Gå til innhold

Voksen bleier, hvem bruker det?

Anbefalte innlegg

Leste et sted at det nå selges flere voksen bleier en barne bleier på verdens basis. Har også lagt merke til at i i alle dagligvarebutikker i Spania så selger de voksen bleier på lik linje som barne bleier. Men hvem bruker egentlig voksen bleier? Jeg kjenner ingen, tror jeg. Eller det vil si kanskje slike dråpesamlere, men det vil jeg ikke kalle bleie. Er det en greie som fins i andre land, men ikke her hjemme? 

Anonymous poster hash: bad1c...887
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144219798-voksen-bleier-hvem-bruker-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vet at mange eldre sliter med inkontinens og må bruke bleie?

Er ikke sikkert at alle land har en ordning med bleier på blå resept sånn som vi har her.

I tillegg har man de få (er nok i sterkt mindretall i forhold til de eldre) som har en adult baby/bleie fetish.

Kjenner mange som bruker voksenbleier. Jobber på sykehjem, og de fleste om ikke alle som bor der bruker bleie i en eller annen form

Selv har jeg født flere barn og har en pakke tena lady i skapet.

Anonymous poster hash: 7fb75...a93

Mange eldre bruker bleier. Damer som sliter med urin etter graviditet. Menn som sliter med urinen. Kanskje folk med div kreftdiagnoser..

Det er nok ikke mer bruk av bleier til voksne i utlandet enn her, men man ser det kanskje bedre der. Her må man kjøpe det på apoteket, og mange får de kanskje levert. Alle bleiene vi har på sykehjemmet blir levert til oss, og vet at mange brukere og får et hjemsendt.

Anonymous poster hash: 0e7a7...fcf

Leste et sted at det nå selges flere voksen bleier en barne bleier på verdens basis. Har også lagt merke til at i i alle dagligvarebutikker i Spania så selger de voksen bleier på lik linje som barne bleier. Men hvem bruker egentlig voksen bleier? Jeg kjenner ingen, tror jeg. Eller det vil si kanskje slike dråpesamlere, men det vil jeg ikke kalle bleie. Er det en greie som fins i andre land, men ikke her hjemme?

Sorry Mac, men da får du legge hodet i bløt og tenke hvem som kan trenge voksenbleier, hvis du virkelig ikke skjønner det.

Annonse

Barn slutter jo som regel med bleier når de er mellom 2 og 3 i vesten. I mange afrikanske og asiatiske land slutter de vesentlig tidligere. Voksne som bruker bleie gjør det ofte over mange fler år. Får du problemer med inkontinens når du er 30 og lever til du blir 90 er det 60 år med bleie. Det slår selvfølgelig mye mer ut på statistikken enn et barn som trenger det i 2 år.

I områder av Spania er det også en stor oppsamling av eldre, blant annet fra Norge. Da er det ikke rart at bleier til voksne er et viktigere produkt i butikken enn bleier til barn.

Anonymous poster hash: 4c8da...bc4

Tror du seriøst voksne folk forteller andre at de er avhengig av bleie? Du sier du ikke kjenner noen? Hvordan vet du det??

Anonymous poster hash: 32df6...d2e

Voksen bleie? En voksen bleie altså?

VOKSENBLEIE heter det!!

Anonymous poster hash: 32df6...d2e

Hahahaha... Bleia hadde levd i mange år. Barn- og ungdomstiden var et avsluttet kapittel, og den hadde nå beveget seg inn i de voksnes rekker.

Det heter vel strengt tatt egentlig ingen av delene... En bleie for voksne, kanskje?

Anonymous poster hash: cab74...872

Jeg er sykepleier på sykehjem og jeg trer på mange ulike bleier på mange ulike beboere hver dag. Alt fra små innlegg som er på størrelse med vanlige bind til store bleier som fungerer på voksne som babybleier på babyer. Disse får de jo på sykehjemmet, men det er mangel på sykehjemsplasser og flere eldre bor hjemme selv om de trenger mye hjelp og hjelpemidler, og de må jo kjøpes et sted. Er jo også mange som er funskjonshemmede. Noen av de er kanskje inkontinente, andre er ikke i stand til å gi beskjed om de må på toalettet, og da må det jo bli av et sted. Og så er det nok flere som trenger det midlertidig, f.eks. så bruker de som har født bleie helt i starten pga blødning osv.

Syns det er litt rart at noen ikke klarer å komme på noen i det hele tatt som kunne hatt bruk for voksenbleier.

Anonymous poster hash: d4a21...292

Det er vel ikke så rart at du ikke vet om noen spesifikke som bruker bleie, siden folk sjelden pleier å og presentere seg med : "Hei, jeg heter Hanne og jeg bruker bleie".

Men selv om du ikke kjenner noen, så burde det ikke være så vanskelig å tenke seg frem til, i hvilke situasjoner bleier kan være nødvendig

Anonymous poster hash: 90f57...d99

Eldrebølgen!

Vi har vel aldri levd så lenge som vi gjør nå, og med alderen kommer slapp fisering, analprolaps, inkontinens osv osv.

Folk som sover med bleie om natta forteller det ikke nødvendigvis til deg da skjønner du vel....

Men jeg vet at min bestefar som ble godt over 90 år sov med bleie de siste årene han levde, han tisset på seg om natta. Det var selvfølgelig ikke noe han fortalte til gud og hvermann, han brukte jo ikke bleie om dagen så ingen kunne vite det som han ikke fortalte det til.

Anonymous poster hash: 1e048...7e4

Annonse

Ok, jeg ser at noe voksne har behov for bleie, men flere voksne en barn? 

I noen land er det jo en nødvendighet:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/01/24/455735.html

Sikkert vært en ide ved flyreiser også ;)

Jeg har en autoimmun sykdom som gir lave blodplater og hvis de er lave nok, blør jeg helt vanvittig mye når jeg har mensen (har måttet få blodoverføring flere ganger). Så da bruker jeg tenalady.

Anonymous poster hash: 0d39c...e41

Sønnen min har vært sengevæter hele livet, dvs han mangler et hormon som kroppen skal produsere for å minske utskillingen av urin om natten. Det ser ikke ut til å endre seg med det første, så han trenger stadig større bleier til nattbruk. Snart er han over i voksenstørrelser.

Anonymous poster hash: d7674...73f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...