Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #1 Skrevet 12. juni 2015 Vi har akkurat kjøpt et hus. Et hus som trenger oppussing, grunnen til valget falt på dette huset er fordi min manns foreldre sa han skulle få forskudd på arv da de solgte en eiendom. Var snakk om en ganske stor sum. Men nå som vi har kjøpt huset har de plutselig ombestemt seg. Uten å oppgi grunn. Jeg vet det er deres penger. Men kunne de ikke sagt det før vi kjøpte dette huset. Vi gikk maks inn med lån og vår egenkapital så får ikke pusset det opp. Mannen rådføre med de rett før vi la inn bud om arven var klar. Ja det var den. Tre dager etter huskjøp har de altså ombestemt seg. Jeg har ikke ord. Kunne de ikke sagt det før vi kjøpte huset. Så kunne vi valgt et hus vi har råd til. Arg. Jeg vet ikke hva vi skal gjøre. Vurderer å selge huset med en gang. Med det taper vi en del penger på. Huff for en smørje. Anonymous poster hash: 17433...fee
Gjest Skrevet 12. juni 2015 #2 Skrevet 12. juni 2015 Noen malingsspann har dere vel råd til? Trenger ikke koste skjorta med å pusse opp selv
Førstemann Skrevet 12. juni 2015 #3 Skrevet 12. juni 2015 Det er jo bare skikkelig, skikkelig dårlig gjort! Klem til dere.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #4 Skrevet 12. juni 2015 Har dere fått noen grunn til at de har ombestemt seg? Det virker jo helt urimelig om de visste at dere var avhengig av dette for å kunne kjøpe huset. Jeg tror jeg hadde blitt boende, dere vil tape mye på å selge med det samme. Noe slikt hadde jeg hatt svært vanskelig for å svelge. Hadde aldri forventet noe i utgangspunktet, men når det er lovet og de til og med bekrefter det og så ombestemmer seg på tre dager når de vet at dere kjøpte hus med de pengene forventet inn... da er det utrolig dårlig gjort. Da har de holdt dere for narr. Snakk med dem, hør hva de tenker. Er det en god grunn til at de har ombestemt seg? Anonymous poster hash: 55d53...897
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #5 Skrevet 12. juni 2015 Kjipt, men man må virkelig aldri bruke penger man ikke fysisk har allerede. Anonymous poster hash: 7db6b...d63
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #6 Skrevet 12. juni 2015 Fy søren så dårlig gjort av de! Hadde blitt steik forbanna! Dere spurte jo rett før dere kjøpte om han ville få arven, hadde de vært i tvil burde de jo ha sagt i ifra. Ikke si ja også trekke det tilbake etter dere har kjøpt. Mannen bør snakke med de. Høre hvorfor de sa ja for å så trekke det tilbake etter dere kjøpte det. Anonymous poster hash: 5f4cd...fb0
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #7 Skrevet 12. juni 2015 Noen malingsspann har dere vel råd til? Trenger ikke koste skjorta med å pusse opp selv Tror nok ikke hi bare mener det er snakk om noen strøk med maling Anonymous poster hash: 5f4cd...fb0
Gjest Skrevet 12. juni 2015 #8 Skrevet 12. juni 2015 Noen malingsspann har dere vel råd til? Trenger ikke koste skjorta med å pusse opp selv Tror nok ikke hi bare mener det er snakk om noen strøk med maling Anonymous poster hash: 5f4cd...fb0 Mulig. Har selv pusset opp endel og vet at det ikke bør koste så mye - men er det snakk om restaurering, så stiller det seg annerledes.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #9 Skrevet 12. juni 2015 Nei det er desverre ikke bare snakk om maling. Er blant annet ikke kjøkken her da det ble revet ut før salg pga stand. De nekter å snakke med oss om det. Tro meg vi har spurt. Men tror det kan bunne i min manns bror som ikke er så flink med økonomien. At de kanskje føler han kommer til å sløse bort arven. Kanskje de føler det blir feil å kun gi til ene barnet mens de holder igjen hos nr 1. Men dette blir jo bare spekulasjoner fra vår side. Vi er så fortvilt. Vi har prøvd og prøvd å få de i tale. Nå vurderer mannen min å reise opp til de for å få de i tale. Anonymous poster hash: 17433...fee
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #10 Skrevet 12. juni 2015 Nei det er desverre ikke bare snakk om maling. Er blant annet ikke kjøkken her da det ble revet ut før salg pga stand. De nekter å snakke med oss om det. Tro meg vi har spurt. Men tror det kan bunne i min manns bror som ikke er så flink med økonomien. At de kanskje føler han kommer til å sløse bort arven. Kanskje de føler det blir feil å kun gi til ene barnet mens de holder igjen hos nr 1. Men dette blir jo bare spekulasjoner fra vår side. Vi er så fortvilt. Vi har prøvd og prøvd å få de i tale. Nå vurderer mannen min å reise opp til de for å få de i tale. Anonymous poster hash: 17433...fee De må jo ikke gjøre det likt for begge brødrene. De kan f.eks. legge betingelser for å få forskudd på arv. Hvis broren trenger penger til å kjøpe bolig eller pusse opp spesifikke prosjekter for å øke verdi på det han har, så får han også, men at de ikke gir forskuddsarv i rene pengebeløp uten at det er fornuftige planer bak bruken av pengene. Det er jo opp til dem å bestemme. Anonymous poster hash: 55d53...897
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #11 Skrevet 12. juni 2015 Nei det er desverre ikke bare snakk om maling. Er blant annet ikke kjøkken her da det ble revet ut før salg pga stand. De nekter å snakke med oss om det. Tro meg vi har spurt. Men tror det kan bunne i min manns bror som ikke er så flink med økonomien. At de kanskje føler han kommer til å sløse bort arven. Kanskje de føler det blir feil å kun gi til ene barnet mens de holder igjen hos nr 1. Men dette blir jo bare spekulasjoner fra vår side. Vi er så fortvilt. Vi har prøvd og prøvd å få de i tale. Nå vurderer mannen min å reise opp til de for å få de i tale. Anonymous poster hash: 17433...fee De må jo ikke gjøre det likt for begge brødrene. De kan f.eks. legge betingelser for å få forskudd på arv. Hvis broren trenger penger til å kjøpe bolig eller pusse opp spesifikke prosjekter for å øke verdi på det han har, så får han også, men at de ikke gir forskuddsarv i rene pengebeløp uten at det er fornuftige planer bak bruken av pengene. Det er jo opp til dem å bestemme. Anonymous poster hash: 55d53...897 Ja min mann skulle jo få forskudd på arv som kun skal gå til oppussing av hus. De var jo til og med med på visning og Ga oss råd om hvor og hvordan vi skulle bruke arven for å få den til å strekke lengst mulig. Nå føler jeg at vi sitter med katta i sekken. Uten kjøkken og nærmest uten bad. Jeg gruer meg til vi skal overta huset. Huff. Kan jo bare håpe at det vil ordne seg innen den tid. Anonymous poster hash: 17433...fee
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #12 Skrevet 12. juni 2015 Kjipt, men man må virkelig aldri bruke penger man ikke fysisk har allerede. Anonymous poster hash: 7db6b...d63 Er du helt blåst? Er vel de aller færreste som har råd til å kjøpe bolig om man bare skal bruke penger man "fysisk har"! Anonymous poster hash: eaedd...83b
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #13 Skrevet 12. juni 2015 Nei det er desverre ikke bare snakk om maling. Er blant annet ikke kjøkken her da det ble revet ut før salg pga stand. De nekter å snakke med oss om det. Tro meg vi har spurt. Men tror det kan bunne i min manns bror som ikke er så flink med økonomien. At de kanskje føler han kommer til å sløse bort arven. Kanskje de føler det blir feil å kun gi til ene barnet mens de holder igjen hos nr 1. Men dette blir jo bare spekulasjoner fra vår side. Vi er så fortvilt. Vi har prøvd og prøvd å få de i tale. Nå vurderer mannen min å reise opp til de for å få de i tale. Anonymous poster hash: 17433...fee De må jo ikke gjøre det likt for begge brødrene. De kan f.eks. legge betingelser for å få forskudd på arv. Hvis broren trenger penger til å kjøpe bolig eller pusse opp spesifikke prosjekter for å øke verdi på det han har, så får han også, men at de ikke gir forskuddsarv i rene pengebeløp uten at det er fornuftige planer bak bruken av pengene. Det er jo opp til dem å bestemme. Anonymous poster hash: 55d53...897 Ja min mann skulle jo få forskudd på arv som kun skal gå til oppussing av hus. De var jo til og med med på visning og Ga oss råd om hvor og hvordan vi skulle bruke arven for å få den til å strekke lengst mulig. Nå føler jeg at vi sitter med katta i sekken. Uten kjøkken og nærmest uten bad. Jeg gruer meg til vi skal overta huset. Huff. Kan jo bare håpe at det vil ordne seg innen den tid. Anonymous poster hash: 17433...fee Kan det være at den andre broren presser dem så mye om å få penger uten krav til hva de brukes til at foreldrene ikke vil? Hadde jeg vært dere så hadde jeg gjort som du skrev over, at mannen din tar en tur til foreldrene og snakker med dem alene. Si at han må holde seg saklig og ikke hisse seg opp på noen måte, da er det større muligheter for at han får vite grunnen. Hvis det er slik at broren presser dem så er jo det et tegn på at broren har problemer, og foreldrene kan jo ikke bare gi etter for det. Da må de heller sette tydelige grenser. Håper det ordner seg for dere! Anonymous poster hash: 55d53...897
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #14 Skrevet 12. juni 2015 Noen malingsspann har dere vel råd til? Trenger ikke koste skjorta med å pusse opp selv Tror du det holder med noen malingsspann for å fikse et oppussingsobjekt? Her har vi pusset opp for 700 000 på 4 år, og det er fortsatt mye igjen. Anonymous poster hash: acdc9...86c
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #15 Skrevet 12. juni 2015 Jeg tenker at når de har fått tenkt seg om nå, så vil de kanskje ikke at sønnens arv, skal gå til å pusse opp et hus som dere to eier sammen slik at du får igjen på prisstigningen når han legger sine penger inn i oppussingen av huset - I tilfelle det blir slutt mellom dere to. Da sitter du igjen med en gevinst på huset. Bare for å ta noen tall.. Om han legger 500.000 inn i oppussing. Huset stiger deretter med en million i verdi. Da vil du sitte med en gevinst på en halv million ved et evt brudd/salg. Han ingenting fordi han allerede har puttet en halv million inn i huset i form av oppussing. Jeg ville ihvertfall sikkret mine barn så godt jeg kunne når det kommer til arv. Det skulle vært dems særeie og skulle blitt brukt fornuftig i den forstand at om de noen gang skulle bli forlatt eller lignende, så skulle pengene etter meg fortsatt fullt dem i det fulle og hele. Bare en tanke som slo meg.. Syns det er ufornuftig av han å betale all oppussingen av deres felles hus. Man vet aldri hva fremtiden bringer. Anonymous poster hash: e2ec0...f83
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #16 Skrevet 12. juni 2015 Jeg tenker at når de har fått tenkt seg om nå, så vil de kanskje ikke at sønnens arv, skal gå til å pusse opp et hus som dere to eier sammen slik at du får igjen på prisstigningen når han legger sine penger inn i oppussingen av huset - I tilfelle det blir slutt mellom dere to. Da sitter du igjen med en gevinst på huset. Bare for å ta noen tall.. Om han legger 500.000 inn i oppussing. Huset stiger deretter med en million i verdi. Da vil du sitte med en gevinst på en halv million ved et evt brudd/salg. Han ingenting fordi han allerede har puttet en halv million inn i huset i form av oppussing. Jeg ville ihvertfall sikkret mine barn så godt jeg kunne når det kommer til arv. Det skulle vært dems særeie og skulle blitt brukt fornuftig i den forstand at om de noen gang skulle bli forlatt eller lignende, så skulle pengene etter meg fortsatt fullt dem i det fulle og hele. Bare en tanke som slo meg.. Syns det er ufornuftig av han å betale all oppussingen av deres felles hus. Man vet aldri hva fremtiden bringer. Anonymous poster hash: e2ec0...f83 Så da vil de heller at sønnen skal bo uten bad og kjøkken? Hadde vært bedre å heller foreslå at han eier en større andel fordi han får denne arven da. Anonymous poster hash: 65eea...4d0
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #17 Skrevet 12. juni 2015 Noen malingsspann har dere vel råd til? Trenger ikke koste skjorta med å pusse opp selv Mest sannsynlig dreier det seg vel ikke bare om et hus som trenger noen strøk maling. Det kan hende det må gjøres mye med bad og kjøkken for eksempel. Sånt er dyrt Anonymous poster hash: 19a71...8fb
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #18 Skrevet 12. juni 2015 Nå er det faktisk jeg som har gått inn med egenkapital. Ikke mannen. Derfor skulle det han fikk som forskudd på arv gå til oppussing. Hvis det er noe slikt det er snakk om er det ikke noe problem å skrive kontrakt slik at han er sikret de pengene om vi skulle skilles. Men som sagt tror vi det heller handler om hans bror. Og det er helt greit at de ombestemme seg. Men da før huskjøp ikke etter. Anonymous poster hash: 17433...fee
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #19 Skrevet 12. juni 2015 Noen malingsspann har dere vel råd til? Trenger ikke koste skjorta med å pusse opp selv Mest sannsynlig dreier det seg vel ikke bare om et hus som trenger noen strøk maling. Det kan hende det må gjøres mye med bad og kjøkken for eksempel. Sånt er dyrt Anonymous poster hash: 19a71...8fb Alt er hva man gjør det til. Bad blir jo dyrt uansett. Men kjøkken trenger ikke koste skjorta. Vi har totalrenovert kjøkkenet vårt og kom vel på 12.000 tror jeg. Finn, fretex, salg (fant våre fliser til -75%), hjemmelaga og ikea (og ikke minst billigkroken, hvor vi feks fant 5m helttre eikebenkeplate til 1500kr) er gull verdt. 😊 Anonymous poster hash: 86966...097
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #20 Skrevet 12. juni 2015 Hvorfor kunne dere ikke vente med den slags investering til dere hadde pengene, man skal som kjent ikke bruke penger man ikke har. Hjelper ikke å tro, det kan man gjøre i kirka. Anonymous poster hash: eceee...4ad
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #21 Skrevet 12. juni 2015 I etterpåklokskapens så skulle vi nok ha gjort det. Men selvfølgelig stolte vi fullt å helt på hans foreldre. De var jo med både på visning og vi rådføre med dem da vi la inn bud. De har til og med hjulpet oss med å sette opp budsjett på hva pengene skulle gå til. Er ikke bare innvendig. Snakker tak, drenering osv Vi hadde ikke kjøpt dette huset hvis vi hadde trodde skulle trekke seg. Da hadde vi kjøpt et hus lengre ut fra byen og som var mye billigere.gikk for dette huset pga den flotte tomten og beliggenhet. Og fordi mannen ble lovt forskudd på arv. Hvem tviler på sine foreldre?? Men vi har i hvertfall lært. Og nå sitter vi i saksa. Anonymous poster hash: 17433...fee
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #22 Skrevet 12. juni 2015 Og en annen ting dette er ikke noe som er gjort i hast. Detter er gjennomtenkte valg. Vi har brukt tid på prosessen. Anonymous poster hash: 17433...fee
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #23 Skrevet 12. juni 2015 Surt, helt klart. Anonymous poster hash: eceee...4ad
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #24 Skrevet 12. juni 2015 Vi kjøpte et oppussingsobjekt for en kort stund siden. Har noen få tips. Fliser fikk vi gratis av en butikk som tok dem bort fra en utstilling. Var endel arbeid å få dem rene for å kunne legge dem på nytt men verdt det. Kjøkken fikk vi gratis på finn. Veldig fint. Noen flotte mennesker som ikke gadd å demontere det selv så vi fikk det mot at vi demonterte og hentet det. Vi fant endel gratis møbler på finn og har byttet det ut etterhvert. Vi har et overskudd på 5 k i mnd som vi setter av til nye møbler og et finere bad. Det tar tid men det kan gå. Det er jo bare å bytte det ut på sikt. Lykke til. P.s. Kjipt av svigers. Men det ordner seg nok. Anonymous poster hash: ec240...5c2
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #25 Skrevet 12. juni 2015 Fy fader, så dårlig gjort av dine svigerforeldre!!!! Håper det ordner seg! Anonymous poster hash: 8106e...295
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå