Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #1 Skrevet 13. juni 2015 Og at alle synes det er helt ok? Hjem til meg? Ikke greit. Jeg vil ikke ha hund i mitt hus. På stranden. Greit nok, men ikke la den bade sammen med barn som åpenbart er redde og ikke si "den er ikke farlig" det driter vi i I skogen? Uten bånd. Når den løper oss ned der vi går tur og si "den er ikke farlig" vi driter i det også! Til og med på kjøpesenter har jeg sett folk tar med hunden. Den er jo ikke farlig! Hva er galt med disse hundeeierene? Anonymous poster hash: 4ab26...bb7
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #2 Skrevet 13. juni 2015 Du får lære deg å bli mindre redd for hunder og du skal se at livet ditt blir mye enklere Anonymous poster hash: dca2a...552
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #3 Skrevet 13. juni 2015 Eller hundeeiere kan lære seg at ikke alle er like glad i hunder som de er? Anonymous poster hash: 4ab26...bb7
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #4 Skrevet 13. juni 2015 Eller hundeeiere kan lære seg at ikke alle er like glad i hunder som de er? Anonymous poster hash: 4ab26...bb7 Ingen forventer at du skal være glad i hundene deres, men om du klarer å takle og tåle at hundene er der gjør du livet enklere for deg selv. Anonymous poster hash: dca2a...552
Gjest Skrevet 13. juni 2015 #5 Skrevet 13. juni 2015 Det er bare i Norge hvor vi oppfører oss slikt mot dyr. Nede i Frankrike feks, så er hundene med på kjøpsentret, restauranten o.l. Skal vel ikke lengre enn til Kiel i Tyskland hvor hundene får lov til å gå inne på kjøpesentrene. Hva feiler det mennesker her i Norge som ikke tåler dyr? Jeg sier ikke bastant at man skal dra med dyra sine overalt og forventer gjensidig respekt. Selv skjønner ikke hvorfor folk gidder å dra med seg en hund på en badeplass, da den har det mye bedre hjemme med nok drikke & mat - og minst skygge
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #6 Skrevet 13. juni 2015 Eller hundeeiere kan lære seg at ikke alle er like glad i hunder som de er? Anonymous poster hash: 4ab26...bb7 Ingen forventer at du skal være glad i hundene deres, men om du klarer å takle og tåle at hundene er der gjør du livet enklere for deg selv. Anonymous poster hash: dca2a...552 Men kan de ikke holde hunder unna andre folk da? Respektere andre? Innse at det ikke alltid passer å dra med seg hunden sin hjem til folk eller slipper den ut i sjøen sammen med masse badende mennesker? Anonymous poster hash: 4ab26...bb7
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #7 Skrevet 13. juni 2015 Har et vennepar som er sånn. Hunden er babyen deres (selv om de har egne barn også) - skjønner hva du mener HI. Vi kan ikke be dem på middagsbesøk uten at den bikkja skal være med - og da er det tigging ved bordet og styr ut og inn. Forrige gang dreit den til og med i stua her. Er vi på tur, så har de et slikt langt bånd ,og bikkja løper gjerne bort til barnevogner og stikker snuta borti ungene der før de klarer å hale den inn. Den er jo bare sååå søt og nyskjerrig.... Utrolig at det er mulig å ha så korte antenner at de ikke skjønner at dette ikke er helt greit. Jeg liker ikke hunder, og det har jeg aldri lagt skjul på. Men dresserte hunder som behandles som hunder har jeg ikke noe problemer med - det er verre med disse "babyene" Anonymous poster hash: ff3ad...77f
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #8 Skrevet 13. juni 2015 Eller hundeeiere kan lære seg at ikke alle er like glad i hunder som de er? Anonymous poster hash: 4ab26...bb7 Ingen forventer at du skal være glad i hundene deres, men om du klarer å takle og tåle at hundene er der gjør du livet enklere for deg selv. Anonymous poster hash: dca2a...552 Men kan de ikke holde hunder unna andre folk da? Respektere andre? Innse at det ikke alltid passer å dra med seg hunden sin hjem til folk eller slipper den ut i sjøen sammen med masse badende mennesker? Anonymous poster hash: 4ab26...bb7 Du kan kun endre deg selv og ved noen enkle grep kan du også gjøre livet enklere for deg selv. Er ikke det den effekten du ønsker å oppnå? Anonymous poster hash: dca2a...552
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #9 Skrevet 13. juni 2015 Huff. Så grinete du er. Jeg liker heller ikke hunder spesielt godt og bortsett fra at jeg ikke vil bli hoppet på så må faktisk folk få ta med seg hunden. Anonymous poster hash: b94d2...70b
Gjest Darwinia:-) Skrevet 13. juni 2015 #10 Skrevet 13. juni 2015 Du får lære deg å bli mindre redd for hunder og du skal se at livet ditt blir mye enklere Anonymous poster hash: dca2a...552 Kan jeg bruke det samme argumentet på tarantellen min eller gjelder det, av en eller annen idiotisk grunn, bare for hunder?
soleia Skrevet 13. juni 2015 #11 Skrevet 13. juni 2015 Det er bare i Norge hvor vi oppfører oss slikt mot dyr. Nede i Frankrike feks, så er hundene med på kjøpsentret, restauranten o.l. Skal vel ikke lengre enn til Kiel i Tyskland hvor hundene får lov til å gå inne på kjøpesentrene. Hva feiler det mennesker her i Norge som ikke tåler dyr? Jeg sier ikke bastant at man skal dra med dyra sine overalt og forventer gjensidig respekt. Selv skjønner ikke hvorfor folk gidder å dra med seg en hund på en badeplass, da den har det mye bedre hjemme med nok drikke & mat - og minst skygge Er jo ein del menneske som faktisk ikkje tåler dyr, som du seier. Dei feilar det noko ein kallar "allergi" Synes ikkje hundarhar noko på handlesenter å gjere. Hadde heller ikkje likt om nokon tok det med inn i huset vårt, utan å ha spurt på førehand.
Willy W Skrevet 13. juni 2015 #12 Skrevet 13. juni 2015 Opplevde en gang en blind mann som ble skjelt ut inne på kjøpesenteret av et hysterisk kvinnfolk. Han blinde hadde selvsagt førerhund og ble bortvist fra kjøpesenteret. Grusomt trist og forferdelig diskriminerende
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #13 Skrevet 13. juni 2015 Du får lære deg å bli mindre redd for hunder og du skal se at livet ditt blir mye enklere Anonymous poster hash: dca2a...552 Kan jeg bruke det samme argumentet på tarantellen min eller gjelder det, av en eller annen idiotisk grunn, bare for hunder? Selvsagt kan du det Anonymous poster hash: dca2a...552
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #14 Skrevet 13. juni 2015 Jeg er glad i hunder, men til en viss grad er jeg enig med deg. Man tar selvsagt ikke med hunden på besøk til noen som ikke ønsker å ha den i hjemmet sitt. Jeg har hatt med hund på stranden mange ganger, men har da sørget for å plassere meg i utkanten, slik at de som ikke ønsker kontakt med hunden lett kan unngå den. Jeg tar den med i vannet også, men igjen, i utkanten, der det ikke er andre badene. Hvis det er for fult på stranden til at det er mulig å holde hunden unna folkevrimmelen går vi igjen, både av hensyn til hunden, og av hensyn til menneskene rundt oss. Utenom båndtvangen må hunder gjerne gå løs i skogen, såfremt de kommer på innkalling, og eier har antenner nok til faktisk å kalle den inn når man møter folk. Det ligger ofte dyrebutikker på kjøpesentre, og det kan ofte være greit å ta hunden med for å prøve størrelse på utstyr. De fleste kjøpesentre har unntak for hundeforbudet for kunder som skal til dyrebutikken. Men da bør man går ett til dyrebutikken, handle det man skal ha der, og rett ut igjen. Skal man noe annet på kjøpesenteret får man komme tilbake, eller la hunden vente i bilen. Samtidig kan det noen ganger være utfordrende å bevege seg ute blant folk med hund, fordi det er veldig mange, særlig barn, som skal hilse og herje. Selv om hunden min er snill, ønsker jeg ikke å utsette den for å være midtpunkt i en hylende barneflokk. Det er selvsagt greit om man spør om å få hilse, men man må da også akseptere et nei. Det er dessverre mange som overhode ikke spør, bare bykser fram og begynner å klappe/herje med hunden. Her har foreldre et ansvar for å lære barna sine å spørre først! Jeg vet at hunden min ikke er farlig, men jeg vet også at det ikke spiller noen rolle for de som er redde, og tar derfor hensyn. For meg er det naturlig å oppføre meg som om de jeg møter ikke ønsker kontakt med hunden min, fram til de eventuelt gir uttrykk for noe annet.Man trenger jo ikke være redd heller, selv om man ikke ønsker nærkontakt med en hund. Selv om jeg synes hunden min er fantastisk, vet jeg jo at ikke alle andre synes det. Jeg tror det hadde blitt mye enklere både for hundeeiere, og andre, om alle var litt smidigere,og tok litt mer hensyn til hverandre. Anonymous poster hash: 45d67...994
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #15 Skrevet 13. juni 2015 De som tar med seg hund hjem til folk som ikke ønsker hund i sitt hus, har manglende respekt! Det normale må nå være å spørre om det er greit først?? Og da bør man også være ærlig nok å si nei om man ikke synes det er greit. Ingen av mine venner med hund har med seg hunden hjem til meg, jeg har katt, parkett og er ikke så glad i hund. Har aldri vært et problem. Folk men hund løs på strand etc bør ikke ha lov å ha hund. Det er et dyr, og man kan ikke være trygg på at det lyder ordre hele tiden. Anonymous poster hash: 5e90b...5c3
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #16 Skrevet 13. juni 2015 Det er bare i Norge hvor vi oppfører oss slikt mot dyr. Nede i Frankrike feks, så er hundene med på kjøpsentret, restauranten o.l. Skal vel ikke lengre enn til Kiel i Tyskland hvor hundene får lov til å gå inne på kjøpesentrene. Hva feiler det mennesker her i Norge som ikke tåler dyr? Jeg sier ikke bastant at man skal dra med dyra sine overalt og forventer gjensidig respekt. Selv skjønner ikke hvorfor folk gidder å dra med seg en hund på en badeplass, da den har det mye bedre hjemme med nok drikke & mat - og minst skygge Hva feiler det mennesker her i Norge?!? Hva feiler det deg som ikke kan se at folk har forskjellig mening? Vel, min allergiske venninne liker å kunne gå på kjøpesenteret uten å bli syk.... Anonymous poster hash: 5e90b...5c3
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #17 Skrevet 13. juni 2015 Eller hundeeiere kan lære seg at ikke alle er like glad i hunder som de er? Anonymous poster hash: 4ab26...bb7 Ingen forventer at du skal være glad i hundene deres, men om du klarer å takle og tåle at hundene er der gjør du livet enklere for deg selv. Anonymous poster hash: dca2a...552 Men kan de ikke holde hunder unna andre folk da? Respektere andre? Innse at det ikke alltid passer å dra med seg hunden sin hjem til folk eller slipper den ut i sjøen sammen med masse badende mennesker? Anonymous poster hash: 4ab26...bb7 Du kan kun endre deg selv og ved noen enkle grep kan du også gjøre livet enklere for deg selv. Er ikke det den effekten du ønsker å oppnå? Anonymous poster hash: dca2a...552 Eh.. Nei. Jeg vil at disse hundeeierene skal slutte å tro at jeg vil hilse på pelsdottene deres. Jeg vil ikke at de skal bade på stranden og så riste av seg vannet på meg mens eieren står og ler fordi han/hun synes det er morsomt. Jeg har forståelse formog respekterer at folk har dyr og forventer at de som har dyr har forståelse for og respekterer at jeg ikke liker de og vil at de holdes unna meg Anonymous poster hash: 4ab26...bb7
Gjest Darwinia:-) Skrevet 13. juni 2015 #18 Skrevet 13. juni 2015 Du får lære deg å bli mindre redd for hunder og du skal se at livet ditt blir mye enklere Anonymous poster hash: dca2a...552 Kan jeg bruke det samme argumentet på tarantellen min eller gjelder det, av en eller annen idiotisk grunn, bare for hunder? Selvsagt kan du det Anonymous poster hash: dca2a...552 Flott! Hun er jo ikke farlig og livene til folk blir jo mye lettere hvis de bare slutter å være redd for edderkopper. Easy-peasy!
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #19 Skrevet 13. juni 2015 Jeg misliker hunder, jeg er ikke redd dem, jeg misliker dem. De stinker og er ekle. Jeg er ikke interessert av å ha noens hund i mitt hus og kan ikke skjønne hvorfor folk må ta den med overalt. Og så blir hundeeiere så innmari sure når man sier at man ikke er glad i hunder. Jeg mener, jeg har en katt, ikke at det er så viktig, men vi har en gård og katten er en super musefanger, mamma og pappa hater katter, jeg bryr meg jo ikke om det. Vi liker jo ikke alle de samme tingene og noen liker ikke dyr, enkelt og greit. Hundefolk er sære dog. Innmari sære! Anonymous poster hash: cea57...38a
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #20 Skrevet 13. juni 2015 Hundeeiere som tar med seg bikkja si til badestrender har jeg heller ingen respekt for, jeg mener, det skal være et fristed for mennesker, der ungene kan leke i sanden og bade i vannet, ikke for at kjøteren din skal pisse og drite overalt og bade i samme badevann. Jeg finner det ekstremt ekkelt. Hunder er virkelig ikke min greie. Har noen i familien som aldri tar hensyn, de vet at både jeg og mannen inkludert ungene ikke liker hunder, ikke liker lukten av hund, likevel tar de med seg den digre illeluktende hunden sin hver gang de skal spise middag her hos oss, uten å spørre, og ber hunden legge seg under bordet der vi sitter å spiser, slik at vi må sitte å kjenne på den lukta mens vi spiser!! Jeg holder på å klikke hver gang, hadde det vært meg så ville jeg aldri tatt med hunden min til noen jeg vet hater den lukta. Og så sier de"seeee så søøøt han eeeeer, han lukter godt nå, nettopp badet ham" Han lukter IKKE godt selv om han akkurat har badet, han stinker fremdeles hund og jeg vil ikke ha ham i mitt hus, ikke under middagsbordet heller!! Heller ikke på badestranda!!! Anonymous poster hash: cea57...38a
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #21 Skrevet 13. juni 2015 Du får lære deg å bli mindre redd for hunder og du skal se at livet ditt blir mye enklere Anonymous poster hash: dca2a...552 Kan jeg bruke det samme argumentet på tarantellen min eller gjelder det, av en eller annen idiotisk grunn, bare for hunder?Selvsagt kan du det Anonymous poster hash: dca2a...552 Flott! Hun er jo ikke farlig og livene til folk blir jo mye lettere hvis de bare slutter å være redd for edderkopper. Easy-peasy! Om man ferdes på steder der sjangsen for å treffe på tarantella(er) er stor så er det selvsagt best for den enkelte å venne seg til det og øve på å være mindre redd. Noe annet vil begrense livet og bevegelsesfriheten. Og det er kanskje ikke ønskelig. Anonymous poster hash: dca2a...552
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #22 Skrevet 13. juni 2015 Du får lære deg å bli mindre redd for hunder og du skal se at livet ditt blir mye enklere Anonymous poster hash: dca2a...552 Kan jeg bruke det samme argumentet på tarantellen min eller gjelder det, av en eller annen idiotisk grunn, bare for hunder?Selvsagt kan du det Anonymous poster hash: dca2a...552 Flott! Hun er jo ikke farlig og livene til folk blir jo mye lettere hvis de bare slutter å være redd for edderkopper. Easy-peasy!Om man ferdes på steder der sjangsen for å treffe på tarantella(er) er stor så er det selvsagt best for den enkelte å venne seg til det og øve på å være mindre redd. Noe annet vil begrense livet og bevegelsesfriheten. Og det er kanskje ikke ønskelig. Anonymous poster hash: dca2a...552 Sjansen få å møte en hun i skogen eller på badestrender er stor. Sjansen for å møte hundeeiere som driter i om folk er redde eller allergiske eller rett og slett ikke liker hunder er like stor. Likevel velger de å slippe hunden på disse menneskene. Om de viser den minste grimase, sier de "den er ikke farlig". Neida! Men den er ekkel!! Jeg liker den ikke. Få den vekk fra meg! Anonymous poster hash: 4ab26...bb7
Gjest Darwinia:-) Skrevet 13. juni 2015 #23 Skrevet 13. juni 2015 Du får lære deg å bli mindre redd for hunder og du skal se at livet ditt blir mye enklere Anonymous poster hash: dca2a...552 Kan jeg bruke det samme argumentet på tarantellen min eller gjelder det, av en eller annen idiotisk grunn, bare for hunder?Selvsagt kan du det Anonymous poster hash: dca2a...552 Flott! Hun er jo ikke farlig og livene til folk blir jo mye lettere hvis de bare slutter å være redd for edderkopper. Easy-peasy! Om man ferdes på steder der sjangsen for å treffe på tarantella(er) er stor så er det selvsagt best for den enkelte å venne seg til det og øve på å være mindre redd. Noe annet vil begrense livet og bevegelsesfriheten. Og det er kanskje ikke ønskelig. Anonymous poster hash: dca2a...552 Hvis hundeeiere kunne lære seg å respektere andre mennesker så hadde det ikke vært noe problem å møte hunder i skogen. Hvorfor skal hundeeiere på død og liv la hunden "leke" med andre mennesker uten disse menneskenes tillatelse? Hvorfor er det de som er redd for hunder sitt ansvar og "bare slutte å være redde for hunder" og ikke hundeeiernes ansvar å ha kontroll på bikkja si? Snakk om å skyve ansvaret over der det ikke hører hjemme!
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #24 Skrevet 13. juni 2015 Du får lære deg å bli mindre redd for hunder og du skal se at livet ditt blir mye enklere Anonymous poster hash: dca2a...552 Kan jeg bruke det samme argumentet på tarantellen min eller gjelder det, av en eller annen idiotisk grunn, bare for hunder?Selvsagt kan du det Anonymous poster hash: dca2a...552 Flott! Hun er jo ikke farlig og livene til folk blir jo mye lettere hvis de bare slutter å være redd for edderkopper. Easy-peasy!Om man ferdes på steder der sjangsen for å treffe på tarantella(er) er stor så er det selvsagt best for den enkelte å venne seg til det og øve på å være mindre redd.Noe annet vil begrense livet og bevegelsesfriheten. Og det er kanskje ikke ønskelig. Anonymous poster hash: dca2a...552 Hvis hundeeiere kunne lære seg å respektere andre mennesker så hadde det ikke vært noe problem å møte hunder i skogen. Hvorfor skal hundeeiere på død og liv la hunden "leke" med andre mennesker uten disse menneskenes tillatelse? Hvorfor er det de som er redd for hunder sitt ansvar og "bare slutte å være redde for hunder" og ikke hundeeiernes ansvar å ha kontroll på bikkja si? Snakk om å skyve ansvaret over der det ikke hører hjemme! Poenget er at vi kan kun ta ansvar for oss selv. Ingen av oss kan endre andre, men vi er i posisjon til å endre oss selv. Om endringen kan føre til et enklere liv vil det være bedre å endre seg selv istedenfor å bruke tid på å sutre over det/de vi ikke kan endre. Anonymous poster hash: dca2a...552
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #25 Skrevet 13. juni 2015 Jeg er selv hundeier og ALDRI har jeg sagt at "den er bare snill!". Jeg vet utmerket godt at andre kan være allergiske, redde eller bare ikke liker hunder. Hadde noen hatt ei kose-ku og sluppet den rett på meg hadde jeg blitt pissredd! Hunden min kom seg en gang løs og løp til et eldre ektepar og jeg beklaget, beklaget og beklaget. Man sier unnskyld - ikke "den er bare snill"! Heldigvis var dem ikke redde, men de kunne vært det og da hjelper det ikke å si at den bare er snill og le av dem. Anonymous poster hash: 6f54a...3bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå