Gå til innhold

Hvor stor er sjansen for tvillinger?

Anbefalte innlegg

Her kommer jeg med mine dumme spørsmål (... hahah)

Men i dag kom jeg plutselig til å tenke på en ting. Sambo skulle egentlig hatt en tvilling, men den overlevde desverre ikke. Også har han også flere tvillinger i familien (søskenbarnet til faren o.l) og jeg har også noen tvillinger i familien (litt lenger bak).

Så hva er egentlig sjansen for at dette skjer oss?

Jeg blir også å få assistert befruktning hvis det ikke klaffer de neste månedene (venter på operasjon osv) så gjør dette sjansen enda større? Kjenner panikken tar meg ang dette....... Hahah

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144220162-hvor-stor-er-sjansen-for-tvillinger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har i utgangspunktet lite å si at det er tvillinger på farssiden. Det å slippe to egg under eggløsning kan være arvelig, og da altså nødvendigvis på mors side. Eneggete tvillinger er en slags "feil". En koselig en da, vel og merke.

Anonymous poster hash: 70170...e3d

Det har i utgangspunktet lite å si at det er tvillinger på farssiden. Det å slippe to egg under eggløsning kan være arvelig, og da altså nødvendigvis på mors side. Eneggete tvillinger er en slags "feil". En koselig en da, vel og merke.

Ja sånn blir det selvsagt :-)

Annonse

Må det være på morssiden? Jeg trodde man arvet genmateriale 50/50 fra begge sider...

Må det være på morssiden? Jeg trodde man arvet genmateriale 50/50 fra begge sider...

Selvsagt, du slipper jo ikke to egg fordi om mannen din har tvillinger i familien...

Har ikke noe med å arve gener å gjøre...

Anonymous poster hash: 3e11b...947

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...