Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #26 Skrevet 12. juni 2015 Vi kjøpte et oppussingsobjekt for en kort stund siden. Har noen få tips. Fliser fikk vi gratis av en butikk som tok dem bort fra en utstilling. Var endel arbeid å få dem rene for å kunne legge dem på nytt men verdt det. Kjøkken fikk vi gratis på finn. Veldig fint. Noen flotte mennesker som ikke gadd å demontere det selv så vi fikk det mot at vi demonterte og hentet det. Vi fant endel gratis møbler på finn og har byttet det ut etterhvert. Vi har et overskudd på 5 k i mnd som vi setter av til nye møbler og et finere bad. Det tar tid men det kan gå. Det er jo bare å bytte det ut på sikt. Lykke til. P.s. Kjipt av svigers. Men det ordner seg nok. Anonymous poster hash: ec240...5c2 Dette var supre råd synes jeg! 😀 En trenger ikke å kjøpe nytt hele tiden! Anonymous poster hash: 2094e...e92
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #27 Skrevet 12. juni 2015 Takk for det. Vi skjønner jo nå at vi må tenkte alternativt. Det som bekymrer meg mest er badet og det utvendige. Huff. Tusen takk for gode råd. Det setter jeg pris på. Anonymous poster hash: 17433...fee
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #28 Skrevet 12. juni 2015 Jeg tenker at når de har fått tenkt seg om nå, så vil de kanskje ikke at sønnens arv, skal gå til å pusse opp et hus som dere to eier sammen slik at du får igjen på prisstigningen når han legger sine penger inn i oppussingen av huset - I tilfelle det blir slutt mellom dere to. Da sitter du igjen med en gevinst på huset. Bare for å ta noen tall.. Om han legger 500.000 inn i oppussing. Huset stiger deretter med en million i verdi. Da vil du sitte med en gevinst på en halv million ved et evt brudd/salg. Han ingenting fordi han allerede har puttet en halv million inn i huset i form av oppussing. Jeg ville ihvertfall sikkret mine barn så godt jeg kunne når det kommer til arv. Det skulle vært dems særeie og skulle blitt brukt fornuftig i den forstand at om de noen gang skulle bli forlatt eller lignende, så skulle pengene etter meg fortsatt fullt dem i det fulle og hele. Bare en tanke som slo meg.. Syns det er ufornuftig av han å betale all oppussingen av deres felles hus. Man vet aldri hva fremtiden bringer.Anonymous poster hash: e2ec0...f83 Det er jo da normalt og gjøre en avtale på dette. Som ved et evt salg på grunn av brudd får mannen igjen det han spyttet inn av arv. Gjenværende gevinst deles på 2. Vanskeligere er det ikke Anonymous poster hash: a6a79...96f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå