Roheryn Skrevet 14. juni 2015 #1 Del Skrevet 14. juni 2015 Sist torsdag var jeg hos legen, og lillemann lå pent og pyntelig i hodeleie. Jeg hadde en mistanke om det, i og med at det var rolig i "understellet" og de fleste bevegelsene var å finne på øvre del av magen og høyre side. Mor pustet lettet ut, og det skulle hun aldri ha gjort. Senere samme kveld kjentes det ut som han roterte som en skrukork så nese eller skulder streifet forbi rett over symfysen, og det var armer og bein over alt. Og nå sparker han ned i dåsa. Kjennes ut som beina (eller armene, alt etter hva det er han har der) skal komme ut nedentil når han sparker. Innimellom er det trangt oppunder ribbeina slik det var når han lå i hodeleie og rumpa tok oppi, men jeg kjenner ikke noen hard kul som kan være verken hode eller rumpe der oppe på jevnlig basis. Sparkene er ikke synlig utenpå magen lenger, så han sparker inn og ned (som sagt: i all hovedsak rett ned i dåsa og blæra, og han legger litt krefter i det. Kan til tider være infernalsk vondt og setter knipeøvelsene på prøve...) Og når jeg ligger så dulter han ned i madrassen, slik han gjorde når han tidligere lå i tverrleie - men ikke med like stor kraft som når han sparker i blæra. Jeg skal på ultralyd i morra så vi får vel svaret da, men for morros skyld (eller i tilfelle han snur seg igjen i natt bare for å ikke avsløre seg): gjett leie! Selv holder jeg en knapp på et slags mellomstadie mellom sete- og tverrleie, med ryggen ut mot magen min og beina strategisk plassert nederst. Men jeg har egentlig bare sparkene å gå etter, for det er faktisk ganske umulig å kjenne noen som helst kroppsdeler utenpå magen. (jeg er forøvrig 32 uker og han er helt på snittet stor) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144220776-konkurranse-gjett-leie-p/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roheryn Skrevet 15. juni 2015 Forfatter #2 Del Skrevet 15. juni 2015 Konkurransen ble avlyst, småen snudde seg igjen i gårkveld og lå pent og pyntelig med hodet ned og ansiktet vekk fra kamera på ultralyden. Om han nå bare kan bli liggende sånn... 😛 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144220776-konkurranse-gjett-leie-p/#findComment-147265389 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå