Gå til innhold

56 eller 62?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til nyfødt, ville du kjøpt ulldress str 56 eller 62?

Anonymous poster hash: 1d9d9...d5a

Skrevet

62, de vokser så alt for fort den første tia.

Skrevet

Min svømte i 50 første månedene

Anonymous poster hash: 5030e...2a8

Skrevet

Min svømte i 50 første månedene Anonymous poster hash: 5030e...2a8

Hvor lang var din da?

Skrevet

Min svømte også i 50, brukte ikke 62 før etter mange, mange måneder. Han var 48 cm lang. Hadde kjøpt 56, men det kommer jo selvsagt an på størrelsen til barnet.

Anonymous poster hash: 62613...95f

Skrevet

Hvis ungen blir født nå ville jeg kjøpt str 68/74.
Nå er det sommer, greit å kjøpe i den størrelsen babyen har når den faktisk skal bruke det.

Anonymous poster hash: 21a37...407
Skrevet

Ulldress kan man da vitterlig bruke allerede nå, det er ikke så varmt ute og her jeg bor er det bare 9 grader idag :/ Jeg ville kjøpt begge størrelser :P Men om du kan bare slå til med en så ville jeg gått for 62.

Anonymous poster hash: 441dc...878
Skrevet

Min svømte også i 50, brukte ikke 62 før etter mange, mange måneder. Han var 48 cm lang. Hadde kjøpt 56, men det kommer jo selvsagt an på størrelsen til barnet.Anonymous poster hash: 62613...95f

Min første var 51 cm, brukte 50 en stund, men husker ikke hvor lenge... De sier jo at nr to gjerne er større?

Hvis ungen blir født nå ville jeg kjøpt str 68/74.Nå er det sommer, greit å kjøpe i den størrelsen babyen har når den faktisk skal bruke det. Anonymous poster hash: 21a37...407

Nei, termin i begynnelsen av november, prøver bare å planlegge innkjøp :) men husker jeg skiftet størrelser så ofte med førstemann, vokste raskt, tenkte kanskje at en ulldress er noe de kan vokse i?

Ulldress kan man da vitterlig bruke allerede nå, det er ikke så varmt ute og her jeg bor er det bare 9 grader idag :/ Jeg ville kjøpt begge størrelser :P Men om du kan bare slå til med en så ville jeg gått for 62. Anonymous poster hash: 441dc...878

Jeg kan helst bare slå til med én, dvs jeg vil at babyen skal vokse litt i den. Hver dress koster nesten 600kr, det er endel for meg :P

Skrevet

Da går du for 62 størrelsen, ull strekker seg bra, den vi har i 62 holdt veldig lenge iallefall :)

Anonymous poster hash: 441dc...878
Skrevet

Ville kjøpt 62. Du kan brette opp hvis den er alt for stor. Har 2 barn, ene var 53 ved fødsel, andre 49. Tok ikke lang tid på noen av de før 56 var for lite, og de måtte bruke 62. De vokser fort i begynnelsen.

Anonymous poster hash: 23f6c...89b

Skrevet

Min brukte 50 i 3 måneder og deretter 56 i en mnd. Jeg ville ventet til ungen var født og sett hvor stor den er først. Ev. kjøpt 56 hvis den kan byttes.

Anonymous poster hash: 55aa0...8f7
Skrevet

Min var 3650 og 51 og brukte 56 i to måneder.

Anonymous poster hash: fd7e7...1d5

Skrevet

til første kjøpte keg 50 og 56 han passet det i 2 mnd.

til andre måtte jeg kjøpe 62 med engang for han var 55 cm lang. men kommer jo an på hvor lang babyen er, er den mellom 50-53 hadde jeg kjøpt 56 og 53 og oppover hadde jeg kjlpt 62

Anonymous poster hash: b9658...154
Skrevet

Jeg ville kjøpt 62, ull strekker seg så da varer dem lengre ☺

Som noen over nevner så svømmte min også i klær som var størrelde 50 😂 han var 50 cm og brukte den størrelsen i va 6 uker og strl 56 til han var ca 3 månder. Strl 62 brukte han minst (ca 3 uker) rakk aldri å ta på han alle klærne 😑

Skrevet

En ulldress til en nyfødt kan du jo uansett kjøpe et par størrelser større enn babyen faktisk bruker. Den skal  jo ligge i vogna, og både bein og armer kan brettes opp. Så varer den lengre :)

Skrevet

Hvilken str er 62?

4 måneder?

Husker ikke igjen fra småen var baby.

Anonymous poster hash: 3cfbb...03a
Skrevet

Kommer an på dressen. Jeg kjøpte den fra Lillelam i str 62. Brukte den hjem fra barsel og helt til det ble for varmt ute. Jenta var 48 cm ved fødsel, null problem.

Min tanke var å kjøpe 62, prøve den etter fødsel, og evt supplere med en mindre hvis nødvendig.

Endte forresten opp med for mange ulldresser. Om du ikke er veldig opptatt av klær, vil du sannsynligvis ende opp med å bare bruke den som er lettest å ta av og på. I mitt tilfelle den fra Lillelam, med forrige barn var det en fra Nameit. Begge med glidelås.

Anonymous poster hash: c9c8e...585

Skrevet

Min starta på 62 da han ble født, så jeg ville valgt det. Evt brette opp ermer og bein. Kommer jo mye an på om du ligger an til å få en liten eller stor pjokk, men der vet en jo egentlig ikke før babyen er ute.

Anonymous poster hash: 3a7d0...633

Skrevet

Takk for svar! Er forresten snakk om ullfleecedress fra Nøstebarn. Har hatt den til første barn, men da i str 1,5 år. Men synes de var litt store i str?

Skrevet

Min var 3650 og 51 og brukte 56 i to måneder.

Anonymous poster hash: fd7e7...1d5

Såpass. Min var 51 cm og 3780g, men tror ikke størrelsen varte fullt så lenge.

Skrevet

Min er 10 uker, å bruker 68-74. Just saying..

Anonymous poster hash: f3356...22c

Skrevet

Ja, men min brukte ikke det da ;) regner ikke med å få en unge på 7 kg ved fødsel

Skrevet

Vent til babyen er født :)

Anonymous poster hash: 77414...988
Skrevet

Vent til babyen er født :)Anonymous poster hash: 77414...988

Da må jeg jo vente på postgang + at jeg må ha råd :P

Skrevet

Min er 10 uker, å bruker 68-74. Just saying..

Anonymous poster hash: f3356...22c

Det er nettopp det som er problemet ;) , På klærne står det at den og den størrelsen er til så mange månder, men det kommer ann på BARNET :P . Barnet kan være 2 månder og bruke størrelse får 6 månder... Min er snart 5 månder og bruker størrelse 74-80 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...