Gå til innhold

Noen som vil hjelpe meg litt med valg av overnatting og båt i Danmark :)

Anbefalte innlegg

Vi skal til Danmark i sommer med ungene på 8 og 11 år. Og trenger litt hjelp :)

Vi ønsker å Gjøre det så billig som mulig. Vi tenker 2 dager i legoland og en dag på lalandia. Jeg er nesten høygravid så vet ikke hvor mye jeg orker heller...

Lønner det seg å bestille sånne pakke tilbud med båt og inngang på legoland?

Vist ikke... hvilken båt velger jeg å reise med? Hva blir rimeligst?

Noen som anbefaler et sted å sove? Kan gjerne Være en times tid med kjøring til legoland. Vi er ikke så kravstore... men do på hytta er greit, siden jeg er oppe en del ganger om natta.

Er det noe annet vi burde få med oss i Danmark? Vi vurderer også å kjøre en tur over til Tyskland. .

Altså... Hvilken båt blir rimeligst? Med eller uten inngang på lego land? Et rimelig sted å overnatte? Noe annet vi Bør oppleve?

Håper noen orker å hjelpe :)

Anonymous poster hash: 81fe6...5cc

Fortsetter under...

Pakkeløsningene er billigst, men de er dyre.

Inngang til Legoland er dyrt, og overnatting er dyrt.

Vi skal bo på Lalandia, og i pakkeløsningen da er overfart med båt, to dagers billetter til Legoland, gratis inngang i Lalandia badeland og lekeland og overnatting inkludert i prisen. Det koster jo noen tusen likevel, særlig når dere bestiller så sent. Den pakke vi bestilte i februar/mars og betalte 12.000 kr for koster 17.000 om du bestiller den nå....

Vi reiser med colorline og skal være en uke i Danmark i overgangen juli/august. Vet ikke hvor dere bor, men det går ferge fra Larvik som bruker bare 4-5 timer over til Danmark, da slipper dere overnatting på båt og kan bare sitte på en restaurant og koser dere på overfarten. Vi foretrekker det fremfor overnatting på trange lugarer...

http://www.colorline.no/batreise_med_overnatting?filter=2.5870

Anonymous poster hash: 111d7...6b0

Takk for svar... det var jammen litt dyrere enn jeg forestilte meg... får prøve å søke litt mer og se om jeg klarer å få det noe billigere iallefall...

Det er en dyr tur uansett ihvertfall når du bestiller så seint.

Vi tar Kiel fergen over så kjører vi til Billund og har kjøpt pakke med hotell,2 dager i legoland og 1 dag i løveparken.bare det kostet ca 11 tusen og det var den billigste båten.skal ta båten fra København hjem igjen.den Larvik båten går raskere,men går i ukurante tidspunkt og den er helt grusom om du ikke betaler dyre dommer for buffen.og sitte på gulvet og vugge er ikke behagelig

Gå inn på color line eller fjordline og sjekk når det er billigst der. Kan få rimelige alternativer på overnatting www.airbnb.com eller No

..husker ikke helt.

Syns ikke det var noe spesielt dyrt å komme inn I legola sammenlignet med andre steder

Kan anbefale hurtigbåten fra Larvik og deretter kjøre til Kolding. Bestill overnatting på Kolding byferie. Vi fikk en hel uke for 10 000 kr i fjor med båt og overnatting. Det ligger ca 50 min fra Legoland. Spis på Jensens Bøfhus første kvelden. Der får du inngangsbilletter til Legoland når du velger barnemeny. 😊 Kan også varmt anbefale airbnb for billig og god overnatting.

Anonymous poster hash: ca044...733

Annonse

Vi skal bo på Lalandia, og i pakkeløsningen da er overfart med båt, to dagers billetter til Legoland, gratis inngang i Lalandia badeland og lekeland og overnatting inkludert i prisen. Det koster jo noen tusen likevel, særlig når dere bestiller så sent. Den pakke vi bestilte i februar/mars og betalte 12.000 kr for koster 17.000 om du bestiller den nå....

Vi reiser med colorline og skal være en uke i Danmark i overgangen juli/august. Vet ikke hvor dere bor, men det går ferge fra Larvik som bruker bare 4-5 timer over til Danmark, da slipper dere overnatting på båt og kan bare sitte på en restaurant og koser dere på overfarten. Vi foretrekker det fremfor overnatting på trange lugarer...

Jeg er i sjokk over prisnivået.

Ikke så lenge siden var jeg å sjekket fjord line fra Langesund. Det var en tusenlapp for bil og familie på fire retur.

Legoland/Lakandia kan da umulig koste så vanvittig?

Så kan man jo finne camping, hotell e.l. på boksing.com

Det er langt til 17.000,-

Anonymous poster hash: 0f75d...84a

Jeg er i sjokk over prisnivået.

Ikke så lenge siden var jeg å sjekket fjord line fra Langesund. Det var en tusenlapp for bil og familie på fire retur.

Legoland/Lakandia kan da umulig koste så vanvittig?

Så kan man jo finne camping, hotell e.l. på boksing.com

Det er langt til 17.000,-

Skal du reise tur/retur langesund-danmark i juli koster det ca 4000 kr med Fjordline. Den båten er grusom, du skal være sjøsterk for å velge den for den ligger utrolig dårlig i vannet og vugger veldig selv på små bølger. På den båten blir spyposene flittig brukt for å si det sånn ;) Det er en grunn til at de som velger den båten aldri kjører den igjen....

Overnatting i juli koster selvfølgelig penger, uansett om du velger å leie hytte, rom på kro eller hotell så koster det midt i ferien. Så kommer inngang til legoland, badeland, lekeland osv i tillegg.

Når vi betaler 12.000 for en uke i Danmark i overgangen juli/august er det for 6 personer er ikke det så dyrt. For det får vi:

Tur/retur med en god båt (hadde kostet 4000 med Fjordline)

Inngang 2 dager i Legoland (hadde kostet 2500 kr om billettene ble kjøpt ved inngangen)

Ubegrenset bruk av det store badelandet på Lalandia hele oppholdet (hadde kostet 1000 kr dagen om vi skulle kjøpt i luka)

Ubegrenset bruk av monkey tonkey lekeland (hadde kostet 50 kr pr barn om man skulle betalt seg inn)

En uke i stor hytte med 3 soverom, bad og kjøkken.

Venter man til juni med å bestille må man selvfølgelig betale mye mer enn om man bestilte tidlig, som vi gjorde.

Du kan selvfølgelig spare inn ved å ta billigste båt uten å tenke på komfort, ved å bo billigere et stykke unna parkene, ved å samle kuponger (man får f.eks en gratis barnebillett til legoland på pølsebrødpakkene om dagen) osv. Men en ukes ferie koster penger uansett hvordan man snur og vender på det...

Dayz seawest 👍👍 kjempe fint feriesenter. Nære legoland, løvepark, tyskland, esbjerg... Ca 3 timers kjøting fra hirtshals. Vi skal der snart😃😃 bestilte pakkereise gjennom colorline.no

Anonymous poster hash: 8098a...bf6

Betaler forresten halvparten av det det koster å bo på billund lalandia. Vi bet 6600. Er alikvel nære alle de samme atraksjonene. Vi ble anbefalt dette av en ansatt på colorline 😃

Anonymous poster hash: 8098a...bf6

Annonse

Når skal dere dra, måned og dato?

Takk for masse hjelp :) Vi må reise i fellesferien, samme hvilken dato egentlig :) så tenkte vi 4 eller 5 overnattinger :)

Ok jeg tenkte kanskje en uke var aktuelt. Det finnes nemlig fremdeles sommerhus til en forholdsvis rimelig penge med ankomst midt i uken. Hvis man leier hus feks fra fredag til fredag, blir fergen mye billigere.

Normalt sett er skiftedagene på sommerhusene lørdag, og der ser fergeselskapene sitt snitt i å kjøre opp prisene.

Fjordline er en fin båd, har rejst med den mange gange. Må du ikke rejse en fredag, lørdag eller søndag kan du få en bilpakke for va 800 kr. (Jeg bestilte igår)

Er barna medlem i br, er der gratis indgang i Legoland (med en betalende voksen)

Som en nævner over her er der gratis voksenbiletter bag på pølsebrød pakkerne (må betale for børn)

Pakkeløsningene er billigst, men de er dyre.Inngang til Legoland er dyrt, og overnatting er dyrt.Vi skal bo på Lalandia, og i pakkeløsningen da er overfart med båt, to dagers billetter til Legoland, gratis inngang i Lalandia badeland og lekeland og overnatting inkludert i prisen. Det koster jo noen tusen likevel, særlig når dere bestiller så sent. Den pakke vi bestilte i februar/mars og betalte 12.000 kr for koster 17.000 om du bestiller den nå....Vi reiser med colorline og skal være en uke i Danmark i overgangen juli/august. Vet ikke hvor dere bor, men det går ferge fra Larvik som bruker bare 4-5 timer over til Danmark, da slipper dere overnatting på båt og kan bare sitte på en restaurant og koser dere på overfarten. Vi foretrekker det fremfor overnatting på trange lugarer...http://www.colorline.no/batreise_med_overnatting?filter=2.5870Anonymous poster hash: 111d7...6b0

Jeg er i sjokk over prisnivået.Ikke så lenge siden var jeg å sjekket fjord line fra Langesund. Det var en tusenlapp for bil og familie på fire retur.Legoland/Lakandia kan da umulig koste så vanvittig?Så kan man jo finne camping, hotell e.l. på boksing.comDet er langt til 17.000,-Anonymous poster hash: 0f75d...84a

Skal du reise tur/retur langesund-danmark i juli koster det ca 4000 kr med Fjordline. Den båten er grusom, du skal være sjøsterk for å velge den for den ligger utrolig dårlig i vannet og vugger veldig selv på små bølger. På den båten blir spyposene flittig brukt for å si det sånn ;) Det er en grunn til at de som velger den båten aldri kjører den igjen.... Overnatting i juli koster selvfølgelig penger, uansett om du velger å leie hytte, rom på kro eller hotell så koster det midt i ferien. Så kommer inngang til legoland, badeland, lekeland osv i tillegg. Når vi betaler 12.000 for en uke i Danmark i overgangen juli/august er det for 6 personer er ikke det så dyrt. For det får vi:Tur/retur med en god båt (hadde kostet 4000 med Fjordline)Inngang 2 dager i Legoland (hadde kostet 2500 kr om billettene ble kjøpt ved inngangen)Ubegrenset bruk av det store badelandet på Lalandia hele oppholdet (hadde kostet 1000 kr dagen om vi skulle kjøpt i luka)Ubegrenset bruk av monkey tonkey lekeland (hadde kostet 50 kr pr barn om man skulle betalt seg inn)En uke i stor hytte med 3 soverom, bad og kjøkken. Venter man til juni med å bestille må man selvfølgelig betale mye mer enn om man bestilte tidlig, som vi gjorde. Du kan selvfølgelig spare inn ved å ta billigste båt uten å tenke på komfort, ved å bo billigere et stykke unna parkene, ved å samle kuponger (man får f.eks en gratis barnebillett til legoland på pølsebrødpakkene om dagen) osv. Men en ukes ferie koster penger uansett hvordan man snur og vender på det... Anonymous poster hash: 111d7...6b0

Hvorfor sier du sånt tull? Tok en vilkårlig uke midt i juli just nå, og det var 1100,-

Et raskt 5-minutters søk på nettet, kom opp med en pris på ca 9000,- for 2 voksne, to barn, to dager i Legoland, 1 dag i Lalandia, 4 netter på hotell og båt fra Kristiansand til Hirtshals og tilbake.  Jeg vet ikke hvor du bor, men det er veldig lett å søke litt rundt og sjekke hvordan man skal få ting billigst mulig.  Kan sikkert finne noen enda billigere også om du bruker litt mer tid til å søke.

Pakkeløsningene er billigst, men de er dyre.Inngang til Legoland er dyrt, og overnatting er dyrt.Vi skal bo på Lalandia, og i pakkeløsningen da er overfart med båt, to dagers billetter til Legoland, gratis inngang i Lalandia badeland og lekeland og overnatting inkludert i prisen. Det koster jo noen tusen likevel, særlig når dere bestiller så sent. Den pakke vi bestilte i februar/mars og betalte 12.000 kr for koster 17.000 om du bestiller den nå....Vi reiser med colorline og skal være en uke i Danmark i overgangen juli/august. Vet ikke hvor dere bor, men det går ferge fra Larvik som bruker bare 4-5 timer over til Danmark, da slipper dere overnatting på båt og kan bare sitte på en restaurant og koser dere på overfarten. Vi foretrekker det fremfor overnatting på trange lugarer...http://www.colorline.no/batreise_med_overnatting?filter=2.5870Anonymous poster hash: 111d7...6b0

Jeg er i sjokk over prisnivået.Ikke så lenge siden var jeg å sjekket fjord line fra Langesund. Det var en tusenlapp for bil og familie på fire retur.Legoland/Lakandia kan da umulig koste så vanvittig?Så kan man jo finne camping, hotell e.l. på boksing.comDet er langt til 17.000,-Anonymous poster hash: 0f75d...84a
Skal du reise tur/retur langesund-danmark i juli koster det ca 4000 kr med Fjordline. Den båten er grusom, du skal være sjøsterk for å velge den for den ligger utrolig dårlig i vannet og vugger veldig selv på små bølger. På den båten blir spyposene flittig brukt for å si det sånn ;) Det er en grunn til at de som velger den båten aldri kjører den igjen.... Overnatting i juli koster selvfølgelig penger, uansett om du velger å leie hytte, rom på kro eller hotell så koster det midt i ferien. Så kommer inngang til legoland, badeland, lekeland osv i tillegg. Når vi betaler 12.000 for en uke i Danmark i overgangen juli/august er det for 6 personer er ikke det så dyrt. For det får vi:Tur/retur med en god båt (hadde kostet 4000 med Fjordline)Inngang 2 dager i Legoland (hadde kostet 2500 kr om billettene ble kjøpt ved inngangen)Ubegrenset bruk av det store badelandet på Lalandia hele oppholdet (hadde kostet 1000 kr dagen om vi skulle kjøpt i luka)Ubegrenset bruk av monkey tonkey lekeland (hadde kostet 50 kr pr barn om man skulle betalt seg inn)En uke i stor hytte med 3 soverom, bad og kjøkken. Venter man til juni med å bestille må man selvfølgelig betale mye mer enn om man bestilte tidlig, som vi gjorde. Du kan selvfølgelig spare inn ved å ta billigste båt uten å tenke på komfort, ved å bo billigere et stykke unna parkene, ved å samle kuponger (man får f.eks en gratis barnebillett til legoland på pølsebrødpakkene om dagen) osv. Men en ukes ferie koster penger uansett hvordan man snur og vender på det... Anonymous poster hash: 111d7...6b0

Hvorfor sier du sånt tull? Tok en vilkårlig uke midt i juli just nå, og det var 1100,-

I tillegg er det bare tull at Langesundfergen er grusom. Det er en stor flott båt som tåler sjø godt. Fjordcaten fra Kristiansand derimot skal man være sjøsterk for å tåle, men den tar kun 2.15 timer, så det er overkommelig.

Vi bruker Fjordline på tur ned til Danmark, for da slipper vi opp midt på natten, men hjem passer det best med Colorline. 

Selvfølgelig dyrt å bestille tur til fellesferien men også nå som det nærmer seg. Forresten har jeg alltid bestilt separat fordi pakkeprisene har vært høyere. Sjekket dette først . Legoland Village har hyttemuligheter som er billigere enn Lalandia. Vi er her i Lalandia nå . Betalte ca 6000kr for 5 netter i Lalandia hus og 2500kr får båt inkl bufeet begge veier. Kjøper også sesongkort i Legoland for siden vi har 4 dager der lønner det seg , i tillegg er det rabattkuponger man da får med avslag både på lego og mat/ drikke i parken.

Anonymous poster hash: 56bbf...c40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...