Gå til innhold

Når kommer mensen etter MA/medisinsk abort??

Anbefalte innlegg

I morgen blir det 6 uker siden jeg fikk påvist MA, og måtte gjennom en påfølgende medisinsk abort. Hadde (avtagende) blødninger i ca 2 1/2 uke etterpå, men har fortsatt ikke fått mensen...hvor lang tid tar det?? Vil så gjerne at kroppen kommer i gjenge igjen.. Erfaringer? Hvor lenge skal jeg vente, ev når bør man oppsøke legehjelp? Hva kan ev gjøres? Mange spm😁

Anonymous poster hash: e3d8e...f7a

Fortsetter under...

Dette er veldig individuelt.

Jeg hadde MA med medisinsk abort i uke 12 og fikk mensen 3 uker etter(eggløsnnig bare 12 dager etter)

Men hadde uregelmessig syklus og hadde småblødinnger i nesten 3 mnd. Ble gravid igjen  5 mnd etter aborten.

Les i tråden Eggløsning/prøving etter MA der står det mye om hva andre har erfart etter MA.

Takk for svar! Blir bare så frustrert av å vente, særlig siden jeg har lest at mange har en veldig kraftig mens første gangen....gruer litt for det..

Har kikket litt på den tråden, er bare så himla mye å lese igjennom, så tenkte jeg kunne prøve meg😉

Anonymous poster hash: e3d8e...f7a

Har ikke hatt medisinsk abort, men utskrapning etter spontanabort. Fikk mensen 29 dager etter utskrapningen i januar, den var kraftigere, men varte bare i 3 dager. (Har normalt en syklus på 28 dager, med mens i 5-6 dager.) Håper på det samme denne gangen ((enda en utskrapning for 2 uker siden), ift sommerferie hadde det vært praktisk...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...