Gå til innhold

Jeg er gift med en tyrkisk mann, hvilke fordommer er de første som dukker opp hos deg? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min første tanke er at du er overvektig og ufør.

Men det er jo selvsagt bare en fordom, så det trenger jo overhode ikke å stemme.

Anonymous poster hash: 05a91...a06
Skrevet

Når kommer det noe fra deg da Hi?

Anonymous poster hash: d9965...5fb

Skrevet

Skrevet

Enig

Anonymous poster hash: 34b37...cc7

Skrevet

Ja, nå er vi spente på om noe av dette stemmer;-)

Anonymous poster hash: 242de...351

Skrevet

Jeg tror HI er overvektig og blond. At hun traff mannen mens hun var på charterferie. Han jobber som servitør eller bartender. HI har lavere utdannelse eller er trygdet.

Anonymous poster hash: 15478...ed6

Skrevet

Hvor lenge har han vært i Norge?

Anonymous poster hash: 424e1...184

Skrevet

Har ikke dere, 302, e35 og e3e noe annet å finne på enn å sitte og kaste stein i glasshus??

Anonymous poster hash: e1eb7...ab4

For det første. HI spør hvilke fordommer vi har. Skal vi pynte på fordommene?

OG, kaste stein i glasshus? Si meg, vet du hva det betyr?

Anonymous poster hash: 48531...e3e

Skrevet

Artig å se at mange av antakelsene deres stemmer! :)

Jeg vet ikke om jeg kan betegnes som lubben eller overvektig, men jeg veier i vertfall 74 kg og er 167 cm høy. Har omsider begynt å trene igjen heldigvis :) Har brunt hår og er i 70 % jobb pga. god økonomi. Vi har ett barn, og sliter med å få flere. 

Han er ikke glad i å stå på kjøkkenet nei, men elsker god mat, og er alltid veldig engasjert og livlig når han spiser maten jeg har laget :) Det er sjelden at han klarer "å holde seg unna" kjøkkenet til tross for at han ikke liker å lage mat. Stort sett står han alltid og lener seg mot benken, smiler til meg og forteller om det ene og det andre mens jeg lager mat. Oftere og oftere hender det at han for eks. skreller potetene, vasker opp, rydder og lager salat osv. mens han uansett står på kjøkkenet med meg. 

Han er ikke muslim faktisk (han er kristen pga. arabisk far), og vi møttes på arbeidsplassen hvor vi begge startet samme dag :)

Han er 2 år eldre enn meg, og ser veldig bra ut. Lukter alltid godt, dusjer nesten hver morgen og bruker til tider lengre tid på badet enn meg om morgenen. Han har et av følgende yrker: lege, fysioterapeut eller politiadvokat. Faren hans er veldig tradisjonell og streng. Jeg går for eks. aldri med utringede kjoler eller singletter foran han, jeg tygger ikke høylydt tyggegummi (gjør det uansett ikke altså :P) eller banner eller oppfører meg frekt overfor han. Svigerfamilien min er i mot flerkoneri, og det samme er mannen min. 

Han gir meg mye komplimenter, men også ærlig kritikk (dessverre), som for eks: "Den kjolen synes jeg ble veldig feil til deg" eller "Du passer veldig godt med langt hår istedenfor kort" osv. Han er på en måte veldig tilstede i alt jeg gjør, og noen ganger synes jeg det blir for kommanderende, og dette jobber vi med hele tiden så han skjønner balansen. Han er veldig renslig av seg, så jeg har lært mye av husarbeidet av han faktisk. Han støvsuger kjapt og effektivt, og har full oversikt over garasjen og bodene og bilen til enhver tid :)  

Det med at det lukter hvitløk og koriander osv. stemmer faktisk ganske godt! :) 

Han er veldig opptatt av at han er "familiens overhode", i vertfall liker han å vise seg frem som det når vi er ute med familien hans. Men det hender han blunker lurt til meg, hvis han føler at det blir litt overdrevent å følge de forventningene som faren, brødrene og onklene hans forventer av han. Han blir utrolig flau hvis faren hans ser at vi kliner, eller tar på hverandre foran han. Så da liker jeg å terge han med å tvingekline med han bak en vegg hvor vi hører familien hans sitte og prate for eks. :P 

Vi bor i ett rekkehus ja, fra 2008, og kjører VW. 

Jeg vet ikke om jeg har glemt noe :) 

Men fordommene deres stemte veldig godt på noe, og ikke i det hele tatt på noen punkter :)

Anonymous poster hash: 17879...f03
Skrevet

Artig å se at mange av antakelsene deres stemmer! :)

Jeg vet ikke om jeg kan betegnes som lubben eller overvektig, men jeg veier i vertfall 74 kg og er 167 cm høy. Har omsider begynt å trene igjen heldigvis :) Har brunt hår og er i 70 % jobb pga. god økonomi. Vi har ett barn, og sliter med å få flere.

Han er ikke glad i å stå på kjøkkenet nei, men elsker god mat, og er alltid veldig engasjert og livlig når han spiser maten jeg har laget :) Det er sjelden at han klarer "å holde seg unna" kjøkkenet til tross for at han ikke liker å lage mat. Stort sett står han alltid og lener seg mot benken, smiler til meg og forteller om det ene og det andre mens jeg lager mat. Oftere og oftere hender det at han for eks. skreller potetene, vasker opp, rydder og lager salat osv. mens han uansett står på kjøkkenet med meg.

Han er ikke muslim faktisk (han er kristen pga. arabisk far), og vi møttes på arbeidsplassen hvor vi begge startet samme dag :)

Han er 2 år eldre enn meg, og ser veldig bra ut. Lukter alltid godt, dusjer nesten hver morgen og bruker til tider lengre tid på badet enn meg om morgenen. Han har et av følgende yrker: lege, fysioterapeut eller politiadvokat. Faren hans er veldig tradisjonell og streng. Jeg går for eks. aldri med utringede kjoler eller singletter foran han, jeg tygger ikke høylydt tyggegummi (gjør det uansett ikke altså :P) eller banner eller oppfører meg frekt overfor han. Svigerfamilien min er i mot flerkoneri, og det samme er mannen min.

Han gir meg mye komplimenter, men også ærlig kritikk (dessverre), som for eks: "Den kjolen synes jeg ble veldig feil til deg" eller "Du passer veldig godt med langt hår istedenfor kort" osv. Han er på en måte veldig tilstede i alt jeg gjør, og noen ganger synes jeg det blir for kommanderende, og dette jobber vi med hele tiden så han skjønner balansen. Han er veldig renslig av seg, så jeg har lært mye av husarbeidet av han faktisk. Han støvsuger kjapt og effektivt, og har full oversikt over garasjen og bodene og bilen til enhver tid :)

Det med at det lukter hvitløk og koriander osv. stemmer faktisk ganske godt! :)

Han er veldig opptatt av at han er "familiens overhode", i vertfall liker han å vise seg frem som det når vi er ute med familien hans. Men det hender han blunker lurt til meg, hvis han føler at det blir litt overdrevent å følge de forventningene som faren, brødrene og onklene hans forventer av han. Han blir utrolig flau hvis faren hans ser at vi kliner, eller tar på hverandre foran han. Så da liker jeg å terge han med å tvingekline med han bak en vegg hvor vi hører familien hans sitte og prate for eks. :P

Vi bor i ett rekkehus ja, fra 2008, og kjører VW.

Jeg vet ikke om jeg har glemt noe :)

Men fordommene deres stemte veldig godt på noe, og ikke i det hele tatt på noen punkter :)

Anonymous poster hash: 17879...f03

Høres ut som en flott mann.

Mine fordommer var altså feil. :)

Anonymous poster hash: 48531...e3e

Skrevet

De tyrkerne jeg kjenner, her i Norge, og lokalt rundt leiligheten vår i Tyrkia, er hyggelige og hjelpsomme folk, som jobber hardt. Hvordan det er å vøre i forhold med en tyrkisk mann aner jeg virkelig ikke. Jeg hadde masse fordommer mot Tyrkia og tyrkere generelt sett, men etter å ha blitt kjent er det bare folk det og

Anonymous poster hash: dbadb...ac2

Skrevet

At du er ikke er så inteligent akkurat. Ble sjarmert av en tyrker på ferietur.

Nygift og naiv..

Anonymous poster hash: 1604f...9dd

Skrevet

HI: Jeg likte veldig godt denne tråden, og den ble veldig interessant!

Jeg tippet på rekkehus og jeg tippet at det luktet av eksotiske kryddervarianter og hvitløk. Sannsynligvis har jeg bommet på at han har bart og går i dress av litt enklere kvalitet;-)

Jeg tipper at han er lege. Er selv politiadvokat (når jeg ikke er høygravid!) og kjenner ingen i miljøet med den bakgrunnen. Så da luker jeg vekk det alternativet på et litt kvalifisert grunnlag. Det samme med fysio.

Videre så tipper jeg at du har høyere utdannelse. Det er noe med observasjonsevnen og måten du har lagt dette frem på, som sier meg at du er veldig reflektert og med et godt selvbilde. Bra og tommel opp!! :-)

Skrevet

Jeg hadde heller ikke rett i mine fordommer :-)

Han virker som en utrolig flott mann, og det virker gode for hverandre.

Anonymous poster hash: 15478...ed6

Skrevet

Ingen fordommer. En av mine beste venninner har tyrkisk mann og han er en høyt utdannet, reiseglad og festlig fyr.

Anonymous poster hash: fad65...caf

Skrevet

Da hadde jeg helt rett i at hvis han ikke er muslim, så er han nok som alle andre.

Det er jo ikke at han er fra Tyrkia som gir meg fordommer, men om han hadde vært muslim!

Anonymous poster hash: 88d09...45b

Skrevet

At du ikke er i stand til å få en norsk mann. At du ikke er attraktiv, samt overvektig og trygdet. Lav sosioøkonomisk status.

Han stinker svette, har stor ørnenese og er muslim med et forkastelig kvinnesyn.

Anonymous poster hash: 6050e...41c

Skrevet

Kommer ann på om han er muslim eller ikke. Men uavhengig av det, så tror jeg han er hårete og lukter svette :P

Anonymous poster hash: ef6db...df9
Skrevet

At du er annen sortering, sikkert overvektig og lite pen. Han er sikkert takknemlig for et norskt pass.. Er han muslim så er det toppen på kransekaken..

Anonymous poster hash: 85f9c...f53

Skrevet

Jeg har også noen fordommer mot dere med nedlatende fordommer: 

Du har dårlig selvtillit, derfor ser du fort ned på andre for å heve deg selv og elsker å baksnakke. Klarer ikke å gå ned i vekt etter siste barnefødsel og mannen deres snur seg etter andre damer. Du har norsk mann som aldri gidder å gjøre en dritt hjemme, sitter å spiller hele helga, mens dere tar mesteparten av husarbeid og barnstell. Du blir i forholdet pga.økonomien.

Anonymous poster hash: 1f691...ed5
Skrevet

Jeg har også noen fordommer mot dere med nedlatende fordommer:

Du har dårlig selvtillit, derfor ser du fort ned på andre for å heve deg selv og elsker å baksnakke. Klarer ikke å gå ned i vekt etter siste barnefødsel og mannen deres snur seg etter andre damer. Du har norsk mann som aldri gidder å gjøre en dritt hjemme, sitter å spiller hele helga, mens dere tar mesteparten av husarbeid og barnstell. Du blir i forholdet pga.økonomien.

Anonymous poster hash: 1f691...ed5

+ personer med mange og sterke fordommer har gjerne lite utdannelse og lav IQ

Skrevet

Min beste venn gjennom ti år er tyrkisk, så jeg tenker automatisk på ham: En høyt utdannet mann som har  tilsvarende høyt utdannet blond, slank, nydelig kone (min gode venninne) som han har vært gift med i ti år og fått to barn med. En fordomsfri, intellektuell mann med masse humor og som deler alle mine sære sider - vi har utrolig mye felles, med tanke på at vi har vokst opp i så forskjellige land.

Jeg blir litt matt av å se folks fordommer her inne, men vet jo at det dessverre er sånn mange tenker. Til og med min venninne, hans kone, tok på seg langermet bluse og lange bukser første gang hun skulle møte foreldrene hans. Han hadde fortalt henne på forhånd at det ikke var nødvendig, men det turde hun ikke stole på, og dukket derfor opp i 30 graders varme i heldekkende antrekk. Det angret hun aldri så lite på da moren hans åpnet døra iført kort skjørt og singlet og med et glass vin i hånden. Kameraten min holdt på å le seg i hjel da han så konas (dengang kjærestens) uttrykk :)

Han spiser pølser og drikker øl med stor glede og har overholder vel ingen av "reglene" mange muslimer følger. Han er oppdratt som muslim, men på samme måte som jeg er oppdratt som kristen; dvs. noe man tenker mest på i høytidene.

Synd at så mange av dere har så mange dumme fordommer om både tyrkere og muslimer. Tenk hvor mange fantastiske mennesker dere går glipp av å bli kjent med! Og HI, mannen din høres også ut som en flott mann :)

Skrevet

Basert på den ene jeg kjenner personlig så er han en sann jævel som banker kjæresten sin. Håper virkelig ikke det stemmer!

Anonymous poster hash: 3369b...101

Skrevet

Vel vel, konemishandlere finnes i alle kulturer.

Skrevet

Da hadde jeg helt rett i at hvis han ikke er muslim, så er han nok som alle andre.

Det er jo ikke at han er fra Tyrkia som gir meg fordommer, men om han hadde vært muslim!

Anonymous poster hash: 88d09...45b

Fy faen, sorry ass. Snakk om å ha fordommer mot muslimer.

Anonymous poster hash: 2fe96...55c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...