Gjest MammaTilKidsa Skrevet 12. juni 2015 #51 Skrevet 12. juni 2015 Hvorfor antar alle automatisk at tyrkere er muslimer?
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #52 Skrevet 12. juni 2015 Absolutt ingen fordommer! Eneste jeg tenker er at du mest sannsynlig har en pen mann med høy arbeidsmoral, og så synest jeg du er ufattelig heldig som har sånn 'tilgang' på det nydelige landet Tyrkia er! Du får nok oppleve det veldig fra 'innsiden' og det gjør meg veldig misunnelig! Elsker det landet! :-) Anonymous poster hash: a2664...e82
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 12. juni 2015 #53 Skrevet 12. juni 2015 Hvorfor antar alle automatisk at tyrkere er muslimer? Fordi ca 99% av tyrkere er muslimer, kanskje derfor?
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #54 Skrevet 12. juni 2015 Siden du spør om fordommer må jeg tenke på de jeg kjenner som har hatt tyrkiske kjærester og hvordan de var... Jeg er 100 % klar over at det finnes all slags folk også i Tyrkia men mine fordommer er likevel: - En slesk og litt flørtete mann - En som har kort mørkt hår med mye gele - ikke spesielt høy, men prøver på sin måte å være veldig mandig - har gjerne en litt "sporty" stil, eller merkeklær, opptatt av merket skal synes. - Har gullsmykker og av og til gulltenner - Selv om de har kjæreste eller er gift tillater de seg å flørte med andre. Særlig om de bare er kjærester. Noen tyrkere tar ekteskapsløftet veldig alvorlig. - Ikke flink med husarbeid eller å lage mat - enten veldig tøysete med barna eller veldig streng Igjen, dette er fordommer basert på de få jeg kjenner. Sikkert mange som ikke er sånn Anonymous poster hash: e5ff4...b23
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #55 Skrevet 12. juni 2015 Det første jeg tenkte var at han har sikkert ett voldtsomt sinne..Han blir for rasende for småting å han blir så sint at du blir skremt. Men det er nok bare mine egne fordommer. Anonymous poster hash: db2c8...82e
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #56 Skrevet 12. juni 2015 Nå burde jeg jo kanskje ikke svare, men jeg har ingen fordommer. Jeg har jobbet sammen m to tyrkiske menn og de var ikke særlig annerledes norske menn. Anonymous poster hash: 8517a...2d6 Jeg bare spør....Er norske menn lissom det "idealet" ? Anonymous poster hash: dca1b...41a Fordommer handler vel i denne sammenheng om at tyrkiske menn ikke er like bra som norske. Jeg tenker ikke slik. Folk er folk. Anonymous poster hash: 8517a...2d6
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #57 Skrevet 12. juni 2015 At du er annen sortering, sikkert overvektig og lite pen. Han er sikkert takknemlig for et norskt pass.. Er han muslim så er det toppen på kransekaken.. Anonymous poster hash: 85f9c...f53 Så vi som er lite pene er annensortering altså? (skrives forresten i ett ord). Det hvor mye en dame er verdt går kun på utseende? Ikke sjelelige egenskaper, intellekt osv? Interessant Anonymous poster hash: 9d3b1...609
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #58 Skrevet 12. juni 2015 At du er fyldig, blond, lav utdannelse eller kommer rett fra en skilsmisse og er easy prey. At du tar deg av alt hjemme, mens han er "familiens overhode" At det er viktig med hvilket inntrykk en gir, tenåringer med blått hår osv mister arven. Og han er litt tykk, har beige dress og en stor bart Anonymous poster hash: 5f44f...17a
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 13. juni 2015 #60 Skrevet 13. juni 2015 Hvorfor antar alle automatisk at tyrkere er muslimer? Fordi ca 99% av tyrkere er muslimer, kanskje derfor? Men det betyr fremdeles at ikke alle er muslimer. Min tyrkiske familie er ikke muslimer og de jeg kjenner som er religiøse er moderate. Jeg blir oppgitt over at man automatisk stemples utfra statstilhørighet.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #61 Skrevet 13. juni 2015 De tyrkiske foreldrene til min tyrkiske kompis er Jehovas Vitner. Anonymous poster hash: 3d441...a1e
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 13. juni 2015 #62 Skrevet 13. juni 2015 (endret) Hvorfor antar alle automatisk at tyrkere er muslimer?Fordi ca 99% av tyrkere er muslimer, kanskje derfor?Men det betyr fremdeles at ikke alle er muslimer. Min tyrkiske familie er ikke muslimer og de jeg kjenner som er religiøse er moderate. Jeg blir oppgitt over at man automatisk stemples utfra statstilhørighet.Når 99% av tyrkere er muslimer så er det vel ikke så rart at man tenker at en tyrker er muslim?Min tyrkiske familie er muslimer i forskjellig grad, noen mer religiøs og noen moderate. Alle tyrkere jeg kjenner som bor i Norge er muslimer. Endret 13. juni 2015 av ღTyrkiskPepperღ
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #63 Skrevet 13. juni 2015 Fordi jeg er i mot den regionen og hva den gjør med folk, grensa skulle vært stengt for muslimer, og ja det er min mening, alle får ha sin mening, hvorfor skal jeg tvinges til å like noe som jeg er imot ?! Anonymous poster hash: 88d09...45b
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #64 Skrevet 13. juni 2015 Fordi jeg er i mot den regionen og hva den gjør med folk, grensa skulle vært stengt for muslimer, og ja det er min mening, alle får ha sin mening, hvorfor skal jeg tvinges til å like noe som jeg er imot ?! Anonymous poster hash: 88d09...45b Jeg hater hyklerske og ekstremistiske religiøse uansett hva slags reLIgion det er. "God Bless America" Regner med at du har lest koranen og kjenner mange muslimske venner på et dypt plan. Kunnskap er makt, fordommer er de som skriker høyest. Anonymous poster hash: 3d441...a1e
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #65 Skrevet 13. juni 2015 Hahaha! Så latterlig å nedverdige andre folk for dens mening, har jeg kalt dere som er for denne regionen for noe ? Jeg kommer ikke til å skifte mening ang den relgionen forde. Og ja jeg har faktisk kjent flere muslimer, det er vel det som har fått meg til å være sikker på hva jeg mener om det. Anonymous poster hash: 88d09...45b
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #66 Skrevet 13. juni 2015 Hahaha! Så latterlig å nedverdige andre folk for dens mening, har jeg kalt dere som er for denne regionen for noe ? Jeg kommer ikke til å skifte mening ang den relgionen forde. Og ja jeg har faktisk kjent flere muslimer, det er vel det som har fått meg til å være sikker på hva jeg mener om det. Anonymous poster hash: 88d09...45b Du vet vel at det finner rundt 1,5 milliarder muslimer. Hvor mange av dem har du kjent? 10 stk? Og utifra det dømmer du 1,5 milliarder mennesker? Anonymous poster hash: 3c327...b44
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #67 Skrevet 13. juni 2015 At du er annen sortering, sikkert overvektig og lite pen. Han er sikkert takknemlig for et norskt pass.. Er han muslim så er det toppen på kransekaken.. Anonymous poster hash: 85f9c...f53 Så vi som er lite pene er annensortering altså? (skrives forresten i ett ord). Det hvor mye en dame er verdt går kun på utseende? Ikke sjelelige egenskaper, intellekt osv? Interessant Anonymous poster hash: 9d3b1...609 Var vel ikke noe nytt i det? Er jo en kjent sak at pene mennesker mottar bedre service, får høyere lønn, lettere blir ansatt osv enn kandidater med like kvalifikasjoner men mindre pent utseende. Hvorfor skal det da være annerledes på sjekkemarkedet? Anonymous poster hash: 1a118...a60
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #68 Skrevet 13. juni 2015 Nei jeg kjenner ikke til alle de naturligvis, men jeg sier bare at jeg vil ikke ha noe med den relgionen å gjøre. Anonymous poster hash: 88d09...45b
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #69 Skrevet 13. juni 2015 Nei jeg kjenner ikke til alle de naturligvis, men jeg sier bare at jeg vil ikke ha noe med den relgionen å gjøre. Anonymous poster hash: 88d09...45b Religionen, ikke relgionen Hilsen lærer:) Anonymous poster hash: 3c327...b44
Jippipippi Skrevet 13. juni 2015 #70 Skrevet 13. juni 2015 Jeg har ikke lest tråden men svarer likevel. Jeg tror han er forfengelig og sjarmerer deg i senk etter alle kunstens regler. Jeg tror han har seg med andre når du ikke er sammen med han. Bruker penger på å gå ut og på russiske damer. Jeg tenker at du har gjort er uheldig valg, da de fleste tyrkere har et horribelt kvinnesyn. Ja jeg har vært altfor mye i Tyrkia😉 Jeg har sett unge som gamle, tjukke som tynne blitt sjarmert. Eneste fellestrekket mange har er at de har lav selvtillit, så det tipper jeg du har!
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #71 Skrevet 13. juni 2015 Egentlig ingen. Eller jo, jeg antar at det lukter mat hjemme hos dere . Men det gjør det sikkert ikke. Anonymous poster hash: 172b5...315
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #72 Skrevet 14. juni 2015 Jeg har ikke lest tråden men svarer likevel. Jeg tror han er forfengelig og sjarmerer deg i senk etter alle kunstens regler. Jeg tror han har seg med andre når du ikke er sammen med han. Bruker penger på å gå ut og på russiske damer. Jeg tenker at du har gjort er uheldig valg, da de fleste tyrkere har et horribelt kvinnesyn. Ja jeg har vært altfor mye i Tyrkia😉 Jeg har sett unge som gamle, tjukke som tynne blitt sjarmert. Eneste fellestrekket mange har er at de har lav selvtillit, så det tipper jeg du har! De fleste tyrkere har et horribelt kvinnesyn? Wow! Snakk om å være dømmende Anonymous poster hash: 3c327...b44
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2015 #73 Skrevet 14. juni 2015 Åååååå jeg er så slem, jeg håper at du er sterk og klarer å bevare det Norske i deg. At du ikke blir helt Tyrkisk. Jeg håper du ikke blir manipulert og mister deg selv. En som lar barna dere får eller har få være Norske. Men jeg håper og og tror at du har funnet deg en snill mann. En som elsker deg! En som bringer frem beste sidene dine. En mann som du elsker og bringer frem de beste sidene hos. Anonymous poster hash: cf52a...7c5
Jippipippi Skrevet 14. juni 2015 #74 Skrevet 14. juni 2015 Jeg har ikke lest tråden men svarer likevel. Jeg tror han er forfengelig og sjarmerer deg i senk etter alle kunstens regler. Jeg tror han har seg med andre når du ikke er sammen med han. Bruker penger på å gå ut og på russiske damer. Jeg tenker at du har gjort er uheldig valg, da de fleste tyrkere har et horribelt kvinnesyn. Ja jeg har vært altfor mye i Tyrkia😉 Jeg har sett unge som gamle, tjukke som tynne blitt sjarmert. Eneste fellestrekket mange har er at de har lav selvtillit, så det tipper jeg du har!De fleste tyrkere har et horribelt kvinnesyn? Wow! Snakk om å være dømmende Anonymous poster hash: 3c327...b44 Vet, det er mine fordommer😄 Jeg har en tyrkisk venninne som er helt fantastisk! Men mennene jeg kjenner godt, har ikke et ok kvinnesyn i mine øyne. De er stort sett muslimer, men ikke alle!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå