kakestykke. Jeg drakk også hvitvin og lite cider på den ene. I dag veier jeg 4 kg mer enn forrige uke :( og jeg var sååååå glad for at jeg endelig hadde gått ned til den vekta jeg hadde. Hva er det som skjer?? Jeg tør nesten ikke spise nå.

Anonymous poster hash: 37a48...f89

Skrevet

Kan være stoffskiftet som tilfeldigvis tuller nå, eller noe annet. Dra til legen kanskje?

Anonymous poster hash: e5eef...d21

Skrevet

Varme gir mer væske i kroppen. Veide du deg en dag eller to etter kake-vin-cider kan det gi mye væske i kroppen. Pms.

Du må ikke bare se på vekt. Du er kommet i gang med trening. Muskler veier mer enn fett, så man kan oppleve å gå litt opp i vekt når man begynner å trene. Jeg har gått opp en kilo etter jeg så smått begynte å trene, men merker at jeg har fått mer muskler, spesielt i bein og sete. Og så kom det nesten to kilo rett før mensen. Disse gikk bort, men nå gikk jeg litt opp igjen pga. at jeg samler væske når det er varmt.

Mål deg heller enn å veie deg, det blir riktigere.

Om du likevel ikke går ned, da bør du se på hva du spiser når du spiser. Kanskje det er feil for din kropp å telle kalorier, kanskje vil du ha bedre vektnedgang om du går over til en lavkarbovariant med mer fett.

Anonymous poster hash: 05539...57e
Skrevet

Kan være at det er noe galt med vekta og. Vi hadde en vekt som var veldig varierende, utifra hvor den sto på gulvet. Men, som den over sier, så kan vekta variere veldig.. Ikke stresse med det :)

Anonymous poster hash: 4fbf1...2c5
Skrevet

Er normalt å gå opp før man går ned. Det du går ned først er som regel vann og ikke fett. alle har 2 til 5 kg vann i kroppen.

Alkohol betyr mer vann i kroppen. Gi det tre dager så er du ca der du vil være.

Anonymous poster hash: bdc2d...bf7

Skrevet

Varme gir mer væske i kroppen. Veide du deg en dag eller to etter kake-vin-cider kan det gi mye væske i kroppen. Pms.

Du må ikke bare se på vekt. Du er kommet i gang med trening. Muskler veier mer enn fett, så man kan oppleve å gå litt opp i vekt når man begynner å trene. Jeg har gått opp en kilo etter jeg så smått begynte å trene, men merker at jeg har fått mer muskler, spesielt i bein og sete. Og så kom det nesten to kilo rett før mensen. Disse gikk bort, men nå gikk jeg litt opp igjen pga. at jeg samler væske når det er varmt.

Mål deg heller enn å veie deg, det blir riktigere.

Om du likevel ikke går ned, da bør du se på hva du spiser når du spiser. Kanskje det er feil for din kropp å telle kalorier, kanskje vil du ha bedre vektnedgang om du går over til en lavkarbovariant med mer fett.

Anonymous poster hash: 05539...57e

Man bør ikke gamble på en poppisdiett bare fordi det står i alle dameblader at man skal det, uten å rådføre seg med lege eller ernæringsfysiolog. Sikter til den berømte lavkarboen nå. Lavkarbo passer dem som er insulinresistent, og det finner man lett ved å ta en blodprøve.

Anonymous poster hash: ac6f3...779

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...