Anonym bruker Skrevet 9. juni 2015 #1 Skrevet 9. juni 2015 Heisann. Jeg er ikke noe glad i pastasalat så jeg har aldri laget det, men mannen min synes det er veldig godt så nå tenkte jeg overraske han med å lage det. Vi skal på en av årstidens utallige avslutninger og er nå lei av grillpølser så jeg tenkte jeg skulle lage pastasalat som er litt mettende til mannen, har man skinkebiter, hardkokt egg eller noe sånt i da? Om du skulle hatt en bolle pastasalat å spise på en picnic, hvilken oppskrift ville du brukt og hva har du i for å lage et måltid og ikke bare tilbehør ut av den? Anonymous poster hash: 967e4...a77
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2015 #2 Skrevet 9. juni 2015 Isbergsalat, rødløk, paprika, agurk, mais, fetaost og pinnekjerner. Liker ikke tomat men det kan du ha i. Er det fetaost på glass med olje i så heller jeg oljen oppi salaten, mengde olje kommer an på mengde salat, er ikke godt med for mye olje. Er det fetaost uten olje så har jeg bare i salaten salatkrydder og olje. Koker pasta (syns at pastaskruer passer best), kjøler den ned, og har i. Man kan ha skinke i men jeg syns at salatkylling er best. Server med hvitløksbaguett eller lignende. Anonymous poster hash: 3a1b2...5d8
moell5 Skrevet 9. juni 2015 #3 Skrevet 9. juni 2015 Isberg, cherrytomater, agurk, fetaost, oliven, stekt kylling eller bogskinke, valnøtter eller pinjekjerner og pasta. Heller over oljen i fetaostglasset og krydrer med salt og pepper.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2015 #4 Skrevet 9. juni 2015 Takk for svar Mulig jeg forklarte meg dårlig, for dere kommer jo med oppskrift på en grønn blandet salat med pasta i, mens det mannen min er glad i er sånn hvit salat, som potetsalat, bare med pasta isteden. Altså en salat med noe hvitt sausedressinggreier i......? Men kanskje jeg bare skal lage en vanlig salat og ha pastakruer i, det liker jo jeg også Anonymous poster hash: 967e4...a77
Bolleklar Skrevet 9. juni 2015 #5 Skrevet 9. juni 2015 Verdens beste pastasalat: Penne pasta, rødløk, soltørket tomat, sort oliven, sukkererter, persille, pesto, kylling. Bruker å rense en grillet kylling ferskvaren sammen med en pakke/glass av hver av de overstående ingrediensene. Blir mye mat, nok til 8 personer hvis du også har godt brød (foccacia) ved siden av. Pleier å servere sammen med crema balsamico og en god olivenolje. Nam!
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2015 #6 Skrevet 9. juni 2015 Takk for svar Mulig jeg forklarte meg dårlig, for dere kommer jo med oppskrift på en grønn blandet salat med pasta i, mens det mannen min er glad i er sånn hvit salat, som potetsalat, bare med pasta isteden. Altså en salat med noe hvitt sausedressinggreier i......? Men kanskje jeg bare skal lage en vanlig salat og ha pastakruer i, det liker jo jeg også Anonymous poster hash: 967e4...a77 Du ønsker en kremet pastasalat, heter det da Mange varianter. Kremet, grønn pesto, rød pesto, "tørr" (dvs grønn salat) osv. Dessverre kan jeg ikke hjelpe deg med kremet pastasalat, da det er det eneste jeg aldri lager av salater. Men google gjerne, og jeg er sikker på at du finner et hav av oppskrifter. Anonymous poster hash: afe57...e68
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2015 #7 Skrevet 9. juni 2015 Pasta penne, kok opp og rør inn pesto. Stek kylling i biter. Ha ruccola, mais, tomat, avokado, rødløk, crispsalat, paprika +det du ellers villa ha hatt i. Bland alt sammen:) Server med fetaost og et godt brød! 👌🏻 Anonymous poster hash: 77f89...74a
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2015 #8 Skrevet 9. juni 2015 Verdens beste pastasalat: Penne pasta, rødløk, soltørket tomat, sort oliven, sukkererter, persille, pesto, kylling. Bruker å rense en grillet kylling ferskvaren sammen med en pakke/glass av hver av de overstående ingrediensene. Blir mye mat, nok til 8 personer hvis du også har godt brød (foccacia) ved siden av. Pleier å servere sammen med crema balsamico og en god olivenolje. Nam! Åh, det hørtes godt ut, det er jo rene festmiddagen dette Bortsett fra sukkerertene som mannen er veldig allergisk mot tror jeg vi må prøve denne en dag, tusen takk. Men som "matpakke" til skoleavslutningen tror jeg det var noe mer som denne her mannen tenker seg http://www.leneorvik.no/2014/01/26/matoppskrift-pastasalat/ Har funnet ut nå at det heter "Kremet pastasalat". Lærer stadig noe nytt HI Anonymous poster hash: 967e4...a77
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2015 #9 Skrevet 9. juni 2015 Pasta pene, pesto, ruccola salat, tomat og kyllingbiter. Super enkelt og godt Anonymous poster hash: 3e844...c38
LeTwinsA Skrevet 9. juni 2015 #10 Skrevet 9. juni 2015 Jeg lager saus av 1 boks rømme, kesam eller lignende og blander i majones til passende smak. ca 1/2 pk ? majones + masse hvitløk, salt og pepper + pittelitt sukker + dæsj sitronsaft Koker pasta Lager salat av salat, tomat, agurk, paprika, mais, rød løk, avocado, fetost og oliven Har kokt skinke, smårettskinke eller kylling Blander alt sammen. La stå og godgjøre seg en stund før servering
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå