Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kjenner det er et typisk mønster for meg i tredje trimseter, å bli matlei.
Første trimester klarer jeg kun spise det jeg har lyst på der og da, ellers kommer det gjerne i retur. Å maten jeg har lyst på trenger ikke være sund heller, men det er nå det jeg får i meg.
Det har variert veldig på hva det har vært, fra salat til en boks fløteis....

Så kommer andre trimester, og da blir plutselig ALL mat attraktivt og SPESIELT sjokolade og andre søtsaker, det er jo akkurat som en magnet til meg, eller jeg til det. Å gå på butikken er umulig, det havner så mye i handlekurven jeg nesten ikke hvordan havner der en gang.
Så 2 trimester er den tiden jeg virkelig legger på meg.

Så er det 3 trimester, da er det plutselig full stopp, og det blir et ork å spise.
Jeg må tvinge i meg at og an lett gå hele dagen uten å spise.
Det hjelper ikke på med denne enorme halsbrannen som blir verre av alt jeg spiser, og spiser jeg etter kl8 på kvelden så står maten og syren i halsen på meg resten av natten og det blir lite søvn.

Men, siden jeg spiser så lite på dagen, så er det helst på kvelden jeg er sulten, men det gjør meg ingenting å legge meg sulten, noe jeg ellers aldri klarer.
Men det tror jeg skyldes vissheten om at halsbrannen blir så ille om jeg spiser, så det er best å  la være.

Jeg får i meg mat altså, men det er mye mindre enn jeg spiser til vanlig. Ulvehungeren fra 2 trimester er jo helt blås bort.

Nå er dette mitt fjerde svangerskap hvor jeg opplever akkurat dette og lurer på om det er flere som opplever det slik.
Jeg vet jo at statistisk sett er det i 2 trimester man legger mest på seg, og tenkte kanskje "ulvehungeren" kunne ha noe med det å gjøre.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144220248-jeg-er-s%C3%A5-matlei/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke merker noe forskjell. Har spist og trent som alltid. Eneste jeg har merket nå er at appetitten er ikke-eksisterende. Magesekken er så liten at et måltid på strl med en liten kaffekopp holder meg mett i 5-6 timer. Måtte tvinge i meg en gresk yoghurt selv om jeg ikke føler meg sulten.

Spiser jeg for stort måltid eller for tett på så magen blir for mett så kaster jeg opp.

Er det ikke ganske vanlig da? Magen er tross alt full av baby.

Matlysten her er ikke på topp, det eneste jeg har skikkelig lyst på er spekemat! Og det må jo vente noen uker til. Blir mest frukt/grønt og et par skiver med makrell i tomat om dagen. Da dekkes i det minste omega 3 behovet. 

Jeg stresser ikke så mye med det. Babyen tar det den trenger håper jeg. 

Endret av Cue

Jeg har vært matlei i 37 uker nå. Klarer kanskje å spise en matvare en dag eller to, men så spyr jeg av den og det er uaktuelt å spise det igjen. Begynner virkelig å bli få matvarer igjen.. Jeg er konstant kvalm da.

For tiden klarer jeg bare hadde og sure nektariner. Måtte innom tre matbutikker før jeg fant noen som så ok ut.

Gleder meg til fødsel og matlyst!

Er ikke matlei, men jeg klarer ikke å spise mye. Blir mett av ingenting, gidder ikke lage så mye fancy greier som jeg hadde planer om før jeg gikk ut i permisjon. Er generelt bare lei. Spiser mannen min sitt ferske surdeigsbrød med brunost og syktetøy og drikker melk, fyser også på pink lady eple. Gleder meg til spekemat og ost i sommer

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...