Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Siden du spør her, så må jeg nesten være ærlig.. Jeg ser at det kan oppleves som et koselig navn for noen, men det er nok et av de navnene jeg hadde vært minst fornøyd med å hete selv. På grensen til at jeg ville vurdert å bytte om mine foreldre hadde gitt meg det, og det skal ekstremt mye til for min del. Og ville da naturlig nok aldri kalt mitt barn det. Er mange navn jeg synes er lite pene i lyden, men dette stikker litt dypere. Er noe med ordene, i tillegg til lyden. Men jeg respekterer at andre har en annen smak enn meg, så lenge jeg slipper å ha/bruke navnet selv;) (Beklager hvis noen ikke liker denne tilbakemeldingen, hvis det er noen trøst er det flere som ikke liker mitt navn, også, og det er helt greit.)

PS: Vet om en på min alder som heter det, en helt normal og søt jente. Klarer likevel ikke å like navnet. Men hadde nok blitt mer vant til det om det var en jeg kjente bedre. Man blir vant til de fleste navn, og tenker ofte ikke så mye over det i hverdagen når man kjenner personen.

Anonymous poster hash: 4e166...816
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144220022-veslem%C3%B8y/#findComment-147255545
Del på andre sider

Jeg heter Veslemøy - og synes det var helt grusomt å lese det noen av dere skriver. Har alltid vært glad og stolt av navnet mitt, et sjeldent, helnorsk navn, betyr "liten jente". Og mange har vel lest Arne Garborg og Haugtussa. Fine Veslemøy som ser det ikke alle andre ser.  Veldig ote hører jeg hvor nydelig navn jeg har. Så det ovenfor, f eks "grusomt navn". Kan det virkelig være grusomt? Liten jente? Nei, sorry, men det var ordentlig stygt sagt. Jeg har et vakkert navn - jeg heter Veslemøy :)

Anonymous poster hash: ec4c4...97a
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144220022-veslem%C3%B8y/#findComment-147257166
Del på andre sider

Jeg heter Veslemøy - og synes det var helt grusomt å lese det noen av dere skriver. Har alltid vært glad og stolt av navnet mitt, et sjeldent, helnorsk navn, betyr "liten jente". Og mange har vel lest Arne Garborg og Haugtussa. Fine Veslemøy som ser det ikke alle andre ser.  Veldig ote hører jeg hvor nydelig navn jeg har. Så det ovenfor, f eks "grusomt navn". Kan det virkelig være grusomt? Liten jente? Nei, sorry, men det var ordentlig stygt sagt. Jeg har et vakkert navn - jeg heter Veslemøy :)

Veslemøy er et kjempeflott navn!! Skulle gjerne hett det selv, du er heldig! :)

Anonymous poster hash: 9390c...2d8

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144220022-veslem%C3%B8y/#findComment-147257219
Del på andre sider

Jeg synes ord som "grusomt", "stakkars unge" og slikt er idiotiske kommentarer. Nettopp på grunn av slikt som dette: det kan sitte noe her og hete det.

Samtidig synes jeg man bør unngå å gå inn på navnetråder som inneholder ditt navn eller har tittelen "styggeste navn du vet" osv. hvis man ikke tåler det, for det er jo et forum for (litt for) ærlige meninger. Og spør man vil man ofte ha alle slags svar (ellers bør man i alle fall ikke spørre). Uansett om det er Emma, Kari eller Borghild, så er det positive og negative kommentarer. Og så er det noen her som bare liker å være ufine (de har sikkert litt dårlig selvtillit eller er lite lykkelige, stakkars).

Min kommentar var ikke særlig fin, jeg beklager det, men prøvde å fokusere på at det bare er min smak og at smak er forskjellig.

Kjempeflott at du er fornøyd med navnet ditt:)

Alle har forskjellig smak og det må man akseptere. Det er jo bra, også, så vi ikke alle heter det samme. Men ord som "grusomt" er drøyt (og heller ikke sant!).

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144220022-veslem%C3%B8y/#findComment-147257264
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ord som "grusomt", "stakkars unge" og slikt er idiotiske kommentarer. Nettopp på grunn av slikt som dette: det kan sitte noe her og hete det.

Samtidig synes jeg man bør unngå å gå inn på navnetråder som inneholder ditt navn eller har tittelen "styggeste navn du vet" osv. hvis man ikke tåler det, for det er jo et forum for (litt for) ærlige meninger. Og spør man vil man ofte ha alle slags svar (ellers bør man i alle fall ikke spørre). Uansett om det er Emma, Kari eller Borghild, så er det positive og negative kommentarer. Og så er det noen her som bare liker å være ufine (de har sikkert litt dårlig selvtillit eller er lite lykkelige, stakkars).

Min kommentar var ikke særlig fin, jeg beklager det, men prøvde å fokusere på at det bare er min smak og at smak er forskjellig.

Kjempeflott at du er fornøyd med navnet ditt:)

Alle har forskjellig smak og det må man akseptere. Det er jo bra, også, så vi ikke alle heter det samme. Men ord som "grusomt" er drøyt (og heller ikke sant!).

Jeg aksepterer absolutt at vi har forskjellig smak. Men nettopp det du nevner; det å kalle et navn"grusomt" el, når man vet at mange med det navnet kommet til å lese det  - det forstår jeg ikke. Det er vel ingen navn (vanlige egennavn) som er grusomme!? Det synes hvertfall ikke jeg. Noe helt annet er f eks å si; Det er et ok navn, men ville valgt et annet for mitt barn el. Det går an å vise hensyn. Det er vel hele 2 kommentarer over her om at de ville vurdert å skifte navn, hvis de hadde fått navnet Veslemøy. Uff, det var trist å lese. Ble helt kvalm etterpå. 

Men takk til dere som viser hensyn. Og til dere som liker navnet mitt :)

Veslemøy

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144220022-veslem%C3%B8y/#findComment-147257308
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Veslemøy er et søtt navn til en baby, og kan være pent til en liten søt kvinne.

men det er nok ikke så kult når denne babyen blir 14 år og vil være stor. Og hva om denne lille veslemøy ble veldig stor og overvektig? da ville navnet blitt ironisk og veldig teit. Jeg kjenner en dame som heter vesla, hun liker ikke navnet sitt fordi hun er veldig stor, og navnet blir ironisk. hun byttet navnet sitt, men alle fortsetter å kalle henne vesla fordi det er jo det folk kjenner henne som. 

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144220022-veslem%C3%B8y/#findComment-147329161
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...