Gå til innhold

Kreative måter å fortelle til venner og familie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi venter vårt 3. barn, så har lyst til å fortelle det på en morsom måte til familie og venner. Første gangen gjorde vi det på en kreativ måte, mens vi andre gangen bare la ut melding på Facebook at lillebror var på vei. Likte så godt å gjøre dette kreativt.

Noen som har noen artige idéer? :-) Del gjerne hvordan dere gjorde det selv. :-)

Skrevet

Med første kjøpte vi smekker som det sto grandma og grandpa på, som besteforeldrene fikk. Tok litt tid før de fikk med seg sammenhengen og så hva som sto ;)

Denne gangen har vi kjøp en t-skjorte som det står "jeg skal bli storesøster" på. Så får vi se hvor lang tid det tar denne gangen før de ser hva det står :) er ikke sånn super kreativt, men litt gøy da:)

Skrevet

Syns jo det var kreativt jeg :-) På andremann fikk vi storebror til å ha med sekk til besteforeldre hvor han dro opp lua han brukte rett etter han var født. Det tok noen sekunder med måping før de skjønte at den faktisk skulle brukes igjen. ☺️😂

Skrevet

Har lekt litt med tanken, og søkt mye på idéer på pinterest.

Funnet en del gode, mest til Facebook(bilder som sier man venter uten at det er et ultralyd-bilde)

Men da jeg viste det til samboer var ikke han noe gira på det...ble faktisk veldig skuffa...men han sa han skulle være med på det for meg hvis jeg ville ha det, men han ville ha standar med ultralydbilde...

Ikke at det er noe galt i det, jeg ville bare ha noe litt annet denne gangen

Skrevet

Med første gjorde vi ingenting annet enn å fortelle det. Andre gangen fortalte vi det stort sett ikke til noen, men lot storesøster på 1,5 år "fortelle" det med en body hun gikk mye med i en periode. Utrolig gøy å se at noen oppdaget det med en gang, mens andre tok det litt tid med ;-)

Denne gangen vurderer vi å bare fortelle det til treåringen og femåringer først, og så regner vi med at de klarer resten :-) Vil jo bli litt spennende for dem å få lov til å dele nyheten, og det kan også være med på å vende dem til tanken og la dem glede seg over det sammen med alle kjente?

Skrevet

Har sett et bilde på fb med sko oppstilt i gangen. Pappa sine sko, mamma sine sko, (kommende) storebror sine og så noen søte babytøfler på siden av der igjen. Vi har t-skjorte til junior hvor det står at han skal bli storebror. Tok svigers 3 timer før jeg måtte be dem om å lese på. Har planer om å fortelle på fb etter oul i månedskiftet aug/sept med følgende: skal strikke 1 par votter til alle mann + et par babyvotter og skrive noe sånt som "nå kan vinteren komme". Men, har foreløpig bare strikket 1 vott og denne kvalmen gjør at jeg ikke orker å strikke. Mulig jeg må revurdere. Mannen fortalte til sine søsken sist gang med spesialbestilt t-skjorte hvor det stå "jeg skal bli pappa". Tar gjerne imot alternative tips til fb-annonsering i fall jeg ikke blir ferdig med strikkingen! :-)

Skrevet

Så utrolig artig med strikkingen! Til vår førstemann hadde vi satt en bolle i ovnen, men og tok bilde av at jeg, mannen min og hunden vår så inn i ovnen på den lille bollen. Mange som syns det var et artig påfunn. 😊

Vi har også lyst til å vente til oul i aug/sept vi også. ☺️ Lykke til med strikkingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...