Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #76 Skrevet 14. juni 2015 Kan ikke eiere av hunder bare akseptere at alle ikke er like begeistret for hunden deres som de selv? Anonymous poster hash: 8a4a7...0f8 Så klart. Men de som ikke liker hund må også akseptere at vi som liker hund også har rett til å bevege oss ute i det offentlige rom. Med hund! Anonymous poster hash: 67776...ca9 Men helst ikke plassere dere i nærheten av andre folk på stranden uten å sjekke om det er ok? For det finnes barn som er redde og om en barnefamilier har plassert seg et sted før dere, kan det være en fordel å spørre "er noen av barna redd for hund?" Før man velger å sette seg i umiddelbar nærhet? Anonymous poster hash: 4ab26...bb7
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #77 Skrevet 14. juni 2015 Kan ikke eiere av hunder bare akseptere at alle ikke er like begeistret for hunden deres som de selv? Anonymous poster hash: 8a4a7...0f8 Så klart. Men de som ikke liker hund må også akseptere at vi som liker hund også har rett til å bevege oss ute i det offentlige rom. Med hund! Anonymous poster hash: 67776...ca9 Men helst ikke plassere dere i nærheten av andre folk på stranden uten å sjekke om det er ok? For det finnes barn som er redde og om en barnefamilier har plassert seg et sted før dere, kan det være en fordel å spørre "er noen av barna redd for hund?" Før man velger å sette seg i umiddelbar nærhet? Anonymous poster hash: 4ab26...bb7 Så lenge jeg holder hunden min på min plass, og ikke slipper den bort til barna, ser jeg ikke helt problemet. Anonymous poster hash: 45d67...994
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #78 Skrevet 14. juni 2015 Kan ikke eiere av hunder bare akseptere at alle ikke er like begeistret for hunden deres som de selv? Anonymous poster hash: 8a4a7...0f8 Så klart. Men de som ikke liker hund må også akseptere at vi som liker hund også har rett til å bevege oss ute i det offentlige rom. Med hund! Anonymous poster hash: 67776...ca9 Men helst ikke plassere dere i nærheten av andre folk på stranden uten å sjekke om det er ok? For det finnes barn som er redde og om en barnefamilier har plassert seg et sted før dere, kan det være en fordel å spørre "er noen av barna redd for hund?" Før man velger å sette seg i umiddelbar nærhet? Anonymous poster hash: 4ab26...bb7 Så lenge jeg holder hunden min på min plass, og ikke slipper den bort til barna, ser jeg ikke helt problemet. Anonymous poster hash: 45d67...994 Så barna kan sitte der og være redd for at hunden skal komme bort til de om de er redde og du eier ikke respekt for det? Anonymous poster hash: 4ab26...bb7
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #79 Skrevet 14. juni 2015 Ah, gleder meg til å være masse på stranda med hundene mine i sommer, de elsker å bade. De som ikke liker det får jo bare finne en annen plass, stranda er for alle, vi deler den jo med dere hundehatere og har vel ikke klaget på de skrikete ungene deres som tisser i vannet. .. Anonymous poster hash: 1b93f...970
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #80 Skrevet 14. juni 2015 Hunder og eiere kan få ferdes hvor som helst for min del, men jeg synes det er på sin plass at de holder hunden i bånd der det er naturlig, ikke lar hunden på død og liv få snuse på alt og alle og viser respekt for folk som ikke vil ha en hund i nærheten. Selv har jeg veldig redsel for omtrent alle hunder, og jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg går omveier når en hund kommer mot meg, og responsen fra eier er at de tar med hunden MOT meg for å vise hvor snill og ufarlig den er!! (får omtrent hjertestans i det bikkja skal sleike, hoppe opp, snuse o.l) Slike ting er respektløst, og dette gjelder dessverre mange Anonymous poster hash: 05992...998
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #81 Skrevet 14. juni 2015 Kan ikke eiere av hunder bare akseptere at alle ikke er like begeistret for hunden deres som de selv? Anonymous poster hash: 8a4a7...0f8 Så klart. Men de som ikke liker hund må også akseptere at vi som liker hund også har rett til å bevege oss ute i det offentlige rom. Med hund! Anonymous poster hash: 67776...ca9 Men helst ikke plassere dere i nærheten av andre folk på stranden uten å sjekke om det er ok? For det finnes barn som er redde og om en barnefamilier har plassert seg et sted før dere, kan det være en fordel å spørre "er noen av barna redd for hund?" Før man velger å sette seg i umiddelbar nærhet? Anonymous poster hash: 4ab26...bb7 Så lenge jeg holder hunden min på min plass, og ikke slipper den bort til barna, ser jeg ikke helt problemet. Anonymous poster hash: 45d67...994 Så barna kan sitte der og være redd for at hunden skal komme bort til de om de er redde og du eier ikke respekt for det? Anonymous poster hash: 4ab26...bb7 Hunden min er i bånd når jeg har den med på offentlige steder. Hvis jeg ser møter mennesker som virker redde forteller jeg de at jeg holder fast i båndet,så hunden ikke har mulighet til å komme bort til dem. Jeg har aldri opplevd noen som ikke da ser ut til å slappe av. Hvis forsikringen om at jeg holder hunden fast mot formodning ikke skulle se ut til å hjelpe,hadde jeg nok flyttet meg. Jeg kan skjønne at en del mennesker er redd for hunder, men nå er det engang sånn at det er lov å holde hund i Norge, og det er lov å ha de med på stranden. Hvis noen, barn eller voksne, er så redde for hunder at de ikke kan tolerere en hund som er i bånd, og ikkeslippes bort til dem, så tenker jeg at de har et problem de trenger å ta tak i. Ikke fordi jeg mener at alle skal like hunder, men fordi hvis man er så redd, vil det være veldig hemmende i hverdagen. Hvis man er redd er det heller ikkemulig for hundeeier å ta tilstrekkelig hensyn, jeg kan ikke trylle vekk hunden min når jeg møter noen som er redd. Anonymous poster hash: 45d67...994
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #82 Skrevet 14. juni 2015 Nei, alle skal ikke ta hensyne til hundeeiere, det er dyr, vi som ikke liker hunder skal ikke være nødt til å ta hensyn til dyrene deres like lite som at dere skulle måtte gjort det om noen kom på en plass for hunder og bedt dere ta hensyn til katten eller kua deres. En badestrand er for mennesker, ikke for dyr, det er uhøflig av hundeeiere å dra med seg dyrene sine dit. I skogen må vi alle regne med å møte folk med dyr, men da SKAL de være i bånd!! Noe de sjelden er fordi "Hunden min er såååå snill den!" Poenget er at alle hunder som har skambitt unger gjør det en gang og hver gang kommer det like overraskende på eier "Han har aldri gjort det før, han har alltid hørt etter, alltid vært såååå snill, vi skjønner ikke hvorfor dette skjedde!" Det som skjedde er at mennesker har rovdyt og glemmer de er nettopp det, de menneskeliggjør rovdyret sitt og tror hunden tenker og er som dem selv. Enkelte glemmer helt at selv om rovdyret er tamt så har det fremdeles instinkter, og disse kan aldri temmes helt bort. Og en hund har ingenting på en badestrand å gjøre, den blir ikke lei seg for å ikke få dra på badestranden, ta den med til en annen plass for å bade. Hunden tisser og gjør fra seg på strandområdet der unger og andre skal ligge og kose seg og å leke. Det er ufint og drøyt. Hunden vil markere seg så ikke kom å fortell at akkurat DIN hund ikke tisser noen plass. Vi mennesker har heller ikke lov å tisse på stranden, hvorfor i all verden tror du det er ok at bikkja di gjør det? Badestranden er for mennesker, ikke dyr. Anonymous poster hash: cea57...38a Jeg mener bestemt at alle skal ta hensyn til hverandre. Det er ikke forbudt å ta med hunder på stranda i Norge, dermed er du faktisk nødt til å dele stranda med hundeeiere, dersom de dukker opp. Hunden skal selvsagt være i bånd, og holdes unna folk som ikke ønsker kontakt med dem. Det er også en selvfølge at hundeeier har med pose, og bruker denne. Jeg tror faktisk ikke hundetiss utgjør noe større problem på stranden en tiss fra småbarn. Du har rett i at hunden ikke blir lei seg for å ikke få dra på stranden, men det finnes grenser for hvor lenge en hund kan være alene hjemme. Det vil si at for en del mennesker ville alternativet være at ikke de heller kom seg på stranden. Hvis hunden har vært alene hjemme hele arbeidsdagen,kan man ikke reise rett på stranden og la den være alene hjemme hele etermiddagen også. Anonymous poster hash: 45d67...994 Da får dere la være å la hunden være hjemme alene og heller dra en annen plass med bikkja deres enn en strand. JO, det har mye å si at det er hundepiss kontra tiss fra småunger som ikke vet å holde seg enda. Selvfølgelig er det dét. Hunder er heslige. Man er på stranden noen timer, hunden klarer å være hjemme alene mens folka dens er på jobb, så ikke kom å fortell meg at det er et problem for den å være hjemme om dere skulle på stranden en tur. Hund er et dyr, hold den unna badestranden!! Det virker ikke som det er en selvfølge for alle å plukke opp dritten til hunden sin heller sånn BTW! Dere får dra til stranden i helgene som de fleste andre gjør, da har vel hunden ikke vært alene hele dagen. Dessuten så må man tenke på sånt FØR man anskaffer seg hund. Hold dere til skog og mark. Hunden trives best der uansett. Anonymous poster hash: cea57...38a Du tar veldig feil når du mener at hunder ikke trives på stranden. Hunder elsker ofte å bade så de ønsker nok å være der like mye som deg, og det er grunnen til at min hund alltid er med på stranden og får bade så mye hun vil. Det er nå engang slik at både hunder og mennesker har like stor rett til å være på stranden eller andre offentlige steder som parker mm, og det betyr at så lenge det er du som har problemer med hundene og ikke hundene som har problemer med deg så får du ta ansvar for dine problemer og holde deg borte fra stranden. Veldig enkelt og greit. Anonymous poster hash: e7071...215 Jeg skrev ikke at de ikke trives på stranden, jeg skrev de trives best i skog og mark uansett. Dessuten kan du ta med hunden til havet andre plasser enn der det er tilrettelagt for mennesker som skal bade. Normal folkeskikk. Du og din hund kan respektere at folk ikke liker hund og holde deg borte fra badestrender for folk og komme tilbake når hunden er hjemme eller noe. Hunden blir ikke såret og lei seg over å måtte bade en annen plass skjønner du. Hunden er ikke babyen deres, hunden er et dyr. Man MÅ ikke ha med dyret sitt overalt. Anonymous poster hash: cea57...38a
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #83 Skrevet 14. juni 2015 Enkelte strender er det forbudt med hund. Håper det blir alle strender. Man kan jo heller lage egne strandparker for hunder så kan dere dra dit istedet. Anonymous poster hash: cea57...38a
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #84 Skrevet 14. juni 2015 Enkelte strender er det forbudt med hund. Håper det blir alle strender. Man kan jo heller lage egne strandparker for hunder så kan dere dra dit istedet. Anonymous poster hash: cea57...38a Eller så kan de som er så hysterisk redde for hunder velge strendene der det er forbud? Anonymous poster hash: 45d67...994
Pobie Skrevet 15. juni 2015 #85 Skrevet 15. juni 2015 Det er bare i Norge hvor vi oppfører oss slikt mot dyr. Nede i Frankrike feks, så er hundene med på kjøpsentret, restauranten o.l. Skal vel ikke lengre enn til Kiel i Tyskland hvor hundene får lov til å gå inne på kjøpesentrene. Hva feiler det mennesker her i Norge som ikke tåler dyr? Jeg sier ikke bastant at man skal dra med dyra sine overalt og forventer gjensidig respekt. Selv skjønner ikke hvorfor folk gidder å dra med seg en hund på en badeplass, da den har det mye bedre hjemme med nok drikke & mat - og minst skygge Enig i det meste, men mange hunder koser seg nok mer på en badeplass med familien sin enn alene hjemme, så det er helt logisk å ta den med dersom det er lov og den er veloppdragen.
Pobie Skrevet 15. juni 2015 #86 Skrevet 15. juni 2015 Jeg synes det er bra hvis folk tar med seg hundene sine så mye som mulig. Bedre sosialisering betyr at hunder er til mindre bry og gir mye lavere sannsynlighet for at hunden noensinne angriper folk. Pluss at hunder er sosiale dyr som trives når de får bli med familien sin ut på tur. Jeg har bodd i et land hvor det ikke er lov til å ta med seg hund noe sted, og mengden uoppdragne, asosiale hunder har jeg aldri sett maken til. Har også besøkt land hvor hunder får vandre fritt i gatene i storbyer, og disse hundene plager ingen og er veldig sosiale. Men selvfølgelig gjelder normal folkeskikk. Man tar ikke med seg hunden på besøk hjem til andre folk uten å spørre om det er greit. Hvis man tar den med holder man øye med den til enhver tid og vasker etter den om nødvendig. Man lar den ikke løpe bort til andre folk på offentlig sted med mindre den andre personen gir uttrykk for at de ønsker dette. Man lar den ikke løpe bort til barn eller leke med barn som er redde, osv.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #87 Skrevet 15. juni 2015 Kan ikke eiere av hunder bare akseptere at alle ikke er like begeistret for hunden deres som de selv? Anonymous poster hash: 8a4a7...0f8 Så klart. Men de som ikke liker hund må også akseptere at vi som liker hund også har rett til å bevege oss ute i det offentlige rom. Med hund! Anonymous poster hash: 67776...ca9 Men helst ikke plassere dere i nærheten av andre folk på stranden uten å sjekke om det er ok? For det finnes barn som er redde og om en barnefamilier har plassert seg et sted før dere, kan det være en fordel å spørre "er noen av barna redd for hund?" Før man velger å sette seg i umiddelbar nærhet? Anonymous poster hash: 4ab26...bb7 Så lenge jeg holder hunden min på min plass, og ikke slipper den bort til barna, ser jeg ikke helt problemet. Anonymous poster hash: 45d67...994 Så barna kan sitte der og være redd for at hunden skal komme bort til de om de er redde og du eier ikke respekt for det? Anonymous poster hash: 4ab26...bb7 Hunden min er i bånd når jeg har den med på offentlige steder. Hvis jeg ser møter mennesker som virker redde forteller jeg de at jeg holder fast i båndet,så hunden ikke har mulighet til å komme bort til dem. Jeg har aldri opplevd noen som ikke da ser ut til å slappe av. Hvis forsikringen om at jeg holder hunden fast mot formodning ikke skulle se ut til å hjelpe,hadde jeg nok flyttet meg. Jeg kan skjønne at en del mennesker er redd for hunder, men nå er det engang sånn at det er lov å holde hund i Norge, og det er lov å ha de med på stranden. Hvis noen, barn eller voksne, er så redde for hunder at de ikke kan tolerere en hund som er i bånd, og ikkeslippes bort til dem, så tenker jeg at de har et problem de trenger å ta tak i. Ikke fordi jeg mener at alle skal like hunder, men fordi hvis man er så redd, vil det være veldig hemmende i hverdagen. Hvis man er redd er det heller ikkemulig for hundeeier å ta tilstrekkelig hensyn, jeg kan ikke trylle vekk hunden min når jeg møter noen som er redd. Anonymous poster hash: 45d67...994 Min opplevelse med disse enkelte jeg snakker om er at de ikke tar noen hensyn. De vil sitte der jeg allerede har plassert meg og det selv om det er masse plass ellers. Så må vi akseptere at denne hunden hindrer barn som er redde (mine er ikke redde, men venners barn er redde) i å gå til vannet uten at de blir gråt og frykt og da blir det en krasj. Husk at jeg hele tiden snakker om enkelte. De som klarer å holde seg litt unna og ikke slipper hunden fri når den skal bade har jeg ikke en klage på, men de som ikke har noe respekt for at det finnes de med frykt og alltid sier "den er bare snill" eller "den vil bare hilse"... Det er disse jeg er lei av Anonymous poster hash: 4ab26...bb7
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #88 Skrevet 15. juni 2015 Kan ikke eiere av hunder bare akseptere at alle ikke er like begeistret for hunden deres som de selv? Anonymous poster hash: 8a4a7...0f8 Så klart. Men de som ikke liker hund må også akseptere at vi som liker hund også har rett til å bevege oss ute i det offentlige rom. Med hund! Anonymous poster hash: 67776...ca9 Men helst ikke plassere dere i nærheten av andre folk på stranden uten å sjekke om det er ok? For det finnes barn som er redde og om en barnefamilier har plassert seg et sted før dere, kan det være en fordel å spørre "er noen av barna redd for hund?" Før man velger å sette seg i umiddelbar nærhet? Anonymous poster hash: 4ab26...bb7 Så lenge jeg holder hunden min på min plass, og ikke slipper den bort til barna, ser jeg ikke helt problemet. Anonymous poster hash: 45d67...994 Så barna kan sitte der og være redd for at hunden skal komme bort til de om de er redde og du eier ikke respekt for det? Anonymous poster hash: 4ab26...bb7 Hunden min er i bånd når jeg har den med på offentlige steder. Hvis jeg ser møter mennesker som virker redde forteller jeg de at jeg holder fast i båndet,så hunden ikke har mulighet til å komme bort til dem. Jeg har aldri opplevd noen som ikke da ser ut til å slappe av. Hvis forsikringen om at jeg holder hunden fast mot formodning ikke skulle se ut til å hjelpe,hadde jeg nok flyttet meg. Jeg kan skjønne at en del mennesker er redd for hunder, men nå er det engang sånn at det er lov å holde hund i Norge, og det er lov å ha de med på stranden. Hvis noen, barn eller voksne, er så redde for hunder at de ikke kan tolerere en hund som er i bånd, og ikkeslippes bort til dem, så tenker jeg at de har et problem de trenger å ta tak i. Ikke fordi jeg mener at alle skal like hunder, men fordi hvis man er så redd, vil det være veldig hemmende i hverdagen. Hvis man er redd er det heller ikkemulig for hundeeier å ta tilstrekkelig hensyn, jeg kan ikke trylle vekk hunden min når jeg møter noen som er redd. Anonymous poster hash: 45d67...994 Min opplevelse med disse enkelte jeg snakker om er at de ikke tar noen hensyn. De vil sitte der jeg allerede har plassert meg og det selv om det er masse plass ellers. Så må vi akseptere at denne hunden hindrer barn som er redde (mine er ikke redde, men venners barn er redde) i å gå til vannet uten at de blir gråt og frykt og da blir det en krasj. Husk at jeg hele tiden snakker om enkelte. De som klarer å holde seg litt unna og ikke slipper hunden fri når den skal bade har jeg ikke en klage på, men de som ikke har noe respekt for at det finnes de med frykt og alltid sier "den er bare snill" eller "den vil bare hilse"... Det er disse jeg er lei av Anonymous poster hash: 4ab26...bb7 Jeg er helt enig med deg i at de som ikke sørger for at barna slipper å ha hunden helt oppi seg, sier "den er bare snill" og regner med at alle da vil sosialisere med hunden burde gå i seg selv og begynne å gjøre ting annerledes! Men jeg har like stor rett til å ferdes på stranda med min hund og mine barn,som du har til å ferdes der med dine barn. Når jeg tar med hunden tar jeg hensyn, den er i bånd, og den slippes ikke bort til noen som ikke har gitt uttrykk for at de har lyst til å hilse på. Jeg prøver stort sett meg litt unna folk, men det er ikke alltid det er mulig. Hvis du sitter ved det ene treet på stranden, sånn som eksempelet var tidligere her, vil jeg sette meg i nærheten av deg, fordi jeg også trenger å kunne trekke i skyggen av treet. Det mener jeg virkelig må være greit, så lenge jeg holder hunden på min plass, og ikke slipper den bort til deg. Du sier du snakker om disse enkelte hundeeierne, men samtidig svarer du meg når jeg forteller hvordan jeg gjør ting. Når jeg sier at jeg mener det må være greit å sitte i nærheten, så lenge hunden holdes på min plass og ikke har mulighet til å gå bort til barna, spør du meg om jeg ikke har respekt. Etterpå gjemer du deg bak at det er enkelte du snakker om. Anonymous poster hash: 45d67...994
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #89 Skrevet 15. juni 2015 Kan ikke eiere av hunder bare akseptere at alle ikke er like begeistret for hunden deres som de selv? Anonymous poster hash: 8a4a7...0f8 Så klart. Men de som ikke liker hund må også akseptere at vi som liker hund også har rett til å bevege oss ute i det offentlige rom. Med hund! Anonymous poster hash: 67776...ca9 Men helst ikke plassere dere i nærheten av andre folk på stranden uten å sjekke om det er ok? For det finnes barn som er redde og om en barnefamilier har plassert seg et sted før dere, kan det være en fordel å spørre "er noen av barna redd for hund?" Før man velger å sette seg i umiddelbar nærhet? Anonymous poster hash: 4ab26...bb7 Så lenge jeg holder hunden min på min plass, og ikke slipper den bort til barna, ser jeg ikke helt problemet. Anonymous poster hash: 45d67...994 Så barna kan sitte der og være redd for at hunden skal komme bort til de om de er redde og du eier ikke respekt for det? Anonymous poster hash: 4ab26...bb7 Hunden min er i bånd når jeg har den med på offentlige steder. Hvis jeg ser møter mennesker som virker redde forteller jeg de at jeg holder fast i båndet,så hunden ikke har mulighet til å komme bort til dem. Jeg har aldri opplevd noen som ikke da ser ut til å slappe av. Hvis forsikringen om at jeg holder hunden fast mot formodning ikke skulle se ut til å hjelpe,hadde jeg nok flyttet meg. Jeg kan skjønne at en del mennesker er redd for hunder, men nå er det engang sånn at det er lov å holde hund i Norge, og det er lov å ha de med på stranden. Hvis noen, barn eller voksne, er så redde for hunder at de ikke kan tolerere en hund som er i bånd, og ikkeslippes bort til dem, så tenker jeg at de har et problem de trenger å ta tak i. Ikke fordi jeg mener at alle skal like hunder, men fordi hvis man er så redd, vil det være veldig hemmende i hverdagen. Hvis man er redd er det heller ikkemulig for hundeeier å ta tilstrekkelig hensyn, jeg kan ikke trylle vekk hunden min når jeg møter noen som er redd. Anonymous poster hash: 45d67...994 Min opplevelse med disse enkelte jeg snakker om er at de ikke tar noen hensyn. De vil sitte der jeg allerede har plassert meg og det selv om det er masse plass ellers. Så må vi akseptere at denne hunden hindrer barn som er redde (mine er ikke redde, men venners barn er redde) i å gå til vannet uten at de blir gråt og frykt og da blir det en krasj. Husk at jeg hele tiden snakker om enkelte. De som klarer å holde seg litt unna og ikke slipper hunden fri når den skal bade har jeg ikke en klage på, men de som ikke har noe respekt for at det finnes de med frykt og alltid sier "den er bare snill" eller "den vil bare hilse"... Det er disse jeg er lei av Anonymous poster hash: 4ab26...bb7 Jeg er helt enig med deg i at de som ikke sørger for at barna slipper å ha hunden helt oppi seg, sier "den er bare snill" og regner med at alle da vil sosialisere med hunden burde gå i seg selv og begynne å gjøre ting annerledes! Men jeg har like stor rett til å ferdes på stranda med min hund og mine barn,som du har til å ferdes der med dine barn. Når jeg tar med hunden tar jeg hensyn, den er i bånd, og den slippes ikke bort til noen som ikke har gitt uttrykk for at de har lyst til å hilse på. Jeg prøver stort sett meg litt unna folk, men det er ikke alltid det er mulig. Hvis du sitter ved det ene treet på stranden, sånn som eksempelet var tidligere her, vil jeg sette meg i nærheten av deg, fordi jeg også trenger å kunne trekke i skyggen av treet. Det mener jeg virkelig må være greit, så lenge jeg holder hunden på min plass, og ikke slipper den bort til deg. Du sier du snakker om disse enkelte hundeeierne, men samtidig svarer du meg når jeg forteller hvordan jeg gjør ting. Når jeg sier at jeg mener det må være greit å sitte i nærheten, så lenge hunden holdes på min plass og ikke har mulighet til å gå bort til barna, spør du meg om jeg ikke har respekt. Etterpå gjemer du deg bak at det er enkelte du snakker om. Anonymous poster hash: 45d67...994 Jeg mener at det er mangel på respekt om man velger å sette seg i umiddelbar nærhet til de som har små barn som er tydelig redde. Jeg skjuler meg ikke bak noe. Jeg sier at det er disse (mulig du er blandt de) som er irriterende og de som holder seg på avstand har jeg ingen problemer med. Jeg har heller kkke skrevet st dette var det eneste treet på stranden. Det er masse skygge der, men dette er et tre som er nær vannkanten Anonymous poster hash: 4ab26...bb7
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #90 Skrevet 15. juni 2015 Jeg har opplevd en hundeeier på stranden en gang. Barna mine er veldig glad i hunder av en eller annen grunn. Barna spurte om de kunne klappe hunden som eier hadde slått seg ned med kun få leter fra oss. "Helst ikke. Den er ikke vant til barn" svarte eier. Barna tenkte ikke mer over det. Jeg tenkte "hvorfor plasserer du deg midt i gjengen av småbarnsfamilier når du har en hund du tydelig er redd skal angripe barn!?" Tenkte å prøve meg på det en gang noen spør om barna mine vil hilse på en hund. Da skal jeg gå til eier og si at det er vanlig å spørre foreldrene først (de er 6 år) og at de ikke er så vant til hunder, så jeg er litt redd de skal angripe den... For når andre kan sammenligne mennesker og dur, så kan starten k meg jeg gjøre det også!! Anonymous poster hash: 4ab26...bb7 Det er ikke sikkert vedkommende trodde den kunne angripe, bare at den kanskje ville bli usikker hvis barna kom bort og klappet den. Anonymous poster hash: cb2c0...346
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #91 Skrevet 15. juni 2015 Kan ikke eiere av hunder bare akseptere at alle ikke er like begeistret for hunden deres som de selv? Anonymous poster hash: 8a4a7...0f8 Så klart. Men de som ikke liker hund må også akseptere at vi som liker hund også har rett til å bevege oss ute i det offentlige rom. Med hund! Anonymous poster hash: 67776...ca9 Men helst ikke plassere dere i nærheten av andre folk på stranden uten å sjekke om det er ok? For det finnes barn som er redde og om en barnefamilier har plassert seg et sted før dere, kan det være en fordel å spørre "er noen av barna redd for hund?" Før man velger å sette seg i umiddelbar nærhet? Anonymous poster hash: 4ab26...bb7 Så lenge jeg holder hunden min på min plass, og ikke slipper den bort til barna, ser jeg ikke helt problemet. Anonymous poster hash: 45d67...994 Så barna kan sitte der og være redd for at hunden skal komme bort til de om de er redde og du eier ikke respekt for det? Anonymous poster hash: 4ab26...bb7 Hunden min er i bånd når jeg har den med på offentlige steder. Hvis jeg ser møter mennesker som virker redde forteller jeg de at jeg holder fast i båndet,så hunden ikke har mulighet til å komme bort til dem. Jeg har aldri opplevd noen som ikke da ser ut til å slappe av. Hvis forsikringen om at jeg holder hunden fast mot formodning ikke skulle se ut til å hjelpe,hadde jeg nok flyttet meg. Jeg kan skjønne at en del mennesker er redd for hunder, men nå er det engang sånn at det er lov å holde hund i Norge, og det er lov å ha de med på stranden. Hvis noen, barn eller voksne, er så redde for hunder at de ikke kan tolerere en hund som er i bånd, og ikkeslippes bort til dem, så tenker jeg at de har et problem de trenger å ta tak i. Ikke fordi jeg mener at alle skal like hunder, men fordi hvis man er så redd, vil det være veldig hemmende i hverdagen. Hvis man er redd er det heller ikkemulig for hundeeier å ta tilstrekkelig hensyn, jeg kan ikke trylle vekk hunden min når jeg møter noen som er redd. Anonymous poster hash: 45d67...994 Min opplevelse med disse enkelte jeg snakker om er at de ikke tar noen hensyn. De vil sitte der jeg allerede har plassert meg og det selv om det er masse plass ellers. Så må vi akseptere at denne hunden hindrer barn som er redde (mine er ikke redde, men venners barn er redde) i å gå til vannet uten at de blir gråt og frykt og da blir det en krasj. Husk at jeg hele tiden snakker om enkelte. De som klarer å holde seg litt unna og ikke slipper hunden fri når den skal bade har jeg ikke en klage på, men de som ikke har noe respekt for at det finnes de med frykt og alltid sier "den er bare snill" eller "den vil bare hilse"... Det er disse jeg er lei av Anonymous poster hash: 4ab26...bb7 Jeg er helt enig med deg i at de som ikke sørger for at barna slipper å ha hunden helt oppi seg, sier "den er bare snill" og regner med at alle da vil sosialisere med hunden burde gå i seg selv og begynne å gjøre ting annerledes! Men jeg har like stor rett til å ferdes på stranda med min hund og mine barn,som du har til å ferdes der med dine barn. Når jeg tar med hunden tar jeg hensyn, den er i bånd, og den slippes ikke bort til noen som ikke har gitt uttrykk for at de har lyst til å hilse på. Jeg prøver stort sett meg litt unna folk, men det er ikke alltid det er mulig. Hvis du sitter ved det ene treet på stranden, sånn som eksempelet var tidligere her, vil jeg sette meg i nærheten av deg, fordi jeg også trenger å kunne trekke i skyggen av treet. Det mener jeg virkelig må være greit, så lenge jeg holder hunden på min plass, og ikke slipper den bort til deg. Du sier du snakker om disse enkelte hundeeierne, men samtidig svarer du meg når jeg forteller hvordan jeg gjør ting. Når jeg sier at jeg mener det må være greit å sitte i nærheten, så lenge hunden holdes på min plass og ikke har mulighet til å gå bort til barna, spør du meg om jeg ikke har respekt. Etterpå gjemer du deg bak at det er enkelte du snakker om. Anonymous poster hash: 45d67...994 Jeg mener at det er mangel på respekt om man velger å sette seg i umiddelbar nærhet til de som har små barn som er tydelig redde. Jeg skjuler meg ikke bak noe. Jeg sier at det er disse (mulig du er blandt de) som er irriterende og de som holder seg på avstand har jeg ingen problemer med. Jeg har heller kkke skrevet st dette var det eneste treet på stranden. Det er masse skygge der, men dette er et tre som er nær vannkanten Anonymous poster hash: 4ab26...bb7 Ok.la meg stille spørsmålet slik. Hvis det finnes et tre som gir skygge på stranden, du sitter ved treet, det finnes andre plasser på stranden, men jeg og hunden min kommer og setter oss i nærheten av dere, fordi vi også ønsker skygge. Hunden min er i bånd, og jeg slipper den ikke bort til deg. Mangler jeg da respekt? Anonymous poster hash: 45d67...994
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #92 Skrevet 15. juni 2015 Jeg mener nok en gang at det gjelder å ta hensyn til hverandre og være litt romslige. Og som hundeeier så er jeg heller ikke begeistret for løse bikkjer som farer rundt uten kontroll. MEN jeg liker ikke unger som løper hylende rundt på en badestrand og spruter sand i maten min heller, eller foreldre som lar dem være oppe så lenge at de er overtrøtte og sørger for å holde barn til foreldre som har vett til å legge ungene sine om kvelden oppe osv osv osv. Som sagt - vi er forskjellige og har forskjellige ting vi er nøye på. Jeg har hatt hund i mange år. Nå har jeg en som er et drøyt år. Jeg har vel stort sett bare opplevd at folk gjerne vil hilse uten at jeg har spurt. Barn som er litt redde tar jeg meg tid til dersom de ønsker å hilse. Kommanderer bikkja i sitt, setter meg på huk ved siden av og forklarer at dersom de hyler og veiver med armene så tror hunden at det er lek. Er de rolige, så er hunden rolige. Tar meg til og med tid til en demonstrasjon av dette om de er interessert. Et par ganger har jeg også spurt personer som kommer på litt avstand om jeg kan prøve å holde hunden løs (da det ikke var båndtvang) for å se om jeg kunne kontrollere. Det har som regel bare vært helt greit og folk blir veldig fornøyde over at jeg jobber slik med hunden. Er det noe den har bjeffet på fordi den har vært usikker, så har jeg spurt om vi kan hilse for å sjekke at det ikke er farlig (mann med golfbag f.eks.) Det har faktisk også alltid vært helt i orden og vi har fått en fin prat. Jeg tror mange av dere som skriver her ikke vet hvilken innsats mange av oss hundeeiere gjør for å hjelpe barna deres i å bli trygge ifht hund. Selv om du er redd hunder, så behøver du ikke å overføre den frykten til barna dine. Det gjelder faktisk det aller meste her i livet. Jeg har opplevd to skikkelig sure episoder. Begge deler gamle damer. Den ene var ute på skitur (noe jeg også var) Jeg hadde hunden i forholdsvis stramt bånd (altså ikke til forstyrrelse for andre). En så ung hund er overstrålende begeistret for nedoverbakker og bjeffer litt mot meg. Den gamle damen som kom mot skjelte meg ut fordi hunden bjeffet. Det går det jo ikke an å ha i skiløype (vi snakker her om tre-fire gledesbjeff rettet mot meg) Den andre episoden i tilsvarende situasjon. Jeg var på to hjul. Hunden er ivrig og bjeffer litt mot meg. Samme sure reaksjonen. Det er greit å hoppe over eddiken til frokost. OG så er det mange i forskjellige situasjoner som opptrer uhøflig eller annerledes enn vi ville gjort. Det er faktisk slik verden er! Anonymous poster hash: 89425...933
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #93 Skrevet 18. juni 2015 Nei, alle skal ikke ta hensyne til hundeeiere, det er dyr, vi som ikke liker hunder skal ikke være nødt til å ta hensyn til dyrene deres like lite som at dere skulle måtte gjort det om noen kom på en plass for hunder og bedt dere ta hensyn til katten eller kua deres. En badestrand er for mennesker, ikke for dyr, det er uhøflig av hundeeiere å dra med seg dyrene sine dit. I skogen må vi alle regne med å møte folk med dyr, men da SKAL de være i bånd!! Noe de sjelden er fordi "Hunden min er såååå snill den!" Poenget er at alle hunder som har skambitt unger gjør det en gang og hver gang kommer det like overraskende på eier "Han har aldri gjort det før, han har alltid hørt etter, alltid vært såååå snill, vi skjønner ikke hvorfor dette skjedde!" Det som skjedde er at mennesker har rovdyt og glemmer de er nettopp det, de menneskeliggjør rovdyret sitt og tror hunden tenker og er som dem selv. Enkelte glemmer helt at selv om rovdyret er tamt så har det fremdeles instinkter, og disse kan aldri temmes helt bort. Og en hund har ingenting på en badestrand å gjøre, den blir ikke lei seg for å ikke få dra på badestranden, ta den med til en annen plass for å bade. Hunden tisser og gjør fra seg på strandområdet der unger og andre skal ligge og kose seg og å leke. Det er ufint og drøyt. Hunden vil markere seg så ikke kom å fortell at akkurat DIN hund ikke tisser noen plass. Vi mennesker har heller ikke lov å tisse på stranden, hvorfor i all verden tror du det er ok at bikkja di gjør det? Badestranden er for mennesker, ikke dyr.Anonymous poster hash: cea57...38a Jeg mener bestemt at alle skal ta hensyn til hverandre. Det er ikke forbudt å ta med hunder på stranda i Norge, dermed er du faktisk nødt til å dele stranda med hundeeiere, dersom de dukker opp. Hunden skal selvsagt være i bånd, og holdes unna folk som ikke ønsker kontakt med dem. Det er også en selvfølge at hundeeier har med pose, og bruker denne. Jeg tror faktisk ikke hundetiss utgjør noe større problem på stranden en tiss fra småbarn. Du har rett i at hunden ikke blir lei seg for å ikke få dra på stranden, men det finnes grenser for hvor lenge en hund kan være alene hjemme. Det vil si at for en del mennesker ville alternativet være at ikke de heller kom seg på stranden. Hvis hunden har vært alene hjemme hele arbeidsdagen,kan man ikke reise rett på stranden og la den være alene hjemme hele etermiddagen også. Anonymous poster hash: 45d67...994 men det er jo noe man må tenke over FØR man får tak i hund!! Nei, den skal ikke være hjemme alene for lenge, men det er da jaggu ikke problemet til de andre på stranden??? Da får man dra på stranden en dag man ikke jobber da.... Blir som å velge å ha bil det, det forplikter til å ha førerkort etc... Skal man kjøre bilen selv, så må man ha førerkort! Skal man ha hund, så fører det med seg visse forpliktelser.. Anonymous poster hash: 5e90b...5c3 Er du dum???? Det er lovlig å ha med seg hund på stranden, ergo vi har alltid med oss våre to store hunder på stranden sammen med barna våre. Om det plager deg driter jeg faktisk i da dette er lovlig. Plager det deg, ja vel dra et annet sted! Ferdig diskutert. Anonymous poster hash: 48ad5...2fe Du er jammen sjarmerende... Anonymous poster hash: 2b368...cb7
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #94 Skrevet 18. juni 2015 Kan ikke eiere av hunder bare akseptere at alle ikke er like begeistret for hunden deres som de selv? Anonymous poster hash: 8a4a7...0f8 Så klart. Men de som ikke liker hund må også akseptere at vi som liker hund også har rett til å bevege oss ute i det offentlige rom. Med hund! Anonymous poster hash: 67776...ca9 Men helst ikke plassere dere i nærheten av andre folk på stranden uten å sjekke om det er ok? For det finnes barn som er redde og om en barnefamilier har plassert seg et sted før dere, kan det være en fordel å spørre "er noen av barna redd for hund?" Før man velger å sette seg i umiddelbar nærhet? Anonymous poster hash: 4ab26...bb7 Så lenge jeg holder hunden min på min plass, og ikke slipper den bort til barna, ser jeg ikke helt problemet. Anonymous poster hash: 45d67...994 Så barna kan sitte der og være redd for at hunden skal komme bort til de om de er redde og du eier ikke respekt for det? Anonymous poster hash: 4ab26...bb7 Hunden min er i bånd når jeg har den med på offentlige steder. Hvis jeg ser møter mennesker som virker redde forteller jeg de at jeg holder fast i båndet,så hunden ikke har mulighet til å komme bort til dem. Jeg har aldri opplevd noen som ikke da ser ut til å slappe av. Hvis forsikringen om at jeg holder hunden fast mot formodning ikke skulle se ut til å hjelpe,hadde jeg nok flyttet meg. Jeg kan skjønne at en del mennesker er redd for hunder, men nå er det engang sånn at det er lov å holde hund i Norge, og det er lov å ha de med på stranden. Hvis noen, barn eller voksne, er så redde for hunder at de ikke kan tolerere en hund som er i bånd, og ikkeslippes bort til dem, så tenker jeg at de har et problem de trenger å ta tak i. Ikke fordi jeg mener at alle skal like hunder, men fordi hvis man er så redd, vil det være veldig hemmende i hverdagen. Hvis man er redd er det heller ikkemulig for hundeeier å ta tilstrekkelig hensyn, jeg kan ikke trylle vekk hunden min når jeg møter noen som er redd. Anonymous poster hash: 45d67...994 Min opplevelse med disse enkelte jeg snakker om er at de ikke tar noen hensyn. De vil sitte der jeg allerede har plassert meg og det selv om det er masse plass ellers. Så må vi akseptere at denne hunden hindrer barn som er redde (mine er ikke redde, men venners barn er redde) i å gå til vannet uten at de blir gråt og frykt og da blir det en krasj. Husk at jeg hele tiden snakker om enkelte. De som klarer å holde seg litt unna og ikke slipper hunden fri når den skal bade har jeg ikke en klage på, men de som ikke har noe respekt for at det finnes de med frykt og alltid sier "den er bare snill" eller "den vil bare hilse"... Det er disse jeg er lei av Anonymous poster hash: 4ab26...bb7 Jeg er helt enig med deg i at de som ikke sørger for at barna slipper å ha hunden helt oppi seg, sier "den er bare snill" og regner med at alle da vil sosialisere med hunden burde gå i seg selv og begynne å gjøre ting annerledes! Men jeg har like stor rett til å ferdes på stranda med min hund og mine barn,som du har til å ferdes der med dine barn. Når jeg tar med hunden tar jeg hensyn, den er i bånd, og den slippes ikke bort til noen som ikke har gitt uttrykk for at de har lyst til å hilse på. Jeg prøver stort sett meg litt unna folk, men det er ikke alltid det er mulig. Hvis du sitter ved det ene treet på stranden, sånn som eksempelet var tidligere her, vil jeg sette meg i nærheten av deg, fordi jeg også trenger å kunne trekke i skyggen av treet. Det mener jeg virkelig må være greit, så lenge jeg holder hunden på min plass, og ikke slipper den bort til deg. Du sier du snakker om disse enkelte hundeeierne, men samtidig svarer du meg når jeg forteller hvordan jeg gjør ting. Når jeg sier at jeg mener det må være greit å sitte i nærheten, så lenge hunden holdes på min plass og ikke har mulighet til å gå bort til barna, spør du meg om jeg ikke har respekt. Etterpå gjemer du deg bak at det er enkelte du snakker om. Anonymous poster hash: 45d67...994 Jeg mener at det er mangel på respekt om man velger å sette seg i umiddelbar nærhet til de som har små barn som er tydelig redde. Jeg skjuler meg ikke bak noe. Jeg sier at det er disse (mulig du er blandt de) som er irriterende og de som holder seg på avstand har jeg ingen problemer med.Jeg har heller kkke skrevet st dette var det eneste treet på stranden. Det er masse skygge der, men dette er et tre som er nær vannkanten Anonymous poster hash: 4ab26...bb7 Ok.la meg stille spørsmålet slik. Hvis det finnes et tre som gir skygge på stranden, du sitter ved treet, det finnes andre plasser på stranden, men jeg og hunden min kommer og setter oss i nærheten av dere, fordi vi også ønsker skygge. Hunden min er i bånd, og jeg slipper den ikke bort til deg. Mangler jeg da respekt? Anonymous poster hash: 45d67...994 Ja Anonymous poster hash: 4ab26...bb7
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #95 Skrevet 19. juni 2015 Du får lære deg å bli mindre redd for hunder og du skal se at livet ditt blir mye enklere Anonymous poster hash: dca2a...552 Her hvor jeg bor har sauene nettopp blitt sluppet på beite. I uka som gikk ble det først funnet tre døde lam, så fire til, bitt ihjel av hund nær en tursti der det går mye folk. Var en barnehage eller skoleklasse på tur som fant de første lammene! Og dette fordi folk ikke aksepterer at 1) det er båndtvang, for hunden deres "er jo så snill", og 2) at et dyr er et dyr og vil la seg styre av instinktene, samme om eieren tror den er et familiemedlem. Anonymous poster hash: 54e14...7f3
Gjest Jigglewiggle Skrevet 19. juni 2015 #96 Skrevet 19. juni 2015 Tråden er ryddet for diverse regelbrudd. Jigglewiggle Brukermoderator
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #97 Skrevet 19. juni 2015 Kan ikke eiere av hunder bare akseptere at alle ikke er like begeistret for hunden deres som de selv? Anonymous poster hash: 8a4a7...0f8 Så klart. Men de som ikke liker hund må også akseptere at vi som liker hund også har rett til å bevege oss ute i det offentlige rom. Med hund! Anonymous poster hash: 67776...ca9 Men helst ikke plassere dere i nærheten av andre folk på stranden uten å sjekke om det er ok? For det finnes barn som er redde og om en barnefamilier har plassert seg et sted før dere, kan det være en fordel å spørre "er noen av barna redd for hund?" Før man velger å sette seg i umiddelbar nærhet? Anonymous poster hash: 4ab26...bb7 Så lenge jeg holder hunden min på min plass, og ikke slipper den bort til barna, ser jeg ikke helt problemet. Anonymous poster hash: 45d67...994 Så barna kan sitte der og være redd for at hunden skal komme bort til de om de er redde og du eier ikke respekt for det? Anonymous poster hash: 4ab26...bb7 Hunden min er i bånd når jeg har den med på offentlige steder. Hvis jeg ser møter mennesker som virker redde forteller jeg de at jeg holder fast i båndet,så hunden ikke har mulighet til å komme bort til dem. Jeg har aldri opplevd noen som ikke da ser ut til å slappe av. Hvis forsikringen om at jeg holder hunden fast mot formodning ikke skulle se ut til å hjelpe,hadde jeg nok flyttet meg. Jeg kan skjønne at en del mennesker er redd for hunder, men nå er det engang sånn at det er lov å holde hund i Norge, og det er lov å ha de med på stranden. Hvis noen, barn eller voksne, er så redde for hunder at de ikke kan tolerere en hund som er i bånd, og ikkeslippes bort til dem, så tenker jeg at de har et problem de trenger å ta tak i. Ikke fordi jeg mener at alle skal like hunder, men fordi hvis man er så redd, vil det være veldig hemmende i hverdagen. Hvis man er redd er det heller ikkemulig for hundeeier å ta tilstrekkelig hensyn, jeg kan ikke trylle vekk hunden min når jeg møter noen som er redd. Anonymous poster hash: 45d67...994 Min opplevelse med disse enkelte jeg snakker om er at de ikke tar noen hensyn. De vil sitte der jeg allerede har plassert meg og det selv om det er masse plass ellers. Så må vi akseptere at denne hunden hindrer barn som er redde (mine er ikke redde, men venners barn er redde) i å gå til vannet uten at de blir gråt og frykt og da blir det en krasj. Husk at jeg hele tiden snakker om enkelte. De som klarer å holde seg litt unna og ikke slipper hunden fri når den skal bade har jeg ikke en klage på, men de som ikke har noe respekt for at det finnes de med frykt og alltid sier "den er bare snill" eller "den vil bare hilse"... Det er disse jeg er lei av Anonymous poster hash: 4ab26...bb7 Jeg er helt enig med deg i at de som ikke sørger for at barna slipper å ha hunden helt oppi seg, sier "den er bare snill" og regner med at alle da vil sosialisere med hunden burde gå i seg selv og begynne å gjøre ting annerledes! Men jeg har like stor rett til å ferdes på stranda med min hund og mine barn,som du har til å ferdes der med dine barn. Når jeg tar med hunden tar jeg hensyn, den er i bånd, og den slippes ikke bort til noen som ikke har gitt uttrykk for at de har lyst til å hilse på. Jeg prøver stort sett meg litt unna folk, men det er ikke alltid det er mulig. Hvis du sitter ved det ene treet på stranden, sånn som eksempelet var tidligere her, vil jeg sette meg i nærheten av deg, fordi jeg også trenger å kunne trekke i skyggen av treet. Det mener jeg virkelig må være greit, så lenge jeg holder hunden på min plass, og ikke slipper den bort til deg. Du sier du snakker om disse enkelte hundeeierne, men samtidig svarer du meg når jeg forteller hvordan jeg gjør ting. Når jeg sier at jeg mener det må være greit å sitte i nærheten, så lenge hunden holdes på min plass og ikke har mulighet til å gå bort til barna, spør du meg om jeg ikke har respekt. Etterpå gjemer du deg bak at det er enkelte du snakker om. Anonymous poster hash: 45d67...994 Jeg mener at det er mangel på respekt om man velger å sette seg i umiddelbar nærhet til de som har små barn som er tydelig redde. Jeg skjuler meg ikke bak noe. Jeg sier at det er disse (mulig du er blandt de) som er irriterende og de som holder seg på avstand har jeg ingen problemer med.Jeg har heller kkke skrevet st dette var det eneste treet på stranden. Det er masse skygge der, men dette er et tre som er nær vannkanten Anonymous poster hash: 4ab26...bb7 Ok.la meg stille spørsmålet slik. Hvis det finnes et tre som gir skygge på stranden, du sitter ved treet, det finnes andre plasser på stranden, men jeg og hunden min kommer og setter oss i nærheten av dere, fordi vi også ønsker skygge. Hunden min er i bånd, og jeg slipper den ikke bort til deg. Mangler jeg da respekt? Anonymous poster hash: 45d67...994 Ja Anonymous poster hash: 4ab26...bb7 Javel, da mangler jeg vist respekt, for det kunne jeg funnet på å gjøre. Rart egentlig, at jeg som tydeligvis mangler respekt alltid får så mange positive tilbakemeldinger på hundeholdet mitt, og at jeg aldri har opplevd noen som har klaget, selv om jeg har hatt hund stort sett hele livet. Hvorfor har du større rett på skygge enn meg? Anonymous poster hash: 45d67...994
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2015 #98 Skrevet 20. juni 2015 Tråden er ryddet for diverse regelbrudd. Jigglewiggle Brukermoderator Hvordan er hundefløyter regelbrudd? Anonymous poster hash: 2b368...cb7
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2015 #99 Skrevet 20. juni 2015 Advarsel til alle hundehatere der ute. I morgen skal vi ta med bikkjene våre ut og grille hvis det er fint vær. De kommer til å være i bånd og vi slipper dem ikke bort til noen. Men vi kommer til å være i nærheten av dere. 😊 Anonymous poster hash: 67776...ca9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå