Gå til innhold

Prøvde å søke refinansiering i DNB Banken sa tvert nei så her sitter jeg fint i saksa :(

Anbefalte innlegg

Dette blir jo morsomt (Not)

Må si jeg er forbanna og jaggu er DNB blitt strenge på å låne ut penger til kundene sine. Kan ikke skjønne at det er blitt så vanskelig og jeg har hatt boliglån der siden 2002.

Flere som opplever vanskelige banker for tiden?

Anonymous poster hash: b5701...581

Fortsetter under...

Jeg har hatt boliglån der siden 2012, har betalt ned ganske mye av det, men likevel fikk jeg ikke lånt opp 100 000 til, for de sier plutselig at jeg egentlig ikke skulle ha fått det lånet jeg fikk i 2012! Selv om vi hadde 35% egenkapital da vi kjøpte hus, jeg har høy inntekt, ingen inkasso, og billånet + studielånet krympet betraktelig siden vi fikk huslånet. Skulle låne 100 000 opp på huset for å kjøpe bil og slippe å betale dyre renter på billån, søkte billån i Sparebank1 og fikk tilslag med en gang. Rart at forskjellige banker opererer med forskjellige regler. Da vi kjøpte huset i 2012, var derimot DNB mye "snillere" enn Nordea som krevde 50 % egenkapital...

Anonymous poster hash: 2e27f...2fe

Det eg vell en grunn til at de sa nei!

Rart de sier ja og så nei 2 år senere, slik det var med oss... Særlig når man sitter bedre i det økonomisk (høyere lønn, mindre lånebelastning totalt, og nedbetalt på huslånet) da man fikk nei enn da man fikk ja?

Anonymous poster hash: 2e27f...2fe

Vi er kunder i DnB og opplever ikke dette. Men vi har opplevd vanskelige og urettferdige banker før da vi var på boligjakt.

Anonymous poster hash: f6bdb...150

Vi hadde boliglån der og når vi skulle kjøpe hus var vi plutselig ikke gode nok betalere for vi hadde avdragsfrihet to ganger på fire år -.- Bytta bank og fikk mye bedre rente også :)

Anonymous poster hash: 5af38...494

Annonse

Kaster lån etter folk? Jeg har hørt de har mistet mange kunder den siste tiden, så her blir det i alle fall bankbytte for dette orker i alle fall ikke vi. De har tatt et gjennomsnitt på boligen vår for området vi bor i og de som har solgt de 2 siste årene har hatt salgpris minst 500.000 over det DNB har tatt som gjennomsnitt, er det virkelig mulig?

Gjest Sekretøsa

Tror det kommer helt an på hvem man snakker med. Vi bytta til dnb etter at vi ikke fikk refinansiere i lokalbanken mannen hadde hatt hele livet.

Ikke noe problem å få det slik vi ønsket, men vi leverte detaljert budsjett og hadde alle planer klare.

Trengte å låne 100.000 nå for å ordne hagen, ikke noe problem. Det ble litt dyrere enn først antatt så vi trengte 50.000 til og fikk det på dagen.

Jeg har takk og pris en snill bank. Og er enslig mor og student. Men jeg betaler jo alltid lånet, og eier 50% av boligen. Hjelper vel litt det og.

Av venner og bekjente har jeg hørt at DNB er den banken, det er vanskeligst å få lån i. Og man får latterlig lite i lån der. Jeg får ikke lån i DNB.

Anonymous poster hash: 31b49...506

Bytt bank? Det finnes helt sikkert en bank som vil hjelpe deg om du vet du har økonomi til det.

Vi bytta bank da vi skulle kjøpe bolig første gang. Fikk opptil 400 000 mer i bank nummer to...

Anonymous poster hash: c87e9...6f9

Annonse

Vi bytta nettopp fra lokalbank til DNB. Vi skulle låne på 100.000 på huset, noe vi ikke fikk hos lokalbanken. Hos DNB gikk det i orden samme dag. Jeg har forøvrig vært kunde hos dem i mange år, og aldri hatt noen problemer.

Anonymous poster hash: 12612...080

Ja de er jo ikke så rimelige på gebyrer heller men neida dette tok kaka, blir nok å ha sparepengen til ungene der men ellers blir alt av konto hos dem avsluttet og ikke minst lån, men vi må bare finne en bank som vil ha oss som kunder først.

Ja de er jo ikke så rimelige på gebyrer heller men neida dette tok kaka, blir nok å ha sparepengen til ungene der men ellers blir alt av konto hos dem avsluttet og ikke minst lån, men vi må bare finne en bank som vil ha oss som kunder først.

Her prøvde jeg, etter å ha vært trofast kunde hos DnB i mange år, uten kontoovertrekk, problemer med boliglånet eller noe annet, å ordne bankkort til tiåringen, noe de har mulighet for nå. De forlangte at jeg skulle skaffe PASS til ungen for å få bankkort. Nope, jeg betaler ikke flere hunder kroner for at ungen skal ha bankkort altså... Og vi har ingen planer om å dra noe sted der man trenger pass de neste 2 årene, så disse pengene ville ha blitt kastet i dass siden pass for barn varer i kun 2 år. Kortene til DnB er tynnere, enn andre, og man står ofte og bannes i butikken fordi man ikke får betalt, og må ha ekstra papirlapp bak bankkortet for at transaksjonen skulle gå i orden. De har lang ventetid på telefon også... Argh.

Her prøvde jeg, etter å ha vært trofast kunde hos DnB i mange år, uten kontoovertrekk, problemer med boliglånet eller noe annet, å ordne bankkort til tiåringen, noe de har mulighet for nå. De forlangte at jeg skulle skaffe PASS til ungen for å få bankkort. Nope, jeg betaler ikke flere hunder kroner for at ungen skal ha bankkort altså... Og vi har ingen planer om å dra noe sted der man trenger pass de neste 2 årene, så disse pengene ville ha blitt kastet i dass siden pass for barn varer i kun 2 år. Kortene til DnB er tynnere, enn andre, og man står ofte og bannes i butikken fordi man ikke får betalt, og må ha ekstra papirlapp bak bankkortet for at transaksjonen skulle gå i orden. De har lang ventetid på telefon også... Argh.

Og dere fortsetter å være kunder fordi?

Anonymous poster hash: 84267...d0d

Fordi det er dyrt å flytte boliglånet til en annen bank. Man må slette pantet og tinglyse pantet på nytt, med en annen bank som panthaver, noe som koster penger. Pluss at det er den eneste banken der man kan sette inn penger/ta ut penger på postkontor. Her i byen er det utrolig fjottete parkering, slik at man må gå langt for å komme til en bank, mens postkontorer finnes på alle kjøpesentre. Mer praktisk med en ganske fersk baby og en vilter barnehageunge.

Endret av MrsRiddick

Noe må det være for jeg har en venninne som nettopp fikk refinansiert i dnb de har lån til litt over pipa fra før ( de trengte topplån når de kjøpte) de har nå hatt huset i 2 år og fikk 100000 på dagen de søkte.

Vi er i gang med prosessen å bytte fra Dnb nå, ikke fordi vi ikke får lån, men kundenehandlinga er ikke helt på topp..

Har hatt de i snart 12 år nå og vært kjempe fornøyd, men de siste 2-3 åra har vi blitt mer og mer misfornøyd.

Veit også om mange som ikke får lån der!

Vi vurderer Nordea..

Sitter i saksa fordi jeg har foretatt en meget kostbar tannbehandling og det er bare deler som ble dekt, i tillegg har jeg dessverre måttet ta en svindyr bilreprasjon på mastercard og som følge av dette tar det jo årevis å betale ned på dette når jeg ikke har sjans i havet og betale stort mer enn minstebeløp på dette. Hadde derfor trodd at å få refinansiering skulle være en lett sak, men pga borettslaget vi bor i har fått økt fellesgjeld måtte jo dette også inn i regnestykket :(

Vi bare gråte og har en dundrende hodepine nå men hva hjelper det?

Fordi det er dyrt å flytte boliglånet til en annen bank. Man må slette pantet og tinglyse pantet på nytt, med en annen bank som panthaver, noe som koster penger. Pluss at det er den eneste banken der man kan sette inn penger/ta ut penger på postkontor. Her i byen er det utrolig fjottete parkering, slik at man må gå langt for å komme til en bank, mens postkontorer finnes på alle kjøpesentre. Mer praktisk med en ganske fersk baby og en vilter barnehageunge.

Det koster ikke mange tusen lappene å tinglyse og flytte et lån. 

Anonymous poster hash: 5aebf...2fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...