Gå til innhold

Hva er det som får enkelte folk til å tro at de kan ta med seg hunden sin over alt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes man skal respektere de som ikke ønsker hunder i sitt eget hjem. Vi Har selv hund, liten type, men tar ikke henne med overalt. Hvis vi vil ha henne med så spør vi selvsagt først. Hunder som løper løse er helle ikke greit, så fremst eier har 110% kontroll på at hunden ikke løper bort til andre. Hund på kjøpesenter er helt ok for min del, men her i byen er det ikke lov, helt ok på badestrender for min del også.

Anonymous poster hash: 842c9...08e

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Du får lære deg å bli mindre redd for hunder og du skal se at livet ditt blir mye enklere

Anonymous poster hash: dca2a...552

Kan jeg bruke det samme argumentet på tarantellen min eller gjelder det, av en eller annen idiotisk grunn, bare for hunder?
Selvsagt kan du det

Flott! Hun er jo ikke farlig og livene til folk blir jo mye lettere hvis de bare slutter å være redd for edderkopper. Easy-peasy!
Om man ferdes på steder der sjangsen for å treffe på tarantella(er) er stor så er det selvsagt best for den enkelte å venne seg til det og øve på å være mindre redd.

Noe annet vil begrense livet og bevegelsesfriheten. Og det er kanskje ikke ønskelig.

Hvis hundeeiere kunne lære seg å respektere andre mennesker så hadde det ikke vært noe problem å møte hunder i skogen. Hvorfor skal hundeeiere på død og liv la hunden "leke" med andre mennesker uten disse menneskenes tillatelse? Hvorfor er det de som er redd for hunder sitt ansvar og "bare slutte å være redde for hunder" og ikke hundeeiernes ansvar å ha kontroll på bikkja si? Snakk om å skyve ansvaret over der det ikke hører hjemme!
Poenget er at vi kan kun ta ansvar for oss selv. Ingen av oss kan endre andre, men vi er i posisjon til å endre oss selv. Om endringen kan føre til et enklere liv vil det være bedre å endre seg selv istedenfor å bruke tid på å sutre over det/de vi ikke kan endre.

Det har du elvfølgelig rett i:-)

Men av og til, spesielt når det er snakk om fobier, så er det ikke så enkelt å endre seg selv. Det er ingen som ønsker å gå rundt å være livredd for hunder. Og da er det fint om hundeeiere kan være sitt ansvar bevisst ved å, i det minste, holde SINE dyr unna andre folks intimsoner.

Skrevet

Det er bare i Norge hvor vi oppfører oss slikt mot dyr. Nede i Frankrike feks, så er hundene med på kjøpsentret, restauranten o.l. Skal vel ikke lengre enn til Kiel i Tyskland hvor hundene får lov til å gå inne på kjøpesentrene. Hva feiler det mennesker her i Norge som ikke tåler dyr?

Jeg sier ikke bastant at man skal dra med dyra sine overalt og forventer gjensidig respekt. Selv skjønner ikke hvorfor folk gidder å dra med seg en hund på en badeplass, da den har det mye bedre hjemme med nok drikke & mat - og minst skygge :)

Fordi det er jævlig uhygienisk med hund. Jeg spiser aldri hos dem som har disse dyrene i hus.

Anonymous poster hash: 5efca...93b

Skrevet (endret)

Aksepterer at ikke alle liker hunder. Er ikke sånn kjempeoverbegeistret selv. Men for noen av oss mennesker er hunden utrolig viktig. Handler ikke om å behandle den som baby eller noe, de bare trenger å holde hund og blir ulykkelige uten. Mannen min er en sånn.

Synes vi alle bør prøve å forstå hverandre og ta hensyn.

Gitt menneskenes tusenårige samliv med hunden, syns jeg de som direkte hater hunder er vanskelige å forstå seg på. Skal et titusenårig gjensidig nytte- og vennskapsforhold ikke være verdt noe? Vi har jo nesten levd i symbiose med hundene siden vi ble mennesker. Hundene skjønner vårt kroppsspråk bedre enn noen annen art viser forskning. Reis alene på ei bytte langt fra folkskikken uten innlagt lys og med skogen tett på, da vil du merke hvor mye tryggere du føler deg med en hund som selskap.Gitt hvor mange hunder som lever blant oss mennesker hender det ekstremt sjeldent at en hun skader et menneske alvorlig ev dreper det. Det er mennesker som dreper mennesker...

Forstå at folk som har hund ikke kan sette den igjen uansett hva de skal. Det er dyrplageri.

Endret av Hjertefru
Skrevet

Det det ikke er forbudt skal vel alle kunne ta med hund. Men selvfølgelig skal den være i bånd til enhver tid!! Uten unntak

Skrevet

Virker som om hi er litt hysterisk, men eller så dreier de seg om folkeskikk. De gjelder både hvordan hundeeiere opptrer og du som har barn opptrer. Jeg opplevde at en unge ble oppmuntret til å hilse på hundevalpen (som satt ved siden av meg) på stranda i fjor. jeg ble ikke konsultert..... Heldigvis var valpen vant til barn. Kan ikke skjønne hva barn gjør på stranda! De kunne jo vært hjemme hvor de fikk mat og skygge...

Neida. Jeg hadde med meg barn også jeg!

Poenget er at vi oppdrar både barn og hunder slik at det går greit å ha dem i samfunnet vårt ut i fra de normer og regler som finnes i samfunnet.

Ungen min får ikke lov til å stirre på folk, Hun får aboslutt bade, men ikke så hun plager andre.

Bikkja får ikke hilse før jeg sier det er greit (etter å ha konsultert den det gjelder). MEN den får bade så lenge den holder seg nær meg.

Hvis du pga meg og mitt barn og min hund sitt blotte nærvær ikke kan utstå det, så får du gå et annet sted.

Anonymous poster hash: 89425...933
Skrevet

Jeg har opplevd en hundeeier på stranden en gang. Barna mine er veldig glad i hunder av en eller annen grunn. Barna spurte om de kunne klappe hunden som eier hadde slått seg ned med kun få leter fra oss. "Helst ikke. Den er ikke vant til barn" svarte eier. Barna tenkte ikke mer over det. Jeg tenkte "hvorfor plasserer du deg midt i gjengen av småbarnsfamilier når du har en hund du tydelig er redd skal angripe barn!?"

Tenkte å prøve meg på det en gang noen spør om barna mine vil hilse på en hund. Da skal jeg gå til eier og si at det er vanlig å spørre foreldrene først (de er 6 år) og at de ikke er så vant til hunder, så jeg er litt redd de skal angripe den...

For når andre kan sammenligne mennesker og dur, så kan starten k meg jeg gjøre det også!!

Anonymous poster hash: 4ab26...bb7

Skrevet

Jeg er selv hundeeier og liker IKKE at folk lar hundene sine løpe løst rundt omkring. Ofte har de ikke kontroll på hunden, den kommer ikke når de roper og opplever også at hunden ikke engang er i synsfeltet til eieren. Skummelt... 

Selv har jeg en hannhund som absolutt ikke går overens med andre hannhunder.Hunden min er derimot veldig snill og rolig mot mennesker, men han kan faktisk angripe hannhunder. Dette er noe vi jobber med, men siden dette er noe jeg er klar over så har jeg alltid hunden min i bånd. Problemet er da de løse hundene som sikkert bare vil leke med min hund, men jeg da må rope på eieren for å få de til å fjerne hunden sin; "Den er jo så snill..", ja, men det er ikke min. :/ 

Anonymous poster hash: 1e1f6...fbd
Skrevet

Hundeeiere som tar med seg bikkja si til badestrender har jeg heller ingen respekt for, jeg mener, det skal være et fristed for mennesker, der ungene kan leke i sanden og bade i vannet, ikke for at kjøteren din skal pisse og drite overalt og bade i samme badevann. Jeg finner det ekstremt ekkelt. Hunder er virkelig ikke min greie. Har noen i familien som aldri tar hensyn, de vet at både jeg og mannen inkludert ungene ikke liker hunder, ikke liker lukten av hund, likevel tar de med seg den digre illeluktende hunden sin hver gang de skal spise middag her hos oss, uten å spørre, og ber hunden legge seg under bordet der vi sitter å spiser, slik at vi må sitte å kjenne på den lukta mens vi spiser!! Jeg holder på å klikke hver gang, hadde det vært meg så ville jeg aldri tatt med hunden min til noen jeg vet hater den lukta. Og så sier de"seeee så søøøt han eeeeer, han lukter godt nå, nettopp badet ham" Han lukter IKKE godt selv om han akkurat har badet, han stinker fremdeles hund og jeg vil ikke ha ham i mitt hus, ikke under middagsbordet heller!! Heller ikke på badestranda!!!

Anonymous poster hash: cea57...38a

Jeg liker ikke lukten av deg heller. Så du får la være å være på samme sted som meg.... Sier du det også til folk som ikke har vasket seg og har spist mat som gjør at de lukter ille? Jeg for min del kan ikke utstå parfymelukt. Jeg har en person i familien som ikke kan ta offentlig kommunikasjon pga at folk på død og liv skal spraye seg ned med parfyme før togturen.

Poenget mitt var at man tar hensyn til hverandre. Jeg er 100% sikker på at min hund hverken tisser eller gjør fra seg i vannet. Den gjør det ikke i hagen og ikke på asfalt heller. Kan du si det samme om den nakne smårollingen din? Vil den la være å tisse eller bæsje i vannet? (det klarte ikke jeg å unngå da ungen var ett år og ikke bleietørr, derfor brukte vi badebleie på stranden. Gjør/gjorde du det?)

(Den kan forøvrig sitte midt blant oss på et piknikkteppe mens vi spiser varm kylling uten å tigge også) Den roper ikke, den spruter ikke sand i maten vår, den har ikke klissete isfingre som den tørker av seg på klærne mine.....

Skrevet

Jeg har opplevd en hundeeier på stranden en gang. Barna mine er veldig glad i hunder av en eller annen grunn. Barna spurte om de kunne klappe hunden som eier hadde slått seg ned med kun få leter fra oss. "Helst ikke. Den er ikke vant til barn" svarte eier. Barna tenkte ikke mer over det. Jeg tenkte "hvorfor plasserer du deg midt i gjengen av småbarnsfamilier når du har en hund du tydelig er redd skal angripe barn!?"

Tenkte å prøve meg på det en gang noen spør om barna mine vil hilse på en hund. Da skal jeg gå til eier og si at det er vanlig å spørre foreldrene først (de er 6 år) og at de ikke er så vant til hunder, så jeg er litt redd de skal angripe den...

For når andre kan sammenligne mennesker og dur, så kan starten k meg jeg gjøre det også!!

Endel hunder er ikke vant til barn, sånn er det bare. Og da gjorde hundeeieren rett i å si nei da barna dine spurte om å klappe den. Ikke fordi hunden nødvendigvis ville angripe, men fordi eieren ikke kjente barna dine og ikke visste hvordan de ter seg overfor dyr. Å bruke fremmede, uberegnelige barn som prøvekluter overfor hunden er ikke lurt. Flott at barna dine spurte før de gikk til hunden, de aller fleste barn gjør ikke det. Ofte buser de fram til fremmede hunder på oppfordring fra foreldrene, uforståelig nok.

Anonymous poster hash: 285ae...067

Skrevet

Det er båndtvang i Norge så da bør hunde-eierene begynne å følge det!!

Anonymous poster hash: ec2fa...c55

Skrevet

Men, "den er ikke vandt til barn" betyr ikke "jeg er redd den kommer til å angripe". Det betyr at hunden ikke er vandt til barn.  

Anonymous poster hash: 45d67...994

Skrevet

Men, "den er ikke vandt til barn" betyr ikke "jeg er redd den kommer til å angripe". Det betyr at hunden ikke er vandt til barn.

Og barna mine er ikke vant til hund, så da kan ikke hunder hilse på de og eier si "den er bare snill"?

Skrevet

Virker som om hi er litt hysterisk, men eller så dreier de seg om folkeskikk. De gjelder både hvordan hundeeiere opptrer og du som har barn opptrer. Jeg opplevde at en unge ble oppmuntret til å hilse på hundevalpen (som satt ved siden av meg) på stranda i fjor. jeg ble ikke konsultert..... Heldigvis var valpen vant til barn. Kan ikke skjønne hva barn gjør på stranda! De kunne jo vært hjemme hvor de fikk mat og skygge...

Neida. Jeg hadde med meg barn også jeg!

Poenget er at vi oppdrar både barn og hunder slik at det går greit å ha dem i samfunnet vårt ut i fra de normer og regler som finnes i samfunnet.

Ungen min får ikke lov til å stirre på folk, Hun får aboslutt bade, men ikke så hun plager andre.

Bikkja får ikke hilse før jeg sier det er greit (etter å ha konsultert den det gjelder). MEN den får bade så lenge den holder seg nær meg.

Hvis du pga meg og mitt barn og min hund sitt blotte nærvær ikke kan utstå det, så får du gå et annet sted.

For noen år siden var vi på en lekeplass. Det var mange barn der.

Det lå en hund og slappet av i skyggen under et tre. Og barna som var der ville gjerne hilse på.

Og hunden var nysgjerrig på barna.

Helt greit sa eieren, den er så snill og vandt til barn.

Det hele endte med at et barn ble bitt.

Så det at bikkja ikke får hilse på før du sier det er greit kan gå galt.

Anonymous poster hash: ed13a...e12

Skrevet
Willy Wonka :o), on 13 Jun 2015 - 14:19, said:

Opplevde en gang en blind mann som ble skjelt ut inne på kjøpesenteret av et hysterisk kvinnfolk. Han blinde hadde selvsagt førerhund og ble bortvist fra kjøpesenteret. Grusomt trist og forferdelig diskriminerende

Det er jo ikke lov!!!

Blinde har lov å ha med førerhund!!!

Anonymous poster hash: 20d0f...20d

Skrevet

Og barna mine er ikke vant til hund, så da kan ikke hunder hilse på de og eier si "den er bare snill"?

Poenget mitt er at det at hunden ikke er vandt til barn, ikke nødvendigvis betyr at eier er redd for at den skal angripe. Hun kan like gjerne ville skjerme den fra en opplevelse som kan være ubehagelig for hunden. Man bruker ikke barn man ikke kjenner,og dermed ikke vet hvordan forholder seg til dyr, til å vende en hund til barn, selv om man i utgangspunktet ikke er redd for at hunde skal angripe. Barn kan være uberegnelige, og en hund som ikke er vant til barn kan fort bli skremt.

Jeg synes ingenting om hundeeiere som sender (eller mister) hundene sine bort til folk som ikke spesifikt har gitt uttrykk for at de ønsker kontakt med hunden. Hundeeiere skal ha respekt for at ikke alle ønsker kontakt med hunden, på lik linje med at barn, og foreldre,må ha respekt for at ikke alle hunder ønsker kontakt med dem.  

Skrevet

Poenget mitt er at det at hunden ikke er vandt til barn, ikke nødvendigvis betyr at eier er redd for at den skal angripe. Hun kan like gjerne ville skjerme den fra en opplevelse som kan være ubehagelig for hunden. Man bruker ikke barn man ikke kjenner,og dermed ikke vet hvordan forholder seg til dyr, til å vende en hund til barn, selv om man i utgangspunktet ikke er redd for at hunde skal angripe. Barn kan være uberegnelige, og en hund som ikke er vant til barn kan fort bli skremt.

Jeg synes ingenting om hundeeiere som sender (eller mister) hundene sine bort til folk som ikke spesifikt har gitt uttrykk for at de ønsker kontakt med hunden. Hundeeiere skal ha respekt for at ikke alle ønsker kontakt med hunden, på lik linje med at barn, og foreldre,må ha respekt for at ikke alle hunder ønsker kontakt med dem.

Og det er jo det som er poenget! Enkelte hundeeiere driter i hva folk mener om deres hund og hbilken kontakt de vil ha med den. Når vi sitter på stranden på en plass vi har valgt oss (fri for hund) og en hundeeier plasserer seg ved siden av oss og lar hunden frese rundt som den vil og når mine barn blir skremt av det, så sier de "den er bare snill" eller "den vil bare hilse på" og det skal jeg synes er greit!?

Jeg vil jo bare skjerme barna mine og meg selv fra en ubehagelig opplevelse. Jeg vil ikke ha en hund snøftende over meg når jeg er på stranden eller hjemme eller på skogstur. Jeg vil at hundeeiere skal la vær å gi meg ubehagelige opplevelser.

De må gjerne være i skogen eller på stranden eller binde fast hunden utenfor huset mitt. Men de må ha den i bånd og om den kommer bort til meg, så driter jeg i om den "bare er snill" eller om den "bare vil hilse" for jeg vil ikke hilse og jeg mener at hunder ikke er BARE snille. Og de får ikke komme inn i mitt hus fordi jeg ikke vil ha de der. Jeg vil kunne gå på tur og være på stranden uten å bli løpt ned av disse ekle pelsdottene

Skrevet

Du får lære deg å bli mindre redd for hunder og du skal se at livet ditt blir mye enklere

Kan jeg bruke det samme argumentet på tarantellen min eller gjelder det, av en eller annen idiotisk grunn, bare for hunder?

Jeg kan ikke fatte og begripe At folk er redd hunder, men det ble Janne. Satt i perspektiv av den uttalelsen din! Jeg haaaaaater edderkopper!!!! Er livredd!!

Har ikke hund da, men hadde tatt hensyn, selv om jeg ikke har forstått dette med å være redd hund!

Anonymous poster hash: 2ee88...52d

Skrevet

Aksepterer at ikke alle liker hunder. Er ikke sånn kjempeoverbegeistret selv. Men for noen av oss mennesker er hunden utrolig viktig. Handler ikke om å behandle den som baby eller noe, de bare trenger å holde hund og blir ulykkelige uten. Mannen min er en sånn.

Synes vi alle bør prøve å forstå hverandre og ta hensyn.

Gitt menneskenes tusenårige samliv med hunden, syns jeg de som direkte hater hunder er vanskelige å forstå seg på. Skal et titusenårig gjensidig nytte- og vennskapsforhold ikke være verdt noe? Vi har jo nesten levd i symbiose med hundene siden vi ble mennesker. Hundene skjønner vårt kroppsspråk bedre enn noen annen art viser forskning. Reis alene på ei bytte langt fra folkskikken uten innlagt lys og med skogen tett på, da vil du merke hvor mye tryggere du føler deg med en hund som selskap.Gitt hvor mange hunder som lever blant oss mennesker hender det ekstremt sjeldent at en hun skader et menneske alvorlig ev dreper det. Det er mennesker som dreper mennesker...

Forstå at folk som har hund ikke kan sette den igjen uansett hva de skal. Det er dyrplageri.

Jøsses! Noen som ikke forstår forskningsresultater eller personlig preferanse gitt! Og nei, jeg ville ikke følt meg trygg med hund, snarere tvert imot. Å jobbe på legevakt/akuttmottak har lært meg såpass.

Anonymous poster hash: 2b368...cb7

Skrevet

Selvsagt kan du det

Flott! Hun er jo ikke farlig og livene til folk blir jo mye lettere hvis de bare slutter å være redd for edderkopper. Easy-peasy!

Hehe. Er redd den edderkoppen din hadde levd farlig i nærheten av meg... Jeg er hysterisk redd edderkopper.

Hunder liker jeg, men de trenger ikke være med alle steder og de skal holdes i bånd. Blant folk - i korte bånd.

Anonymous poster hash: 0e0e1...b55

Skrevet

Jeg er glad i hunder, men til en viss grad er jeg enig med deg. Man tar selvsagt ikke med hunden på besøk til noen som ikke ønsker å ha den i hjemmet sitt. Jeg har hatt med hund på stranden mange ganger, men har da sørget for å plassere meg i utkanten, slik at de som ikke ønsker kontakt med hunden lett kan unngå den. Jeg tar den med i vannet også, men igjen, i utkanten, der det ikke er andre badene. Hvis det er for fult på stranden til at det er mulig å holde hunden unna folkevrimmelen går vi igjen, både av hensyn til hunden, og av hensyn til menneskene rundt oss. Utenom båndtvangen må hunder gjerne gå løs i skogen, såfremt de kommer på innkalling, og eier har antenner nok til faktisk å kalle den inn når man møter folk. Det ligger ofte dyrebutikker på kjøpesentre, og det kan ofte være greit å ta hunden med for å prøve størrelse på utstyr. De fleste kjøpesentre har unntak for hundeforbudet for kunder som skal til dyrebutikken. Men da bør man går ett til dyrebutikken, handle det man skal ha der, og rett ut igjen. Skal man noe annet på kjøpesenteret får man komme tilbake, eller la hunden vente i bilen.

Samtidig kan det noen ganger være utfordrende å bevege seg ute blant folk med hund, fordi det er veldig mange, særlig barn, som skal hilse og herje. Selv om hunden min er snill, ønsker jeg ikke å utsette den for å være midtpunkt i en hylende barneflokk. Det er selvsagt greit om man spør om å få hilse, men man må da også akseptere et nei. Det er dessverre mange som overhode ikke spør, bare bykser fram og begynner å klappe/herje med hunden. Her har foreldre et ansvar for å lære barna sine å spørre først!

Jeg vet at hunden min ikke er farlig, men jeg vet også at det ikke spiller noen rolle for de som er redde, og tar derfor hensyn. For meg er det naturlig å oppføre meg som om de jeg møter ikke ønsker kontakt med hunden min, fram til de eventuelt gir uttrykk for noe annet.Man trenger jo ikke være redd heller, selv om man ikke ønsker nærkontakt med en hund. Selv om jeg synes hunden min er fantastisk, vet jeg jo at ikke alle andre synes det. Jeg tror det hadde blitt mye enklere både for hundeeiere, og andre, om alle var litt smidigere,og tok litt mer hensyn til hverandre.

Såååå enig med deg! Jeg er som deg når det gjelder hunden min og😊.

Anonymous poster hash: 0f1a0...fe1

Gjest Darwinia:-)
Skrevet (endret)

Selvsagt kan du det

Hehe. Er redd den edderkoppen din hadde levd farlig i nærheten av meg... Jeg er hysterisk redd edderkopper.

Hunder liker jeg, men de trenger ikke være med alle steder og de skal holdes i bånd. Blant folk - i korte bånd.

Anonymous poster hash: 0e0e1...b55

😊 Og nettopp derfor ville jeg aldri presset den på folk. Mange er redd for edderkopper. På samme måte burde man ikke presse hunden sin på folk, noen er redd hunder. Endret av Darwinia:-)
Skrevet

Uttalelser som 'jeg vet at hunden min ikke er farlig' faller på sin egen urimelighet. Selv den mest godlynnte og god oppdratte hund er i bunn og grunn et rovdyr med innstinkter som kan overdøve alt den har lært om den blir trigget, noe som fort kan skje sammen med barn og voksne som ikke er vant med dyr.

Jeg liker hunder og syns de er fine, men jeg er ikke vant med å omgås dem og vil ikke ha noen av dem rundt meg og mine barn (uten lenke).

Jeg har selv sett en godlynt bamse av en hund som lot små barn klatre og herje med den flekke tenner og nakkehårene reiste seg mot en mann fordi han nok minte om en som hadde vært slem mot den. Alle rundt var i sjokk over å se villdyret våkne i den snille familiehunden.

Man kan ikke stole på dyr og de som hevder det er faktisk både uvitende og farlige.

Skrevet

Hundeeiere som tar med seg bikkja si til badestrender har jeg heller ingen respekt for, jeg mener, det skal være et fristed for mennesker, der ungene kan leke i sanden og bade i vannet, ikke for at kjøteren din skal pisse og drite overalt og bade i samme badevann. Jeg finner det ekstremt ekkelt. Hunder er virkelig ikke min greie. Har noen i familien som aldri tar hensyn, de vet at både jeg og mannen inkludert ungene ikke liker hunder, ikke liker lukten av hund, likevel tar de med seg den digre illeluktende hunden sin hver gang de skal spise middag her hos oss, uten å spørre, og ber hunden legge seg under bordet der vi sitter å spiser, slik at vi må sitte å kjenne på den lukta mens vi spiser!! Jeg holder på å klikke hver gang, hadde det vært meg så ville jeg aldri tatt med hunden min til noen jeg vet hater den lukta. Og så sier de"seeee så søøøt han eeeeer, han lukter godt nå, nettopp badet ham" Han lukter IKKE godt selv om han akkurat har badet, han stinker fremdeles hund og jeg vil ikke ha ham i mitt hus, ikke under middagsbordet heller!! Heller ikke på badestranda!!!

Jeg liker ikke lukten av deg heller. Så du får la være å være på samme sted som meg.... Sier du det også til folk som ikke har vasket seg og har spist mat som gjør at de lukter ille? Jeg for min del kan ikke utstå parfymelukt. Jeg har en person i familien som ikke kan ta offentlig kommunikasjon pga at folk på død og liv skal spraye seg ned med parfyme før togturen.

Poenget mitt var at man tar hensyn til hverandre. Jeg er 100% sikker på at min hund hverken tisser eller gjør fra seg i vannet. Den gjør det ikke i hagen og ikke på asfalt heller. Kan du si det samme om den nakne smårollingen din? Vil den la være å tisse eller bæsje i vannet? (det klarte ikke jeg å unngå da ungen var ett år og ikke bleietørr, derfor brukte vi badebleie på stranden. Gjør/gjorde du det?)

(Den kan forøvrig sitte midt blant oss på et piknikkteppe mens vi spiser varm kylling uten å tigge også) Den roper ikke, den spruter ikke sand i maten vår, den har ikke klissete isfingre som den tørker av seg på klærne mine.....

Det er en HUND et DYR, hva i all verden er det med deg som sammenligner dyr og mennesker?? Er du dum eller later du som. Hunder stinker, jeg liker ikke hunder. Og dermed føler du at du må angripe MEG?? Virkelig. Du bekrefter alle fordommer jeg har mot hundeeiere! Hunden din pisser og gjør fra seg rundt om på stranden, jeg sa ikke i vannet. Badestranden er for mennesker, ikke dyr. Ta med deg hunden din til en plass som ikke er tilrettelagt for at unger skal leke der, ærlig talt. Du samenligner vireklig din ekle hund med barns klissete isfingre, hahahhaha - koko.

Skrevet

Æsj hund på stranda er bare vemmelig.

Anonymous poster hash: 8b52a...6fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...