Gå til innhold

Har ei lita frøken på 3 mnd som har fått en rød og hoven finger, se hit noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror det er neglen hennes..litt sånn flisete på ene siden...klarer ikke forklare det. Jeg vet ikke om jeg bare skal la det være i fred, eller prøve å klippe det bort? Er jo så lite :-( tenktr jeg skulle ha grønnsåpevann på, men kan ikke før i morgen da jeg selvsagt ikke har grønnsåpe i hus.

hilsen fortvilet 1.gangsmor

Anonymous poster hash: 60a05...791

Skrevet

Ikke klipp! La HS se på det. Grønnsåpevann er bra

Anonymous poster hash: dd828...a34

Skrevet

Har du honning? Smør inn fingeren og plaster. Prøve å ikke la barnet putte fingeren i munn siden de ikke skal spise honning før de er over året.

Ville ikke klippet da det kan gjøre det verre. Ta en tur innom helsestasjon så hjelper de deg :)

Anonymous poster hash: b0256...e4a

Skrevet

Kanskje du kan ta litt pyrisept / bacimysin / brulidine salve på et lite plaster og ta på hvis det er veldig rødt og hovent . Hvis det ikke er så mye kan du talen bomullsdott og være med morsmelk og tape på.

Det kommer til å gå helt fint.

Anonymous poster hash: e8900...36d

Skrevet

Ville ikke hatt på plaster til ett så lite barn. Hverfall ikke når det er på fingrene, i tilfelle hun skulle få det i halsen. La det være til i morgen. Gi henne ett godt bad i morgen tidlig. Har inntrykk av at neglene vokser mer når de bader :P det går nok fint :)

Anonymous poster hash: a4b00...52e

Skrevet

Hvis hele fingeren er hoven, ville jeg dratt til legen med den. Kan være en betennelse. Kan bli skummelt hvis den sprer seg i blodet.

Bilde?

Skrevet

Mi fikk betennelse i neglebåndene da hun var 2/3 måneder. Ble nesten som blemmer, rødt og fingrene hovna opp. Fikk anbefalt av lege å holde fingrene i grønnsåpevann og komme tilbake om det ikke ble bedre.

Vil anbefale deg å ta turen til en lege.

Anonymous poster hash: 9fbb8...735

Skrevet

Min fikk neglerotbetennelse 2. Mnd.

En liten blemme. Ringte legevakten for å høre om grønnsåpe eller stikke hull.

Fikk beskjed om å komme inn, ringte sykehuset for innleggelse for intravenøs antibiotika. Det var legevakt og sykehus helt enige om, så slik ble det.

Sykepleieren på legevakten ble forbauset.

Anonymous poster hash: 8b7e3...289

Skrevet

Man skal være ytterst forsiktig med bettennelser inn mot negler da det kan gå rett i blodstrømmen. Jeg fikk det som voksen, og det utviklet seg til sepsis og holdt på å gå veldig ille. Oppsøk legevakt!

Skrevet

Men herregud da, tenk dere litt om før dere svarer, iallfall dere med de skremsels historiene..... Dette går nok sikkert helt fint, man blir fort bekymret som førstegangs, men ta heller en tlf til helsesøster/legen i morgen så tar de en titt🌞 god bedring til fingeren👍

Anonymous poster hash: 55bf3...8e6

Skrevet

Det er ikke meningen å skremme noen men rød og hoven finger ved neglen kan være farlig. Har barnet feber?

Skrevet

Klorhexidin på en bomullspads, det ordner det! Min hadde akkurat det samme, og helsesøster anbefalte dette. Funket i løpet av en dag eller to😄

Anonymous poster hash: 60dd2...6ac

Skrevet

Hehe, nå gikk det litt over styr her.. jeg er nervøs 1.gangsmor, men jeg er ikke SÅ nervøs ;-) Fingertuppen er bare litt rød og litt hoven. Enda godt at jeg skal til hs imorgen ;-) Lurte mest på om jeg skulle la den lille neglefliken bare være ifred, eller om jeg skulle forsøke å få den bort.

Jeg vasket med såpevann og presset litt morsmelk på da hun hadde sovnet. Satser på at det går bra :) Ikke feber eller noe nei, kan ta på og være bortiborti fingeren uten at hun lager en mine.

Anonymous poster hash: 60a05...791

Skrevet

Betennelse og infeksjon er ikke det samme

Anonymous poster hash: ca9ec...8b9

Skrevet

Min nyfødte fikk neglerotbetennelse på nesten alle fingrene (begynte allerede på sykehuset). Barnepleierene og helsesøster sa jeg skulle rense med klorhexidin, smøre på litt brulidine og ha på et lite plaster. Å sitte med fingrene i grønnsåpevann to ganger daglig er også bra. Det var et styr å få det bort, men gikk helt fint :)

Anonymous poster hash: bdb37...9f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...