Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #51 Skrevet 14. juni 2015 Jeg har opplevd en hundeeier på stranden en gang. Barna mine er veldig glad i hunder av en eller annen grunn. Barna spurte om de kunne klappe hunden som eier hadde slått seg ned med kun få leter fra oss. "Helst ikke. Den er ikke vant til barn" svarte eier. Barna tenkte ikke mer over det. Jeg tenkte "hvorfor plasserer du deg midt i gjengen av småbarnsfamilier når du har en hund du tydelig er redd skal angripe barn!?" Tenkte å prøve meg på det en gang noen spør om barna mine vil hilse på en hund. Da skal jeg gå til eier og si at det er vanlig å spørre foreldrene først (de er 6 år) og at de ikke er så vant til hunder, så jeg er litt redd de skal angripe den... For når andre kan sammenligne mennesker og dur, så kan starten k meg jeg gjøre det også!! Anonymous poster hash: 4ab26...bb7 Men, "den er ikke vandt til barn" betyr ikke "jeg er redd den kommer til å angripe". Det betyr at hunden ikke er vandt til barn. Anonymous poster hash: 45d67...994 Og barna mine er ikke vant til hund, så da kan ikke hunder hilse på de og eier si "den er bare snill"? Anonymous poster hash: 4ab26...bb7 Poenget mitt er at det at hunden ikke er vandt til barn, ikke nødvendigvis betyr at eier er redd for at den skal angripe. Hun kan like gjerne ville skjerme den fra en opplevelse som kan være ubehagelig for hunden. Man bruker ikke barn man ikke kjenner,og dermed ikke vet hvordan forholder seg til dyr, til å vende en hund til barn, selv om man i utgangspunktet ikke er redd for at hunde skal angripe. Barn kan være uberegnelige, og en hund som ikke er vant til barn kan fort bli skremt. Jeg synes ingenting om hundeeiere som sender (eller mister) hundene sine bort til folk som ikke spesifikt har gitt uttrykk for at de ønsker kontakt med hunden. Hundeeiere skal ha respekt for at ikke alle ønsker kontakt med hunden, på lik linje med at barn, og foreldre,må ha respekt for at ikke alle hunder ønsker kontakt med dem. Anonymous poster hash: 45d67...994 Og det er jo det som er poenget! Enkelte hundeeiere driter i hva folk mener om deres hund og hbilken kontakt de vil ha med den. Når vi sitter på stranden på en plass vi har valgt oss (fri for hund) og en hundeeier plasserer seg ved siden av oss og lar hunden frese rundt som den vil og når mine barn blir skremt av det, så sier de "den er bare snill" eller "den vil bare hilse på" og det skal jeg synes er greit!? Jeg vil jo bare skjerme barna mine og meg selv fra en ubehagelig opplevelse. Jeg vil ikke ha en hund snøftende over meg når jeg er på stranden eller hjemme eller på skogstur. Jeg vil at hundeeiere skal la vær å gi meg ubehagelige opplevelser. De må gjerne være i skogen eller på stranden eller binde fast hunden utenfor huset mitt. Men de må ha den i bånd og om den kommer bort til meg, så driter jeg i om den "bare er snill" eller om den "bare vil hilse" for jeg vil ikke hilse og jeg mener at hunder ikke er BARE snille. Og de får ikke komme inn i mitt hus fordi jeg ikke vil ha de der. Jeg vil kunne gå på tur og være på stranden uten å bli løpt ned av disse ekle pelsdottene Anonymous poster hash: 4ab26...bb7 Ja, poenget mitt er også at alle bør ta hensyn til hverandre. Du skjønner, det er faktisk ikke alle hundeeiere som sier "den er jo bare snill" og slipper hunden sin bort til folk som ikke vil hilse på den. Hunden min får ikke lov å hilse på noen vi møter, med mindre de selv gir uttrykk for at de har lyst til å hilse på den. Men dette bør da virkelig gjelde begge veier? Det er da vel ikke sånn at fordi jeg har en hund er jeg forpliktet til å underholde alle unger som er i nærheten? Det jeg reagerer på i innlegget ditt er at fordi hundeeier ikke vil at barna skal hilse på hunden, så går du automatisk ut fra at hundeeier er redd hunden skal angripe, og mener hun ikke burde være der hun er. Det er slett ikke sikkert hun var redd for at hunden skulle angripe. Hvis hun var det ville det vært veldig merkelig å plassere seg sånn som du beskriver. Men ærlig talt, når du forventer at hundeeier ikke slipper hunden helt bort til deg, må vel hundeeier også kunne forvente at du ikke slipper barna helt bort til hunden? Respekt skal gå begge veier! Det er flott når folk spør først, men man må virkelig tåle et nei når man stiller et spørsmål... Anonymous poster hash: 45d67...994
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #52 Skrevet 14. juni 2015 Jeg har opplevd en hundeeier på stranden en gang. Barna mine er veldig glad i hunder av en eller annen grunn. Barna spurte om de kunne klappe hunden som eier hadde slått seg ned med kun få leter fra oss. "Helst ikke. Den er ikke vant til barn" svarte eier. Barna tenkte ikke mer over det. Jeg tenkte "hvorfor plasserer du deg midt i gjengen av småbarnsfamilier når du har en hund du tydelig er redd skal angripe barn!?" Tenkte å prøve meg på det en gang noen spør om barna mine vil hilse på en hund. Da skal jeg gå til eier og si at det er vanlig å spørre foreldrene først (de er 6 år) og at de ikke er så vant til hunder, så jeg er litt redd de skal angripe den... For når andre kan sammenligne mennesker og dur, så kan starten k meg jeg gjøre det også!! Anonymous poster hash: 4ab26...bb7 Men, "den er ikke vandt til barn" betyr ikke "jeg er redd den kommer til å angripe". Det betyr at hunden ikke er vandt til barn. Anonymous poster hash: 45d67...994 Og barna mine er ikke vant til hund, så da kan ikke hunder hilse på de og eier si "den er bare snill"? Anonymous poster hash: 4ab26...bb7 Poenget mitt er at det at hunden ikke er vandt til barn, ikke nødvendigvis betyr at eier er redd for at den skal angripe. Hun kan like gjerne ville skjerme den fra en opplevelse som kan være ubehagelig for hunden. Man bruker ikke barn man ikke kjenner,og dermed ikke vet hvordan forholder seg til dyr, til å vende en hund til barn, selv om man i utgangspunktet ikke er redd for at hunde skal angripe. Barn kan være uberegnelige, og en hund som ikke er vant til barn kan fort bli skremt. Jeg synes ingenting om hundeeiere som sender (eller mister) hundene sine bort til folk som ikke spesifikt har gitt uttrykk for at de ønsker kontakt med hunden. Hundeeiere skal ha respekt for at ikke alle ønsker kontakt med hunden, på lik linje med at barn, og foreldre,må ha respekt for at ikke alle hunder ønsker kontakt med dem. Anonymous poster hash: 45d67...994 Og det er jo det som er poenget! Enkelte hundeeiere driter i hva folk mener om deres hund og hbilken kontakt de vil ha med den. Når vi sitter på stranden på en plass vi har valgt oss (fri for hund) og en hundeeier plasserer seg ved siden av oss og lar hunden frese rundt som den vil og når mine barn blir skremt av det, så sier de "den er bare snill" eller "den vil bare hilse på" og det skal jeg synes er greit!? Jeg vil jo bare skjerme barna mine og meg selv fra en ubehagelig opplevelse. Jeg vil ikke ha en hund snøftende over meg når jeg er på stranden eller hjemme eller på skogstur. Jeg vil at hundeeiere skal la vær å gi meg ubehagelige opplevelser. De må gjerne være i skogen eller på stranden eller binde fast hunden utenfor huset mitt. Men de må ha den i bånd og om den kommer bort til meg, så driter jeg i om den "bare er snill" eller om den "bare vil hilse" for jeg vil ikke hilse og jeg mener at hunder ikke er BARE snille. Og de får ikke komme inn i mitt hus fordi jeg ikke vil ha de der. Jeg vil kunne gå på tur og være på stranden uten å bli løpt ned av disse ekle pelsdottene Anonymous poster hash: 4ab26...bb7 Ja, poenget mitt er også at alle bør ta hensyn til hverandre. Du skjønner, det er faktisk ikke alle hundeeiere som sier "den er jo bare snill" og slipper hunden sin bort til folk som ikke vil hilse på den. Hunden min får ikke lov å hilse på noen vi møter, med mindre de selv gir uttrykk for at de har lyst til å hilse på den. Men dette bør da virkelig gjelde begge veier? Det er da vel ikke sånn at fordi jeg har en hund er jeg forpliktet til å underholde alle unger som er i nærheten? Det jeg reagerer på i innlegget ditt er at fordi hundeeier ikke vil at barna skal hilse på hunden, så går du automatisk ut fra at hundeeier er redd hunden skal angripe, og mener hun ikke burde være der hun er. Det er slett ikke sikkert hun var redd for at hunden skulle angripe. Hvis hun var det ville det vært veldig merkelig å plassere seg sånn som du beskriver. Men ærlig talt, når du forventer at hundeeier ikke slipper hunden helt bort til deg, må vel hundeeier også kunne forvente at du ikke slipper barna helt bort til hunden? Respekt skal gå begge veier! Det er flott når folk spør først, men man må virkelig tåle et nei når man stiller et spørsmål... Anonymous poster hash: 45d67...994 Nå skriver jeg ENKELTE k overskriften min og det er disse ENKELTE jeg snakker om gjennom tråden. Barna mine er oppdratt med at de ikke skal hilse på dur før eier sier det er ok. Er ikke hunden vant med barn er det vel heller ikke naturlig å plassere seg midt i en klynge av småbarnsmødre på stranden for så å si at hunden ikke er vant til barn? Da velger man et annet sted. Anonymous poster hash: 4ab26...bb7
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #53 Skrevet 14. juni 2015 Jeg har opplevd en hundeeier på stranden en gang. Barna mine er veldig glad i hunder av en eller annen grunn. Barna spurte om de kunne klappe hunden som eier hadde slått seg ned med kun få leter fra oss. "Helst ikke. Den er ikke vant til barn" svarte eier. Barna tenkte ikke mer over det. Jeg tenkte "hvorfor plasserer du deg midt i gjengen av småbarnsfamilier når du har en hund du tydelig er redd skal angripe barn!?" Tenkte å prøve meg på det en gang noen spør om barna mine vil hilse på en hund. Da skal jeg gå til eier og si at det er vanlig å spørre foreldrene først (de er 6 år) og at de ikke er så vant til hunder, så jeg er litt redd de skal angripe den... For når andre kan sammenligne mennesker og dur, så kan starten k meg jeg gjøre det også!! Anonymous poster hash: 4ab26...bb7 Men, "den er ikke vandt til barn" betyr ikke "jeg er redd den kommer til å angripe". Det betyr at hunden ikke er vandt til barn. Anonymous poster hash: 45d67...994 Og barna mine er ikke vant til hund, så da kan ikke hunder hilse på de og eier si "den er bare snill"? Anonymous poster hash: 4ab26...bb7 Poenget mitt er at det at hunden ikke er vandt til barn, ikke nødvendigvis betyr at eier er redd for at den skal angripe. Hun kan like gjerne ville skjerme den fra en opplevelse som kan være ubehagelig for hunden. Man bruker ikke barn man ikke kjenner,og dermed ikke vet hvordan forholder seg til dyr, til å vende en hund til barn, selv om man i utgangspunktet ikke er redd for at hunde skal angripe. Barn kan være uberegnelige, og en hund som ikke er vant til barn kan fort bli skremt. Jeg synes ingenting om hundeeiere som sender (eller mister) hundene sine bort til folk som ikke spesifikt har gitt uttrykk for at de ønsker kontakt med hunden. Hundeeiere skal ha respekt for at ikke alle ønsker kontakt med hunden, på lik linje med at barn, og foreldre,må ha respekt for at ikke alle hunder ønsker kontakt med dem. Anonymous poster hash: 45d67...994 Og det er jo det som er poenget! Enkelte hundeeiere driter i hva folk mener om deres hund og hbilken kontakt de vil ha med den. Når vi sitter på stranden på en plass vi har valgt oss (fri for hund) og en hundeeier plasserer seg ved siden av oss og lar hunden frese rundt som den vil og når mine barn blir skremt av det, så sier de "den er bare snill" eller "den vil bare hilse på" og det skal jeg synes er greit!? Jeg vil jo bare skjerme barna mine og meg selv fra en ubehagelig opplevelse. Jeg vil ikke ha en hund snøftende over meg når jeg er på stranden eller hjemme eller på skogstur. Jeg vil at hundeeiere skal la vær å gi meg ubehagelige opplevelser. De må gjerne være i skogen eller på stranden eller binde fast hunden utenfor huset mitt. Men de må ha den i bånd og om den kommer bort til meg, så driter jeg i om den "bare er snill" eller om den "bare vil hilse" for jeg vil ikke hilse og jeg mener at hunder ikke er BARE snille. Og de får ikke komme inn i mitt hus fordi jeg ikke vil ha de der. Jeg vil kunne gå på tur og være på stranden uten å bli løpt ned av disse ekle pelsdottene Anonymous poster hash: 4ab26...bb7 Ja, poenget mitt er også at alle bør ta hensyn til hverandre. Du skjønner, det er faktisk ikke alle hundeeiere som sier "den er jo bare snill" og slipper hunden sin bort til folk som ikke vil hilse på den. Hunden min får ikke lov å hilse på noen vi møter, med mindre de selv gir uttrykk for at de har lyst til å hilse på den. Men dette bør da virkelig gjelde begge veier? Det er da vel ikke sånn at fordi jeg har en hund er jeg forpliktet til å underholde alle unger som er i nærheten? Det jeg reagerer på i innlegget ditt er at fordi hundeeier ikke vil at barna skal hilse på hunden, så går du automatisk ut fra at hundeeier er redd hunden skal angripe, og mener hun ikke burde være der hun er. Det er slett ikke sikkert hun var redd for at hunden skulle angripe. Hvis hun var det ville det vært veldig merkelig å plassere seg sånn som du beskriver. Men ærlig talt, når du forventer at hundeeier ikke slipper hunden helt bort til deg, må vel hundeeier også kunne forvente at du ikke slipper barna helt bort til hunden? Respekt skal gå begge veier! Det er flott når folk spør først, men man må virkelig tåle et nei når man stiller et spørsmål... Anonymous poster hash: 45d67...994 Nå skriver jeg ENKELTE k overskriften min og det er disse ENKELTE jeg snakker om gjennom tråden. Barna mine er oppdratt med at de ikke skal hilse på dur før eier sier det er ok. Er ikke hunden vant med barn er det vel heller ikke naturlig å plassere seg midt i en klynge av småbarnsmødre på stranden for så å si at hunden ikke er vant til barn? Da velger man et annet sted. Anonymous poster hash: 4ab26...bb7 Men ut fra det du skriver i det innlegget jeg svarer på, så setter det seg en dame med en hund i nærheten av dere på stranden. I og med at hun ikke ønsket at barna skulle hilse på hunden, har jeg tatt det for gitt at hun heller ikke lot hunden gå bort til barna? Hvis hun mot formodning gjorde det, er jo dama helt på jordet. Jeg legger fortsatt til grunn at hun ikke lot hunden gå bort til barna. Da er min oppfattelse av situasjonen at dere er på stranden, det kommer en dame med en hund og setter seg i nærheten av dere. Hun holder hunden unna dere, barna ber om å få hilse på hunden, og dama sier nei. I denne situasjonen kan jeg virkelig ikke se at hundeeier har gjort noe galt, uansett hvilke grunn hun oppgir for at barna ikke får hilse på hunden. Jeg reagerer på din antagelse om at hun da tror hunden vil angripe barna. Det kan finnes mange andre grunner til at man ikke ønsker at hunden skal hilse. Jeg er fult klar over at det finnes enkelte hundeeiere som ikke tar hensyn. De irriterer vettet av meg, selv om jeg er glad i hunder! Men i det innlegget jeg svarte på, oppfatter ikke jeg at den hundeeieren du snakker om er blant disse som ikke tar hensyn. Så lenge hun faktisk tar hensyn, har hun like stor rett som deg til å sitte i fred på stranden. Anonymous poster hash: 45d67...994
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #54 Skrevet 14. juni 2015 Nei, alle skal ikke ta hensyne til hundeeiere, det er dyr, vi som ikke liker hunder skal ikke være nødt til å ta hensyn til dyrene deres like lite som at dere skulle måtte gjort det om noen kom på en plass for hunder og bedt dere ta hensyn til katten eller kua deres. En badestrand er for mennesker, ikke for dyr, det er uhøflig av hundeeiere å dra med seg dyrene sine dit. I skogen må vi alle regne med å møte folk med dyr, men da SKAL de være i bånd!! Noe de sjelden er fordi "Hunden min er såååå snill den!" Poenget er at alle hunder som har skambitt unger gjør det en gang og hver gang kommer det like overraskende på eier "Han har aldri gjort det før, han har alltid hørt etter, alltid vært såååå snill, vi skjønner ikke hvorfor dette skjedde!" Det som skjedde er at mennesker har rovdyt og glemmer de er nettopp det, de menneskeliggjør rovdyret sitt og tror hunden tenker og er som dem selv. Enkelte glemmer helt at selv om rovdyret er tamt så har det fremdeles instinkter, og disse kan aldri temmes helt bort. Og en hund har ingenting på en badestrand å gjøre, den blir ikke lei seg for å ikke få dra på badestranden, ta den med til en annen plass for å bade. Hunden tisser og gjør fra seg på strandområdet der unger og andre skal ligge og kose seg og å leke. Det er ufint og drøyt. Hunden vil markere seg så ikke kom å fortell at akkurat DIN hund ikke tisser noen plass. Vi mennesker har heller ikke lov å tisse på stranden, hvorfor i all verden tror du det er ok at bikkja di gjør det? Badestranden er for mennesker, ikke dyr. Anonymous poster hash: cea57...38a
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #55 Skrevet 14. juni 2015 Nei, alle skal ikke ta hensyne til hundeeiere, det er dyr, vi som ikke liker hunder skal ikke være nødt til å ta hensyn til dyrene deres like lite som at dere skulle måtte gjort det om noen kom på en plass for hunder og bedt dere ta hensyn til katten eller kua deres. En badestrand er for mennesker, ikke for dyr, det er uhøflig av hundeeiere å dra med seg dyrene sine dit. I skogen må vi alle regne med å møte folk med dyr, men da SKAL de være i bånd!! Noe de sjelden er fordi "Hunden min er såååå snill den!" Poenget er at alle hunder som har skambitt unger gjør det en gang og hver gang kommer det like overraskende på eier "Han har aldri gjort det før, han har alltid hørt etter, alltid vært såååå snill, vi skjønner ikke hvorfor dette skjedde!" Det som skjedde er at mennesker har rovdyt og glemmer de er nettopp det, de menneskeliggjør rovdyret sitt og tror hunden tenker og er som dem selv. Enkelte glemmer helt at selv om rovdyret er tamt så har det fremdeles instinkter, og disse kan aldri temmes helt bort. Og en hund har ingenting på en badestrand å gjøre, den blir ikke lei seg for å ikke få dra på badestranden, ta den med til en annen plass for å bade. Hunden tisser og gjør fra seg på strandområdet der unger og andre skal ligge og kose seg og å leke. Det er ufint og drøyt. Hunden vil markere seg så ikke kom å fortell at akkurat DIN hund ikke tisser noen plass. Vi mennesker har heller ikke lov å tisse på stranden, hvorfor i all verden tror du det er ok at bikkja di gjør det? Badestranden er for mennesker, ikke dyr. Anonymous poster hash: cea57...38a Jeg mener bestemt at alle skal ta hensyn til hverandre. Det er ikke forbudt å ta med hunder på stranda i Norge, dermed er du faktisk nødt til å dele stranda med hundeeiere, dersom de dukker opp. Hunden skal selvsagt være i bånd, og holdes unna folk som ikke ønsker kontakt med dem. Det er også en selvfølge at hundeeier har med pose, og bruker denne. Jeg tror faktisk ikke hundetiss utgjør noe større problem på stranden en tiss fra småbarn. Du har rett i at hunden ikke blir lei seg for å ikke få dra på stranden, men det finnes grenser for hvor lenge en hund kan være alene hjemme. Det vil si at for en del mennesker ville alternativet være at ikke de heller kom seg på stranden. Hvis hunden har vært alene hjemme hele arbeidsdagen,kan man ikke reise rett på stranden og la den være alene hjemme hele etermiddagen også. Anonymous poster hash: 45d67...994
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #56 Skrevet 14. juni 2015 Nei, alle skal ikke ta hensyne til hundeeiere, det er dyr, vi som ikke liker hunder skal ikke være nødt til å ta hensyn til dyrene deres like lite som at dere skulle måtte gjort det om noen kom på en plass for hunder og bedt dere ta hensyn til katten eller kua deres. En badestrand er for mennesker, ikke for dyr, det er uhøflig av hundeeiere å dra med seg dyrene sine dit. I skogen må vi alle regne med å møte folk med dyr, men da SKAL de være i bånd!! Noe de sjelden er fordi "Hunden min er såååå snill den!" Poenget er at alle hunder som har skambitt unger gjør det en gang og hver gang kommer det like overraskende på eier "Han har aldri gjort det før, han har alltid hørt etter, alltid vært såååå snill, vi skjønner ikke hvorfor dette skjedde!" Det som skjedde er at mennesker har rovdyt og glemmer de er nettopp det, de menneskeliggjør rovdyret sitt og tror hunden tenker og er som dem selv. Enkelte glemmer helt at selv om rovdyret er tamt så har det fremdeles instinkter, og disse kan aldri temmes helt bort. Og en hund har ingenting på en badestrand å gjøre, den blir ikke lei seg for å ikke få dra på badestranden, ta den med til en annen plass for å bade. Hunden tisser og gjør fra seg på strandområdet der unger og andre skal ligge og kose seg og å leke. Det er ufint og drøyt. Hunden vil markere seg så ikke kom å fortell at akkurat DIN hund ikke tisser noen plass. Vi mennesker har heller ikke lov å tisse på stranden, hvorfor i all verden tror du det er ok at bikkja di gjør det? Badestranden er for mennesker, ikke dyr.Anonymous poster hash: cea57...38a Jeg mener bestemt at alle skal ta hensyn til hverandre. Det er ikke forbudt å ta med hunder på stranda i Norge, dermed er du faktisk nødt til å dele stranda med hundeeiere, dersom de dukker opp. Hunden skal selvsagt være i bånd, og holdes unna folk som ikke ønsker kontakt med dem. Det er også en selvfølge at hundeeier har med pose, og bruker denne. Jeg tror faktisk ikke hundetiss utgjør noe større problem på stranden en tiss fra småbarn. Du har rett i at hunden ikke blir lei seg for å ikke få dra på stranden, men det finnes grenser for hvor lenge en hund kan være alene hjemme. Det vil si at for en del mennesker ville alternativet være at ikke de heller kom seg på stranden. Hvis hunden har vært alene hjemme hele arbeidsdagen,kan man ikke reise rett på stranden og la den være alene hjemme hele etermiddagen også. Anonymous poster hash: 45d67...994 men det er jo noe man må tenke over FØR man får tak i hund!! Nei, den skal ikke være hjemme alene for lenge, men det er da jaggu ikke problemet til de andre på stranden??? Da får man dra på stranden en dag man ikke jobber da.... Blir som å velge å ha bil det, det forplikter til å ha førerkort etc... Skal man kjøre bilen selv, så må man ha førerkort! Skal man ha hund, så fører det med seg visse forpliktelser.. Anonymous poster hash: 5e90b...5c3
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #57 Skrevet 14. juni 2015 Nei, alle skal ikke ta hensyne til hundeeiere, det er dyr, vi som ikke liker hunder skal ikke være nødt til å ta hensyn til dyrene deres like lite som at dere skulle måtte gjort det om noen kom på en plass for hunder og bedt dere ta hensyn til katten eller kua deres. En badestrand er for mennesker, ikke for dyr, det er uhøflig av hundeeiere å dra med seg dyrene sine dit. I skogen må vi alle regne med å møte folk med dyr, men da SKAL de være i bånd!! Noe de sjelden er fordi "Hunden min er såååå snill den!" Poenget er at alle hunder som har skambitt unger gjør det en gang og hver gang kommer det like overraskende på eier "Han har aldri gjort det før, han har alltid hørt etter, alltid vært såååå snill, vi skjønner ikke hvorfor dette skjedde!" Det som skjedde er at mennesker har rovdyt og glemmer de er nettopp det, de menneskeliggjør rovdyret sitt og tror hunden tenker og er som dem selv. Enkelte glemmer helt at selv om rovdyret er tamt så har det fremdeles instinkter, og disse kan aldri temmes helt bort. Og en hund har ingenting på en badestrand å gjøre, den blir ikke lei seg for å ikke få dra på badestranden, ta den med til en annen plass for å bade. Hunden tisser og gjør fra seg på strandområdet der unger og andre skal ligge og kose seg og å leke. Det er ufint og drøyt. Hunden vil markere seg så ikke kom å fortell at akkurat DIN hund ikke tisser noen plass. Vi mennesker har heller ikke lov å tisse på stranden, hvorfor i all verden tror du det er ok at bikkja di gjør det? Badestranden er for mennesker, ikke dyr.Anonymous poster hash: cea57...38a Jeg mener bestemt at alle skal ta hensyn til hverandre. Det er ikke forbudt å ta med hunder på stranda i Norge, dermed er du faktisk nødt til å dele stranda med hundeeiere, dersom de dukker opp. Hunden skal selvsagt være i bånd, og holdes unna folk som ikke ønsker kontakt med dem. Det er også en selvfølge at hundeeier har med pose, og bruker denne. Jeg tror faktisk ikke hundetiss utgjør noe større problem på stranden en tiss fra småbarn. Du har rett i at hunden ikke blir lei seg for å ikke få dra på stranden, men det finnes grenser for hvor lenge en hund kan være alene hjemme. Det vil si at for en del mennesker ville alternativet være at ikke de heller kom seg på stranden. Hvis hunden har vært alene hjemme hele arbeidsdagen,kan man ikke reise rett på stranden og la den være alene hjemme hele etermiddagen også. Anonymous poster hash: 45d67...994 men det er jo noe man må tenke over FØR man får tak i hund!! Nei, den skal ikke være hjemme alene for lenge, men det er da jaggu ikke problemet til de andre på stranden??? Da får man dra på stranden en dag man ikke jobber da.... Blir som å velge å ha bil det, det forplikter til å ha førerkort etc... Skal man kjøre bilen selv, så må man ha førerkort! Skal man ha hund, så fører det med seg visse forpliktelser.. Anonymous poster hash: 5e90b...5c3 det er ikke forbudt å ha med seg hun på stranden i Norge. Det vil siat selv om du mener stranden kun er for mennesker, har andre lov til å ta med hund på stranden. Anonymous poster hash: 45d67...994
Hjertefru Skrevet 14. juni 2015 #58 Skrevet 14. juni 2015 Nei, alle skal ikke ta hensyne til hundeeiere, det er dyr, vi som ikke liker hunder skal ikke være nødt til å ta hensyn til dyrene deres like lite som at dere skulle måtte gjort det om noen kom på en plass for hunder og bedt dere ta hensyn til katten eller kua deres. En badestrand er for mennesker, ikke for dyr, det er uhøflig av hundeeiere å dra med seg dyrene sine dit. I skogen må vi alle regne med å møte folk med dyr, men da SKAL de være i bånd!! Noe de sjelden er fordi "Hunden min er såååå snill den!" Poenget er at alle hunder som har skambitt unger gjør det en gang og hver gang kommer det like overraskende på eier "Han har aldri gjort det før, han har alltid hørt etter, alltid vært såååå snill, vi skjønner ikke hvorfor dette skjedde!" Det som skjedde er at mennesker har rovdyt og glemmer de er nettopp det, de menneskeliggjør rovdyret sitt og tror hunden tenker og er som dem selv. Enkelte glemmer helt at selv om rovdyret er tamt så har det fremdeles instinkter, og disse kan aldri temmes helt bort. Og en hund har ingenting på en badestrand å gjøre, den blir ikke lei seg for å ikke få dra på badestranden, ta den med til en annen plass for å bade. Hunden tisser og gjør fra seg på strandområdet der unger og andre skal ligge og kose seg og å leke. Det er ufint og drøyt. Hunden vil markere seg så ikke kom å fortell at akkurat DIN hund ikke tisser noen plass. Vi mennesker har heller ikke lov å tisse på stranden, hvorfor i all verden tror du det er ok at bikkja di gjør det? Badestranden er for mennesker, ikke dyr.Anonymous poster hash: cea57...38a Jeg mener bestemt at alle skal ta hensyn til hverandre. Det er ikke forbudt å ta med hunder på stranda i Norge, dermed er du faktisk nødt til å dele stranda med hundeeiere, dersom de dukker opp. Hunden skal selvsagt være i bånd, og holdes unna folk som ikke ønsker kontakt med dem. Det er også en selvfølge at hundeeier har med pose, og bruker denne. Jeg tror faktisk ikke hundetiss utgjør noe større problem på stranden en tiss fra småbarn. Du har rett i at hunden ikke blir lei seg for å ikke få dra på stranden, men det finnes grenser for hvor lenge en hund kan være alene hjemme. Det vil si at for en del mennesker ville alternativet være at ikke de heller kom seg på stranden. Hvis hunden har vært alene hjemme hele arbeidsdagen,kan man ikke reise rett på stranden og la den være alene hjemme hele etermiddagen også. Anonymous poster hash: 45d67...994 men det er jo noe man må tenke over FØR man får tak i hund!! Nei, den skal ikke være hjemme alene for lenge, men det er da jaggu ikke problemet til de andre på stranden???Da får man dra på stranden en dag man ikke jobber da.... Blir som å velge å ha bil det, det forplikter til å ha førerkort etc... Skal man kjøre bilen selv, så må man ha førerkort! Skal man ha hund, så fører det med seg visse forpliktelser..Anonymous poster hash: 5e90b...5c3 For en dum sammenligning. Det er ikke lov til å kjøre bil uten sertifikat, men å ta med hund på stranda er helt lovlig, så vidt jeg vet. Så lenge man har hunden i bånd og tar hensyn skulle ikke det være noe problem.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #59 Skrevet 14. juni 2015 Nei, alle skal ikke ta hensyne til hundeeiere, det er dyr, vi som ikke liker hunder skal ikke være nødt til å ta hensyn til dyrene deres like lite som at dere skulle måtte gjort det om noen kom på en plass for hunder og bedt dere ta hensyn til katten eller kua deres. En badestrand er for mennesker, ikke for dyr, det er uhøflig av hundeeiere å dra med seg dyrene sine dit. I skogen må vi alle regne med å møte folk med dyr, men da SKAL de være i bånd!! Noe de sjelden er fordi "Hunden min er såååå snill den!" Poenget er at alle hunder som har skambitt unger gjør det en gang og hver gang kommer det like overraskende på eier "Han har aldri gjort det før, han har alltid hørt etter, alltid vært såååå snill, vi skjønner ikke hvorfor dette skjedde!" Det som skjedde er at mennesker har rovdyt og glemmer de er nettopp det, de menneskeliggjør rovdyret sitt og tror hunden tenker og er som dem selv. Enkelte glemmer helt at selv om rovdyret er tamt så har det fremdeles instinkter, og disse kan aldri temmes helt bort. Og en hund har ingenting på en badestrand å gjøre, den blir ikke lei seg for å ikke få dra på badestranden, ta den med til en annen plass for å bade. Hunden tisser og gjør fra seg på strandområdet der unger og andre skal ligge og kose seg og å leke. Det er ufint og drøyt. Hunden vil markere seg så ikke kom å fortell at akkurat DIN hund ikke tisser noen plass. Vi mennesker har heller ikke lov å tisse på stranden, hvorfor i all verden tror du det er ok at bikkja di gjør det? Badestranden er for mennesker, ikke dyr.Anonymous poster hash: cea57...38a Jeg mener bestemt at alle skal ta hensyn til hverandre. Det er ikke forbudt å ta med hunder på stranda i Norge, dermed er du faktisk nødt til å dele stranda med hundeeiere, dersom de dukker opp. Hunden skal selvsagt være i bånd, og holdes unna folk som ikke ønsker kontakt med dem. Det er også en selvfølge at hundeeier har med pose, og bruker denne. Jeg tror faktisk ikke hundetiss utgjør noe større problem på stranden en tiss fra småbarn. Du har rett i at hunden ikke blir lei seg for å ikke få dra på stranden, men det finnes grenser for hvor lenge en hund kan være alene hjemme. Det vil si at for en del mennesker ville alternativet være at ikke de heller kom seg på stranden. Hvis hunden har vært alene hjemme hele arbeidsdagen,kan man ikke reise rett på stranden og la den være alene hjemme hele etermiddagen også. Anonymous poster hash: 45d67...994 men det er jo noe man må tenke over FØR man får tak i hund!! Nei, den skal ikke være hjemme alene for lenge, men det er da jaggu ikke problemet til de andre på stranden??? Da får man dra på stranden en dag man ikke jobber da.... Blir som å velge å ha bil det, det forplikter til å ha førerkort etc... Skal man kjøre bilen selv, så må man ha førerkort! Skal man ha hund, så fører det med seg visse forpliktelser.. Anonymous poster hash: 5e90b...5c3 Er du dum???? Det er lovlig å ha med seg hund på stranden, ergo vi har alltid med oss våre to store hunder på stranden sammen med barna våre. Om det plager deg driter jeg faktisk i da dette er lovlig. Plager det deg, ja vel dra et annet sted! Ferdig diskutert. Anonymous poster hash: 48ad5...2fe
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #60 Skrevet 14. juni 2015 Jeg har opplevd en hundeeier på stranden en gang. Barna mine er veldig glad i hunder av en eller annen grunn. Barna spurte om de kunne klappe hunden som eier hadde slått seg ned med kun få leter fra oss. "Helst ikke. Den er ikke vant til barn" svarte eier. Barna tenkte ikke mer over det. Jeg tenkte "hvorfor plasserer du deg midt i gjengen av småbarnsfamilier når du har en hund du tydelig er redd skal angripe barn!?" Tenkte å prøve meg på det en gang noen spør om barna mine vil hilse på en hund. Da skal jeg gå til eier og si at det er vanlig å spørre foreldrene først (de er 6 år) og at de ikke er så vant til hunder, så jeg er litt redd de skal angripe den... For når andre kan sammenligne mennesker og dur, så kan starten k meg jeg gjøre det også!! Anonymous poster hash: 4ab26...bb7 Men, "den er ikke vandt til barn" betyr ikke "jeg er redd den kommer til å angripe". Det betyr at hunden ikke er vandt til barn. Anonymous poster hash: 45d67...994 Og barna mine er ikke vant til hund, så da kan ikke hunder hilse på de og eier si "den er bare snill"? Anonymous poster hash: 4ab26...bb7 Poenget mitt er at det at hunden ikke er vandt til barn, ikke nødvendigvis betyr at eier er redd for at den skal angripe. Hun kan like gjerne ville skjerme den fra en opplevelse som kan være ubehagelig for hunden. Man bruker ikke barn man ikke kjenner,og dermed ikke vet hvordan forholder seg til dyr, til å vende en hund til barn, selv om man i utgangspunktet ikke er redd for at hunde skal angripe. Barn kan være uberegnelige, og en hund som ikke er vant til barn kan fort bli skremt. Jeg synes ingenting om hundeeiere som sender (eller mister) hundene sine bort til folk som ikke spesifikt har gitt uttrykk for at de ønsker kontakt med hunden. Hundeeiere skal ha respekt for at ikke alle ønsker kontakt med hunden, på lik linje med at barn, og foreldre,må ha respekt for at ikke alle hunder ønsker kontakt med dem. Anonymous poster hash: 45d67...994 Og det er jo det som er poenget! Enkelte hundeeiere driter i hva folk mener om deres hund og hbilken kontakt de vil ha med den. Når vi sitter på stranden på en plass vi har valgt oss (fri for hund) og en hundeeier plasserer seg ved siden av oss og lar hunden frese rundt som den vil og når mine barn blir skremt av det, så sier de "den er bare snill" eller "den vil bare hilse på" og det skal jeg synes er greit!? Jeg vil jo bare skjerme barna mine og meg selv fra en ubehagelig opplevelse. Jeg vil ikke ha en hund snøftende over meg når jeg er på stranden eller hjemme eller på skogstur. Jeg vil at hundeeiere skal la vær å gi meg ubehagelige opplevelser. De må gjerne være i skogen eller på stranden eller binde fast hunden utenfor huset mitt. Men de må ha den i bånd og om den kommer bort til meg, så driter jeg i om den "bare er snill" eller om den "bare vil hilse" for jeg vil ikke hilse og jeg mener at hunder ikke er BARE snille. Og de får ikke komme inn i mitt hus fordi jeg ikke vil ha de der. Jeg vil kunne gå på tur og være på stranden uten å bli løpt ned av disse ekle pelsdottene Anonymous poster hash: 4ab26...bb7 Ja, poenget mitt er også at alle bør ta hensyn til hverandre. Du skjønner, det er faktisk ikke alle hundeeiere som sier "den er jo bare snill" og slipper hunden sin bort til folk som ikke vil hilse på den. Hunden min får ikke lov å hilse på noen vi møter, med mindre de selv gir uttrykk for at de har lyst til å hilse på den. Men dette bør da virkelig gjelde begge veier? Det er da vel ikke sånn at fordi jeg har en hund er jeg forpliktet til å underholde alle unger som er i nærheten? Det jeg reagerer på i innlegget ditt er at fordi hundeeier ikke vil at barna skal hilse på hunden, så går du automatisk ut fra at hundeeier er redd hunden skal angripe, og mener hun ikke burde være der hun er. Det er slett ikke sikkert hun var redd for at hunden skulle angripe. Hvis hun var det ville det vært veldig merkelig å plassere seg sånn som du beskriver. Men ærlig talt, når du forventer at hundeeier ikke slipper hunden helt bort til deg, må vel hundeeier også kunne forvente at du ikke slipper barna helt bort til hunden? Respekt skal gå begge veier! Det er flott når folk spør først, men man må virkelig tåle et nei når man stiller et spørsmål... Anonymous poster hash: 45d67...994 Nå skriver jeg ENKELTE k overskriften min og det er disse ENKELTE jeg snakker om gjennom tråden. Barna mine er oppdratt med at de ikke skal hilse på dur før eier sier det er ok. Er ikke hunden vant med barn er det vel heller ikke naturlig å plassere seg midt i en klynge av småbarnsmødre på stranden for så å si at hunden ikke er vant til barn? Da velger man et annet sted. Anonymous poster hash: 4ab26...bb7 Men ut fra det du skriver i det innlegget jeg svarer på, så setter det seg en dame med en hund i nærheten av dere på stranden. I og med at hun ikke ønsket at barna skulle hilse på hunden, har jeg tatt det for gitt at hun heller ikke lot hunden gå bort til barna? Hvis hun mot formodning gjorde det, er jo dama helt på jordet. Jeg legger fortsatt til grunn at hun ikke lot hunden gå bort til barna. Da er min oppfattelse av situasjonen at dere er på stranden, det kommer en dame med en hund og setter seg i nærheten av dere. Hun holder hunden unna dere, barna ber om å få hilse på hunden, og dama sier nei. I denne situasjonen kan jeg virkelig ikke se at hundeeier har gjort noe galt, uansett hvilke grunn hun oppgir for at barna ikke får hilse på hunden. Jeg reagerer på din antagelse om at hun da tror hunden vil angripe barna. Det kan finnes mange andre grunner til at man ikke ønsker at hunden skal hilse. Jeg er fult klar over at det finnes enkelte hundeeiere som ikke tar hensyn. De irriterer vettet av meg, selv om jeg er glad i hunder! Men i det innlegget jeg svarte på, oppfatter ikke jeg at den hundeeieren du snakker om er blant disse som ikke tar hensyn. Så lenge hun faktisk tar hensyn, har hun like stor rett som deg til å sitte i fred på stranden. Anonymous poster hash: 45d67...994 Jeg kan forklare: Vi satt tre snåbarnsfamiler samlet. Hundeeiere slår seg ned 3 meter fra denne gjengen (det var 7 barn under skolealder der) til tross for at det vr god plass andre steder, men det var der denne ville sitte fordi det var et tre i nærheten. Er den ikke vant med barn, så kan de ikke plassere seg så oppå småbarnsfamilier. Nå var det slik at vi satt der og denne frivillig valgte seg en plass rett ved oss pga et tre. Hunden løp over alt på vår "plass" og barna måtte holde seg unna.. Anonymous poster hash: 4ab26...bb7
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #61 Skrevet 14. juni 2015 Jeg har opplevd en hundeeier på stranden en gang. Barna mine er veldig glad i hunder av en eller annen grunn. Barna spurte om de kunne klappe hunden som eier hadde slått seg ned med kun få leter fra oss. "Helst ikke. Den er ikke vant til barn" svarte eier. Barna tenkte ikke mer over det. Jeg tenkte "hvorfor plasserer du deg midt i gjengen av småbarnsfamilier når du har en hund du tydelig er redd skal angripe barn!?" Tenkte å prøve meg på det en gang noen spør om barna mine vil hilse på en hund. Da skal jeg gå til eier og si at det er vanlig å spørre foreldrene først (de er 6 år) og at de ikke er så vant til hunder, så jeg er litt redd de skal angripe den... For når andre kan sammenligne mennesker og dur, så kan starten k meg jeg gjøre det også!! Anonymous poster hash: 4ab26...bb7 Men, "den er ikke vandt til barn" betyr ikke "jeg er redd den kommer til å angripe". Det betyr at hunden ikke er vandt til barn. Anonymous poster hash: 45d67...994 Og barna mine er ikke vant til hund, så da kan ikke hunder hilse på de og eier si "den er bare snill"? Anonymous poster hash: 4ab26...bb7 Poenget mitt er at det at hunden ikke er vandt til barn, ikke nødvendigvis betyr at eier er redd for at den skal angripe. Hun kan like gjerne ville skjerme den fra en opplevelse som kan være ubehagelig for hunden. Man bruker ikke barn man ikke kjenner,og dermed ikke vet hvordan forholder seg til dyr, til å vende en hund til barn, selv om man i utgangspunktet ikke er redd for at hunde skal angripe. Barn kan være uberegnelige, og en hund som ikke er vant til barn kan fort bli skremt. Jeg synes ingenting om hundeeiere som sender (eller mister) hundene sine bort til folk som ikke spesifikt har gitt uttrykk for at de ønsker kontakt med hunden. Hundeeiere skal ha respekt for at ikke alle ønsker kontakt med hunden, på lik linje med at barn, og foreldre,må ha respekt for at ikke alle hunder ønsker kontakt med dem. Anonymous poster hash: 45d67...994 Og det er jo det som er poenget! Enkelte hundeeiere driter i hva folk mener om deres hund og hbilken kontakt de vil ha med den. Når vi sitter på stranden på en plass vi har valgt oss (fri for hund) og en hundeeier plasserer seg ved siden av oss og lar hunden frese rundt som den vil og når mine barn blir skremt av det, så sier de "den er bare snill" eller "den vil bare hilse på" og det skal jeg synes er greit!? Jeg vil jo bare skjerme barna mine og meg selv fra en ubehagelig opplevelse. Jeg vil ikke ha en hund snøftende over meg når jeg er på stranden eller hjemme eller på skogstur. Jeg vil at hundeeiere skal la vær å gi meg ubehagelige opplevelser. De må gjerne være i skogen eller på stranden eller binde fast hunden utenfor huset mitt. Men de må ha den i bånd og om den kommer bort til meg, så driter jeg i om den "bare er snill" eller om den "bare vil hilse" for jeg vil ikke hilse og jeg mener at hunder ikke er BARE snille. Og de får ikke komme inn i mitt hus fordi jeg ikke vil ha de der. Jeg vil kunne gå på tur og være på stranden uten å bli løpt ned av disse ekle pelsdottene Anonymous poster hash: 4ab26...bb7 Ja, poenget mitt er også at alle bør ta hensyn til hverandre. Du skjønner, det er faktisk ikke alle hundeeiere som sier "den er jo bare snill" og slipper hunden sin bort til folk som ikke vil hilse på den. Hunden min får ikke lov å hilse på noen vi møter, med mindre de selv gir uttrykk for at de har lyst til å hilse på den. Men dette bør da virkelig gjelde begge veier? Det er da vel ikke sånn at fordi jeg har en hund er jeg forpliktet til å underholde alle unger som er i nærheten? Det jeg reagerer på i innlegget ditt er at fordi hundeeier ikke vil at barna skal hilse på hunden, så går du automatisk ut fra at hundeeier er redd hunden skal angripe, og mener hun ikke burde være der hun er. Det er slett ikke sikkert hun var redd for at hunden skulle angripe. Hvis hun var det ville det vært veldig merkelig å plassere seg sånn som du beskriver. Men ærlig talt, når du forventer at hundeeier ikke slipper hunden helt bort til deg, må vel hundeeier også kunne forvente at du ikke slipper barna helt bort til hunden? Respekt skal gå begge veier! Det er flott når folk spør først, men man må virkelig tåle et nei når man stiller et spørsmål... Anonymous poster hash: 45d67...994 Nå skriver jeg ENKELTE k overskriften min og det er disse ENKELTE jeg snakker om gjennom tråden. Barna mine er oppdratt med at de ikke skal hilse på dur før eier sier det er ok. Er ikke hunden vant med barn er det vel heller ikke naturlig å plassere seg midt i en klynge av småbarnsmødre på stranden for så å si at hunden ikke er vant til barn? Da velger man et annet sted. Anonymous poster hash: 4ab26...bb7 Men ut fra det du skriver i det innlegget jeg svarer på, så setter det seg en dame med en hund i nærheten av dere på stranden. I og med at hun ikke ønsket at barna skulle hilse på hunden, har jeg tatt det for gitt at hun heller ikke lot hunden gå bort til barna? Hvis hun mot formodning gjorde det, er jo dama helt på jordet. Jeg legger fortsatt til grunn at hun ikke lot hunden gå bort til barna. Da er min oppfattelse av situasjonen at dere er på stranden, det kommer en dame med en hund og setter seg i nærheten av dere. Hun holder hunden unna dere, barna ber om å få hilse på hunden, og dama sier nei. I denne situasjonen kan jeg virkelig ikke se at hundeeier har gjort noe galt, uansett hvilke grunn hun oppgir for at barna ikke får hilse på hunden. Jeg reagerer på din antagelse om at hun da tror hunden vil angripe barna. Det kan finnes mange andre grunner til at man ikke ønsker at hunden skal hilse. Jeg er fult klar over at det finnes enkelte hundeeiere som ikke tar hensyn. De irriterer vettet av meg, selv om jeg er glad i hunder! Men i det innlegget jeg svarte på, oppfatter ikke jeg at den hundeeieren du snakker om er blant disse som ikke tar hensyn. Så lenge hun faktisk tar hensyn, har hun like stor rett som deg til å sitte i fred på stranden. Anonymous poster hash: 45d67...994 Jeg kan forklare: Vi satt tre snåbarnsfamiler samlet. Hundeeiere slår seg ned 3 meter fra denne gjengen (det var 7 barn under skolealder der) til tross for at det vr god plass andre steder, men det var der denne ville sitte fordi det var et tre i nærheten. Er den ikke vant med barn, så kan de ikke plassere seg så oppå småbarnsfamilier. Nå var det slik at vi satt der og denne frivillig valgte seg en plass rett ved oss pga et tre. Hunden løp over alt på vår "plass" og barna måtte holde seg unna.. Anonymous poster hash: 4ab26...bb7 Da skjønner jeg at du blir irritert, men dette er jo noe helt annet enn det du sier i det første innlegget. Man lar selvsagt ikke hunden løpe oppi der andre sitter. Jeg kan skjønne at hun valgte å sette seg ved treet, for å få skygge, og mener fortsatt at dette hadde vært greit, så sant hun hadde sørget for å holde hunden hos seg. Men man slipper da ikke hunder oppi der andre sitter! Anonymous poster hash: 45d67...994
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #62 Skrevet 14. juni 2015 Trist hvis du viderefører frykten for hunder til dine barn HI. Det kan være veldig ødeleggende, og begrensende. Anonymous poster hash: 53f5d...e16
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #63 Skrevet 14. juni 2015 Trist hvis du viderefører frykten for hunder til dine barn HI. Det kan være veldig ødeleggende, og begrensende. Anonymous poster hash: 53f5d...e16 Jeg er ikke redd for hunder. Jeg bare liker de ikke. Barna mine er ikke redd for hunder og de liker hunder. Anonymous poster hash: 4ab26...bb7
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #64 Skrevet 14. juni 2015 Trist hvis du viderefører frykten for hunder til dine barn HI. Det kan være veldig ødeleggende, og begrensende. Anonymous poster hash: 53f5d...e16 Jeg er ikke redd for hunder. Jeg bare liker de ikke. Barna mine er ikke redd for hunder og de liker hunder. Anonymous poster hash: 4ab26...bb7 Ok. Det er bra:) Anonymous poster hash: 53f5d...e16
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #65 Skrevet 14. juni 2015 Jeg har et veldig anstrengt forhold til hunder over alt. Det har ikke med at jeg er redd hunder, men jeg syns det er ille nok slippe hunder løs når det er så mange som er redde.dwt er dessuten båndtvang nå i disse tider. Problemet mitt er at jeg har en ekstrem form for hendelser. Noe som Gjør at jeg ikke kan ta buss feks, da det som regel alltid har vært en hund i buss. Blinde med førerhund tar av og til buss feks, og det må de få lov til. men når folk uten grunn tar med hund inn på butikk, da må jeg gå. Og det irriterer meg. Anonymous poster hash: 6c827...24f
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #66 Skrevet 14. juni 2015 Trist hvis du viderefører frykten for hunder til dine barn HI. Det kan være veldig ødeleggende, og begrensende. Anonymous poster hash: 53f5d...e16 Jeg tror ikke noen som virkelig er redd for hunder trenger å bli fortalt hvor ødeleggende og begrensende det kan være, det er vel ingen som vet det bedre enn oss. Og selvfølgelig ønsker man ikke å videreføre dette til sine barn. Anonymous poster hash: 1a839...50b
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #67 Skrevet 14. juni 2015 Hvorfor så innbilsk? Tror du virkelig disse hundene bryr seg om deg? Overse de så skal du nok se at du glemmer at de er der. Anonymous poster hash: 11aff...5d5
gale damen Skrevet 14. juni 2015 #68 Skrevet 14. juni 2015 Hundeeiere i tråder som denne er årsaken til at jeg aldri kommer til å gå med på mannens ønske om hund. Når hunden flytter inn, flytter ofte vettet ut, tror jeg..
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #69 Skrevet 14. juni 2015 Nei, alle skal ikke ta hensyne til hundeeiere, det er dyr, vi som ikke liker hunder skal ikke være nødt til å ta hensyn til dyrene deres like lite som at dere skulle måtte gjort det om noen kom på en plass for hunder og bedt dere ta hensyn til katten eller kua deres. En badestrand er for mennesker, ikke for dyr, det er uhøflig av hundeeiere å dra med seg dyrene sine dit. I skogen må vi alle regne med å møte folk med dyr, men da SKAL de være i bånd!! Noe de sjelden er fordi "Hunden min er såååå snill den!" Poenget er at alle hunder som har skambitt unger gjør det en gang og hver gang kommer det like overraskende på eier "Han har aldri gjort det før, han har alltid hørt etter, alltid vært såååå snill, vi skjønner ikke hvorfor dette skjedde!" Det som skjedde er at mennesker har rovdyt og glemmer de er nettopp det, de menneskeliggjør rovdyret sitt og tror hunden tenker og er som dem selv. Enkelte glemmer helt at selv om rovdyret er tamt så har det fremdeles instinkter, og disse kan aldri temmes helt bort. Og en hund har ingenting på en badestrand å gjøre, den blir ikke lei seg for å ikke få dra på badestranden, ta den med til en annen plass for å bade. Hunden tisser og gjør fra seg på strandområdet der unger og andre skal ligge og kose seg og å leke. Det er ufint og drøyt. Hunden vil markere seg så ikke kom å fortell at akkurat DIN hund ikke tisser noen plass. Vi mennesker har heller ikke lov å tisse på stranden, hvorfor i all verden tror du det er ok at bikkja di gjør det? Badestranden er for mennesker, ikke dyr. Anonymous poster hash: cea57...38a Jeg mener bestemt at alle skal ta hensyn til hverandre. Det er ikke forbudt å ta med hunder på stranda i Norge, dermed er du faktisk nødt til å dele stranda med hundeeiere, dersom de dukker opp. Hunden skal selvsagt være i bånd, og holdes unna folk som ikke ønsker kontakt med dem. Det er også en selvfølge at hundeeier har med pose, og bruker denne. Jeg tror faktisk ikke hundetiss utgjør noe større problem på stranden en tiss fra småbarn. Du har rett i at hunden ikke blir lei seg for å ikke få dra på stranden, men det finnes grenser for hvor lenge en hund kan være alene hjemme. Det vil si at for en del mennesker ville alternativet være at ikke de heller kom seg på stranden. Hvis hunden har vært alene hjemme hele arbeidsdagen,kan man ikke reise rett på stranden og la den være alene hjemme hele etermiddagen også. Anonymous poster hash: 45d67...994 Da får dere la være å la hunden være hjemme alene og heller dra en annen plass med bikkja deres enn en strand. JO, det har mye å si at det er hundepiss kontra tiss fra småunger som ikke vet å holde seg enda. Selvfølgelig er det dét. Hunder er heslige. Man er på stranden noen timer, hunden klarer å være hjemme alene mens folka dens er på jobb, så ikke kom å fortell meg at det er et problem for den å være hjemme om dere skulle på stranden en tur. Hund er et dyr, hold den unna badestranden!! Det virker ikke som det er en selvfølge for alle å plukke opp dritten til hunden sin heller sånn BTW! Dere får dra til stranden i helgene som de fleste andre gjør, da har vel hunden ikke vært alene hele dagen. Dessuten så må man tenke på sånt FØR man anskaffer seg hund. Hold dere til skog og mark. Hunden trives best der uansett. Anonymous poster hash: cea57...38a
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #70 Skrevet 14. juni 2015 Trist hvis du viderefører frykten for hunder til dine barn HI. Det kan være veldig ødeleggende, og begrensende. Anonymous poster hash: 53f5d...e16 Veldig ødeleggende og begrensende at ungene heller ikke kommer til å like kjøtere?? Hahaha. Lord. Anonymous poster hash: cea57...38a
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #71 Skrevet 14. juni 2015 Det mest idiotiske er ikke hundeeiere.. Men katteeiere som tror det er ok at katta driter på eiendommen vår, ligger i utemøblene så alt er fullt av hår eller fly rundt i sandkassa til barna.. Det burde vært båndtvang på de j.. Kattene spør du meg!!! Anonymous poster hash: bf2d4...a10
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #72 Skrevet 14. juni 2015 Kan ikke eiere av hunder bare akseptere at alle ikke er like begeistret for hunden deres som de selv? Anonymous poster hash: 8a4a7...0f8
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #73 Skrevet 14. juni 2015 Nei, alle skal ikke ta hensyne til hundeeiere, det er dyr, vi som ikke liker hunder skal ikke være nødt til å ta hensyn til dyrene deres like lite som at dere skulle måtte gjort det om noen kom på en plass for hunder og bedt dere ta hensyn til katten eller kua deres. En badestrand er for mennesker, ikke for dyr, det er uhøflig av hundeeiere å dra med seg dyrene sine dit. I skogen må vi alle regne med å møte folk med dyr, men da SKAL de være i bånd!! Noe de sjelden er fordi "Hunden min er såååå snill den!" Poenget er at alle hunder som har skambitt unger gjør det en gang og hver gang kommer det like overraskende på eier "Han har aldri gjort det før, han har alltid hørt etter, alltid vært såååå snill, vi skjønner ikke hvorfor dette skjedde!" Det som skjedde er at mennesker har rovdyt og glemmer de er nettopp det, de menneskeliggjør rovdyret sitt og tror hunden tenker og er som dem selv. Enkelte glemmer helt at selv om rovdyret er tamt så har det fremdeles instinkter, og disse kan aldri temmes helt bort. Og en hund har ingenting på en badestrand å gjøre, den blir ikke lei seg for å ikke få dra på badestranden, ta den med til en annen plass for å bade. Hunden tisser og gjør fra seg på strandområdet der unger og andre skal ligge og kose seg og å leke. Det er ufint og drøyt. Hunden vil markere seg så ikke kom å fortell at akkurat DIN hund ikke tisser noen plass. Vi mennesker har heller ikke lov å tisse på stranden, hvorfor i all verden tror du det er ok at bikkja di gjør det? Badestranden er for mennesker, ikke dyr. Anonymous poster hash: cea57...38a Jeg mener bestemt at alle skal ta hensyn til hverandre. Det er ikke forbudt å ta med hunder på stranda i Norge, dermed er du faktisk nødt til å dele stranda med hundeeiere, dersom de dukker opp. Hunden skal selvsagt være i bånd, og holdes unna folk som ikke ønsker kontakt med dem. Det er også en selvfølge at hundeeier har med pose, og bruker denne. Jeg tror faktisk ikke hundetiss utgjør noe større problem på stranden en tiss fra småbarn. Du har rett i at hunden ikke blir lei seg for å ikke få dra på stranden, men det finnes grenser for hvor lenge en hund kan være alene hjemme. Det vil si at for en del mennesker ville alternativet være at ikke de heller kom seg på stranden. Hvis hunden har vært alene hjemme hele arbeidsdagen,kan man ikke reise rett på stranden og la den være alene hjemme hele etermiddagen også. Anonymous poster hash: 45d67...994 Da får dere la være å la hunden være hjemme alene og heller dra en annen plass med bikkja deres enn en strand. JO, det har mye å si at det er hundepiss kontra tiss fra småunger som ikke vet å holde seg enda. Selvfølgelig er det dét. Hunder er heslige. Man er på stranden noen timer, hunden klarer å være hjemme alene mens folka dens er på jobb, så ikke kom å fortell meg at det er et problem for den å være hjemme om dere skulle på stranden en tur. Hund er et dyr, hold den unna badestranden!! Det virker ikke som det er en selvfølge for alle å plukke opp dritten til hunden sin heller sånn BTW! Dere får dra til stranden i helgene som de fleste andre gjør, da har vel hunden ikke vært alene hele dagen. Dessuten så må man tenke på sånt FØR man anskaffer seg hund. Hold dere til skog og mark. Hunden trives best der uansett. Anonymous poster hash: cea57...38a Nei, alle skal ikke ta hensyne til hundeeiere, det er dyr, vi som ikke liker hunder skal ikke være nødt til å ta hensyn til dyrene deres like lite som at dere skulle måtte gjort det om noen kom på en plass for hunder og bedt dere ta hensyn til katten eller kua deres. En badestrand er for mennesker, ikke for dyr, det er uhøflig av hundeeiere å dra med seg dyrene sine dit. I skogen må vi alle regne med å møte folk med dyr, men da SKAL de være i bånd!! Noe de sjelden er fordi "Hunden min er såååå snill den!" Poenget er at alle hunder som har skambitt unger gjør det en gang og hver gang kommer det like overraskende på eier "Han har aldri gjort det før, han har alltid hørt etter, alltid vært såååå snill, vi skjønner ikke hvorfor dette skjedde!" Det som skjedde er at mennesker har rovdyt og glemmer de er nettopp det, de menneskeliggjør rovdyret sitt og tror hunden tenker og er som dem selv. Enkelte glemmer helt at selv om rovdyret er tamt så har det fremdeles instinkter, og disse kan aldri temmes helt bort. Og en hund har ingenting på en badestrand å gjøre, den blir ikke lei seg for å ikke få dra på badestranden, ta den med til en annen plass for å bade. Hunden tisser og gjør fra seg på strandområdet der unger og andre skal ligge og kose seg og å leke. Det er ufint og drøyt. Hunden vil markere seg så ikke kom å fortell at akkurat DIN hund ikke tisser noen plass. Vi mennesker har heller ikke lov å tisse på stranden, hvorfor i all verden tror du det er ok at bikkja di gjør det? Badestranden er for mennesker, ikke dyr. Anonymous poster hash: cea57...38a Jeg mener bestemt at alle skal ta hensyn til hverandre. Det er ikke forbudt å ta med hunder på stranda i Norge, dermed er du faktisk nødt til å dele stranda med hundeeiere, dersom de dukker opp. Hunden skal selvsagt være i bånd, og holdes unna folk som ikke ønsker kontakt med dem. Det er også en selvfølge at hundeeier har med pose, og bruker denne. Jeg tror faktisk ikke hundetiss utgjør noe større problem på stranden en tiss fra småbarn. Du har rett i at hunden ikke blir lei seg for å ikke få dra på stranden, men det finnes grenser for hvor lenge en hund kan være alene hjemme. Det vil si at for en del mennesker ville alternativet være at ikke de heller kom seg på stranden. Hvis hunden har vært alene hjemme hele arbeidsdagen,kan man ikke reise rett på stranden og la den være alene hjemme hele etermiddagen også. Anonymous poster hash: 45d67...994 Da får dere la være å la hunden være hjemme alene og heller dra en annen plass med bikkja deres enn en strand. JO, det har mye å si at det er hundepiss kontra tiss fra småunger som ikke vet å holde seg enda. Selvfølgelig er det dét. Hunder er heslige. Man er på stranden noen timer, hunden klarer å være hjemme alene mens folka dens er på jobb, så ikke kom å fortell meg at det er et problem for den å være hjemme om dere skulle på stranden en tur. Hund er et dyr, hold den unna badestranden!! Det virker ikke som det er en selvfølge for alle å plukke opp dritten til hunden sin heller sånn BTW! Dere får dra til stranden i helgene som de fleste andre gjør, da har vel hunden ikke vært alene hele dagen. Dessuten så må man tenke på sånt FØR man anskaffer seg hund. Hold dere til skog og mark. Hunden trives best der uansett. Anonymous poster hash: cea57...38a Nå er det nå engang sånn at det ikke er forbudt å ta med hunder på stranda i Norge. I mine øyne er urin urin, uansett om det kommer fra menneske eller dyr. Det faktum at du synes hunder er heslige, gjør ikke hundetiss mer uhygienisk en tiss fra små barn som ikke har lært å hode seg. Ingen av delene utgjør noen stor helserisiko, hverken for deg, meg eller barna våre. For meg er det en selvfølge å plukke opp hundebæsj. Jeg kan bare styre hva jeg selv gjør, hva andre gjør har jeg desverre ingen kontroll på. Anonymous poster hash: 45d67...994
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #74 Skrevet 14. juni 2015 Nei, alle skal ikke ta hensyne til hundeeiere, det er dyr, vi som ikke liker hunder skal ikke være nødt til å ta hensyn til dyrene deres like lite som at dere skulle måtte gjort det om noen kom på en plass for hunder og bedt dere ta hensyn til katten eller kua deres. En badestrand er for mennesker, ikke for dyr, det er uhøflig av hundeeiere å dra med seg dyrene sine dit. I skogen må vi alle regne med å møte folk med dyr, men da SKAL de være i bånd!! Noe de sjelden er fordi "Hunden min er såååå snill den!" Poenget er at alle hunder som har skambitt unger gjør det en gang og hver gang kommer det like overraskende på eier "Han har aldri gjort det før, han har alltid hørt etter, alltid vært såååå snill, vi skjønner ikke hvorfor dette skjedde!" Det som skjedde er at mennesker har rovdyt og glemmer de er nettopp det, de menneskeliggjør rovdyret sitt og tror hunden tenker og er som dem selv. Enkelte glemmer helt at selv om rovdyret er tamt så har det fremdeles instinkter, og disse kan aldri temmes helt bort. Og en hund har ingenting på en badestrand å gjøre, den blir ikke lei seg for å ikke få dra på badestranden, ta den med til en annen plass for å bade. Hunden tisser og gjør fra seg på strandområdet der unger og andre skal ligge og kose seg og å leke. Det er ufint og drøyt. Hunden vil markere seg så ikke kom å fortell at akkurat DIN hund ikke tisser noen plass. Vi mennesker har heller ikke lov å tisse på stranden, hvorfor i all verden tror du det er ok at bikkja di gjør det? Badestranden er for mennesker, ikke dyr. Anonymous poster hash: cea57...38a Jeg mener bestemt at alle skal ta hensyn til hverandre. Det er ikke forbudt å ta med hunder på stranda i Norge, dermed er du faktisk nødt til å dele stranda med hundeeiere, dersom de dukker opp. Hunden skal selvsagt være i bånd, og holdes unna folk som ikke ønsker kontakt med dem. Det er også en selvfølge at hundeeier har med pose, og bruker denne. Jeg tror faktisk ikke hundetiss utgjør noe større problem på stranden en tiss fra småbarn. Du har rett i at hunden ikke blir lei seg for å ikke få dra på stranden, men det finnes grenser for hvor lenge en hund kan være alene hjemme. Det vil si at for en del mennesker ville alternativet være at ikke de heller kom seg på stranden. Hvis hunden har vært alene hjemme hele arbeidsdagen,kan man ikke reise rett på stranden og la den være alene hjemme hele etermiddagen også. Anonymous poster hash: 45d67...994 Da får dere la være å la hunden være hjemme alene og heller dra en annen plass med bikkja deres enn en strand. JO, det har mye å si at det er hundepiss kontra tiss fra småunger som ikke vet å holde seg enda. Selvfølgelig er det dét. Hunder er heslige. Man er på stranden noen timer, hunden klarer å være hjemme alene mens folka dens er på jobb, så ikke kom å fortell meg at det er et problem for den å være hjemme om dere skulle på stranden en tur. Hund er et dyr, hold den unna badestranden!! Det virker ikke som det er en selvfølge for alle å plukke opp dritten til hunden sin heller sånn BTW! Dere får dra til stranden i helgene som de fleste andre gjør, da har vel hunden ikke vært alene hele dagen. Dessuten så må man tenke på sånt FØR man anskaffer seg hund. Hold dere til skog og mark. Hunden trives best der uansett. Anonymous poster hash: cea57...38a Du tar veldig feil når du mener at hunder ikke trives på stranden. Hunder elsker ofte å bade så de ønsker nok å være der like mye som deg, og det er grunnen til at min hund alltid er med på stranden og får bade så mye hun vil. Det er nå engang slik at både hunder og mennesker har like stor rett til å være på stranden eller andre offentlige steder som parker mm, og det betyr at så lenge det er du som har problemer med hundene og ikke hundene som har problemer med deg så får du ta ansvar for dine problemer og holde deg borte fra stranden. Veldig enkelt og greit. Anonymous poster hash: e7071...215
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #75 Skrevet 14. juni 2015 Kan ikke eiere av hunder bare akseptere at alle ikke er like begeistret for hunden deres som de selv? Anonymous poster hash: 8a4a7...0f8 Så klart. Men de som ikke liker hund må også akseptere at vi som liker hund også har rett til å bevege oss ute i det offentlige rom. Med hund! Anonymous poster hash: 67776...ca9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå