Gå til innhold

Under 3 uker til termin... guttenavn

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi har store problemer med å bli enige om et navn til gutten i magen som kommer snart. Far er fransk, jeg norsk, og vi vil gjerne ha et navn som funker på begge språk og som man skjønner hvordan skrives uten at man må stave det...

Foreløpig har jeg disse på listen min:

Leon
Malo

Ivar

Bastian

Timian

Olias

Er på jakt etter et navn som er litt originalt (som alle andre...) men som ikke blir for "fremmed" - hverken i frankrike eller i norge.

Hva synes dere om navnene på listen? Og har dere andre forslag? Ikke dobbeltnavn, og relativt korte.

Takk!

Anonymous poster hash: 897a0...1df
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144220037-under-3-uker-til-termin-guttenavn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fine navn, elsker navnet Olias. Kjenner en som heter det, han uttaler det som Elias med O. 

Andre forslag:

Ivo

Charlie

Julian

Casper

Victor

Vincent

Arthur

Elliot

Otto

Emmet

Peter

Herman

Oscar

Bo

Conrad

Adrian

Anonymous poster hash: 14950...217

Annonse

Takk for svar!

Leon er min favoritt, men samboer er ikke helt enig... Malo synes jeg er veldig fint på fransk - men synes dere det funker på norsk, altså?

Olias liker jeg også veldig godt, men her funker det ikke sååå godt på fransk (samtidig skal vi jo bo i Norge...)

Takk for svar!

Leon er min favoritt, men samboer er ikke helt enig... Malo synes jeg er veldig fint på fransk - men synes dere det funker på norsk, altså?

Olias liker jeg også veldig godt, men her funker det ikke sååå godt på fransk (samtidig skal vi jo bo i Norge...)

Malo funker fint på norsk, men vil bare nevne at malo betyr slem på spansk. 

Anonymous poster hash: 14950...217

Leon
Malo

Ivar

Bastian

Timian

Olias

Jeg ville nok styrt unna Malo, det var forsåvidt fint, men litt for fremmed. I tillegg til at opprinnelsen er så uklar når man bare ser det. Etternavnet blir vel fort utenlandsk, også, og når dere har tenkt å bo i Norge, synes jeg det ikke er så lurt. Både for enkelthetens skyld, men også for fremtidig jobbsøking og liknende.

Timian er ganske fint, men blir veldig krydderet i Norge, da det er så lite brukt. Kanskje Timo kan være interessant? Kommer litt an på etternavnet.

Bastian er veldig fint, selv om jeg liker Sebastian bedre.

Ivar er litt vel norsk, tenker jeg, men det er kanskje greit? Fint navn. Iver er også veldig fint, men er vel mye mer brukt.

Leon er fint.

Olias er litt fremmed for meg, men i grunn ganske fint, det også.

Topp tre blir vel:

1. Bastian

2. Olias

3. Leon

Anonymous poster hash: 7cdc3...481

STYGGE NAVN. Stakkars liten

Anonymous poster hash: 29b45...034

Du kommer i hver eneste tråd du?

Skal vi ta snakken en gang til om hva som kvalifiserer til "stakkars barn"? Du virker til å ha litt tungt for det!!

STYGGE NAVN. Stakkars litenAnonymous poster hash: 29b45...034

Skal vi ta snakken en gang til om hva som kvalifiserer til "stakkars barn"? Du virker til å ha litt tungt for det!!

Det er Blair Waldorf.. :-/

Anonymous poster hash: 0a2fe...cb7

Annonse

STYGGE NAVN. Stakkars litenAnonymous poster hash: 29b45...034

Det er Blair Waldorf.. :-/

Anonymous poster hash: 0a2fe...cb7

Forstår ikke hvorfor hun får lov å fortsette som hun gjør. Hva er problemet hennes??

Leon likte jeg best på den listen, ellers er jo Malo et veldig fint navn på fransk og kan fint brukes i Norge om far er fransk.
Men utalen er jo ganske stor fra norsk til fransk.

Ellers andre forslag er:
Leo, Liam, Charlie. Matheo, Hugo, Theo, Mathis, Gabriel, Louis, Evan, Marcel, Luc, Lucas, Julien, Joel, Henri, Felix, Nicholas, Noel, Samuel,  Allen, Aron, Milo, Nathan, Colin, Dylan, Olivier, Xavier, Alexandre, Jules, Nolan, Antoine, Tristan, Killian, Thibault (elske den farnske uttalen på denne navnet,), Simon, Cedric, Maceo.

Hei!

Vi har store problemer med å bli enige om et navn til gutten i magen som kommer snart. Far er fransk, jeg norsk, og vi vil gjerne ha et navn som funker på begge språk og som man skjønner hvordan skrives uten at man må stave det...

Leon
Malo

Ivar

Bastian

Timian

Olias

Er på jakt etter et navn som er litt originalt (som alle andre...) men som ikke blir for "fremmed" - hverken i frankrike eller i norge.

Hva synes dere om navnene på listen? Og har dere andre forslag? Ikke dobbeltnavn, og relativt korte.

Takk!

Ingen av de var særlig originale da. Synes alle kaller ungen sin Leon for tiden og de andre navnene, sæærlig Malio og Olias er sånne typiske navn som er idiotiske i mine ører, dette skal tross alt bli voksne menn, hvor kult er det egentlig å presentere seg med Malio når du er en voksen fyr på et jobbintervju liksom?? Timian er en urt. Bastian passer ikke på en voksen mann heller, det er jo en eventyrfigur som jeg ser det, så da står jeg igjen med Ivar. Helt normalt men kjedelig. Det er vanskelig med guttenavn dog. Men alle disse femi-navnene må folk ta seg sammen på altså.

Anonymous poster hash: ca225...d5a

Takk for svar og forslag!

Når jeg sier "litt originale" så mener jeg vel egentlig at vi ønsker å styre unna de topp 10-20 navnene. Tror ikke noen av navnene på listen min er blant dem. Jeg synes også at alle passer på både baby-barn-voksne, bortsett fra kanskje Timian - det er kanskje litt for "søtt" på en voksen.

Overrasket over at det er flere av dere som liker Malo :) Jeg liker det godt på fransk, nemlig, men var veldig usikker på om det kunne funke i Norge. Hm... vi får tenke videre...!

Hei!

Leon
Malo

Ivar

Bastian

Timian

Olias

Takk!

Du har en fin liste, fød gutten så ser du hvilket navn som føles rett når du ser han.

Anonymous poster hash: 0b6fc...e77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...