Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #1 Skrevet 14. juni 2015 Jeg har ikke vært hos legen, for jeg vet at behandlingen kun er å teipe til nabotåen. Det er lilletåen min som er brukket, hvordan jeg vet? Det ytterste leddet kan vippes ut til siden.... og det var helsikkes vondt da det skjedde, og det er en liten flekk som er mørk blå rett ved ytterste leddet.Det er noen dager siden jeg kjørte tåa inn i bordbeinet, og har hatt på teip hele tiden. Det er nesten ikke vondt nå, og jeg klarer å gå normalt. Så til det jeg lurer på: hvor lenge må man teipe? Kan jeg ta av teipen nå, eller kan skaden bli verre da? Det er vondt om jeg kommer borti tåa, men ikke så mye ellers. Anonymous poster hash: f335e...e85
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #2 Skrevet 14. juni 2015 Hvis den er brukket,bør den være teipet i 2-3 uker. Jeg ville ikke tatt av teipen ennå. Hilsen en som har brukket samme lilletå 2 ganger. Anonymous poster hash: da0bf...c79
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #3 Skrevet 14. juni 2015 Hvis den er brukket,bør den være teipet i 2-3 uker. Jeg ville ikke tatt av teipen ennå. Hilsen en som har brukket samme lilletå 2 ganger. Anonymous poster hash: da0bf...c79 med bading og dusjing blir teipen våt og ekkel, så derfor har jeg tatt den av nå. Har en liten kompress mellom tærne også, og den blir våt og jeg får lett fotsopp ved fuktighet, så den må byttes når den blir våt. Kan det gjøre at jeg må ha teip lenger? Hi Anonymous poster hash: f335e...e85
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #4 Skrevet 14. juni 2015 Hvis den er brukket,bør den være teipet i 2-3 uker. Jeg ville ikke tatt av teipen ennå. Hilsen en som har brukket samme lilletå 2 ganger. Anonymous poster hash: da0bf...c79 med bading og dusjing blir teipen våt og ekkel, så derfor har jeg tatt den av nå. Har en liten kompress mellom tærne også, og den blir våt og jeg får lett fotsopp ved fuktighet, så den må byttes når den blir våt. Kan det gjøre at jeg må ha teip lenger? Hi Anonymous poster hash: f335e...e85 Selvsagt må den byttes,og det er fint at du har noe tørt og mykt i mellom som beskyttelse. Jeg regner ikke med at du røsker teipen av slik at tåa beveges på,så så lenge du er forsiktig når du skifter,skal det ikke gjøre det verre. Sørg for at tærne er helt tørre før du setter på ny teip. Sitt gjerne med foten litt høyt og la det lufttørke skikkelig, særlig etter dusj,bare ikke beveg på tåa :-) Anbefaler også sko med stiv såle, det støtter opp ekstra :-) Anonymous poster hash: da0bf...c79
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #5 Skrevet 14. juni 2015 Hvis den er brukket,bør den være teipet i 2-3 uker. Jeg ville ikke tatt av teipen ennå. Hilsen en som har brukket samme lilletå 2 ganger. Anonymous poster hash: da0bf...c79 med bading og dusjing blir teipen våt og ekkel, så derfor har jeg tatt den av nå. Har en liten kompress mellom tærne også, og den blir våt og jeg får lett fotsopp ved fuktighet, så den må byttes når den blir våt. Kan det gjøre at jeg må ha teip lenger? Hi Anonymous poster hash: f335e...e85 Selvsagt må den byttes,og det er fint at du har noe tørt og mykt i mellom som beskyttelse. Jeg regner ikke med at du røsker teipen av slik at tåa beveges på,så så lenge du er forsiktig når du skifter,skal det ikke gjøre det verre. Sørg for at tærne er helt tørre før du setter på ny teip. Sitt gjerne med foten litt høyt og la det lufttørke skikkelig, særlig etter dusj,bare ikke beveg på tåa :-) Anbefaler også sko med stiv såle, det støtter opp ekstra :-) Anonymous poster hash: da0bf...c79 takk takk jeg klarer ikke ha på sko, det trykker på tåa og gjør at jeg får vondt. Bruker tå-sandaler, og har ingen plager når jeg bruker de. Det er vondt noen minutter etter at jeg har byttet teip, og om noen (eller jeg) kommer borti tåa, ellers er det bare litt ømt og nesten så jeg ikke merker at det er noe feil. Litt farlig, siden jeg innimellom ikke er like påpasselig og forsiktig når jeg runder hjørner, men det har gått bra hittil. Hi Anonymous poster hash: f335e...e85
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #6 Skrevet 14. juni 2015 Lån gubben sine sko,de er sikkert større enn dine ;-) God bedring :-) Anonymous poster hash: da0bf...c79
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #7 Skrevet 14. juni 2015 Lån gubben sine sko,de er sikkert større enn dine ;-) God bedring :-) Anonymous poster hash: da0bf...c79 takker elsker å gå med tå-sandaler, så det er bra det er sommer! hi Anonymous poster hash: f335e...e85
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #8 Skrevet 14. juni 2015 Da jeg brakk lilletåa måtte jeg gå med krykker i 3!! Uker! Teip og krykker i 3 uker pga en liten tå! Anonymous poster hash: 22f23...20b
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #9 Skrevet 14. juni 2015 Da jeg brakk lilletåa måtte jeg gå med krykker i 3!! Uker! Teip og krykker i 3 uker pga en liten tå! Anonymous poster hash: 22f23...20b Uff hørtes ikke greit ut! var det sånn at du måtte gå med krykker? eller klarte du ikke gå uten? Jeg har som sagt ikke problemer med å gå på foten, men det er vondt om man kommer borti tåa. mulig det er fordi det ikke er det innerste leddet? Hi Anonymous poster hash: f335e...e85
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #10 Skrevet 14. juni 2015 Da jeg brakk lilletåa måtte jeg gå med krykker i 3!! Uker! Teip og krykker i 3 uker pga en liten tå! Anonymous poster hash: 22f23...20b Uff hørtes ikke greit ut! var det sånn at du måtte gå med krykker? eller klarte du ikke gå uten? Jeg har som sagt ikke problemer med å gå på foten, men det er vondt om man kommer borti tåa. mulig det er fordi det ikke er det innerste leddet? Hi Anonymous poster hash: f335e...e85 Klarte å gå uten krykker, men fikk ikke lov. Det er lurt å få tatt seg en røntgen, så du vet at tåa ikke gror feil. Det var derfor jeg måtte gå med krykker. Anonymous poster hash: 22f23...20b
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #11 Skrevet 14. juni 2015 Skulle til å foreslå sko med stiv såle, det går jeg med enda, et halvt år etter at jeg brakk stortåa. Men det vil du jo ikke gå med. Men jeg gikk med gips i to uker, resten med to nr for store sko. Anonymous poster hash: 1e076...85e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå